חדשות  חדשות בארץ  כללי
"אסון שצפו מראש": מדינה בפקק - חלק ראשון
אסף זגריזק
פורסם: 14.01.18, 13:06
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 275 תגובות ב-208 דיונים
61. להשקיע
יש מה לעשות   (14.01.18)
במערך הסעת המונים מהמתקדמים בעולם רכבות מהירות מחוץ לערים ובתוך ולתקתק הכל במספר שנים בודדות

תהיו סינים לשם שינוי
62. ה0מאל מתכונן לבחירות. משחירים את תמונת רמת החיים שלנו
ליכודניק   (14.01.18)
63. אתם רואים פקקים ואני רואה מחלפים. לא יהיה כלום כי אין כלום
ביבי   (14.01.18)
תפסיקו להיות כבר חמוצים. אין שום פקקים.
הכתבה הזו מהווה ניסיון נוסף להפיל את השלטון באמצעים פסולים.
כשאני נוסע ברחבי הארץ אני רואה מחלפים ותשתיות נהדרות.

תפסיקו להתבכיין.
64. איך? מדוע?
חואנצ'ו   (14.01.18)
למה היא לא חנתה כמו שצריך? למה לא באמצע? למה בצד ותפסה בעצם 2 חניות? לפי דעתי, 4 נקודות ו- 1500 ש"ח קנס!!! דחוף!!!!
65. שר התחבורה נכשל!
חגי ,   צפון   (14.01.18)
שר התחבורה נכשל! המצב שהגענו היה צפוי וידוע, ושר התחבורה התעלם מכל נורות האזהרה ובמקום לפתח תחבורה ציבורית המשיך לסלול עוד ועוד כבישים והפך את הציבור למשועבדים לרכבים.
מוטב היה שיודיע על כשלונו ויפנה את מקומו!
66. תחבורה ציבורית
מפונקים   (14.01.18)
שמעתם מדוע יש שביתה במשרדי הממשלה לא לצחוק כן
הקימו להם בניין ויש פקקים בחניון
67. להעלות מיסוי על ליסינג משמעותית
טלי   (14.01.18)
מרכיב הדלק בארץ יקר וכולם לוקחים לחיסינג. באירופה העלו מזמן את המס ואף אחד לא לוקח רכב.
68. מטרופולין
דורון   (14.01.18)
אדוני שר התחבורה,תפסיק לבלבל את עם ישראל תפעיל את המטרופולין....
69. מדינת עולם 3
דור   (14.01.18)
רק בישראל מסובך מדי לדאוג לתחבורה ציבורית נורמאלית רק בישראל חייבים להחזיק 2 מכוניות במינימום בכל בית רק בישראל שיפור המצב נחשב לבניית כבישים ומחלפים ולא השקעה ברכבת תחתית, עילית, ואוטובוסים מדינה פח
70. בקיצור כל הארץ חוץ מהנגב הרחוק ורמת הגולן
יוני   (14.01.18)
71. אבל ביבי רואה מחלפים בכל מקום!
סרגיי ,   חיפה   (14.01.18)
72. ומה עם כביש 85
צפוני   (14.01.18)
73. הפתרון טריביאלי לכל ברדעת
ברדע   (14.01.18)
וכדי לבצע את הפתרון נדרש 1) ברדעת 2) עם (ביצים) -
ברדעת שלא פוחד ממהלכים לא פופולרים.
ברדעת שלא נרתע מעימותים עם הזרועות השונות של הממשל.
ברדעת שלא פוחד מסיכונים פוליטיים אישיים שנובעים מההעימותים.
מי האדם שלא עומד בשתי הדרישות הנ"ל כולם רואים היום.

אם לא יקום מנהיג תוך זמן סביר, שישנה כיוון לתיקון מתוכנן ארוך טווח, הפיתרון יצטרך להופיע במתכונת חרום דרקונית ע"י מנהיג שיאלץ להתגלות כשהארץ תעמוד מלכת.

פיתרון דרקוני:
החל מתאריך ....
השימוש ברכב פרטי - אסור בהחלט. מאסר - למשתמש.
תחבורה באוטובוסים /רכבות - חינם.
הכשרת נהגי אוטובוסים מהירה ושכר מסובסד של 30000שח לנהג, נהגים צבאיים לתקופת ביניים.
רכש ויבוא מיידי של אלפי אוטובוסים מתקציב המדינה ממלאי ברחבי העולם.
שינוי חוקי תנועה כך שמשאיות יורשו לנוע רק בשעות מוגבלות.
הכבישים שייכים לתחבורה ציבורית - בלבד !
התנעה של פרויקטים תחבורתיים נכונים בקצב מזורז כמו שהיה צריך לקרות מזמן, עוד לפני שהתחיל גל ההרס והחורבן שאיתנו כבר כמעט עשור.

74. העיקר ביבי אמר שהוא לא רואה פקקים, הוא רואה מחלפים
שירי   (14.01.18)
עכשיו שהוא יחזור מהודו הוא יגיד שמצבנו מעולה כי יש מליאד עניים שם.
75. ולשר ישראל כץ קוראים בולדוזר
ניר   (14.01.18)
אולי ליצן הייתי קורא לו הוא מתגאה בהישג שהוא שבר את השיא של רכבים חדשים על הכבישים 300 אלף רכב עלו בשנה האחרונה הרבה מיסים לממשלה כל הכבוד
76. במשך שנים המדיניות של המדינה היא לעודד שימוש ברכב פרטי
בנצי ,   תא   (14.01.18)
זה ביחד עם השקעה מאוד נמוכה (בטח ביחס לכמה שצריך) בתחבורה הציבורית זה האסון. לסלול עוד קילומטרים מאבד מהחשיבות שלו מאחר ויש הרבה יותר מדי כלי רכב על הכבישים וההשפעה זניחה.
77. תחבורה ציבורית אין
(14.01.18)
ולחשוב שאין אוטובוס אחד שנע על כביש חדרה בר אילן..
או אולי יש אחד כזה
מאות אנשים תקועים בציר הזה,
אבל התחבורה בו כ"כ גרועה!
78. רציתם ביבי - קיבלתם
שבו בשקט   (14.01.18)
79. לא חדשתם כלום.
פח אשפה   (14.01.18)
אנחנו חיים יום יום במציאות ההזויה הזו.
רפורמת תחבורה ציבורית עכשיו!!!!
80. גריטה
אלברט   (14.01.18)
למה אין תקציב קבוע לגריטת מכוניות ומשאיות ישנות כמו בכל מדינה מיתקדמת וככה העומס יפחת
81. כבר היום הרכבת יקרה מאוד ולא משתלמת יורידו מחיר ויסעו
תמיר   (14.01.18)
82. הממשלה אשמה הפכנו להיות מדינת ליסינג. לכל מזכירה יש אוטו
אבי   (14.01.18)
ולכל משפחה מפונקת יש שתי רכבים
83. השר כץ הבטחת אוטוסטרדות ???
רוכב אופניים   (14.01.18)
כל כך פשוט , הבטיחו להשקיע סכום של 2 מחלפים ברשת אוטוסטרדות אופניים.עד היום לא ראיתי כלום.דוחים ודוחים כי כאן אי אפשר לגזור סרט.מבל פינה לכל פינה באופניים רגילות או חשמלים תוך 30 דקות ללא זיהום ללא חניה,תוספת בריאות.כל רוכב חוסך כניסה של רכב לתל אביב.לא מצליח להבין.בונים מחלפים וכבישים שלא מועילים בכלום.הוסיפו כביש בעלויות אדירות כביש 471 , מראש העין לכביש 4 בבוקר בכביש הזה לוקח שעה בגלל הפקק.באופניים 25 דקות.
84. הבעיה המרכזית שלא בונים מספיק נתיבים
בראל   (14.01.18)
עד שבונים או מרחיבים כביש עושים שני נתיבים כאילו המצב הזה ישאר תמיד, הרי ידוע לכולם שעוד מס' שנים שני נתיבים לכוון לא מספיק, אפילו כבר עכשיו.אל תחכו שתיהיה בעיה בכדי לפתור אותה. מנעו אותה מראש
85. סוף סוף נושא אקוטי וענייני. בלי הקישקושים על טראמפ.
י. נבון ,   לללנד   (14.01.18)
86. המעבר לרכב דו גלגלי הוא התשובה. תקראו:
רק אופנוע   (14.01.18)
פשוט לא עומדים בפקקים הנוראיים.
הבעיה המיסים הגבוהים להחריד על קטנועים ואופנועים. ומחירי ביטוח שערוריתים.
מישהו חייב להרים את הכפפה ולהוזיל.
87. רק עידוד נסיעה בדו גלגלי יוריד את הפקקים
אסף ,   הרצליה   (14.01.18)
בארץ הביטוח לדו גלגלי יקר בצורה לא פרופורציונלית משאר העולם.
לא הגיוני שנהג עם ותק של 30 שנה ללא תאונות ישלם את אותו הסכום כמו נהג צעיר ולא מנוסה.
צריך לעודד את הנסיעה על דו גלגלי עם קמפיין הסברה מסודר ועם פרמיות והנחות לנהגים ותיקים ללא עבר בעברות תנועה.
88. אסון? אתם חולי נפש שם במערכת?
ישראל   (14.01.18)
אין לכלוכים היום על ראש הממשלה אז נסעתם בכביש וזה אסון? תסגרו את האתר החולני הזה, ולכו להתאשפז
89. מיועד למקבלי ההחלטות ולמהנדסי הכבישים בישראל
מהנדס   (14.01.18)
1. בישראל אחוז מס' המכוניות הגדולות, כמו קרוסאובר ומשפחתיות הוא הגבוה בעולם, והן תופסות מקום, מזהמות אוויר והראשונות קטלניות בתאונות. שינוי במיסוי שיעודד מכוניות קטנות ובעיקר דו-מושביות, כמו באירופה, יקל בצורה משמעותית את הבעיה. 2. בישראל לא יודעים לתכנן ולסלול כבישים ומחלפים. בעיקר בולט חוסר הידע בהשתלבות של כבישים צדדיים עם ראשיים הגורם לפקקים ועומסים שאין במדינות מפותחות. היידע לא קיים בישראל בכלל ובטכניון בפרט. מספיק להביא חברות ומהנדסים מהמדינות המפותחות כדי להקל. חשוב להדגיש שככל שזרימץ התנועה חלקה יותר כך המהירות גבוהה יותר ויותר נפח תנועה עובר באותו שטח כביש. זה נעשה בעזרת סימולצית תכנון הדומה לסימולצית זרימת נוזלים - מה שבישראל המהנדסים לא יודעים. 3. הרגלי הנסיעה של הנהגים כאן לקויים - אין אכיפת נסיעה שלא לצורך עקיפה במסלולים אמצעי ושמאלי - מה שפוגע בזרימה ויוצר פקקים. 4. זה רק חלק קטן ממה שניתן להקל בסיכומו של דבר ללא עלות ואפילו רווח לקופת המדינה.
90. במקומות רבים, רק ההגעה לתחנת הרכבת והחניה שם
(14.01.18)
לוקחים חצי שעה (ויותר) וכך יוצא שרבים מאלה שרוצים ומוכנים לעבור לתחבורה ציבורית יעילה, לא משתמשים בה
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה