רכב  מבחני דרכים והשקות
קרב על פנאי לשבעה - סקודה קודיאק מול פיז'ו 5008
ניר בן זקן
פורסם: 13.02.18, 08:43
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 239 תגובות ב-112 דיונים
61. היה מנוע?
אבי   (13.02.18)
איך אפשר לשים מנועים קטנים שכאלה במכוניות גדולות יחסית?

למכוניות האלה צריך להיות מנוע 2.5 ליטר פלוס עם 6 הצילינדרים.

מה זה 1.4 ליטר?
מה בשלב הבא? מנוע 3 צילינדרים 900 במרצדס ספרינטר?
62. כרגיל בארץ מבחנים מכורים
(13.02.18)
תמיד הרכב הפופולרי בארץ ינצח במבחן גם אם הוא נחות כמעט בכל פרמטר...
גם באתר וואלה העלו מבחן השוואתי בין שני הדגמים בנוסף לקיה סוראנטו.מבלי לקרוא את המבחן כבר ידעתי מי יהיה מקום ראשון שני ושלישי.
63. נראה מה אנחנו מקבלים
דויד הראל   (13.02.18)
שקודה - מנוע 1.4 לרכב כבד מה שמעיד על בלאי גבוה מאד למנוע. אין יש מאיין, אם ההספק גבוה במנוע קטנן נפח המנוע עובדד בלחצים גבוהים ובלאי גבוה.
תיבה רובוטית שעד היום הוכיחה את עצמה כבעייתית ביותר.
יבואן בעייתי.
בשוקדה התקנות מקומיות של אחד החאפרים הכי גדולים גיל קאר, למה? כי כך צ'מפיון מגדילה את הרווח.
פיג'ו -תיבה אוטומטית של AISIN היפנית מהפרימטיביות והגרועות שיש, מי שיטרח ובידוק בפיג'ו בני כמה שנים המצויידים בתיבות הללו יגלה נזילות של הנוזל ההידרואלי וכו'. זו אותה תיבה בעייתית שמותקנת בדגמי טויוטה שונים וטויוטה כזכור במקום הראשון בעולם מעל שני עשורים בתקלות וקריאות תיקון.
היבואן לובנסקי לא בעייתי אלא סופר בעייתי, השירות גרוע.
התקנות מקומיות, לובנסקי נכוו קשות מגיל קאר ועזבו אותם אבל נשארו עם מתקין מקומי. כלומר עוד בעיות בפוטנציה.

המסקה? מנוע 2 ליטר לפחות, שום התקנה מקומית ובוודאי לא של חאפרים, תיבה אוטומטית פלנטרית אמינה (לא של AISIN ולא של JATCO) או תיבה ידנית, אופציה לתיבה ידנית (כן באירופה יש ידני והאירופאים הם אלו שהמציאו את המכונית).
אחריות מלאה של לפחות 3 שנים בלי שום סייגים ורצוי כמו בחלק ממדינות אירופה 5 שנות אחריות.

אין? תודה צ'מפיון, תודה לובינסקי, חפשו לכם לקוחות אחרים. בכספי אבחר מה לרכוש ושום יבואן לא יכתיב לי.
65. עיצוב הקוקפיט של הפיז'ו פוסל אותו לחלוטיןף לפחות עבורי.
ג'טה ליסינג   (13.02.18)
ההגה הזוי, השליטה מסובכת, ומד הסל"ד בלתי נסלח (אגב - אם הוא דיגיטלי, זה לא משהו שאפשר לסדר תוכנתית)?
66. אחרי 3 שנים
משה   (13.02.18)
שניהם איבדו מחצית
67. פורד s מקס עם 243 כוח סוס לא רואה אותם ממטר
פורד   (13.02.18)
7 מקומות מנוע 2 ליטר טורבו
הטיטניום עם 243 כוח סוס
רכב ספורט במסווה משפחתי
68. אני לא מבין.בכל הכתבה הפיגו מוביל ובמסקנה הקודיאק ניצח?
יוסי   (13.02.18)
המסקנה של הכתב הפוכה ממה שהוא כתב במהלך המבחן...
איך בפיגו אבזור בטיחות צנוע? אולי בגרסת הבסיס לא בפרימיום(שהוא משווה במבחן).
קצת הזוי...
69. למה? למה?
יורם ,   צפון   (13.02.18)
למה שאדם בוגר בריא בנפשו יקנה רכב עם אמינות מפוקפקת , רכיבים בעיתיים ושנתיים אחריות ? וכל זה במחירי אחזקה מרקיעי שחקים?
וזה כשיש יצרנים עם אמינות מוכחת שנותנים 4 , 5 ו7 שנות אחריות?
לגבי הרכב השני - אין טעם להרחיב את הדיבור. נסכם במילה אחת: רכב צרפתי.
70. פיגו3008
משה   (13.02.18)
פיגו זכתה ברכב השנה בארופה וגם בכל מגזינה הרכב שיבחו את ה3008של פיגו פיתאום הסקודה ניצח מוזר אני רכשתי את הפיגו ולא מפסיק להינות מהרכב הנהדר הזה
71. תתעררו שם במאזדה
מוטי   (13.02.18)
מאזדה cx9 כי כל השאר לילדדוס זבי חוטם
72. תיסע בשניהם ותגיע מייד לאותה מסקנה של כותב המאמר
אייס   (13.02.18)
73. אין על הונדה FRV אצלי 11 שנים רק טיפולים והנאה
דן ,   ירושלים   (13.02.18)
74. 5008 אאוטלנדר וקודיאק - מבחן אישי (כנסו)!
אייס ,   פתח תקוה   (13.02.18)
בדקתי במשך חודשים את האוטלנדר פיזו וקודיאק.
נתחיל בפגו - נראה מאוד מבטיח אבל הנדסת האנוש שלו פשוט גרועה ! בשורה השלישית אין מקום אפילו לילדים (אולי לשני גוקים). מה גם שתא מטען כאשר כל הכיסאות פתוחים לא מתאים אפילו לשישית מים - מאוד מאכזב ונפסל מיד - פשוט לא רלוונטי ! לגבי האמינות יש דעות לכאן ולכאן, ובטח אין ניסיון אם הדגם הנוכחי... פשוט מכיון שהוא חדש!

אאוטלנדר - רכב מעניין - המראה שלו לעניות דעתי מאוד מאכזב, לזכותו יאמר שהמנוע שלו נחשב אמין מאוד ויש לו מערכת בטיחות לזיהוי הולכי רגל שאין בקודיאק . חוץ מהמראה מה שהתאכזבתי זה תא מטען - לא קיים שכל המושבים פתוחים (כמו בפגו) ולדעתי השורה השלישית פחות נוחה במיוחד המרחק לרגליים. אין מיזוג לשורה השניה והשלישית . אייכות הנסיעה איכזבה – הזכיר לי רכבים לפני עשור, גם ההתמצאות בלוח המחוגים נראתה לי פחות טבעית כאילו כל פעם הוסיפו עוד מחוג עם השנים (מובן בגלל השנים והאבולוציה של הרכב). לדוגמא בנסיעת המבחן שעשיתי מערכת start-stop לעיתים לא עבדה – לא ברור למה אבל ייתכן שלא מדובר בתקלה....
קודיאק – יש משהו בקודיאק שמרגע שאתה מתחיל לנסוע בה אתה ממש מתרשם, הנסיעה הרבה יותר חלקה מאשר באאוטלנדר, יש הרגשה שאתה נוהג ברכב מאוד יציב, פחות מתנדנד ויותר שקט (יחסית לאואטלנדר), פשוט כיף הרגשת הבטיחות והיציבות מאוד דומיננטית. תא המטען הוא הכי גדול יחסית לשני המכוניות האחרות... קניות מהסופר של השקים הרב פעמיים נכנסים לאורך של תא המטען בלי בעיות ! מערכות הבטיחות הם ממש מדהימות הבלימה האוטונומית בבקרת השיוט ומנגנון על שמירה על נתיב האקטיבי נותן הרגשה של רכב כמעט אוטונומי כלומר הרכב יודע לשמור על נתיב הנסיעה ומנמיך ומגביר את המהירות יחסית לרכב מלפניך ... הרגשה מדהימה (אבל לא לשכוח שמדובר במערכות בטיחות לשעת חירום בלבד). הקודיאק רחבה יותר מהאאוטלנדר ביותר מעשרה סנטימטר מורגש לדעתי גם ביציבות וגם במרחב ובנוחות הישיבה.
אז מה הייתה ההתלבטות? כאמור הפגו נפסל וההתלבטות הייתה בין קודיאק והאאוטלנדר:
1) הקודיאק הרבה יותר יקר מהאאוטלנדר משום שאת האאוטלנדר אפשר למצוא ב 0 קילומטר ב 150 אלף ואת הקודיאק אין במסלקת האפס הקילומטר והמחיר הוא בסביבות 185 אלף. כך שפער של 35 אלף הוא משמעותי!
2) אאוטלנדר ידוע יותר באמינות הגבוה וככל הנראה הטיפולים יותר זולים, מצד שני סקודה במאמרים מחו"ל נחשב למותג הכי אמין! (דרך אגב נהגי המוניות מאוד אוהבים את סקודה, המוסכים פחות אבל ההרגשה שלי הייתה שיש כאן גם אינטרסים)
3) צריכת הדלק של הקודיאק יותר טובה – זה מאוד מורגש מחוץ לעיר (מוסבר בהמשך)
4) בטיחות – על הניר יש לאאוטלנדר ייתרון בכך שיש לה מערכת גילוי להולכי רגל (בחו"ל היא קיימת בקודיאק- משום מה הורידו אותה למכוניות בארץ – חבל !). אבל מערכת השמירה האקטיבית על נתיב (שאין באאוטלנדר) היא מדהימה והיא תיקנה אותי כבר הרבה פעמים – שאמרתי לעצמי – וואאלה שווה! באמת היא משפרת את אייכות הנהיגה. דרך אגב מבחני הריסוק של האאוטלנדר נעשו לפני הרבה שנים ואילו של הקודיאק – לפני שנה! מאז הרבה דברים השתנו במבחני הבטיחות/ הריסוק.
יש לשים לב שמבחני הריסוק של הקודיאק עליהם מתפארת סקודה ישראל לא רלוונטים לדגם שהם מוכרים כלומר הדגם שנבדק בחו"ל כולל מערכות שאין ברכבים שהם מוכרים בארץ (כמו EBA – זיהוי הולכי רגל)
5) גם הילדים יותר אהבו את הקודיאק מבחינת נסיעה
אז מה בחרתי בסוף ? בקודיאק
אחרי חודשים של השוואות רכשתי את הקודיאק 1.4. מאוד מרוצה, מחוץ לעיר הוא מגיע אפילו ל 1:17 ! בעיר 1:9. מנוע שקט ונעים. מדהים איך מנוע קטן כזה סוחב בקלות מכונית כזו (הטורים נמוכים). פשוט אחלה אוטו... אבל כל אחד והשיקולים שלו, לעניות דעתי מי שפחות מעריך איכות נסיעה ומעונין ברכב שפשוט ייקח אותו ממקום למקום ... גם האאוטלנדר היא בחירה ראויה (כל עוד לא צריך תא מטען כאשר כל שבעת המושבים פתוחים)– מי שרוצה קצת יותר – סקודיאק !
דרך אגב – מבחינת זמני האספקה הרישמיים של הקודיאק הם ארוכים מאוד (יותר מחצי שנה) אבל בפועל יש תמיד ביטולים כך שבדרך כלל נראה לי שמקבלים את המכונית הרבה לפני (כמו אצלי)
והכל לכאורה ...ט.ל.ח

75. שדה ראיה זה אחד הפרמטרים היותר חשובים
אריק   (13.02.18)
76. מי שרוצה לשים שלושה בוסטרים בשורה השניה ניתן להסתפק בוורסו
א.ג.   (13.02.18)
אם אתה איש משפחה, את מי בדיוק אתה רוצה להרשים עם רכבי פנאי האלה ?
גם סיטרואן פיקאסו יותר נוחה משתיהן.
אם חשובה לכם השורה שלישית - אז קיה סורנטו.
77. המלצה שווה קריאה
דוד ,   אשדוד   (13.02.18)
אני גם הייתי בלבטים האלו ממליץ לכם לקחת רכב יוקרתי ישןכמו לקסוס תשלמו פחות ירידת ערך פחות ותהנו יותר
78. רק שפיג'ו זה לא סקודה
הנהגוס   (13.02.18)
פיג'ו מאבד מהערך שלו כ"כ הרבה וכ"כ מהר, זוכה לביקורות על אמינות ירודה ותיקונים יקרים וכלל, למעט ה- 206 המותג הזה לא שווה השקעה כ"כ גדולה של כסף. סקודה לעו"ז זוכה להערכות רבות בעניין האמינות ושמירת הערך וכשאדם משקיע 200 אלף שקל, יש לזה משקל גדול יותר מכל נתון אחר. על אף שלדעתי הפיג'ו עדיפה בכל פרמטר יבש- לרבות העיצוב, לא הייתי שם שם 200 אלף שקל שיאבדו חצי תוך 3 שנים..
79. מה הקשר בין הכתבה למסקנה בסוף?
(13.02.18)
טחאי שקראתי את הכתבה היה ברור שהפז'ו היא הממומלצת אבל בסוף הכתבה כתוב שלמרות הכל, הסקודה היא המומלצת.
80. כל כך נכון, סיימתי 3 שנים עם פורד עכשיו עם אאוטלנדר מאכזב
רועי ,   רמת גן   (13.02.18)
81. המסקנה הפוכה מכל מה שכתוב בכתבה, נראה כתבה מוזמנת
נתנאל   (13.02.18)
82. אוטו צרפתי זה חתול בשק לא שווה תחתונים
)-;   (13.02.18)
83. אין על יפני הונדה וטויוטה לא סופרים אותם ואותה רמת מחיר
איש   (13.02.18)
84. הפיזו יותר נוח,מרווח,חזק וחסכוני אבל עדיין הפסיד...
אני   (13.02.18)
המבחנים שלכם הם עלבון לאינטלגנציה
85. למה? כי אמינות זה לא הכל בחיים ולנסוע בפזו ....
אבי   (13.02.18)
(סקודה לא מכיר) זה פשוט עולם אחר לגמרי, והיום אני לא חושב שהבדלי האמינות כל כך גדולים כמו שאתה אומר. בסך הכל 4 שנים ללא בעיות מיוחדות.
86. אאוטלנדר !! הכי נוח , חסכוני ולא רואה מוסך !!
אדיר   (13.02.18)
87. ניסן X-Trail הנעה 4X4 דיזל נפח 2000 - לוקח בכל פרמטר
דגמתי   (13.02.18)
רכב מאובזר כסטנדרט: חניה אוטונומית, בלימת חרום אוטונומית, התרעות מקוריות סטיה מנתיב, בילמת חרום, רכב מחוץ לשדה ראיה, מצלמות הקפיות 360 מעלות, כסאות חשמלים כולל חימום, מגבים, ואורות מצב הדלקה אוטומטי, עמעום מראה אוטומטי נגד סינוור, 7 מקומות, כסאות שורה שניה על מסילות לכוון, פתיחת דלתות והצנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, הגבלת מהירות נסיעה, בלם יד חשמלי, גג זכוכית מלא נפתח חשמלית, נעילת 4X4, מנוע דיזל חסכוני, מזוג אוויר מפוצל + בקרת אקלים, דלת תא מטען חשמלית, אחיזת כביש מעולה, צמיגים 19", גאנטים מגנזיום, תאורת LED, ועוד הרבה....
88. מי מהמפרסמים שילם יותר?
(13.02.18)
89. שנה רביעית עם טויוטה ורסו - אחלה אוטו
רק יפני   (13.02.18)
הפיג'ו וגם מנועי TSI של סקודה ידועים בבעיות שלהם.

מי שאבא שלו לא מוסכניק אין לו מה להתקרב אליהם
90. א זה ולא זה!כתבה מכורה לסקודה! תמיד סקודה באתר לא מריח טוב
(13.02.18)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה