רכב  מגזין
הסברה נוסעת, והיא לגמרי שלנו
יפתח כרמלי
פורסם: 19.04.18, 07:18
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 84 תגובות ב-35 דיונים
1. טוב, זה היה ממש מפתיע לטובה...
דני   (18.04.18)
בתור חובב מכוניות אקזוטיות, זה חדש לי, ממש לא ידעתי שרכב כזה מרשים יוצר אי פעם בישראל. זה רכב שבהחלט יכול לעמוד עם הפרארי והלמבורגיני וכל 'המי ומי' של שנות ה-60. לא פחות. לא יודע מבחינת ביצועי מנוע, מהבחינה הזו כנראה הרחק מאחור, אך מבחינה עיצובית ואייקונית עושה רושם שבהחלט יש לרכב הזה מה למכור יחסית לתקופת הזמן ההיא. רק לחשוב אם תעשיית הרכב פה היתה ממשיכה להתפתח, אולי כיום היינו עומדים בשורה אחת עם מכוניות העל האקזוטיות האיטלקיות, ואולי אף עולים עליהן.
2. מכונית יפהפיה
אילנה   (18.04.18)
חבל שהפסיקו לייצר אותן.
3. עריכה מדהימה!!
לינושקה   (18.04.18)
4. מדהימה
(18.04.18)
ניצן האוטו שלך מדהים תהנה ממנו!
5. חבל שהיום אין מכוניות ישראליות
סמי   (19.04.18)
היו הרבה יותר טובות וזולות
6.  בשילוב ידע סיני אפשר לייצר בארץ ולמכור בלי מיסוי
סער   (19.04.18)
7. יש לה מהלך לרברס?
אור ,   מרכז   (19.04.18)
8. רק שהיא ממש לא שלנו אלא של הבריטים
ג'ון   (19.04.18)
ההרכבה הייתה ישראלית וגם נראתה ככה.
9. גם הקונטסה 900 ו-1300 הורכבו כאן
דייב   (19.04.18)
10. כל הכבוד על המכונית והכתבה, ושאלה
(19.04.18)
ממה ששמעתי הייצור של הסאברה הופסק בגלל סדקים בפיברגלס שנוצרו עקב המומנט של המנוע החזק. האם הדבר נכון?
11. ממש לא
אלכסנדר   (19.04.18)
הנישה/גומחה של מכוניות ספורט "עממיות" נשלטת ע"י הבריטים וטוב שכך.
המזדה שאתה כותב עליה היא חיקוי של מכונית בריטיתה- MGB מנוע קידמי הנעה אחורית וכו'. או אם תתעקש פיאט 124 קבריולה.
אין מוצר יפני שבמקור לא הועתק, לא קיים דבר כזה.
12. המיסוי הברוטאלי על מכוניות מיבוא נוצר בשנות ה-50 כדי להגן על
חובב רכב מבין   (18.04.18)
הסברה והסוסיתא והקייזר והלארק והכרמל דוכס שיוצרו בישראל עד שנת 1980 וזהו המפעל האחרון שייצר מכוניות לשוק האזרחי נסגר ב- 1980.

מ-1980 ועד 2018 עברו להם 37 (שלושים ושבע שנים תמימות וארוכות) ועדיין המיסוי שהיה נכון לאז למטרת הגנה ושמירה על תוצרת הכחול לבן מפני היבוא מחו"ל של מכוניות אופנועים.

אז למה הוא פה המיסוי הזה הלא רלוונטי כבר 37 שנים ששומר כבר 37 שנים על מי ועל מה?
13. ב י ש ר א ל - מאזדה MX5 (מיאטה) עולה מ- 0 0 0 , 3 4 2 ש"ח.
MR. PIERRE ,   TORONTO, CANADA   (18.04.18)
ב ק נ ד ה - מאזדה MX5 (מיאטה) עולה מ- 36,047 CAD שזה בשקלים רק 100,000 ש"ח.
_______________________________________________________________

זה פי- 2.5 יותר בישראל כמובן ...
14. תקוע בגיל הגן עם החלום על גרוטאה
חי בסרט   (19.04.18)
15. לגמרי שלנו ? ממש לא
נוסע בזמן   (19.04.18)
מלבד הגוף שיצרו בארץ מפיברגלאס ( כמו הסוסיתא) הכול הגיע מאנגליה. זו הייתה יותר הרכבת רכבים מאשר תעשיית רכבים
16. נגמרו הימים שמדינות קטנות מייצרות רכבים
הנרי פורד   (19.04.18)
בשני העשורים האחרונים תעשיית הרכב עבר איחוד מאסיבי, חברות רכבים קטנות נעלמו או נבלעו בחברות ענק.
היום קיימות חברות רכבים במעט מאוד מדינות ( ארה"ב, צרפת, גרמניה, שבדיה, קוריאה, יפן וסין). פיאט האיטלקית היא חלק מקונצרן FCA שמנוהל בפועל מארצות הברית. למעט יפן/קוריאה וסין שבהם היו השקעות עתק בתחום מאז מלחמת עולם השנייה, בשאר המדינות שמייצרות רכבים יש תעשיית רכבים מעל מאה שנה.

אין הגיון שמדינה קטנה כמו ישראל תנסה להכנס לתחום שדורש השקעות ענק במשך עשורים.

חוץ מזה, עם כניסת התחבורה השיתופית והרכבים האוטונומיים גם ככה הכל ישתנה.
17. מדינת ישראל חייבת להוריד דרסטית את המיסוי על רכבים דלקים....
לא פרייאר ,   אשדוד   (19.04.18)
מדינת ישראל חייבת להוריד דרסטית את המיסוי על רכבים דלקים ועל עוד המון המון מוצרים,אין הצדקה לעשוק לגנוב ולרמות את העם משת"ח(1948) ועד היום 2018,
*הורדת מיסוי מגבירה את הכנסות המדינה כתוצאה מצריכה מוגברת.
18. בטח מכונית לתפארת
(19.04.18)
שום דבר בו לא ישראלי.
19. אני אוהב להגשים חלומות אז הדבר הראשון שאני עושה בשביל זה
יוסי ,   ראש העין   (19.04.18)
זה ללכת לכותל לשים פתק ולקנות דרכו מכונית פאר...אחר כך להגשים חלום כמו להיות דייג מצליח
20. היא ישראלית כמו שלמבורגיני איטלקית
(19.04.18)
21. הייתה גרוטאה כבר ביום שיוצרה.
דוד   (19.04.18)
22. כל הכבוד לניצן!
ר   (19.04.18)
23. מכרו כזו באמריקה לא מזמן במעל 50000 דולר!
יוסף   (19.04.18)
https://petrolicious.com/articles/the-sabra-gt-is-the-sports-car-from-israel-you-ve-been-waiting-for

https://bringatrailer.com/2017/02/27/rare-israeli-fiberglass-1964-sabra-gt-coupe/
24. להורים שלי היתה כזו בשנות ה-60
מיכה   (19.04.18)
אני והכלב רבנו על מקום ב"מושב האחורי" לא בדיוק היה מושב ולא בדיוק היה מקום.... אז הם קנו "משפחתית" פיאט 600.
איזה ימים יפים היו
25. בזנות השישים ייצרו בארץ מספר רכבים
צברס   (19.04.18)
ישראליות כמ הסוסיתא הרום כרמל (מנועים של פורד), רנו, יצרנית צרפתית נוספת ויצרנית אמריקאית. איכות ההרכבה הרגה אותם בארץ ווהחרם בחו״ל
26. סך הכל עגלה עם מנוע
שוורצנגר   (20.04.18)
עשו לה צורה fake של פורמולה 1 . מזל שזה פיברגלאס ולא קרטון
27. מגיב 26 כמה מרושע, בור וטיפש אפשר להיות?
דוד   (20.04.18)
עד היום לא מיצרים רכב בישראל אז כל הכבוד למי שבאמת ייצר ועשה. לתקופה ההיא האוטו היה מרשים. אגב אני יודע איפה נמצאת סברה מספר סידורי 001 והיא במצב חדש!
28. איזה טמטום הוא הפייר הזה כאן - אפילו ה"שם" שלו הו שקר מוחלט
DANY - דני ,   TORONTO - טורונטו   (19.04.18)
איזה טמטום הוא הפייר הזה כאן - אפילו ה"שם" שלו הו שקר מוחלט - לא יודע על המס של 13% שלנו והוא הילד הקטן שסובל ומי שצריך הכרה מתמדת ותיגבורת ביטחון - האם יש איזכור במאמר זה על איזה מחירים עבור מזדה בקנדה, שהם שקר בכל מקרה ???
אבל למה לתהות עליו, אם יש 81 = כל כך הרבה אידיוטיים כמו הוא ? אתם פשוט מופרעים, חסרי מוח, עם השכל הנמוך ביותר, וכו '...!
איך אתם מיחסים סברה למחיר הלא נכון של מאזדה מאחד ש"גר" בטורנטו ??? אתם חייבים להיות מטורפים כמו הוא. ו, לחזור על אותו דבר שוב ושוב - מראה על לא נורמליות ...
14 - אתה צודק מאוד ואפילו יותר - רמת המודיעין שלו מתאימה לילד קטן לפני גן ילדים והיתר שווים לו !
12 - כמו עבור 13 - גם לך וגם לאחרים החיים בעולם וירטואלי - את המציאות לא ניתן לשנות גם אם תקפצו לי !!
16 - מה אנו יכולים כאנשים ריאליסטים לעשות עם כל המגיבים שלך ואלה ששוללים אותך = חסומי ראש לחלוטין אשר לא יכולים לקבל ולעכל את המציאות ???
29. יש ליצר מכוניות בישראל
(20.04.18)
כמו הרבה מדינות (ספרד) זה מביא מקומות עבודה מוריד אבטלה
ומכניס כסף, מפעלים לא רק היי טק
30. חחח "לגמרי שלנו". השלדה של אוסטין והמנוע של פורד
אפי   (20.04.18)
רק ההרכבה בארץ וזה גם גרוע כמו שיודעים להרכיב בארץ.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה