שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הסברה נוסעת, והיא לגמרי שלנו
    המכונית היפה ביותר שירדה אי פעם מפס ייצור בישראל, עדיין חיה ונושמת ונראית מצוין כמו לפני עשרות שנים. סיפור על יצירה שהפכה לאגדה מוטורית

     

     

    שילוב בין רכיבים מיצרנים שונים, חוצפה, חזון וקצת נאיביות. קבלו את סברה הישראלית, מכונית שנולדה אי שם בתערוכת מכוניות ספורט ב-1960 בלונדון, תערוכה בה ביקר יזם מפעל הרכבת המכוניות אוטוקארס, יצחק שובינסקי. בתערוכה גילה מרכב ייעודי של חברת "אשלי" הבריטית שיוצר לטובת שידוך מעניין עם שלדת אוסטין 7 העתיקה, ושלדת "לה-בלאמי" שיוצרה עבור מנועי פורד קונסול בנפח 1.7 ליטר עם 63 כ"ס. שובינסקי פנה ליצרנית הרכב רליאנט עמה כבר שיתף פעולה בשלב זה, זרק רעיון ונתקל בתגובה נלהבת. סברה נולדה.

     

    סברה (אורי דוידוביץ')
    (אורי דוידוביץ')

     

    כבר ב-1961 הוצגה סברה החדשה בתערוכת המכוניות הבין לאומית של ניו-יורק וזכתה לתגובות אוהדות. כמו 100 אחיותיה הראשונות לשאת את שם המותג, גם היא יוצרה בבריטניה. רק לאחר מכן נשלחו כמה עשרות "חבילות הרכבה" לישראל. עד סגירת המיזם יוצרו בסך הכל כ-390 יחידות, כמחציתן נמכרו בארה"ב. 

     

    סברה (אורי דוידוביץ')
    (אורי דוידוביץ')

     

    אלא שהסברה החביבה הייתה חלשה מדי, יקרה מדי ופשוטה מדי. הכישלון היה מהיר וצורב. ראליאנט דווקא המשיכה עם הפרויקט ועם תאומה-זהה בשם סייבר שקיבלה מאוחר יותר גם מנוע גדול וחזק עם שישה צילינדרים וביצועים בהתאם. הסברה? הפכה למושא תאווה עבור אספני רכב. פגשנו אחד מהם.


    פורסם לראשונה 18/04/2018 22:08

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים