"כשהשלג יורד והרוח הלבנה מייללת, הזאב הבודד מת – אבל הלהקה שורדת".
במשפט הזה סיימה וגם סיכמה סאנסה סטארק את העונה הקודמת של "משחקי הכס". היא ציטטה את המילים של אביה נד, שביקש מילדיו לשמור זה על זה כשהחורף יגיע - והחורף באמת הגיע. ועוד איך הגיע. להקת הזאבים של סטארק שרדה עד כה את כל הרעות והאבידות שנחתו עליה, אבל בהחלט ייתכן שמי שעברה יותר זוועות מכולם הייתה סאנסה.
6 צפייה בגלריה
נמאס לה להיות הקורבן. סאנסה סטארק
נמאס לה להיות הקורבן. סאנסה סטארק
נמאס לה להיות הקורבן. סאנסה סטארק
(צילום: Helen Sloan)
האנשים שעושים את ווסטרוז:
היא התחילה את הסדרה כילדה יפה, תמימה ודי שטחית שחלמה על נסיכים ואבירים. הבעיה הכי גדולה בחיים שלה עד אותו שלב הייתה אריה – אחותה הקטנה והכל כך שונה ממנה, שהציקה לה ורבה איתה.
ואז הגיע ג'ופרי. בהתחלה סאנסה התלהבה מכך שתינשא לנסיך יפה תואר, אבל מהר מאוד התברר שמדובר במפלצת. היא הגיעה עם אביה ואחותה למעלה מלך, מקום שנראה היה לה חלומי, ועד סוף העונה הראשונה כבר הבינה שנחתה בגיהינום.
אחרי ההוצאה להורג של נד הפכה לשבויה. סרסיי עדיין הייתה מעוניינת להשיא אותה לג'ופרי כדי להחזיק בצפון, וסאנסה נשארה בארמון וספגה השפלות והתעללות. היחידים שנחלצו לעזרתה באותה תקופה היו טיריון לאניסטר ו"הכלב", ששירת אז את הלאניסטרים. הוא הציל אותה בכמה אירועים, ונדמה היה שבדרכו שלו היה מוקסם ממנה.
סאנסה הבינה שעליה להעמיד פנים כל הזמן בשביל לשמור על חייה, ולהגיד משפטים כמו "אני נאמנה לג'ופרי האהוב שלי" מבלי להקיא. השחרור מג'ופרי הגיע בזכות מרג'רי טיירל, שהפכה לארוסה החדשה שלו, אבל סאנסה הועברה מיד לידי גבר אחר – טיריון. זו בהחלט לא הייתה משאת נפשה (היא בכלל חלמה להינשא ללוראס טיירל, מבלי להבין שהוא מעדיף גברים), אבל בניגוד לג'ופרי, טיריון התייחס אליה בכבוד וסירב לדרישה של אביו "לממש את הנישואים". הוא פשוט לא רצה להיכנס למיטה עם ילדה.
6 צפייה בגלריה
ג'ופרי מוביל את סאנסה לחתונה עם טיריון
ג'ופרי מוביל את סאנסה לחתונה עם טיריון
ג'ופרי מוביל את סאנסה לחתונה עם טיריון
(צילום: Helen Sloan, באדיבות yes)
ואז ג'ופרי מת, ולא נותרה שנייה ליהנות מהרגע כי סאנסה נמלטה בעזרתו של אחד - פיטר "ליטלפינגר" בייליש שמו. על היחסים עם בייליש שווה להתעכב רגע כי הם מורכבים: הוא גדל עם אמה קייטלין, ולמעשה היה מאוהב בה כל חייו, אבל קייטלין הושאה לנד סטארק, אדם ממשפחה חזקה הרבה יותר משלו. והוא זכר את זה. בעזרת העורמה והשכל שלו הוא התחזק עם השנים וצבר עמדה של כוח בארמון, והיה למעשה אחד מהאנשים שהביאו למותו של נד. אבל סאנסה לא ידעה את כל זה, ובייליש מצידו ראה בה את פניה של אמה האהובה. קצת קריפי.
הם הגיעו יחד אל הבקעה של בית ארין, אזור שנשלט על ידי ליסה ארין – אחותה של קייטלין והדודה של סאנסה. ליסה דווקא כן הייתה מאוהבת בבייליש, ואפילו הספיקה להתחתן איתו לפני שהבינה שהוא קצת דלוק על האחיינית שלה. התגלית הזו הייתה קטלנית עבורה: בייליש דחף אותה אל מותה מול עיניה של סאנסה.
הסוף של ליסה ארין
כך הם הפכו לבעלי ברית של ממש, אבל לא לזמן רב. בייליש לקח את סאנסה לווינטרפל ועשה את הדבר האכזרי ביותר שיכול היה לעשות – הוא נתן אותה לראמזי בולטון, שהתחתן איתה בשביל לחזק את שליטתו בצפון. אז היא חזרה לביתה, אבל הפכה לשבויה של מפלצת נוספת, לא פחות גרועה מג'ופרי. והפעם היא גם נאנסה.
המעבר הזה מגבר לגבר, מנצלן לנצלן, גבה מחיר. סאנסה איבדה כל תמימות ואמון. מסע הייסורים שלה הפך אותה לאישה קשוחה, ומהשלב הזה היא הפסיקה להיות מובלת ולקחה את העניינים לידיים שלה. קודם כל היא נעזרה בת'יאון גרייג'וי בשביל להימלט מראמזי. זה אותו הת'יאון שבגד במשפחתה, אבל העזרה האמיתית שהוא הושיט לה הוכיחה שהוא השתנה.
אחר כך חברה לבריאן מטארת' – האבירה האמיתית שלה, והגיעה לחומה כדי לחפש את האח הממזר ג'ון סנואו. סוף-סוף ראינו אותה שמחה לרגע אחד, כשג'ון חיבק את האחות שבעבר התייחסה אליו בהתנשאות. זה היה רגע מרגש בעלילה של סאנסה ובסדרה בכלל, שסימל את תחייתו של בית סטארק.
6 צפייה בגלריה
תחייתם של הזאבים
תחייתם של הזאבים
תחייתם של הזאבים
(צילום: באדיבות yes)
השמחה לא נמשכה יותר מדי. סאנסה וג'ון החליטו לחזור לווינטרפל ולכבוש אותה מידי משפחת בולטון, אבל הם היו חלוקים בדעתם לגבי הביצוע. לבסוף יצא ג'ון לקרב אבוד עם כוח קטן מדי, וסאנסה נאלצה להשתמש בעורמה שלמדה מידידה בייליש. למרות הכעס שלה עליו בגלל הנישואים הכפויים לראמזי, היא חברה אליו שוב כדי להיעזר בצבא של אבירי הבקעה. הם היו אלה שהכריעו את קרב הממזרים, שבסופו הובס ראמזי והצפון חזר לידיהם של בני סטארק.
עוד דבר קטן ונחמד שקרה בסיומו של אותו קרב: סאנסה הוציאה להורג את ראמזי. "הבית שלך ייעלם, השם שלך ייעלם, כל זכר ממך ייעלם", אמרה לו - ואז שחררה את כלבי הטרף המורעבים שלו וצפתה בהם אוכלים אותו. זה היה אכזרי, זה היה מספק, וזה הוכיח עד כמה היא השתנתה.
הסוף (הנורא והנהדר) של ראמזי
אחרי הקרב ג'ון הוכרז ל"מלך בצפון", אבל מהר מאוד הוא נסע לפגוש את דאינריז טארגריין, וסאנסה, הליידי של ווינטרפל, ניהלה אותה בפועל. לצידה נותרו ליטלפינגר והלחישות שלו. הלחישות האלה לא נפסקו גם כשפגשה שוב את אחיה האובדים, בראן ואריה - בייליש עשה כל שביכולתו כדי להסית אותה נגד אריה, הלוחמת המוזרה שמעולם לא אהבה כשהייתה ילדה.
אבל סאנסה כבר ממש לא ילדה. היא הצליחה להערים על הערמומי מכל – גרמה לבייליש לחשוב שהיא מאמינה לו, ולבסוף שפטה אותו על כל הבגידות שלו (היריעה קצרה מלהכיל את כל מעלליו, אבל בגדול בייליש אחראי כמעט לכל הכאוס בווסטרוז. רק המהלכים הלבנים הם לא באשמתו) וגזרה עליו גזר דין מוות. אריה, מוכשרת שכמותה, שיספה את גרונו.
6 צפייה בגלריה
לחישה אחת אחרונה. בייליש
לחישה אחת אחרונה. בייליש
לחישה אחת אחרונה. בייליש
(צילום: Helen Sloan)
"בדרכו האיומה, הוא אהב אותי", אמרה סאנסה לאריה אחרי שנפטרה מהמעריץ והשובה הכי מתוחכם שלה. וכך נותרה נסיכת הצפון לעמוד בזכות עצמה.
בניגוד לסאנסה חמורת הסבר, סופי טרנר שמגלמת אותה היא דווקא בחורה עליזה למדי. השחקנית האנגלייה הפכה לכוכבת של ממש במהלך השנים שבהן התבגרה על המסך – אבל ניכר שהפאסון לא ממש מעניין אותה, ואין לה בעיה לפרוץ בצחוק בריאיון או סתם לשתות מלא יין מול המצלמה.
טרנר שותה כוס שלמה של יין מול המצלמות במשחק הוקי
טרנר (23) גדלה בכפר קטן באנגליה, האחות הצעירה במשפחה שכללה גם שני אחים. הייתה לה גם אחות תאומה שמתה לפני הלידה, טראומה משפחתית שהשפיעה עליה כל חייה. "לאמא הייתה הפלה, אחותי התאומה מתה ואני שרדתי. תמיד הרגשתי כאילו יש משהו שחסר", אמרה בריאיון למגזין You. היא גם סיפרה שהשתמשה ברגשות כלפי אחותה המתה בסצנות שדרשו ממנה הבעת רגש חזקה – כמו הסצנה שבה אביה מת ב"משחקי הכס".
6 צפייה בגלריה
עם הארוס ג'ו ג'ונאס
עם הארוס ג'ו ג'ונאס
עם הארוס ג'ו ג'ונאס
(AP)
אל סדרת הפנטזיה הגיעה כשהייתה בת 14. היא צבעה את השיער הבלונדיני שלה לאדום כדי לגלם את סאנסה הג'ינג'ית (בהמשך החלה לחבוש פיאה והסבירה כי "השיער כמעט נשר"), ותוך זמן קצר פניה הפכו למוכרים בכל העולם. אחרי ההצלחה של "משחקי הכס" החלה טרנר להופיע בתפקידים נוספים, אם כי בולטים פחות. היא כיכבה בסרטים הבריטיים Another Me ו-The Thirteenth Tale, אבל הפריצה האמיתית שלה לקולנוע נעשתה כשהצטרפה לסדרת סרטי "אקס מן" בתור ג'ין גריי הצעירה והשתתפה בסרט "אקס מן: אפוקליפסה", שעלה ב-2016. זה כבר היה תפקיד הוליוודי משמעותי בסדר גודל שמתקרב ל"משחקי הכס", בעיקר בהתחשב בעובדה שהיא גם תככב בסרט משל עצמה בסדרה - "הפניקס האפלה" - שצפוי לעלות השנה.
טרנר, בחורה לא ביישנית כאמור, מנהלת חיים חברתיים שמשמחים את מעריצי הסדרה וגם את מדורי הרכילות. היא הפכה לחברתה הטובה של מי שמגלמת את אחותה אריה על המסך, מייסי וויליאמס, וקשה להפריד ביניהן. הן סיפקו לעולם סרטונים שלהן בכל מיני מצבים, יצאו יחד לקריוקי במכונית והשתתפו יחד באינספור כנסים וריאיונות במשך השנים. לאחרונה הצטלמו מחובקות לשער של "רולינג סטון", וסיפרו בריאיון למגזין על הסיסטרהוד שלהן – מאמבטיות משותפות ועד לצילומים ל"משחקי הכס".
באותו ריאיון דיברה טרנר על העדפותיה המיניות: "היו לי מספיק גברים ומספיק נשים. אני מתאהבת בנשמה, לא במגדר", סיפרה אגב שיחה על הארוס שלה – המוזיקאי ג'ו ג'ונאס, שאיתו היא נמצאת בזוגיות מאז 2016. למרות הגיל הצעיר שלה, הם הכריזו על אירוסים כשנה אחרי שהתחילו לצאת. "הכנתי את עצמי לכך שאשאר רווקה עד סוף ימיי, אבל אני חושבת שברגע שפוגשים את האדם הנכון פשוט יודעים", הוסיפה.
את הצילומים של "משחקי הכס" היא סיימה בדמעות. "התייפחתי שם", סיפרה, "אבל אז הלכנו לפאב ושכחנו מהכול".