איזה כיף, הישראלים בדרך!

פירמידות, סקילה ושופינג: כל האטרקציות הסודיות אצל הבסטיז החדשות של ישראל

הכינו את הדרכונים - נראה שאנחנו בשיאו של צונאמי מדיני של הסכמי שלום במזה"ת. כמובן שכל מדורי התיירות כבר פמפמו לכם על "עשרת הקניונים המומלצים במפרץ", אבל אנחנו פה בשביל המלצות שוות באמת לביקור אצל החברות החדשות שלנו - איחוד האמירויות, בחריין וסודן

עודכן:

5 צפייה בגלריה
אישה עם חיג'אב שמחה ומופתעת
אישה עם חיג'אב שמחה ומופתעת
איזה כיף, הישראלים בדרך!
(Shutterstock)

הפירמידות בסודן

אוהבים פירמידות? נמאס לכם מהפירמידות במצרים? מחפשים משהו דומה, אבל לא בדיוק? ובכן, במפגש הגבולות בין סודן למצרים, קרוב לנילוס המסתורי, ישנן פירמידות נוביות עתיקות יומין שלא היו נגישות לתיירים מישראל עד היום. הן לא מרשימות כמו הפירמידות בגיזה, אבל היי, לפחות הן יותר רחוקות ובלי שום דבר לעשות לידן.
5 צפייה בגלריה
פסח הבא בחרטום הבנויה
פסח הבא בחרטום הבנויה
פסח הבא בחרטום הבנויה
(צילום: B N Chagny)

הנגב 2.0

אין חוויה יותר עוצמתית מללכת לאיבוד במרחבים המחבקים של הנגב. אם אתם הרפתקנים שלא יכולים בלי סופ"ש במדבר אתם לא תוכלו לעמוד בפני הנופים הנהדרים של הידידות מהמפרץ, שכוללים חול, אדמה, שמש, מדבר, שמש, מדי פעם אבנים, חול וחום. ואם נמאס לכם מהמדבר אתם תמיד יכולים להמשיך בטיול לערים המודרניות באמירויות ובבחריין, שיתנו לכם את אותו אפקט פלוס זיהום אוויר. מי צריך את אירופה כשיש לנו כאלה נופים ממש פה בשכונה?

הבאר העתיקה והמבורכת

המדריכים המקומיים באיחוד האמירויות ישמחו לקחת אתכם ל"ביר אלחולרע", כלומר "באר הכולרה", המרכז ההיסטורי של האזור, שכעת מרוחק 500 קילומטר מהכפר הקרוב ביותר. הבאר התפרסמה בימי קדם בכך שהייתה נגועה בכולרה, מה שהפך אותה לבאר הנקייה ביותר באזור, מכיוון שכל הבארות האחרות היו נגועות בדבר. חלק אומרים שאפשר להידבק שם בכולירה אפילו היום. לא לפספס!
5 צפייה בגלריה
באר מדבר מרוקו עץ דקל נווה מדבר
באר מדבר מרוקו עץ דקל נווה מדבר
מים. התמי4 של הטבע
(Shutterstock)

האזור השקט מאחורי הקניון הגדול

על הקניונים באמירויות בוודאי שמעתם, אבל לא הרבה מכירים את האזורים הנחבאים שמסביבם, אליהם ההמון הרועש לא מגיע. אם תשכילו לצאת מהשבילים המוכרים ולעשות סיבוב תוכלו לגלות כמעט מאחורי כל קניון מפואר אזורים שקטים ומבודדים לקחת פסק זמן ולחשוב. למשל, לחשוב על זה ששקט כאן כי מדובר בקבר אחים של הפועלים הנפאליים שהועסקו בתנאי עבדות בבניית המונומטים במפרץ וכעת הגיעו למנוחת עולמים לאחר סבל רב. משם, מומלץ להמשיך ישר ליוניקלו.

רובע המלון בחרטום

ברובע המלון תוכלו לראות את המלון של חרטום בירת סודן. לא "ה-מלון המומלץ" אלא על ה-מלון היחיד בעיר. אבל אל תטעו, מדובר באזור יחסית נקי מטיהור אתני, כך שהביקור שם בהחלט מומלץ. האגדות מספרות שיש חדר אחד, בקומה 2 (מתוך 2 קומות) שהוא החדר הלא-רדוף היחיד במלון. עוד מומלץ לבלות שם לילה ולהתעורר בלי כליה.
5 צפייה בגלריה
גמל האמירויות
גמל האמירויות
איך אומרים סטרדיווריוס באמירייטית?
(Shutterstock)

הוצאות להורג שחייבים לראות

אם אתם בסודן אתם חייבים חייבים חייבים לראות הוצאה להורג! זה לא ביטוי, אתם חוקית מחויבים לצפות בהוצאה להורג או שיעקרו לכם את העיניים. נסו לתפוס את אחת הסקילות של הקיץ אם כי יש כאלו שאומרים שתקופת קציר-הראשים בסתיו (כשהטמפרטורה מתקררת ל-40 מעלות נעימות) היא מחזה שאסור לפספס. כאילו, מילולית אסור לפספס, חשבנו שהבהרנו את זה כבר.

האזור הכפרי בבחריין

כשחושבים על בחריין חושבים על מדינת ערבית מתקדמת ועשירה, כזו שצעדה מהר וקדימה בלי לעצור, אבל גם באי המקסים הזה יש אזורים שהקידמה טרם נגעה בהם. אם תשוטטו מחוץ למרכזי הערים, אל האזורים הכפריים יותר תוכלו לגלות תרבות שכאילו קפאה בזמן, שם בני המקום משמרים את המסורות העתיקות והאותנטיות של האזור, כמו עבדות, קציר איברים, ניתוחים ללא הרדמה, נקמות דם ועוד פנינים מהעבר הלא כל כך רחוק שידהימו אתכם.

בסיס חיל האוויר בחריין

כרגע הוא עדיין בבנייה, אבל אם מערכת הביטחון לא תעשה צרות כמו לדרוש דיווח על עסקאות נשק, תוכלו לבקר בבסיס הכי מפואר באזור, כשחלק מהמטוסים עדיין נושאים בגאון את דגל ישראל!
5 צפייה בגלריה
מטוס f-35
מטוס f-35
רק חמש דקות מבאר שבע במטוס קרב!
(צילום: AFP)
פורסם לראשונה: 17:54, 27.10.20
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button