טום דוואן

התוכנית שבה תוכלו להפסיד מיליון דולר

יותר מתשע שנים לאחר שירדה מהמסך, "היי סטייקס פוקר" - שמושיבה ליד שולחן אחד כרישי פוקר מובילים, מולטי-מיליונרים וסלבס שלא חוששים לקחת סיכונים - חוזרת. הסכומים עדיין מופרעים, הבלופים עדיין מדהימים - אבל האם היא עומדת בציפיות? אליסף דעואל צפה וחזר עם מסקנות

עודכן:
ב-15 באפריל 2011 האדמה נפערה מתחת לסצנת הפוקר האמריקאית. ביום אחד משרד המשפטים האמריקאי פשט על שלושת אתרי הפוקר הגדולים ביותר שפעלו בארצות הברית באותה תקופה: פוקר סטארס, פול טילט ואבסולוט פוקר, בטענה שעברו על החוק האוסר הימורים באינטרנט שעד עתה לא ממש נאכף. האתרים נחסמו מיידית לגישה בארה"ב, כתבי אישום הוגשו נגד מנהליהם ותביעה אזרחית על סך מיליארדי דולרים הוגשה נגדם. מאות אלפי שחקני פוקר ברחבי ארצות הברית מצאו את עצמם חסרי אונים, מקצוענים שהפכו את הפוקר למקור פרנסתם העיקרי מצאו את עצמם ללא כלי העבודה שלהם וגרוע מכך, עם חשש גדול שלא יוכלו למשוך את כספם מהחשבונות באתרים שנחסמו.
היום הזה המכונה בעולם הפוקר "יום שישי השחור" סימל את סופה של תקופת הרנסנס של הפוקר אונליין בארצות הברית. עד היום, קרוב לעשר שנים אחרי, מעמדו החוקי של המשחק טרם הוסדר במדינה ולמעט מדינות בודדות המתירות הימורים ברשת, פוקר אונליין נחשב לא חוקי ברוב ארצות הברית.
אבל לא רק אתרי הפוקר ושחקני הפוקר שילמו מחיר. תרבות הפוקר כולה ספגה מכה קשה באותו היום. תוכניות הפוקר הטלוויזיוניות, שהפכו בשנות השיא של הפוקר למוצר מבוקש עבור רשתות הטלוויזיה, ירדו בזו אחר זו מהמסכים. האבדה הכבדה ביותר עבור חובבי המשחק הייתה התוכנית "היי סטייקס פוקר" (High Stakes Poker) ששודרה במשך שבע עונות, בין 2006 ל-2011.

920 אלף דולר ביד אחת

הפורמט של "היי סטייקס פוקר" היה פשוט מאין כמוהו ויחד עם זאת מבריק וממכר. שולחן פוקר אחד בחדר מפואר במלון הבלאג'יו סביבו התיישבו כמה מהכרישים הגדולים ביותר של המשחק כמו פיל אייבי, דניאל נגראנו ואלי אלעזרא הישראלי לצד אנשי עסקים מולטי-מיליונרים שלא מצאו דרך מעניינת יותר להפסיד את כספם ושיחקו פוקר על סכומים מופרעים. כמה מופרעים? שחקנים חויבו לקנות צ'יפים במינימום של 100,000 דולר, החל מהעונה החמישית המינימום צמח ל-200,000 דולר ולמספר פרקים בעונה הרביעית הוא הגיע לחצי מיליון דולר. הבליינדים (הימורי החובה) ברוב העונות עמדו על 300/600 דולר ובאחת העונות אף הכניסו בליינד שלישי של 1,200 דולר. קופות של עשרות ומאות אלפי דולרים היו עניין שבשגרה. כוכב הפוקר טום דוואן מחזיק בשיא התוכנית כשזכה ב-919,660 דולר ביד אחת מול בארי גרינסטיין בעונה החמישית. הקופה הגדולה ביותר שנראתה בתוכנית צמחה עד ל-1,227,900 דולר, אך לאחר משא ומתן בין המעורבים שחקן הפוקר דייויד בנימין וגיי לאליברט, מנכ"ל סירק דה סוליי בעבר הם הסכימו לצמקה ל-238,900 דולר "בלבד".
"היי סטייקס פוקר" העניקה לחובבי המשחק הזדמנות לצפות מסלון בביתם במשחקים על מיליוני דולרים שעד אז נערכו הרחק מעיני הציבור, בחדרי קזינו פרטיים, ולשמוע את שיחות החולין בין השחקנים שהיו מחוברים כולם למיקרופונים.
אחת מעוצמותיה של התוכנית הייתה המפגש הבין-דורי שזימנה בין שחקני האולד-סקול עם כובעי הבוקרים והסיגרים לדור הצעיר של שחקני האינטרנט, חנונים של מתמטיקה וסטטיסטיקה שישבו מבוקר עד ליל מול המחשב, למדו כל צומת אפשרי במשחק והציגו סגנון אגרסיבי בהרבה ממה שהיה מקובל עד אז. אחד מאותם כוכבים צעירים שהפכו בחסות "היי סטייקס פוקר" לאגדת פוקר בשר ודם הוא דוואן. הוא הצטרף לקאסט בגיל 23 אחרי קריירת אונליין סופר-מוצלחת והביא איתו לתוכנית סגנון היפר-אגרסיבי וקור רוח של לוחם שייטת שהפכו אותו ליקיר הקהל.
קרנבל הפוקר הטלוויזיוני הזה הגיע כאמור לסופו לאחר יום שישי השחור. עם זאת, השידורים החוזרים של התוכנית המשיכו לזכות לפופולריות רבה ברחבי העולם (בארץ היא שודרה במשך מספר שנים ב"אגו") ולפני מספר שנים רשת GSN ששידרה את התוכנית במקור אף שיתפה את כל הפרקים בערוץ ה-YouTube שלה.

ההימור של PokerGO

יותר מתשע שנים אחרי ירידת התוכנית, רשת הסטרימינג PokerGO רכשה את הזכויות על הפורמט, העלתה לשרתיה את כל הפרקים הישנים ואף החליטה לצלם עונה חדשה. PokerGO היא מעין נטפליקס של הפוקר, ספריית VOD וערוץ שידורים חיים בתשלום על טהרת משחק הקלפים. היא זמינה גם ללקוחות ישראלים במחיר של 100 דולר לשנה.
"היי סטייקס פוקר" אמורה להוות חבל הצלה עבור הרשת בתקופת הקורונה שבה הפוקר החי משותק. PokerGO אמנם מחזיקה בספריית VOD עשירה, אך בסופו של דבר עיקר העניין של הצופים ומוקד המשיכה המרכזי לרשת הוא השידורים הישירים מטורנירי הפוקר הגדולים בעולם, כעת משאלו לא מתקיימים – הריבוט ל"היי סטייקס פוקר" אמור להיות זה שישכנע את הצופים לא לבטל את המנוי.
ביום חמישי האחרון שודר הפרק הראשון של העונה השמינית והחדשה – והחדשות הטובות הן שלא הרבה השתנה. PokerGO עשו בחוכמה כשגייסו את שני המגישים המקוריים שהנחו את חמש העונות הראשונות גייב קפלן ואיי ג'יי בנזה, קולות מוכרים ואהובים שמיד מכניסים לאווירה.
אבל מה שסיקרן את הצופים יותר מכל מאז ההכרזה על חזרת התוכנית הוא הליין-אפ של השחקנים. גם במישור הזה "היי סטייקס פוקר" איננה מאכזבת. טום דוואן חוזר, כצפוי, בגרסה מעט יותר בוגרת וקצת פחות משוגעת ואליו מצטרפים ברין קני, שיאן הזכיות בטורנירי פוקר (קצת יותר מ-56 מיליון דולר, תודה ששאלתם); ניק פטראנג'לו, שנחשב לאחד משחקני הפוקר הטובים בעולם; ריק סלומון, שחקן פוקר והאקס של פמלה אנדרסון; ז'אן רוברט בלאנד, שחקן פוקר ותיק ומוכר ויוצא התוכנית "הישרדות" ברנדון סטיבן, איש עסקים ושחקן פוקר ומייקל שווימר, היחיד שאינו מגיע מרקע של פוקר – שחקן בייסבול מקצועני בעברו שמתגלה כבעל כישרון לא רע בכלל גם לקלפים. בפרקים הבאים יצטרפו עוד כמה מהשמות המוכרים ביותר בתעשיית הפוקר כמו פיל אייבי, פיל הלמות', דאג פולק ואחרים.
1 צפייה בגלריה
טום דוואן
טום דוואן
טום דוואן
(צילום: AP)
עוד דבר שלא אבד בתשע השנים שחלפו הוא האקשן. זה מתחיל כמובן כבר בסכומי הכסף המעורבים. המשחק התנהל בבליינדים גבוהים במיוחד של 400/800 דולר עם הימור חובה נוסף (ביג בליינד אנטה של 800 דולר). חלק מהשחקנים קנו צ'יפים בחצי מיליון דולר, אלו ש"התקמצנו" קנו "רק" ב-200 אלף דולר. אבל יותר מהסכומים המופרכים – זהו סגנון הפוקר המשוחרר שהופך את "היי סטייקס פוקר" למה שהיא. "היי סטייקס פוקר" היא לא המקום לשחקנים שמרנים או מפוחדים. מסביב לשולחן הזה תיאוריות פוקר הן בגדר המלצה לא מחייבת. העלאות עם ידי זבל וניסיונות יומרניים לבלף את היריב בקופות של עשרות אלפי דולרים הם דבר שבשגרה. כבר בפרק הראשון נרשם רגע ביזארי כשברין קני, כאמור אחד שזכה כבר במיליון, שניים או 56 בחייו, שיחק בטעות יד שלמה שלא בתורו כמו היה חובבן במשחק חברים בדירת שותפים תל אביבית ביום חמישי בערב. אפילו שווימר, שחקן הבייסבול, זרם עם האווירה המשוחררת ובאחת הידיים ביצע העלאה מטורפת עם יד בינונית מאוד (A-4), בהמשך הוא הסביר שעשה זאת כי 14 היה מספר החולצה שלו כששיחק בייסבול בקולג' ("ה-A מייצג 1", הוא הסביר לאחד השחקנים שעדיין לא הבין את הקשר...).
הפרק הראשון היה ערוך בקפידה. 45 דקות זורמות אליהן נבררו רק הידיים המעניינות ששוחקו בשולחן. עם זאת, לפחות בפרק הפתיחה קשה להצביע על יד מסוימת שתירשם בדברי הימים של הפוקר כפי שעשו לא מעט ידיים בעונות הישנות. אולי כתוצאה מהיעדר קופות באמת מטורפות, גם השיחות בין השחקנים התנהלו על מי מנוחות. כל זה עוד צפוי להשתנות בהמשך. במיוחד אחרי שפיל הלמות', הידוע בהתמוטטויות העצבים שלו לאחר הפסדים גדולים, ייכנס לחדר.
פורסם לראשונה: 16:40, 20.12.20
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button