סוגרים שנה 2020
סוגרים שנה 2020
הוספת מלח אחשלו, זה לא נקרא לתבלן

זה שלך, יקירה: המילים שצריכות להיכחד יחד עם 2020

מה תהיה מילת השנה של 2020? אנחנו די סגורים על "מטוש", אבל אין ספק השנה המנחוסה הזו הביאה איתה שלל ביטויים ומילים שהיינו שמחים לשכוח ב-31 בדצמבר. אנחנו רקאומרים

פורסם:
5 צפייה בגלריה
הכל אוכל 2
הכל אוכל 2
הוספת מלח אחשלו, זה לא נקרא לתבלן
(מתוך "הכל אוכל")
חוץ מצמד המילים המתוק "עבודה מהבית", שנת 2020 תיזכר לדיראון עולם בתור השנה שהביאה לנו מילים מיותרות כמו מתווה, אקספוננציאלי ומשה בר סימן טוב. רגע לפני שאנחנו זורקים את 2020 לפח הזבל של ההיסטוריה, נשאר רק לקוות שימציאו בקרוב חיסון שיקח מאיתנו גם את המילים המגעילות ביותר שליוו אותנו השנה.

יקירה

ה"מאמי" של האשכנזיות. הגרסה הבוגרת של "חמודה" וחברותיה לז'אנר המחמאות המקטינות. נאמרת בדרך כלל בפאסיב אגרסיב שנועד לגרום לך להרגיש אפס, אבל בעטיפה קסומה.

קסום

מילת תואר שבדרך כלל תלווה חוויה בנאלית לחלוטין. אין שום דבר קסום בסופשבוע בצימר באירוח דרוזי שקניתם בגרופון, נדבר כשתחזרו מהכל כלול בנרניה.

לתבלן

נכנסה לחיינו עם פרוץ המגיפה הנוראית באמת - מגיפת הריאליטי אוכל, ומאז עומדת לנו בגרון כמו צרבת אחרי סביח. עם כל הכבוד שהתארגנתם על מלח אטלנטי "המותג", לבזוק אותו על פיתה עם קטשופ לא הופך אתכם לשפים, ולהזליף אלף האיים שעבר תהליך יישון בדלת המקרר - זה לא צילחות. נ.ב. אומרים לתבל.

זה שלך

מהיוצרים שהביאו לכם את "אתה בוחר להיעלב" ו"סליחה אם נפגעת", קבלו את הלהיט החדש בקרב אמני המניפולציה הרגשית! הביטוי שיפטור אתכם מכל אחריות אבל ישאיר אתכם צדיקים – זה שלך! "מה כבר אמרתי? שאתה אסופת תאי זרע מקולקלים שהיו צריכים לסיים את החיים במגבון לח? אתה בוחר להיעלב? זה שלך".
5 צפייה בגלריה
מצטער אם פגעתי, אבל זה שלך
מצטער אם פגעתי, אבל זה שלך
מצטער אם פגעתי, אבל זה שלך
(צילום: Shutterstock)

דונו

סבבה, אתם מתלבטים בין איי-רובוט לדייסון ואין לכם מספיק אופי בשביל לקבל החלטה לבד. לגיטימי. אבל אלא אם כן אתם רותי המורה מכיתה ד', אין שום צורך לכתוב פוסטים עם מילות ציווי מעולם התוכן הטראומתי של מבחנים במחשבת ישראל.

דודה שרופהההה

תהליך המיתוג מחדש של המילה "דודה" עוד ילמד בבתי ספר ללימודי תעודה איפשהו. מהדמות היבשושית שמציקה בארוחות חג, הפכה הדודה למפלצת טיקטוק פקאצית שמנצלת אחיינים תמימים כמסחטת לייקים אכזרית. דודה שרופה? נראה אם תהיי שרופה עליהם גם כשתצטרכי לנקות קקי גב.

#רקומרת

הקאמבק הפוסט מודרני של רב-המכר הפולני האהוב: "אני כבר אשב לבד בחושך ואגיד דברים לעצמי אבל אפרסם אותם בפייסבוק כדי שתתייחסו אליי בכל זאת". הנה גילוי חדש: אתם יכולים במקום זה #רקלסתום.

בעלולי

מזל טוב! נולד לך בעל בן 3!

טנטטיבית

"אז קבענו טנטטיבית ליום שלישי" = קבענו שביום שלישי אדפוק לך ברז. אף פעם אל תסמכו על אנשים שקובעים איתכם טנטטיבית, וגם לא על מילים עם שלוש ט'. בהזדמנות זאת, אפשר כבר להפסיק עם השקר הזה של "חייבים להיפגש לקפה"? חאלאס, כולם עם חרדות חברתיות ואין יותר בתי קפה. במקום לקבוע טנטטיבית, פשוט תעברו לצד השני של המדרכה.

הולך עם האמת שלי

התירוץ האולטימטיבי לכל דוש להמשיך עם ההתנהגות הבלתי נסבלת שלו, אבל עם אפיל עלק הירואי. לך עם האמת שלך לקיבינמט, תודה ושלום.
5 צפייה בגלריה
שינויים בלוח השידורים
שינויים בלוח השידורים
הולך עם האמת שלך? תמשיך ללכת
(צילום: מתוך הישרדות, רשת 13)

מדויק לי

כל אחד היום מחפש את העבודה המדויקת לו, את המורה ליוגה המדויקת לו, את סט המצעים המדויק לו. אלא אם כן אתם מלכת אנגליה או שעון שוויצרי, אתם יכולים להסתפק בסתם בינוני וסביר כמו כולנו.

מקווה שאת/ה בטוב

מתי "מקווה שאתה בטוב" החליף את "מקווה ששלומך טוב" ולמה אנחנו משתפים עם זה פעולה? אני לא בטוב כי טוב זה לא מקום, בטח לא כשאתה גר בפלורנטין.

נירמול

מאז שביבי נירמל את מערכת היחסים שלנו עם איחוד האמירויות כאילו היינו יזיזה בשיחת יחסינו לאן, כולם התחילו לנרמל דברים. אין שום דבר נורמלי במילה שנשמעת כמו מה שקורה לרגל שלך אחרי שישבת יום שלם מול הנטפליקס, מתבוסס בפירורי כיפלי ורחמים עצמיים.
5 צפייה בגלריה
חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות
חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות
בואו נחזל"ש את המילה נחזל"ש וזהו. נרמול, אילוסטרציה
(צילום: לע"מ)

יוני

היבוא האחרון מהמזרח, חוץ מהקורונה ובגדים סינטטיים, הוא השם החדש והקרינג'י של הפות, שהגיח לחיינו בסדנאות רוחניקיות שמזמינות אותנו "לדבר אל היוני". לא ברור איך לעזאזל זכה איבר המין הנשי לשם של קיבוצניק בן 35 עם חולצת סוף מסלול, אבל מה שבטוח זה שעם שם כזה אין שום סיכוי שנדבר איתו. הוא גם ככה תמיד בפלייסטיישן.

אני באופן אישי

איזה מזל שסייגת, אחרת היינו חושבים שאתה מייצג את קבוצת כל האנשים שאומרים סתם מילים שלא מוסיפות כלום למשפט.

נהוראי

זו לא ממש מילה, ובינינו – גם לא ממש שם. אז אפשר להפסיק לקרוא ככה לילדים אשכנזים?
5 צפייה בגלריה
אישה עושה מדיטציה
אישה עושה מדיטציה
מקווים שדייקנו לכם את זה מספיק
(Shutterstock)
ואי אפשר בלי לציין את המילים שהגיעו כמעט עד לגמר אבל לא נכנסו השנה: אסימפטומטי, אי-ירוק, ריסון מהודק, אהובית שאת, מחכוורת, להכיל, לשקף, חברימים.ות, ליטרלי, בוטיקי, תודה על אישור החברות.
איזה עוד מילים וביטויים הייתם שולחים לגריטה? דונו.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button