מניית אקווריוס השלימה החודש עלייה של 75%, מתחילת חודש אפריל הכפילה את מחירה, ומאז אוקטובר זינקה יותר מפי 3 ממחיר השפל אליו הגיעה, כל זאת במחזורי מסחר הולכים וגדלים. מסתבר כי חלק לא מבוטל מגל העליות נזקף לרכישות שביצע במהלך המסחר מנכ״ל החברה, אריאל גורפונג. גורפונג רכש בימים האחרונים מניות בהיקף של מעל 350 אלף ש״ח, אבל הוא לא היחיד.
שני משקיעים חדשים החלו לרכוש את מניות חברת אקווריוס בשבועות האחרונים, ומהר מאוד עלו לאחזקה של כ-14% בחברה – המשקיעים הם אלי פולטוב, שרכש מניות בשוק והגיע לאחזקה של 6.1% בחברה; ואלכסנדר צ'רנילובסקי, שרכש בחודש האחרון מניות בשוק ועלה להחזקה של 8.1% בחברה.
מעבר להבעת האמון בחברה, כאשר מנכ״ל חברה רוכש מניות בשוק בהיקפים גדולים ובעקביות, מדובר ברמז עבה לשוק ההון, במיוחד כששני משקיעים נוספים רכשו נתח משמעותי בחברה. הרכישות האחרונות הן איתות משמעותי במיוחד על רקע הדיווחים המעטים שיצאו מהחברה בחודשים האחרונים, לכן על מנת להבין באמת מה מתרחש באקווריוס בחנו את הדוחות השנתיים של החברה ואת דוח הדירקטוריון שפורסם לאחרונה כדי להבין את הסיבה.
מהדוח התקופתי שפרסמה החברה לסיכום שנת 2023, מתבהרת התמונה: אקווריוס החליטה לפעול להרחבת השימושים בפתרון שפיתחה למנוע חשמלי ולהיכנס לאחד התחומים הגדולים והצומחים בעולם – טעינת רכב חשמלי. בדוחות מציינת החברה, כי ביצעה מהלכים עם עשרות חברות מובילות בתחום בארה"ב ואירופה ביניהן חברות תחנות דלק, חברות הטענה, מפעילי תחנות הטענה ומנהלי ציי רכב, וזיהתה את הצורך בגנרטורים להטענה מהירה ((Ultra-Fast Charging נטולי תלות בתשתית החשמל.
באקווריוס מצפים במהלך החודשים הקרובים לחתום על הסכמי שיתוף פעולה אסטרטגיים ולקבל הזמנות בתשלום לפיילוטים מעשרות חברות מובילות בארה"ב ואירופה כאשר תחילת האספקה מתוכננת לרבעון הראשון של 2025 ואספקה מסחרית במחצית השנייה של 2025.
ואכן, ב-8 לאפריל, דיווחה החברה על חתימת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בארה״ב בתחום ייצור חשמל מבוזר להטענות אולטרה מהירות של רכבים חשמליים. ההסכם נחתם עם שתי חברות מובילות בתחומן Suburban ו-EnviroCap. Suburban היא ספקית דלק ידועה ומשמעותית ברחבי ארה״ב, ,וחברת EnviroCap מתקינה ומפעילה עמדות הטענה לרכבים חשמליים ברחבי ארה״ב בדגש על מתן שירותים לחברות ציי רכב וארגונים פדרליים.
שתי החברות מנהלות ונותנות שירותים למאגר לקוחות שכוללות ציי רכב ומשאיות חשמליים, חברות השכרת רכב, רשתות תחנות דלק המתקינות עמדות הטענה, חברות הטענות רכבים חשמליים (CPO) ורשתות קמעונאיות שלכולן יש מחסור הולך וגובר בנגישות להספק החשמל הנדרש מרשת החשמל.
אקווריוס תתמקד באספקת מערכות ייצור אנרגיה ירוקות ואף במקרים רבים נקיות מרשת החשמל הקיימת, מה שיאפשר לה להקים תחנות טעינה אולטרה מהירה לרכבים חשמליים ככלל ובמקומות בהם רשת החשמל לא מספקת או לא קיימת. בכך הפתרון שלה משלים את הפער בין זמינות החשמל מהרשת לבין הספק החשמל הנדרש בתחנות הטענה מהירה.
מנכ״ל החברה מר אריאל גורפונג ציין בהודעה לשוק ההון כי מה שהלהיב ולכד את תשומת ליבם של השותפים החדשים הוא היתרון היחסי שיש למוצר שלהם אל מול הקיים: “אחד החסמים המשמעותיים של מערכות אלטרנטיביות הינו הנפח וגודל של מערכות ייצור מבוזר או אחסון חשמל. המערכת לייצור חשמל של אקוואריוס, בניגוד למערכות אחרות, תופסת שטח רצפה קטן מאוד, Foot Print, נושא חשוב נוסף הינו התקנים ורגולציות שמחייבות שימוש בדלקים סינטטיים ואו ירוקים מה שיאפשר ליצור ייתרון תחרותי מובהק וראשוניות שנותן מענה לצורך אקוטי לגנרטור ייעודי להטענה אולטרה מהירה של רכבים חשמליים.״
הדיווח לצד רכישות בעלי העניין החדשים הביאו להתעוררות במניה, אך השאלה הגדולה כעת היא האם החברה תצליח להפוך את הפוטנציאל למסחור ולרשום הכנסות ראשונות? זאת עדיין נמצא בסימן שאלה ונחכה להתפתחויות הבאות.
פרי אמסלם הינו מנהל פלטפורמת בורסה 360 ומשמש כיועץ שוק ההון לחברות ציבוריות ופרטיות. אין לראות באמור המלצה לפעילות בשוק ההון וני״ע השונים. לתכנים נוספים על שוק ההון הישראלי מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.