בעולם שבו ההשקעות מהוות גשר לעתיד, ההזדמנויות עומדות בכל פינה ורק מחכות שנזהה אותן. תחום ההשקעות מלא באפשרויות, כאשר כל אחת מבטיחה את הפוטנציאל לשינוי, לחדשנות, וכן, לרווחים. אלו אשר כבר מכירים את עולם שוק ההון יודעים כי תמיד יש הזדמנויות בשווקים ותמיד גם נוצרות כאלה חדשות. 2023 הרגישה כמו השנה של ההזדמנויות, שנה שבמהלכה לא משנה לאן היינו מסתכלים ככל הנראה היינו מוצאים הזדמנות השקעה אטרקטיבית.
אחת התעשיות האלה שצברו תאוצה במהלך 2023 היא תעשיית הסייבר. תחום שצמח בקצב מהיר, נחשב לאחד המתפתחים והחיוניים ביותר בטכנולוגיה המודרנית ונראה כמציע הזדמנויות עצומות למשקיעים.
בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים לא ניתן להגזים בחשיבות של אבטחת הסייבר. עם כל שנה שעוברת, הטכנולוגיה נהיית חלק גדול יותר מחיינו, ובמקביל, ההתקדמות המהירה בתחום מעמידה אותנו בפני אתגרים חדשים ומורכבים יותר במלחמה המתמדת נגד האיומים הדיגיטליים. הצורך להגן על נתונים אישיים, רכוש רוחני ומידע רגיש אחר הופך למשימה קריטית יותר מתמיד. זאת בשל המעבר המאסיבי לעבודה מרחוק, קניות אונליין, בנקאות דיגיטלית, ושימוש בשירותים בענן, שכולם תורמים לסביבה הדיגיטלית העצומה שבה אנו פועלים.
כבר שנים שאנחנו חווים צמיחה מסיבית בכמות הדאטא שנמצא ברשת, כאשר על פי הערכות לא נראה שקצב הגדילה הנוכחי עשוי לפחות בשנים הקרובות, וזה כמובן מוביל אותו להמשך הגדילה בכמות המידע הנדרש לאבטח. אחד הגורמים העיקריים להמשך הגדילה בביקוש הוא האימוץ הגובר של מערכות בינה מלאכותית אשר דורשת כמויות ענק של נתונים לאימון המודלים. על פי הערכות השונות, במהלך 18 החודשים הקרובים אנו עתידים לראות את כמות המידע שדרוש לאבטח גדל ב-42%.
בדוח לסיכום שנת 2023 הציגה חברת קראוד סטרייק מספר נתונים המציגים את האתגרים החדשים שצופנת התפתחות העולם הטכנולוגי: החברה דיווחה על עלייה של 75% בהשוואה לשנת 2022 בכמות ניסיונות הפריצה לענן. בנוסף, במהלך 2023 כמות האנשים שביצעו פשעי סייבר עלתה ב-76%. החברה גם הציגה מהיכן מגיעות רוב ניסיונות הפריצה על פי אזור. ניתן לראות באופן ברור כי מרבית המקרים מתרחשים בצפון אמריקה. החברה אף ביצעה חלוקה לאחוזים בין התעשיות השונות במשק.
3 צפייה בגלריה
ניסיונות פריצה לפי אזור
ניסיונות פריצה לפי אזור
ניסיונות פריצה לפי אזור
(דו"ח החברה)
מלבד הדוח של קראוד סטרייק לא חסרות חברות וגופים נוספים שמזהירים כי התמודדות עם אתגרי אבטחת הסייבר העתידיים דורשת השקעת כספים מרובה. רק לפני מספר חודשים מרי קלהאן הרודס, האחראית על ניהול הנכסים וההון של הבנק הגדול בעולם ג.פ מורגן, דיברה על כך שתקציב הסייבר השנתי של החברה עומד על כ-15 מיליארד דולר ושהם נאלצים להתמודד עם 45 מיליארד ניסיונות פריצה על בסיס יומי! עוד היא הוסיפה כי הבנק מעסיק 62 אלף עובדים על מנת להתמודד עם המצב הקיים.
לא סתם אנחנו רואים את החברות מגדילות את תקציבי הסייבר שלהן ומתחילות להשקיע סכומי כסף לא קטנים בכלל. התמונה הבאה מציגה את הקושי בצורה האפקטיבית ביותר. על פי ה-F.B.I סכום ההפסדים ממתקפות הסייבר שילש את עצמו מאז שנת 2020.
3 צפייה בגלריה
סכום ההפסדים ממתקפות הסייבר שילש את עצמו מאז שנת 2020.
סכום ההפסדים ממתקפות הסייבר שילש את עצמו מאז שנת 2020.
סכום ההפסדים ממתקפות הסייבר שילש את עצמו מאז שנת 2020.
(chartr)
לפי מחקרים רבים ההערכות הן שבשנים הקרובות אנחנו עשויים לראות צמיחה דו ספרתית מדי שנה בשוק הסייבר העולמי.
3 צפייה בגלריה
צמיחת שוק הסייבר
צמיחת שוק הסייבר
צמיחת שוק הסייבר
(mordor intelligence)
אם נצלול לעומק תעשיית הסייבר הישראלית נגלה שמתחת לאף שלנו נמצאות מגוון רחב של חברות מצוינות אשר עושות פלאים בתעשייה. רק בחצי שנה האחרונה ראינו את ענקיות הסייבר העולמיות מבצעות רכישות של לא פחות מ-8 חברות סייבר ישראליות שסכומן הכולל מגיע ל-2 מיליארד ש״ח שביצעו כמה מחברות הסייבר המוכרות ביותר כמו: קראודסטרייק וזיסקיילר, כשאת הרכישה הגדולה ביותר ביצעה פאלו אלטו שקנתה את חברת טאלון בשווי של 550 מיליון דולר.
כפי שניתן לראות תחום הסייבר חווה צמיחה משמעותית ומאוד אהוב ע״י משקיעים מוסדיים. אם מישהו מכם, הקוראים, מעוניין להיחשף לתחום הסייבר בתיק ההשקעות שלו, אלו כמה מניות ותעודות סל מהתחום. בבורסה בארה״ב תוכלו למצוא מניות כמו PANW ,CRWD,ZS ,S אשר נחשבות לחברות למניות המובילות בתחום. באשר לתעודות סל הן המועדפות עליי: IHAK ,CIBR ,HACK ,BUG.
אין באמור המלצה לפעול בניירות ערך.
גיא נתן חי את עולם המאקרו כלכלה, הפיננסים, ושוק ההון למעלה מחמש שנים. בנוסף, הוא הבעלים של חברת גיא נתן בע''מ העוסקת בליווי פיננסי ובהכשרת משקיעי ערך. בעל הפודקאסט המצליח ''מפת החום'' שבו מתארחים מדי שבוע בכירי המשק הישראלי, המתעסקים בתחומי הכלכלה. ניתן לעקוב אחריו בערוץ האינסטגרם ובאתר האינטרנט שלו.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה