לאחר סבב גיוס במסגרתו השקיעה כלל ביטוח 300 מיליון ש״ח בזרוע האנרגיה של מבטח שמיר ״שמיר אנרגיה״ לפי שווי של 1.5 מילארד ש״ח, הבין שוק ההון הישראלי כי שווי השוק של החברה אינו ריאלי – ובמהלך מהיר מנית החברה צמצמה את הפער וזינקה 70%, ובימים אלו אף מתמודדת על הכניסה למדד ת"א 125.
מהלך נוסף שצפוי להציף ערך משמעותי בחודשים הקרובים עשוי להיות הנפקת חברת לנדבאז בנאסד״ק. מבטח שמיר מחזיקה בחברה זו כ-7%, ולפי פרסום רויטרס לנדבאז מתכוונת להנפיק בחצי הראשון של 2024 לפי שווי של 2 מילארד דולר. ההנפקה צפויה להציף שווי חדש של מעל חצי מילארד ש״ח למבטח. מלבד זאת, השפעה רחבה יותר של הצלחת הנפקה תהיה ההבנה כי גם בזרוע ההי-טק של מבטח שמיר טמונות הזדמנויות להצפת ערך בדמות חברות מבטיחות.
בכנס משקיעים שנערך השבוע הציגה החברה מספר פרויקטים בהם החברה לוקחת חלק ושהיא צופה להם גדולות. פורסם מידע חדש ומסקרן בגין מו״מ לקראת זכייה בשלושה פרויקטים משמעותיים בתחום האנרגיה המתחדשת בהיקף של 2.5 מיליארד ש״ח. בנוסף, מבטח שמיר אנרגיה מחזיקה בשני נכסים משמעותיים: אחזקה בתחנת הכוח אלון תבור, והזכייה במכרז להקמת תחנת כוח חדשה בקסם. בעלי החברה, מאיר שמיר, נשא דברים בכנס ואמר כי מבטח אנרגיה מתכננת למנף את הידע הרב שצברה בתחומי תחנות האנרגיה והאנרגיה המתחדשת כדי לחדור לשווקים הבינלאומיים. שמיר המשיך וציין כי פעילות האנרגיה של מבטח שמיר תהפוך אותה להיות אחת מחברות האנרגיה הגדולות בישראל.
1 צפייה בגלריה
מאיר שמיר
מאיר שמיר
מאיר שמיר
(יובל חן)
שתי רגליים משמעותיות נוספות בפעילות של מבטח השמיר הינה זרוע המימון שכוללת גם את חברת מניף שמציגה צמיחה חזקה, וזרוע הנדל"ן באמצעותה מקדמת מבטח שמיר הקמת קומפלקס מגורים, מסחר ומשרדים חדש בהרצליה פיתוח וכן הרחבת קומפלקס משרדים בהוד השרון.
מאיר שמיר הכריז כי ציפייתו היא שפעילות החברה תניב תשואה דו-ספרתית: ״גוף כמונו לא נכנס לפרויקטים כאלו בשביל תשואות נמוכות״. אמרה זו התייחסה גם לפעילות האנרגיה תוך פירוט שני פרויקטים משמעותיים נוספים שהחברה יוזמת: הראשון, פרויקט סולארי קרקעי בהיקף של 2,000 דונם ו-250 מגה וואט בצפון הארץ, בשותפות עם חברות מובילות במשק. הפרויקט בהיקף של 1.2 מיליארד שקלים ונמצא בשלבים מתקדמים. השני, פרויקט המתבצע בשיתוף פעולה עם אחת מחברות התעשייה הגדולות בישראל, במסגרתו יפעלו החברות לפריסת פרויקטים סולאריים בהיקפים של עשרות אלפי דונמים בצפון ובדרום הארץ, בשותפות עם חברות אנרגיה גדולות ומובילות בישראל.
לצד פיתוח וייזום פרויקטים פוטו-וולטאיים החברה מפתחת תחום נוסף משמעותי של אגירת אנרגיה, המאפשר לאגור את האנגריה שנוצרת במהלך היום (שעות השמש) ולמכור אותה בשעות הביקוש, בהן התעריפים גבוהים יותר. היקפו של פרויקט זה הוא 300 עד 500 מיליון שקלים חדשים.
פרי אמסלם הינו מנהל פלטפורמת בורסה 360 ומשמש כיועץ שוק ההון לחברות ציבוריות ופרטיות. אין לראות באמור המלצה לפעילות בשוק ההון וני״ע השונים. לתכנים נוספים על שוק ההון הישראלי מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.