חברת טראקנט דיווחה היום לבורסה על כך שצה"ל הודיע לחברה כי בכוונתו להצטייד בממיר הקטליטי של החברה, המיועד להפחתת הפליטות ותצרוכת הדלק של משתמשיו. העסקה הינה התחלתי של כ-400 אלף אירו (כ-1.65 מיליון שקלים נכון למועד כתיבת שורות אלו) ולצורך התקנה על משאיות הצבא. כמו כן, ציין צה"ל כי קיימת אפשרות בעתיד להרחיב את ההתקשרות לרכבים נוספים.
לפי דיווחי החברה, הממיר של החברה, שמתאים גם לכלי רכב כבדים, מאפשר להשיג ירידה משמעותית בהיקף צריכת הדלק של הרכב, בנוסף לירידה של כ-50% בפליטות המזהמות. ככל הנראה הנתון השני הוא שמשך את צה"ל לביצוע ההזמנה האמורה, שכן לדברי החברה בדיווחה נמסר מצה"ל כי הוא חרט על דגלו להיות "קטר מוביל בנושא הקיימות".
מניית טראקנט הפכה להיות אחת המניות המדוברות ביותר לאחרונה בקרב קהילות המשקיעים הפרטיים, לאחר שבתוך פרק זמן קצר רשמה המניה זינוק של יותר מ-300%, תוך כדי עלייה משמעותית במחזורי המסחר. מוקדם יותר השבוע דווח כי בית ההשקעות מור מכר חלק מאחזקותיו בחברה לפי מחיר מניה ממוצע של כ-109.5 אגורות, ומאז זינקה מניית החברה עד לשער 160 אגורות.
צה"ל מעלה על נס בשנים האחרונות את מערך הלוגיסטיקה שלו, ובפרט את מערך המשאיות, כאשר בעשור האחרון נרכשו מאות רבות של משאיות על מנת לשמור על הכשירות הלוגיסטית של הצבא בבוא העת. במקביל, הצבא פועל למציאת טכנולוגיות ברות-קיימא המאפשרות לצמצם את הפליטות ולחשב את שיעורן. מנגד, העלייה בשימוש במשאיות מגביר את זיהום אוויר משמעותית, על שלל השפעותיו על משבר האקלים. ניכר כי הצבא נמצא בחיפוש אחר פתרונות שיאפשרו לצמצם את פליטות הגזים המזהמים ויוכלו לעזור לצמצם את התופעה, ולהפחית את הפליטות לצד שמירה על הכשירות המבצעית של הצבא.
לצד הפעילות של מכירת הממיר הקטליטי, לטראקנט פלטפורמה ליצירת התאמות בין חברות תובלה לבין משאיות, ולבין לקוחות עם מחשבון פליטות אונליין במטרה לייעל את התחום המסורתי הזה. ניכר כי טראקנט תופסת עצמה כמעין Uber של משלוחים על גבי משאיות. פעילות החברה בתחום הזה מתרכזת כיום בעיקר באירופה ובמערכת החברה נרשמו כבר כמה אלפי הזמנות שסופקו.
גלעד מנדל הינו חוקר ניירות ערך, יועץ לחברות בורסאיות ומוביל בתחום האנליזה החשבונאית בעבור קרנות אופורטוניסטיות. בעבר ניהל תיקי נוסטרו בהיקף מיליארדי שקלים והינו המנהל של קהילת המשקיעים השקעבורסה.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.