מאנדיי (NASDAQ: MNDY) הישראלית היא חלוצה בתחום ניהול פרויקטים והעבודה בעולם. החברה נמצאת כעת בתהליך התחדשות למוצר שלה ובזכות כך היא הגיעה לכמה אבני דרך חדשות ברבעון האחרון שלה. חדשנות זו עזרה לה להשיג חלק מיעדי הרבעון הקודם שלהם ואפשרה להנהלה להעלות את הערכת ההכנסות שלה לשנת 2023 בפעם השלישית ברציפות.
בינתיים, לחצים מאקרו-כלכליים עדיין קיימים, וממשיכים להשפיע על ההתרחבות מלקוחות קיימים. השפעות אלה עשויות להשפיע גם על הרבעונים הקרובים, אך עם זאת, על פי הצפי האחרון של ההנהלה, השפעה זו תפחת בהדרגה. בהתחשב בפרספקטיבות הצמיחה של החברה ונתוני הערכות השווי שממשיכים להשתפר, הערכת המניות עדיין נראית שמרנית, מה שמביא אותי לפרגן למניה בדירוג "קניה חזקה".

מנועי הצמיחה נותרו שלמים

מאנדיי דיווחה על הכנסות של 175.7 מיליון דולר לרבעון השני של 2023, ועקפה את התחזיות הקודמת שלה (170 מיליון דולר) ב-3.3%. זו צמיחה שנתית של 42%, ירידה הדרגתית נוספת מהרבעון הקודם שהציג גדילה של 50%. מכיוון שהלחצים הקשורים למאקרו-כלכלה ממשיכים להשפיע לרעה על הרחבת היצע הלקוחות, המשקיעים צריכים לצפות שהמגמה הזו תמשיך. עם זאת, ייתכן שיש אור בקצה המנהרה מכיוון שצפי ההנהלה לרבעון השלישי והרביעי (המשתמעת מהצפי השנתי של 2023) רומזת על כך כי ייתכן שנחזה בתפנית:
הצפי לרבעון השלישי עומד על הכנסות של 181-183 מיליון דולר, המגלם עלייה של 33%. בנוסף, הצפי של שנת 2023 כולה עלה בפעם השלישית ברציפות, דבר שהיה נדיר למדי בקרב חברות SaaS לאחרונה. כעת היא עומדת על 713-717 מיליון דולר, מה שייצג צמיחה שנתית של 37-38% לכל השנה. מהנתונים של שני הרבעונים הראשונים והצפי של הרבעון השלישי והשנתי, אנו יכולים לחשב את הצפי המשתמע לרבעון הרביעי, שעומד על 195 מיליון דולר. זאת יהווה צמיחה שנתית של 30% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2022, ירידה קלה בלבד מה-33% שצפוי לרבעון השלישי.
דבר זה מצביע על כך שהירידה ההדרגתית בשיעור הצמיחה הנובעת בעיקר מהסביבה המאקרו-כלכלית הלא בטוחה עשויה להסתיים בקרוב, כפי שהנרטיב שסיפרה החברה למשקיעיה בשיחת המשקיעים האחרונה שלהם.
למיטב הבנתי, העובדה כי הצפי ל-2023 הועלה ב-11 מיליון דולר (בערך פי שניים מהגודל של ההאטה ברבעון השני) היא סימן לביטחון ההנהלה, כשסיבותיו עשויות להיות רבות. ראשית, אסטרטגיית המוצר החדשה של החברה המשיכה לצבור תאוצה ככל שמספר חשבונות monday sales CRM ו-monday dev המשיך לעלות משמעותית ברבעון השני: חברת מאנדיי הציגה את שני המוצרים המבדילים האלה בשנה שעברה, כחלק מהרחבה לפלטפורמת ניהול העבודה העיקרית שלה. שני המוצרים זמינים כיום לכמחצית מלקוחות מאנדיי כאשר monday dev יצא מבטא רק לאחרונה. כפי שניתן לראות בתרשים, מספר הלקוחות המשתמשים במוצרים אלה המשיך לגדול במהירות ברבעון השני במעל מ-50% ברבעון לעומת רבעון קודם.
2 צפייה בגלריה
מספר החשבונות משני המוצרים המבדילים
מספר החשבונות משני המוצרים המבדילים
מספר החשבונות משני המוצרים המבדילים
(מצגת משקיעים, מאנדיי)

זרז חשוב נוסף לצמיחת ההכנסות בעתיד יכול להיות שילוב של AI בפלטפורמת ה-workOS. הצעד הראשון נעשה ברבעון השני של השנה, והחברה פרסמה כמה אפליקציות מבוססות AI על בסיס תשתית עוזרת AI שלהן. בין היתר אלה כוללים יצירת משימות ותכנים אוטומטית, בניית נוסחאות או יצירת דוא"ל.
בנוסף לכך, מאנדיי החליטה לפתוח את הפלטפורמה שלה למפתחים חיצוניים כדי לבנות אפליקציות AI, מהלך שהיה להצלחה גדולה. מופע ה-AI ימשיך גם ברבעונים הקרובים, שכבר ברבעון השלישי יושק בונה פתרונות AI חדש המבוסס על טכנולוגיית OpenAI. לדעתי, מאמצים אלו הם הוכחה טובה לכך שמאנדיי היא חברה חדשנית המאמצת במהירות את צרכיהם המשתנים של הלקוחות.
על בסיס חדשנות מתמשכת זו לא פלא שיותר ויותר ארגונים עסקיים מחליטים להתחיל להשתמש בפלטפורמה של מאנדיי או לבצע התחייבויות גדולות יותר אם הם כבר לקוחות קיימים. החברה סגרה את הרבעון השני עם 1,892 חשבונות עסקיים (המוגדרים ע"י החברה כמי שמשלמים מעל ל-50 אלף דולר בשנה) המסמנים צמיחה שנתית של 63%. המשמעות היא תוספת נטו של 209 לקוחות כאלה ברבעון השני.
בהשוואה למספרים של הרבעונים הקודמים, הרבעונים הראשון והשני של 2023 נראים די מעודדים, במיוחד לאור העובדה שלחצים מאקרו-כלכליים לא חדלו להתקיים. לא פלא, אם כך, שהלקוחות העסקיים מהווים חלק הולך וגדל מההכנסות של מאנדיי והגיעו ל-29% מההכנסה הכוללת ברבעון השני.
חדשנות חשובה נוספת של החברה, שיכולה להעצים אף יותר את משיכת הלקוחות העסקיים שלה, היא ארכיטקטורת מסד הנתונים החדשה שפותחה עבור פלטפורמת ה-work OS, Monday 1.0. הפלטפורמה מאפשרת זמני טעינה מהירים פי חמישה עבור לקוחות גדולים יותר ומורכבים יותר, כך שהיא מתאימה היטב לזרימות עבודה הדורשות נתונים רבים המבוצעות בדרך כלל על ידי לקוחות עסקיים. זוהי רק ההתחלה שכן ישנן מספר גרסאות עתידיות בתהליך הפיתוח עבור mondayDB בשנים הקרובות.
בהתבסס על המגמות שתוארו לעיל, אני מאמין שלמאנדיי יש מספר זרזים לצמיחה בחודשים ובשנים הקרובות, מה שמציב אותם בעמדה תחרותית חזקה בתחום. יתר על כן, על פי הערות ההנהלה בשיחת המשקיעים של הרבעון השני, ב-70% מהמקרים כניסת לקוחות חדשים אינה חווה תחרות כלשהי. זאת מצביע על כך שיש עדיין הרבה הזדמנויות בשוק, למרות מספר המתחרים המשמעותי בתחום.

שיפור נוסף בשולי הרווח

לאחר ההוצאות השיווקיות העונתיות הגבוהות יותר ברבעון הראשון, הרווח התפעולי חזר לרמות של ~10% שהגיעו אליו בסוף 2022.
בהתבסס על הערות ההנהלה, הוצאות המחקר והפיתוח (R&D) ימשיכו לעקוב סביב טווח גבוה של הוצאה של 10% מתוך ההכנסות, ככל שהחברה תמשיך להשקיע בחדשנות במגוון קטגוריות מוצרים. שיפור נוסף בשולי הרווח עשוי להגיע דווקא מהקטנת הוצאות השיווק באופן יחסי כתוצאה מהגדלת חסכון בקנה מידה ככל שהחברה מתבגרת.
לאחר שהחברה עקפה את תחזית הרווח התפעולי ברבעון השני והציגה הכנסה של 16.6 מיליון דולר לעומת תחזית של 2-4 מיליון דולר, ההנהלה העלתה את תחזית 2023 שלה מ-1% ל-3-4%, קביעה שעדיין נראית לי שמרנית.
בהסתכלות על תזרים המזומנים החופשי של מאנדיי שוב נרשם רבעון שיא שייצר 45.9 מיליון דולר המהווים שולי תזרים מזומנים חופשיים של 26%.
2 צפייה בגלריה
cash flow
cash flow
cash flow
(מצגת משקיעים, מאנדיי)

בעקבות כך המזומנים והכספים השווים למזומן הגיעו כמעט ל-1 מיליארד דולר בסוף הרבעון השני, סכום נוח למימון צורכי נזילות אפשריים ורכישות קטנות יותר. עם זאת, ההנהלה ציינה לאחרונה שהם לא שוקלים רכישות משמעותיות כיום מכיוון שהחברה מרכזת את מאמציה יותר בחדשנות בתוך הבית. עד כה, נראה שזו האסטרטגיה המשתלמת ביותר.

הערכת שווי

גם לאחר הזינוק של 8.5% במחיר המניה לאחר פרסום הדוחות, מניית מאנדיי עדיין נסחרת במכפילי שווי שמרניים, במיוחד לאור תחזיות הצמיחה החזקות של החברה ותחזית השיפור בשולי הרווח. בהתבסס על תחזיות הצמיחה ובהסתכלות על המתחרות בשוק ופוטנציאל הגדילה של מאנדיי, מניותיה צריכות להיסחר 20% גבוה יותר כדי להיסחר במכפיל שווי חברה/מכירות ההוגן שלהן קדימה.

גורמי סיכון

אני סבור שהגורם החשוב ביותר לסיכון בהשקעה במניות החברה הוא התחרות החזקה בתחום. ישנן חברות גדולות ומבוססות יותר כמו Atlassian (TEAM) או ServiceNow (NOW), אך גם חברות קטנות יותר, חדשניות ופרטיות כמו Airtable או ClickUp. אלה ומתחרים רבים אחרים מציעים מגוון רחב של פתרונות אשר מתחרים ישירות במה שמציעה מאנדיי ולכן מוגבל כוח המיקוח של החברה, מה שיכול להשפיע משמעותית על צמיחת ההכנסות.
גורם סיכון חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא ההאטה הכלכלית הגלובלית אשר משפיעה על היסודות של החברה כבר יותר משנה. האטה ממושכת מזו המצופה כיום תמשיך להגביל את ההתרחבות של הלקוחות הקיימים. להשערתי, השוק החל לתמחר התאוששות הדרגתית בתחום התוכנה במחצית השנייה של 2023, אך אם ההתאוששות לא תתממש, ייתכן וזה יוביל לתיקון משמעותי במחירי המניות.

לסיכום

חברת מאנדיי המשיכה לעבוד במלוא המרץ ברבעון השני והציגה עוד רבעון של הפתעה והעלאת תחזיות. חדשנות המוצרים של החברה המשיכה להתפתח, עם כמה הודעות חשובות, אשר עשויות לתרום להאצת צמיחת ההכנסות ב-2024. אני מאמין שכוחה הבסיסי של מאנדיי אינו משתקף כראוי בערכה הנוכחי של מחיר המניה, מה שאמור להוביל להמשך ביצועים טובים יותר בתוך הענף.
טל פרטוק הינו סוחר ומשקיע בשוק ההון מזה 11 שנה בעלים ומנכ״ל של מכללת סטוקס האנטר והבוילר רום בית לסוחרים.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.