EnviroCharge, המפעילה עמדות טעינה לרכבים חשמליים בארצות הברית, מעריכה כי בין השנים 2025 עד 2027, תזמין בעבור אגף התחבורה של מדינת קליפורניה את המערכת לייצור חשמל מבוזר של החברה (AQ150) לפי הצפי הבא: בשנת 2025 יוזמנו 50 מערכות, בשנת 2026 יוזמנו 500 מערכות ובשנת 2027 יוזמנו 2,000 מערכות
כזכור, לפני שבוע הודיעה אקווריוס כי חתמה על הסכם ייצוג גלובאלי, לא בלעדי, למכירה ושווק של מערכות להטענות אולטרה מהירות של רכבים חשמליים ולמערכות להארכת טווח נסיעה לרכבים חשמליים. ההסכם הנו עם חברת גרין קוגר שהנה חברה בבעלות מר אלן בלאד המגיע מתעשיות האנרגיה, מימן, אמוניה וכו' ומר אנדרו בארט המגיע מתעשיית הרכב העולמית.
המערכות החדשניות של אקווריוס מייצרות ומספקות חשמל נקי. הן קטנות ויעילות יותר יחסית לפתרונות הקיימים בשוק ואינן תלויות ברשת החשמל.
לדברי אריאל גורפונג מנכ"ל אקוואריוס: "בהמשך לחתימה על הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי ביננו לבין חברות EnviroCharge ו- Suburban Propane Partners, קיבלנו הזמנה מ- EnviroCharge לאספקת מערכות הכח שלנו למדינת קליפורניה, אגף התחבורה.
1 צפייה בגלריה
מנכ״ל אקווירוס אריאל גורפונג
מנכ״ל אקווירוס אריאל גורפונג
מנכ״ל אקווירוס אריאל גורפונג
(יחצ)
המערכות שלנו מיועדות לתמוך בהגדלת תשתית טעינת הרכבים החשמליים של מדינת קליפורניה הנדרשת על מנת לתמוך בהפחתת פליטות גזי החממה במדינה.
כמו כן, המערכת שלנו, שאינה תלויה ברשת החשמל, מיועדת להשלים את החוסר ההולך וגדל בחשמל מרשת החשמל כמו גם תספק חשמל באיזורים אורבניים המוגדרים כ- hard-to-electrify, אתרי בניה ואיזורי חקלאות, ובקהילות מרוחקות מאיזורים אורבניים. מדינת קליפורניה, ידועה ככזו המובילה בארה"ב בכל הנוגע להורדת גזי החממה, ויישום המערכת שלנו, ביחד עם EnviroCharge, יתמוך גם במטרת מושל קליפורניה להשגת 100% מכירות ZEV (Zero-Emission Vehicles) עד 2035.
אנחנו מאמינים שההזמנה למדינת קליפורניה, תהווה תמריץ למדינות וחברות נוספות בארה"ב, שעם חלקן אנחנו בקשר, ליישם את המערכת שלנו לטעינה אולטרה מהירה של רכבים חשמליים."
ישראל, תל אביב, 6 למאי 2024 - חברת אקוואריוס מנועים (ת״א: AQUA), שמחה לעדכן כי בתאריך ה-5 במאי התקשרה במזכר הבנות עם חברתEnviroCharge , חברה אמריקאית המפעילה עמדות טעינה לרכבים חשמליים, בקשר לביצוע פיילוט עבור מדינת קליפורניה, אגף התחבורה (CalTrans, State of California, Department of Transportation). במסגרת הפיילוט, תספק החברה, בעבור 150 אלף דולר, את המערכת לייצור חשמל מבוזר של החברה (AQ150) המאפשרת טעינה אולטרה מהירה (150kW) של רכבים חשמליים.
הפיילוט:
אקווריוס תספק ל- EnviroCharge אב טיפוס של המערכת בתוך 12 חודשים ממועד החתימה, אלא אם הסכימו הצדדים על מועד מאוחר יותר. בתוך 6 חודשים ממועד החתימה, הצדדים יסכימו על מפרט מדדי ביצוע שהמוצר יידרש לעמוד בהם "מדדי ה-KPI".
במועד זה, EnviroCharge תספק לחברה את המתווה וכל ציוד נלווה אחר הנדרש לצורך ביצוע הפיילוט במקום בו יותקן המוצר.
הפיילוט יבוצע על פני תקופה של 30 ימים, במהלכה EnviroCharge תבחן את עמידת המוצר במדדי ה-KPI וכן את שילובו עם רכיבים נוספים. עמידה במדדי ה-KPI משמעה השלמת הפיילוט בהצלחה.
הסכם סופי:
עם השלמת הפיילוט בהצלחה, ולא יאוחר מחודשיים לאחר מכן, ינהלו הצדדים משא ומתן על תנאי הסכם סופי שייחתם ביניהם, במסגרתו תרכוש EnviroCharge את המערכת לצורך מתן שירותים במדינת קליפורניה, ארה"ב.
התמורה:
בתמורה לפיילוט, EnviroCharge תשלם לחברה סכום של 150 אלף דולר.
התמורה תשולם באופן המפורט להלן, ובתוך 14 ימים מקרות האירועים הבאים:
א. 20% מהתמורה תשולם בתוך 90 ימים ממועד החתימה
ב. 40% מהתמורה תשולם עם הסכמת הצדדים על KPI
ג. 30% מהתמורה תשולם במעמד התקנת המוצר באתר ההתקנה
ד. יתרת התמורה (10%) תשולם אחרי 30 יום מתחילת הפיילוט.
מלבד האמור לעיל, כל צד יישא בכל העלויות וההוצאות הכרוכות במילוי התחייבויותיו על פי מזכר ההבנות.
תוקף מזכר ההבנות וסיומו:
מזכר ההבנות הינו בתוקף ממועד החתימה ועד להתקשרות בהסכם סופי בין הצדדים, או בחלוף 18 חודשים ממועד החתימה, לפי המוקדם מבניהם. על אף האמור, כל אחד מהצדדים יהיה רשאי לבטל את ההסכם בכל אחד מהמקרים הבאים:
א. הצדדים לא הגיעו להסכמה ביחס למדדי ה-KPI;
ב. החברה לא סיפקה ל- EnviroCharge את המוצר בתוך 15 חודשים ממועד החתימה.
תחזית:
EnviroCharge מעריכה כי בין השנים 2025 עד 2027, תזמין בעבור אגף התחבורה של מדינת קליפורניה מערכות של החברה לפי הצפי הבא: בשנת 2025 יוזמנו 50 מערכות, בשנת 2026 יוזמנו 500 מערכות ובשנת 2027 יוזמנו 2,000 מערכות.
קניין רוחני:
החברה היא הבעלים הבלעדי של המערכת וכל זכויות הקניין הרוחני במערכת, לרבות אלו שיפותחו במסגרת שיתוף הפעולה בין הצדדים, יהיו בבעלותה המלאה והבלעדית של החברה.
אודות החברה:
אקוואריוס מנועים הינה חברת אנרגיה המפתחת ומייצרת מנועים לייצור חשמל בעלי טכנולוגיה פורצת דרך. החברה בעלת 57 פטנטים רשומים בארה"ב ומחוצה לה ועוד מספר פטנטים בהליכי רישום.
אקוואריוס נסחרת בבורסה בתל אביב החל מדצמבר 2020. בעלי המניות של אקוואריוס הינם, בין היתר, חברות Tier1 יפניות בתחום הרכב TPR ,חברה מובילה בייצור בוכנות, חברת MUSASHI, בבעלות חלקית של הונדה וכמובן גופים מוסדיים מובילים בארץ.
מנועי אקוואריוס הינם מנועים ייעודיים להמרת דלקים נקיים, סינטטיים או ביולוגים, לייצור חשמל מבוזר. מנועי אקוואריוס הינם בעלי הספק ונצילות גבוהה ביחס לגודל ומשקל, תכונה שבשילוב היכולת לשימוש בדלקים סינטטיים וירוקים, מהווה יתרון משמעותי מאוד בתחום.
ההודעה מוגשת מטעם חברת ״אקוואריוס מנועים״ באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.