מיקרוסופט מעוניינת לרכוש את חברת מיסטראל, סטארט-אפ צרפתי צעיר בתחום הבינה המלאכותית היוצרת, אחת החברות היחידות שיכולות לאתגר את OpenAI. רכישה זו, אם תתממש, תאפשר למיקרוסופט לחזק את שליטתה בשוק הבינה המלאכותית אל מעבר ל-OpenAI.
חברת מיסטראל היא חברת סטארט-אפ צרפתית צעירה שהוקמה לפני 10 חודשים בלבד ע"י 3 יזמים צעירים עם רקע נרחב במחקר ופיתוח בתחום הבינה המלאכותית. בתקופה הקצרה הזו מיסטראל הצליחה לפתח מודלים חדשניים ועמוקים שמתחרים בהצלחה במודלים של OpenAI, מטא וג'ימני של גוגל.
גודל הסיבוב האחרון שמיסטראל עשתה היה 400 מיליון יורו לפי שווי חברה של 2 מיליארד יורו (ביחס ל-86 מיליארד של OpenAI). מיסטראל כבר יצרה מודל מסחרי מתפקד, כאשר ההשקעה של מיקרוסופט תעזור להם בהפצה והגעה ללקוחות מתוך הרשת הנרחבת של החברה.
מיקרוסופט, שהשקיעה כבר 13 מיליארד דולר ב OpenAI-, מחפשת דרכים לגוון את ההשקעות שלה בתחום הבינה המלאכותית, וגם אפשרויות להימנע מרגולציה גוברת על הקשרים בינה לבין OpenAI. רכישת מיסטראל תאפשר לה לעשות זאת, תוך חיזוק וביסוס מעמדה בשוק.
לאחרונה דיווחה מיקרוסופט על השקעה של 5.6 מיליארד דולר בחוות שרתי AI בגרמניה ובספרד. צעד זה, יחד עם המו"מ לרכישת מיסטראל, מדגיש את מחויבותה של החברה לתחום הבינה המלאכותית ולשמירה על מעמדה המוביל בו.
עם זאת, רכישת מיסטראל עשויה להגביר את החששות מפני ריכוזיות בשוק הבינה המלאכותית. נותר לראות כיצד יתייחסו הרגולטורים למהלך זה, וכן להשפעותיו ארוכות הטווח על התחרות והחדשנות בתחום.
ניר מימון הוא מנכ"ל ובעלים של חברת NMM Capital, חברה לייעוץ השקעות.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.