בעלי מקצוע, בכל תחום כמעט, מתמודדים עם תחרות קשה מאוד. גם מי שמספק שירות מצוין במחיר הוגן יתקשה להצליח ולממש את הפוטנציאל של העסק בלי נוכחות בולטת בגוגל. קידום אתרים של בעלי מקצוע מחייב תשומת לב לכמה וכמה דגשים ספציפיים, ובכל מקרה תהליך עבודה מדויק מאוד. אורי שחם, הבעלים של חברת אימפרסיב דיגיטל ובעל ניסיון של למעלה מ-10 שנים בקידום אתרים, כולל רבים של בעלי מקצוע, מספר איך עושים את זה בדרך הנכונה והיעילה ביותר.
תוכן איכותי לכל מוצר וכל שירות
הבסיס לקידום אתר של בעל מקצוע הוא יצירת דף תוכן לכל מוצר או שירות שהוא מספק. התוכן חייב מקיף, מפורט, כמובן אמין ומדויק ולשלב את מילות המפתח אותן רוצים לקדם. כך למשל, אתר של חברה שמתמחה בייצור חלונות אלומיניום יכלול עמוד לכל סוג חלון: חלון בלגי למטבח, חלון פנורמי, חלון הזזה, חלון דריי קיפ, חלון קיפ, וזה כמובן רק חלק מהרשימה המלאה. בנוסף, רצוי מאוד ליצור עמוד תוכן לכל צורך שעשוי לבוא לידי ביטוי בחיפוש בגוגל - התקנת חלונות אלומיניום, החלפת חלון אלומיניום, סגירת מרפסת עם חלון אלומיניום וכו'. כשלכל מוצר ושירות יש עמוד עם תוכן איכותי, ניתן לבצע קידום אפקטיבי עבור כל אחד מהם.
קידום לוקאלי אפקטיבי
עבור בעלי מקצוע שהפעילות שלהם ממוקדת באזור גיאוגרפי ספציפי, חשוב מאוד לבצע קידום לוקאלי. בדרך זו, מומחה קידום אתרים יכול לייצר נוחות בולטת מאוד בגוגל, ובפרט עבור קהל היעד הנכון - זה שנמצא באזור הרלוונטי.
קידום לוקאלי יכלול רישום ל'פרופיל העסק ב-Google' עם כל הפרטים הנחוצים. ניתן לרשום עסק של בעל מקצוע במספר אזורים (עד 20), לכלול בו תמונות, להבליט את היתרונות של בעל המקצוע ובאופן כללי להניע את המתעניינים לפעולה הרצויה - יצירת קשר עם העסק. בנוסף, רצוי להוסיף לאתר דפי תוכן לכל אזור פעילות. כך למשל, לאתר של טכנאי חשמל שפועל באזור הצפון יתאימו עמודים כמו "טכנאי חשמל בחיפה", "טכנאי חשמל בקריות", "טכנאי חשמל ביוקנעם" וכו'. חשוב לייצר תוכן מובחן לכל עמוד כזה עם התייחסות למאפיינים הייחודיים של כל ישוב.
קישורים מאתרים רלוונטיים וסמכותיים
מרכיב נוסף בקידום אתרים של בעלי מקצוע הוא קישורים. דירוג על בסיס קישורים הוא הרעיון שעליו התבססה גוגל כשפיתחה את מנוע החיפוש, וגם היום יש למרכיב הזה תרומה לא מבוטלת לקידום אתר. יחד עם זאת, גוגל חשדנית הרבה יותר מבעבר כלפי קישורים, ולכן הם חייבים להגיע מאתרים רלוונטיים. אם לחזור לדוגמה של חברה שמתמחה בייצור חלונות אלומיניום, מקורות איכותיים לקישורים יכולים להיות אתרים של מעצבי פנים, בלוגים בנושא עיצוב הבית, אתרים של קבלני שיפוצים, אתרים שעוסקים בבנייה קלה וגם אתרים בתחום הקיימות (עם תוכן שיבליט את הידידותיות לסביבה של האלומיניום).
קריטריון נוסף הוא סמכותיות: גוגל מייחסת לכל אתר רמת סמכותיות, ובאופן טבעי קישורים מאתרים עם רמת סמכותיות גבוהה מעלים את הדירוג של האתר המקודם באופן משמעותי. כמו כן, מומלץ להעדיף עוגן טבעי - עוגן הוא הטקסט שעליו מולבש הקישור, וכשהוא חלק בלתי נפרד מהטקסט ומרגיש טבעי לחלוטין, התוצאה תהיה מקסימום תועלת.
פעולות נוספות שמקדמות בגוגל אתרים של בעלי מקצוע
מומחה קידום אתרים עם ניסיון ידאג לשדרג את ה-Title וה-Description של כל עמוד. הכוונה היא לאופן שבו מופיע כל עמוד באתר בדפי תוצאות החיפוש בגוגל, כלומר הכותרת והטקסט התמציתי שמתחתיה. הבלטת היתרונות של בעל המקצוע והנעה לפעולה משפרות במידה ניכרת את יחס ההמרה ומובילות גולשים רבים לאתר.
עוד פעולה מועילה ואפילו הכרחית היא איתור ביטויי מפתח ארוכים, כאלה שהתחרות עליהם נמוכה. כל ביטוי כזה הוא הזדמנות לייצר טראפיק משמעותי גם בתחומים שבהם התחרות עזה.
המלצה נוספת היא העלאת רמת האמינות של בעל המקצוע. לשם כך, כדאי להעלות לאתר חוות דעת של לקוחות, תיאורי פרויקטים כולל תמונות ואפילו וידאו, תמונות של בעל המקצוע עצמו ותעודות המעידות על הסמכות.
תשומת לב לפן הטכני - העלאת מהירות הטעינה של האתר (כולל בסלולרי), טיפול בקישורים שבורים, בניית היררכיה מדויקת, אינדוקס נכון, תגיות לתמונות ועוד - משלימה קידום אפקטיבי במיוחד. המפתח העיקרי ליישום מיטבי של כל הצעדים הדרושים הוא הניסיון של מקדם האתרים, ולכן מומלץ לא להתפשר על כך.
*** נכתב בשיתוף אורי שחם – מנכ"ל ובעלים של חברת Impressive Digital.
ההודעה מוגשת מטעם חברת Impressive Digital באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.





