פרופדו (Propdo), שהונפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב באוגוסט 2022, החלה את דרכה כחברת טכנולוגיה עם מיקוד בנדל"ן, אך ללא פעילות יזמית. ארבע שנים לאחר מכן, החברה שהוקמה בשנת 2020, פועלת כבר בשני תחומים מרכזיים - תחום הנדל"ן היזמי, בדגש על פרויקטים של התחדשות עירונית, ותחום מוצרי תוכנה לענף הנדל"ן.
בתחום התוכנה, פרופדו פיתחה טכנולוגיית תמחור המבוססת בינה מלאכותית במטרה לספק ללקוחות כלים להערכה ולתחזית של מחירי דירות ושכירויות. פעילות יחסית צעירה ורזה, שמטרתה בניית דשבורד פרייסר שמספקים נתונים ותובנות לצורך לקבלת החלטות וניתוח מידע בתחום הנדל"ן.
2 צפייה בגלריה
מנית פרופדו
מנית פרופדו
מנית פרופדו
(כלכליסט)
הסיפור הגדול של פרופדו בשנה האחרונה הוא הכניסה האגרסיבית לתחום ההתחדשות העירונית במסגרת זרוע הנדל"ן היזמי של החברה. זהו תחום פעילות בעל חשיבות לאומית שזוכה לעדיפות גבוהה במדיניות הממשלה. פרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א 38 מאפשרים התחדשות של שכונות ותיקות, חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה והוספת אלפי יחידות דיור חדשות בלב הערים, תוך ניצול יעיל של קרקעות במרכזי הערים במקום בשטחים הפתוחים.
הכניסה של פרופדו לתחום ההתחדשות העירונית החלה בחודש אוקטובר 2023, עם השלמת עסקת הרכישה של חברת דוראל יזמות מבעלי השליטה בחברה, דורון דודוביץ' ואלון קסל. דוראל יזמות היא חברה מנוסה בייזום ובקידום של פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, עם התמחות במסלולי תמ"א 38 ופינוי-בינוי. באמצעות דוראל יזמות והחברות הבנות שלה, פרופדו נכנסה למספר פרויקטים מעניינים בשלבי תכנון ומימוש שונים. הפרויקט הבשל ביותר הוא פרויקט תמ"א 38 בפתח תקווה, במסגרתו כבר התקבלו חתימות של 85% מהדיירים, מספיק כדי להמשיך בהוצאתו לפועל.
2 צפייה בגלריה
בעלי השליטה דורון דודוביץ' ואלון קסל
בעלי השליטה דורון דודוביץ' ואלון קסל
בעלי השליטה אלון קסל ופלג דודוביץ'
(כלכליסט)
העסקה המשמעותית ביותר מבחינת פרופדו היא רכישת אחזקות בחברה הפרטית "יושפה", המתמחה בייזום ותכנון פרויקטי התחדשות עירונית. על פי הפרסומים, במהלך ינואר 2024 החלה פרופדו בתהליך מו"מ עם בעלי המניות של יושפה בנוגע לרכישה וההשקעה בחברה. יושפה נחשבת לשחקנית מוכרת בתחום, עם עשרות פרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א 38 בפייפליין שעיקרם בלב תל אביב. מספר פרויקטים כבר נמצאים בשלבי ביצוע ובנייה, ומספר נוסף של פרויקטים צפוי לצאת לדרך בשנים 2024-2025.
על פי הדיווחים, פרופדו מתכוונת לרכוש כ-49% ממניות יושפה תמורת סכום של 40-30 מיליון ש"ח לבעלי המניות הקיימים. בנוסף, היא מתכננת להזרים ליושפה עד 40 מיליון ש"ח נוספים כהשקעה בהון של החברה, למועד זה עדיין לא נחתם הסכם סופי. מבחינת פרופדו מדובר במהלך אסטרטגי משמעותי, ובחברה צופים שימצב אותה כשחקנית בעלת שם בתחום ההתחדשות העירונית.
על מנת להשלים את המימון לעסקת יושפה מתכננת פרופדו הקמת חברה משותפת עם שותף אסטרטגי מעולם הנדל"ן וההתחדשות העירונית, הלא הוא "קרסו נדל"ן", אשר ירכוש באופן שווה 49% ממניות יושפה. בנוסף, פרופדו פועלת לגייס הון מקבוצת משקיעים פרטיים בסכום של עד 6 מיליון ש"ח בדרך של הקצאה פרטית. החברה גם עובדת מול הבנקים לקבלת אשראי ייעודי למימון החלק שלה בעסקה. בעל השליטה בחברה, פלג דודוביץ', כבר הביע נכונות להעמיד הלוואת בעלים בהיקף של עד 10 מיליון ש"ח, כביטוי לאמונתו הרבה בפוטנציאל הצמיחה של החברה.
זהו מהלך מורכב המשקף את השאיפה של פרופדו לצמוח ולהתרחב במהירות בשוק ההתחדשות העירונית. שוק מאתגר ותחרותי, עתיר הון, אשר דורש הבנה עמוקה של הרגולציה, אך גם מהווה הזדמנות עקב הקפאון היחסי בשוק הנדל"ן וההזדמנויות שצצות. אמנם, הסביבה הכלכלית בשנים האחרונות אינה פשוטה, עם עלייה חדה במדד המחירים לצרכן, עלייה בשיעורי הריבית ומלחמה ממושכת בעזה ומול ארגוני הטרור - אשר מקשים על מציאת עובדים ומייקרים את חומרי הגלם. למרות זאת, התחזית לשוק ההתחדשות העירונית נותרת חיובית. להערכת בנק ישראל, הביקוש בענף הבנייה צפוי להמשיך ולגדול לאורך זמן, גם אם צפוי צמצום נקודתי בהיקף הפעילות בענף בטווח הקצר.
נראה שבפרופדו נערכים ככיול יכולתם כדי למצות את ההזדמנות בשוק. ייתכן שהחיבור בין יכולות הייזום, הניהול והניסיון של יושפה, השותפות עם שם ותיק כמו "קרסו", והיכולות הטכנולוגיות והחדשנות של פרופדו - עשויה להביא אותה בעוד כמה שנים מהיום להיות אחת השחקניות המעניינות והבולטות בשוק. .
נועם מדר, בעברו המקצועי כיהן במגוון תפקידים בשוק ההון הישראלי, ביניהם ברוקר גידור סיכוני מט"ח וחתם בהנפקות. כיום מנהל את קרן הגידור "אופורטוניטי" ובעל תוכנית ליווי פיננסית לספורטאים מהמובילות בישראל. ניתן לעקוב אחריו כאן ובאתר האינטרנט שלו כאן. בהשכלתו בוגר כלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן וניתוח מערכות מידע מהטכניון.
הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
גילוי נאות: אין בנכתב לעיל המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך. כל הפועל בנייר על בסיס סקירה זו – לוקח על עצמו את מלוא האחריות להפסדים שעלולים להיגרם לו. נכון למועד פרסום הכתבה – הח”מ אינו מחזיק בניירות המוזכרים בכתבה. יובהר כי הח”מ הינו נותן שירותים של פרופדו.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.