האתגרים הטכנולוגיים, העסקאות עם יצרניות רכב ברחבי העולם וגם הסיפוק הגדול: יהודה הולצמן הוא מנכ״ל סיפיה וויז׳ן, חברת אוטו-טק מהחלוצות בתעשיית ניטור הנהג ופנים הרכב העולמית, והחברה הישראלית הראשונה בתחום שיצרניות רכב רבות פוגשות. בשיחה עם הולצמן הוא מסביר את הדרייב מאחורי הדרייב ומדגיש את הגאווה הגדולה שיש לסיפיה כחברה ישראלית שמביאה טכנולוגיה מצילת חיים לרכבים ברחבי העולם.
1 צפייה בגלריה
יהודה הולצמן, מנכ״ל סיפיה
יהודה הולצמן, מנכ״ל סיפיה
יהודה הולצמן, מנכ״ל סיפיה
(יח״צ)
בשנים האחרונות, יצרניות רכב שונות באירופה, ארה״ב וסין, כבר בחרו בטכנולוגיה של סיפיה עבור למעלה מ-60 דגמי רכב שונים אשר רק החלו לעלות על הכביש. יצרניות אלו בחרו לעבוד עם סיפיה ולהטמיע את מערכות החברה ובראשן ה-Driver Sense (מערכת החברה לניטור נהג - DMS) וה-Cabin Sense (מערכת החברה לניטור פנים הרכב - OMS).

מה הטכנולוגיה של סיפיה בעצם עושה?

״הטכנולוגיה של סיפיה, המבוססת אלגוריתמיקה מתקדמת ובינה מלאכותית, מסוגלת לזהות בזמן אמת הסחת דעת של הנהג בעת הנהיגה, כגון החזקת טלפון, הסטת מבט לזמן ממושך וכן זיהוי סימני עייפות. זיהוי זה מאפשר ליצרניות הרכב לספק התראות מצילות חיים״, אומר הולצמן ומוסיף ״לצד טכנולוגיית ניטור הנהג, אנחנו עומדים מאחורי פתרון מתקדם לניטור הנוסעים בפנים הרכב. לפתרון זה שתי מטרות עיקריות: בראש ובראשונה, בטיחות הנוסעים. ניטור מיקום ומנח הנוסעים מאפשר לחברות הרכב לכייל את מערכות הבטיחות למצב הנתון (כגון שינויים במערכת כריות האוויר בהתאם ליושבים ברכב), ובמקביל, המערכת שלנו מאפשרת ליצרניות הרכב להשתמש בנתונים אלו על אודות הנוסעים, על מנת להתאים את חווית הרכב עבורם באופן אישי באמצעות התממשקות עם מערכת שונות כגון מערכת המדיה, המיזוג והרכב כולו״.

מהו השוק של החברה?

"סיפיה היא חברה מובילה בכל הקשור לטכנולוגיות ניטור פנים רכב. מדובר בשוק אשר מוערך במיליארדי דולרים לצד קצבי גידול משמעותיים. דבר זה נובע בין היתר מכך שהשוק נתמך ברגולציה שהולכת ומתקדמת ברחבי העולם״ מספר הולצמן ומוסיף ״הרגולציה באיחוד האירופי למשל, הנחשב למתקדם ביותר בנושא המדובר - מחייבת, שעד לאמצע שנת 2026, בכל כלי הרכב הפרטיים והמסחריים יותקנו מערכות לניטור הסחות דעת של נהגים. השוק משווע לפתרונות כמו של סיפיה המאפשרים למזער משמעותית את הסחות הדעת וההירדמות מאחורי ההגה, ובכך לעזור בפתרון בעיית הקטל בדרכים, שגובה את חייהם של כ-1,350,000 אנשים בשנה לפי ארגון הבריאות העולמי״.

ומה המודל המסחרי שלכם?

״לקוחות החברה הם בדרך כלל יצרניות הרכב (OEM) וספקיות המכלולים שלהם (tier 1). סיפיה עובדת כיום עם 9 יצרניות רכב שונות באירופה, סין וארה"ב, זאת כחלק מהאסטרטגיה של החברה להרחבת טביעת האצבע הגלובלית שלה. מודל התשלום של החברה מתבסס על תשלום חד פעמי ראשוני עבור התאמת המערכת למודל הרכב הספציפי, ולאחר מכן תשלום עבור כל כלי רכב שעולה לכביש עם המערכת של החברה". או במילים אחרות, הזמן עובד לטובת סיפיה, שעם הזכיות הרבות שכבר צברה, והבשלת המודלים לשלב תחילת ייצור סידרתי, החברה צפויה לראות יותר ויותר רכבים עולים על הכביש עם הטכנולוגיה שלה, ולפיכך, הכנסות שצומחות בהתאם.

זה מסביר את ההכפלה בהיקף הזכיות של סיפיה?

"הזכיות הן חלק ממגמה במסגרתה שוק הרכב העולמי פועל בצורה מואצת לעמוד בתקנים וברגולציות השונות בתחום ניטור הנהג, ולשם כך עומלים בבדיקה ובחירה של טכנולוגיות מתקדמת בתחום. היקף הזכיות המשמעותי כפי שדיווחנו במהלך השנה מהווה גושפנקה לאיכות של פתרון החברה שנבחר בידי מספר יצרניות רכב מובילות באתרי ייצור מגוונים, על גבי מספר יבשות ועל רכבים פרטיים, לצד דגמי משאיות ואוטובוסים״.

כיצד זה מתבטא בביצועים העסקיים של החברה?

״חשוב לזכור כי ההכנסות של החברה כפי שהן משתקפות בדוחות הכספיים כוללות חלק קטן מההכנסות הצפויות מדגמי הרכב בהם זכתה כבר שעתידות להביא הכנסות משמעותיות לחברה בשנים הקרובות. קצירת הפירות במונחי ההכנסות מהזכיות שדווחו עוד בשנת 2022 וכן מאלו שדווחו בשנה האחרונה תתרחש עם תחילת הייצור הסדרתי של כלי הרכב ועליית הדגמים לכביש בשנים הקרובות. אנחנו בסיפיה נמשיך לעמול על צמיחת החברה, ביסוס פתרונות החברה כמובילי שוק והפיכת הנהיגה לבטוחה כמה שיותר עבור כלל משתמשי הדרך".
סיפיה נסחרת בבורסת תל אביב משלהי שנת 2021. במהלך שנת 2023, למרות המצב המאקרו-כלכלי המאתגר במרבית מדינות העולם דיווחה החברה על זכיות במכרזים של יצרניות רכב לשילוב טכנולוגיות החברה ב-29 דגמי רכב שונים, גידול של מעל ל-100% בהיקף זכיות דגמי הרכב בתוך שנה, מה שהביא את החברה לשיא של סך זכיות עבור 61 דגמי רכב שונים.
לצד כל זאת, להולצמן חשוב להדגיש ״אנחנו מצילים חיים, פשוטו כמשמעו. הטכנולוגיה שלנו ממוקמת בראשית הצירים של תעשייה אדירה שנמצאת לפני נקודות מפנה מבחינה רגולטורית ומייצרת חווית נהיגה בטוחה ומהנה יותר". הולצמן מסכם ״אנו גאים כחברה ישראלית להביא טכנולוגיה מצילת חיים ליצרניות רכב ולרכבים ברחבי העולם. זה ממלא אותנו בתחושת שליחות ובתחושת גאווה״.

הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה. אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
הכתבה נכתבה בשיתוף "הזירה״, שירות מסחרי לסיקור חברות, טכנולוגיות ושווקים בישראל. אין באמור לעיל המלצה לביצוע פעולה כלשהי בני״ע ויש להניח שיש לכותבים עניין באמור. התוכן לעיל הינו לצורכי העשרה בלבד. התוכן לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הכותבים אינם אחראים לכל שגיאה, השמטה ו/או טעות.