לאחר צניחה של מעל ל-95% מהשיא במנייה של חברת טראקנט, העוסקת בפיתוח ממשק לתחום התחבורה הכבדה - זינקה מניית החברה מאז יום שני האחרון בלא פחות מ-209%; משער נמוך של כ-42 אגורות בתחילת המסחר של יום שני עד לשער של כ-130 אגורות נכון למועד כתיבת שורות אלו.
זאת תוך כדי רשימה של מחזורי מסחר מאסיביים, כאשר ביום חמישי עברו במהלך המסחר קרוב למיליון שקלים, ובשעות הבוקר של היום עבר סכום כמעט זהה. זאת עבור מניה שעד לאחרונה הייתה "חבוטה" ורשמה מחזורי מסחר יומיים אפסיים, אם בכלל בתקופה האחרונה.
מה עומד מאחורי הקפיצה?
ביום רביעי, על פי מערכת הבורסה להודעות דיווחה החברה, המנוהלת בידי חנן פרידמן (מחזיק כ-18.79% ממניותיה) מנכ"ל החברה על פיילוט להתקנת ממיר הדלק הקטליטי החכם של החברה, שאמור להוריד את צריכת הדלק של האוטובוסים של החברה. הפיילוט מתווסף לפיילוט שכבר חתמה החברה לפני כחודשיים עם חברת האוטובוסים דן, ולפיילוט נוסף עם חברת תחבורה ציבורית רומנית.
ביום חמישי, לקראת סיום המסחר דיווחה גם כן החברה על פיילוט עם החברה הצרפתית Gauthier Transport, דבר שנראה כי רק תדלק את הראלי במניית החברה, לצד הסכם עבודה שנחתם ל-3 שנים עם משרד ראש הממשלה. יתכן מאוד כי בנוסף לבליץ הדיווחים של החברה, שעד אליו היה נראה כי החברה "רדומה" התווסף גם מימד של משקיעים שזיהו את מחיר החברה הנמוך, שעמד על פחות מ-10 מיליון שקלים טרום הזינוק, מחיר העומד באיזור הבנצ'מארק של עסקאות שלדים ברשימה הראשית שנעשו לאחרונה. כלומר היא נסחרה בערך בשווי בו היא הייתה יכולה להימכר אילו הייתה סוגרת לאלתר את פעילותה ורק מוכרת את השלד.
לטראקנט כיום יש פלטפורמה שמטרתה ביצוע "מאצ'ים" בין נהגי משאיות ללקוחות, באמצעות שירות הדומה לשירותים של חברת Gett Taxi ו-Uber המבוסס על ייעול התפעול של המשאיות, והורדת היקף הקילומטרים "הנשרפים" ללא לקוחות. בנוסף, משווקת החברה ממיר קטילטי לרכבים שמטרתו להוריד את היקף צריכת הדלק של הרכב וכן את הפליטות הפחמניות שלו.

גלעד מנדל הינו חוקר ניירות ערך, יועץ לחברות בורסאיות ומוביל בתחום האנליזה החשבונאית בעבור קרנות אופורטוניסטיות. בעבר ניהל תיקי נוסטרו בהיקף מיליארדי שקלים והינו המנהל של קהילת המשקיעים השקעבורסה.

כותב הכתבה אינו מחזיק בניירות הערך של החברה, יתכן כי גופים הקשורים אליו נתנו / נותנים אי אלו שירותים לחברה ו/או לבעלי השליטה בה. אין בנכתב המלצה לפעול בניירות ערך וכל העושה כן, עושה זאת על אחריותו הבלעדית בלבד. יתכן כי בכתבה נפלו אי אלו טעויות, ואין להסתמך על האמור בה כי אם על הדיווחים הרשמיים של התאגיד, בלבד.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
פורסם לראשונה: 16:55, 23.07.23