מניית איירטאצ׳ (ARTS.TA) מזנקת ב-36% לאחר דיווח על הסכם נוסף עם חברת ReNew ההודית הנסחרת בבורסת נסדאק (NASDAQ: RNW) בהיקף כולל של 31 מיליון שקלים. ההסכם נוגע להתקנת רובוטים לניקוי פאנלים סולאריים וכן מתן שירות ותחזוקה למשך 25 שנים.
מדובר בעסקה החמישית של איירטאצ׳ מול ReNew ההודית הנחשבת לאחת מהיזמיות הגדולות בהודו להקמת שדות סולאריים. ניכר כי העסקה עם החברה הישראלית, שצפוי להתבצע עד סוף החציון הראשון של 2024, מעיד על שביעות הרצון של הלקוח ממוצריה.
איירטאצ׳, שהונפקה בגל הרישומים למסחר של שנת 2021, איבדה כ-90% מערכה, וצנחה משווי של כ-400 מיליון שקלים לשוויה הנוכחי של כ-40 מיליון שקלים. עם זאת, יש לציין כי נתוני הביצוע של החברה דומים לחברותיה בלייד רנג׳ר ואקופיה העוסקות בפיתוח רובוטים לניקוי פאנלים סולאריים, שנחתכו בחדות מאז ההנפקה משווי של מאות מיליוני שקלים לשווי של עשרות מיליוני שקלים בממוצע.

נקודה פיבוטלית לאיירטאצ׳

בחודשים האחרונים נראה שהחברה עלתה על דרך המלך עם דיווחים על שורת הסכמים למכירת מערכות וכן מתן שירות תחזוקה לחברות ענק ביניהן קבוצת ACME ,AVAADA, תאגיד הענק ADANI ,AMPLUS מקבוצת פטרונאס המלזית ורבות אחרות.
נוסף לכך החברה מציינת בדיווח הנוכחי שהיא נמצאת במו״מ מתקדם מול גופים בישראל לעסקאות בהיקף כולל של 13 עד 15 מיליון שקלים וכן מול לקוח בהודו בהיקף כולל של כ-2 עד 4 מיליון שקלים. הסכמים הכוללים הן התקנה של מערכות והן מתן שירות תחזוקה לאורך התקופה.
כך לדוגמה, החברה דיווחה הבוקר על הסכם עם חברת שיכון ובינוי אנרגיה, במסגרתו איירטאצ׳ תספק מערכות רובוטיות לניקוי יבש של פאנלים סולאריים וכן שירותי תחזוקה למשך 20 שנה בתמורה כוללת של כ-2.8 מליון שקלים. התקנת המערכות בישראל צפויה להסתיים עד סוף שנת 2023.
״ההזמנות האחרונות שאיירטאצ' סולאר זכתה לקבלן מהיזמים הגדולים והמובילים בשוק הסולארי ההודי״, מסר טל לאופר, מנכ״ל החברה, ״ממצבת אותנו ואת הפתרון הטכנולוגי שלנו כבחירה הראשונה של חברות טיר-1 בעולם. זאת, לצד המשך התפתחות החברה בשוק הישראלי ובשווקים נוספים, נמצאים בליבה האסטרטגית שלנו״.

פרי אמסלם הינו מנהל פלטפורמת החצר האחורית של הבורסה בת״א ומשמש כיועץ שוק ההון לחברות ציבוריות ופרטיות. אין לכותב עניין בתוכן. אין לראות באמור המלצה לפעילות בשוק ההון וני״ע השונים. לתכנים נוספים על שוק ההון הישראלי מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.