החברה נערכת למסחור הטכנולוגיה הראשונה שפיתחה בשוק המגבונים העולמי הנאמד ב-21 מיליארד דולר בשנה, לאחר שהשלימה ניסוי מוצלח מבין סדרת ניסויים # משה טופרובסקי, מנכ"ל וויפפלאש: "במסגרת סדרת ניסויים שערכנו ראינו שיפור משמעותי במוצרים שנבדקו אל מול המוצר המסחרי המיוצר כיום. הטכנולוגיות של החברה מאפשרות לשפר מוצרים קיימים ולהפוך אותם לסביבתיים מבלי לשלם מחיר באיכות המגבון"
יוניקורן שותפות השקעה בחברות טכנולוגיה בעלות פעילות מחקר ופיתוח מדווחת כי חתמה על הסכם השקעה במסגרת סיבוב גיוס של לפחות 600 אלף דולר. ההשקעה תעשה בשתי מנות: במסגרת המנה הראשונה השותפות תשקיע סך של כ- 217 אלף דולר, בעלי השליטה ביוניקורן ישקיעו סך של כ- 83 אלף דולר, משקיע נוסף ישקיע 100 אלף דולר נוספים ואילו רשות החדשנות תעניק מימון בסך של כ- 200 אלף דולר במסגרת מסלול הטבה מס' 46 – עידוד השקעות הון ראשוני בחברות בתחומים בעלי סיכון גבוה, מגובות הון סיכון.
עוד נקבע בהסכם, כי עם קבלת מענק רשות החדשנות, יוענקו לשותפות ולבעלי השליטה כתבי התחייבות המאפשרים להם לרכוש מניות נוספות של וויפפלאש כנגד החזר מענק רשות החדשנות לרשות החדשנות, בתוספת ריבית והצמדה, בהתאם להוראות מסלול ההטבה. כתבי ההתחייבות יהיו בתוקף במשך 3 שנים ממועד הענקתם ומימושם כפוף לעמידת וויפפלאש בתנאים מסוימים. נכון למועד הדיווח, עם השלמת השקעת המנה הראשונה, השותפות תחזיק בכ- 14.45% מהון המניות המונפק והנפרע של וויפלאש על בסיס דילול מלא.
חברת וויפפלאש מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות שונות לתעשיית המגבונים המשפרות את איכות המגבונים המשמשים במגוון רחב של תחומי חיים, בריאות, תעשיה ומסחר, מבלי לגרום נזק כלכלי וסביבתי. החברה נערכת לייצור המסחרי של מגבונים מתכלים לאחר השלמת ניסוי מוצלח מבין סדרת ניסויים במהלכם נבחנה הטכנולוגיה הבשלה ביותר של החברה על מגוון סוגי בד. הטכנולוגיות של החברה מאפשרות לשפר מוצרים קיימים ולהפוך אותם לסביבתיים יותר, ללא פלסטיק והכל מבלי לשלם מחיר באיכות המגבון.
במסגרת הניסוי נעשו בדיקות על הבד לפני ואחרי הוספת הטכנולוגיה שלנו והתוצאות הראו שיפור משמעותי בפרמטרים העיקריים כגון חוזק יבש, חוזק רטוב ונשטפות, תוך מתן אפשרות לשיפור נוסחת הייצור ואפילו הוזלת עלות הייצור. כמו כן, בכל אחד מהניסויים הוכח כי וויפפלאש משפרת מוצרים קיימים, הופכת אותם לטובים יותר, חזקים יותר, סביבתיים יותר ומאפשרת הוזלת הייצור.
הטכנולוגיות של וויפפלאש, שנבדקו במסגרת סדרת הניסויים, מיועדות להכניס לשוק המגבונים מוצר חדשני שצפוי למזער את הנזקים הסביבתיים הנגרמים כיום משימוש במגבונים המכילים פלסטיק, לאפשר למשתמש חווית שימוש מצויינת וזאת מבלי לגרום לנזקים סביבתיים וכלכליים כפי שגורמים מגבוני הפלסטיק המצויים בשימוש נרחב כיום. כמו כן, הטכנולוגיה לבדים המתכלים שמפתחת החברה מתוכננת לעמוד בכל הרגולציה והתקינה האירופאית והאמריקאית, תוך שמירה על חוזק הבד, נשטפות ומחיר. מחלקת המו"פ של וויפפלאש מרוכזת בארה"ב וכוללת מומחים בעלי שם וניסיון עולמי של עשרות שנים בתחום המגבונים והבדים המתכלים.
שוק המגבונים העולמי הינו שוק מתפתח עם מכירות שנתיות של כ- 21 מיליארד דולר, כאשר תחום המגבונים הסביבתיים גדל בקצב של כ- 5% בשנה. מגבוני הפלסטיק המצויים בשימוש כיום גורמים לנזקים כלכליים וסביבתיים הנאמדים כמיליארד דולר בשנה - למערכות ביוב ביתיות, עירוניות, אזוריות, למשאבות, מסננים ולמפעלי טיפול בשפכים. מגבונים שנזרקים לפח נדרשים לשינוע והטמנה וגם לכך מחיר כלכלי וסביבתי. מגבונים שמושלכים בשטחים ציבוריים - חופי ים, פארקים, נחלים - גורמים לנזק לטבע ולזיהום פלסטיק ומיקרופלסטיקה שמוצא דרכו לצמחים, בעלי כנף, חיות ודגה.
עמית גרין, מנכ"ל יוניקורן טכנולוגיות מסר כי, "החברה ביצעה מספר קפיצות דרך טכנולוגיות ומסחריות משמעותיות מאוד וזאת גם במהלך תקופת הקורונה וגם בעת האחרונה. אנחנו מאמינים שהחברה עומדת לפני פריצת דרך עסקית, תוך שיתופי פעולה עם חברות בינ"ל מובילות בתחום, אישור הפטנט הראשון וסיום מבחני ייצור מוצלחים. אנו שמחים שבסבב הגיוס הנוכחי בחרה הרשות לחדשנות להשקיע בחברה לאחר בדיקות קפדניות, דבר המהווה אמון בחברה ובטכנולוגיה שלה".
משה טופרובסקי, מנכ"ל וויפפלאש מסר כי, "ימים ספורים לפני תחילת המלחמה השלמנו ניסוי מסחרי מוצלח מאוד באירופה. הניסוי ותוצאותיו צפויים לפתוח לנו דלתות רבות לקראת השלב הבא של ראשית מיסחור הטכנולוגיה הבשלה ביותר של החברה ובמקביל להמשך פיתוח מו"פ חדשני וייחודי. אנחנו מודים למשקיעים שלנו ולרשות החדשנות על הבעת האמון בצוות, בחזון ואמונה כי סביבה וכלכלה יכולים לחיות יחד בעולם העסקי. הטכנולוגיה של וויפפלאש תביא בשורה אמיתית לשוק המגבונים ותוכיח כי לא חייבים לשלם מחיר כלכלי וסביבתי בגין הנזקים שנגרמים עקב שימוש במגבונים".

ההודעה מוגשת מטעם חברת ״יוניקורן טכנולוגיות״ באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.