להאמיר בזכות האמיר

חברת ווינד באזז, העוסקת בפיתוח של מערכת לשיפור משמעותי בנצילות של טורבינות רוח, דיווחה היום בבוקר על כך שבעל השליטה והמנכ"ל שלה, מנחם כהן (מחזיק 62.4% ממניותיה) נמצא במו"מ מתקדם, הכולל התחייבות לתשלום מקדמה משמעותית לצורך מכירה של חלק ממניותיו בחברה.
בהתאם לדיווח, צפוי כהן למכור כ-20 מיליון מניות שבבעלותו, המהוות 26% מסך כל המניות בחברה לאזרח מאיחוד האמירויות וכן לאזרח מבריטניה. המכירה, המוערכת במחיר של כ-85 אגורות למניה, מהווה פרמיה של 174% אל מול מחיר מניה של 31 אגורות לפני הדיווח על המכירה.
מעיון בנתוני העסקה עולה כי החברה תפעל ביחד עם שני המשקיעים להקמה של מפעל לייצור מוצרי החברה באיחוד האמירויות (שצפוי להיות מוחזק בשיעור של כ-60% בידי החברה וכ-40% באופן שווה בידי המשקיעים). המפעל, שעלויות ההקמה על סך כמיליון דולר ארה״ב צפוי להיות ממומן בידי המשקיעים באמצעות הלוואה.
סעיף נוסף, שאומנם מהסתכלות במעוף הציבור נראה לא מהותי, הוא שהמשקיעים, כתנאי לחתימה על הסכם מחייב יעבירו לכהן "דמי רצינות" בסך של 1.1 מיליון שקלים, זאת עד ל- 28 ביולי. בכסף, לפי הדיווח, יבוצע שימוש לצורך המרת כתבי האופציה שבבעלותו למניות, תוך הזרמת 1.1 מיליון שקלים קופתה של החברה. הסעיף הזה, שמהווה בעצם "הצהרת כוונות משמעותית" ככל הנראה עזר להרגיע את השוק ולגרום לחלק מפעילי שוק ההון לחשוב כי מדובר בעסקה שסיכויי ההשלמה שלה גבוהים, והיא לא עוד מזכר הבנות שיתבטל.
ההשקעה הזו מגיעה בהמשך לחתימה על הסכמי אברהם שגרמו לשלל חברות מקומיות לדווח על חתימה של הסכמים עם גופים הקשורים לאיחוד האמירויות. החל מהסכמים קטנים ולמזכרי הבנות שחתמו חברות כדוגמת מיה דיינמיקס (TASE: MIA) ואקוואריוס (TASE: AQUA), וכלה בעסקת ענק למכירת השליטה בהפניקס שהייתה אמורה להתבצע, אך כעת, סביר להניח שבעקבות מגבלות רגולוטריות הצדדים עובדים על מודל של מכירת חלק ממניות השליטה בלבד.
"אנחנו שמחים לבשר על המשא ומתן המתקדם, שמבטא את הבעת האמון של משקיעים מאיחוד האמירויות בכלכלה הישראלית בכלל, ובווינד באזז בפרט״, מסר מנחם כהן, מנכ״ל החברה, ״מדובר לדעתי בהסכם שיכניס לחברה משקיעי עוגן, עם בסיס פיננסי איתן ויכולות להוביל את החברה אל תוך עסקאות משמעותיות בתחום האנרגיה המתחדשת. נפעל במרץ ובתקווה להשלמת העסקה, וכן לפיתוחה העסקי של החברה כמובילה בתחום האנרגיה המתחדשת."

גלעד מנדל הינו חוקר ניירות ערך, יועץ לחברות בורסאיות ומוביל בתחום האנליזה החשבונאית בעבור קרנות אופורטוניסטיות. בעבר ניהל תיקי נוסטרו בהיקף מיליארדי שקלים והינו המנהל של קהילת המשקיעים השקעבורסה.

כותב הכתבה אינו מחזיק בניירות הערך של החברה, יתכן כי גופים הקשורים אליו נתנו / נותנים אי אלו שירותים לחברה ו/או לבעלי השליטה בה. אין בנכתב המלצה לפעול בניירות ערך וכל העושה כן, עושה זאת על אחריותו הבלעדית בלבד. יתכן כי בכתבה נפלו אי אלו טעויות, ואין להסתמך על האמור בה כי אם על הדיווחים הרשמיים של התאגיד, בלבד.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
פורסם לראשונה: 13:34, 24.07.23