חברת הרכבים החשמליים האגדית של אילון מאסק הציגה דוחות חלשים ופספסה בשורה העליונה (של ההכנסות) ובשורה התחתונה (רווח למניה) וגרמה לרבים לתהות על עתיד החברה. עם זאת, חזון הבינה המלאכותית והרובוטיקה של מאסק ממשיך לעורר עניין רב בקרב משקיעים רבים, שמאמינים בפוטנציאל העצום של טסלה שרק לאחרונה שחררה את ה-FSD V12 ליותר מ-1.8 מיליון רכבים בצפון אמריקה, תוך שיפור משמעותי בחוויית הנהיגה והרחבת הנגישות באמצעות הורדת מחיר המנוי.

הדוחות: תמונה מעורבת עם סימני האטה

טסלה לא הצליחה לעמוד בציפיות לגבי הכנסות (21.3 מיליארד דולר לעומת צפי של 22.3 מיליארד דולר) וגם הרווח למניה היה נמוך מהצפי (0.45$ למניה לעומת צפי של 0.46$). נתונים אלו מצביעים על האטה בקצב הצמיחה של טסלה, מה שגורם לרבים לחשש לגבי יכולת החברה לעמוד ביעדים השנתיים שלה. המשקיעים קיבלו אנחת רווחה לאחר שהרווח הגולמי לא נשחק והיה גבוה מתחזיות השוק 17.4% לעומת צפי של 16.9%.

ואז הגיע מאסק

שיחת המשקיעים השבוע הייתה אחת הטובות של מאסק מזה שנים, ואולי החשובה ביותר. המניה נחתכה בחדות ואיבדה כ-42% מתחילת 2024. הוא הגיע מוכן, חד ומדויק והצליח לשלהב את המשקיעים. מאסק דחה את ביקורו בהודו שם היה אמור לפגוש את ראש ממשלת הודו ולהכריז על השקעה בהיקף של 2-3 מיליארד דולר לבניית מפעל רכבים חדש המדינה.
למרות הדוחות החלשים מניית החברה השלימה עלייה של כ-17% מאז פרסום הדוחות שלשום וגרמה להפסד של למעלה מ-1.6 מיליארד דולר אצל השורטיסטים.

חזון הבינה המלאכותית והרובוטיקה: אור בקצה המנהרה?

למרות האתגרים בטווח הקצר, מאסק המשיך להציג חזון רחב טווח עבור טסלה. הוא הדגיש את כוונתו להפוך את החברה לחברת רובוטיקה ובינה מלאכותית מובילה. חזון זה כולל פיתוח טכנולוגיות חדשות כמו טייס אוטומטי, מערכות נהיגה אוטונומית ורובוטים תעשייתיים, ביניהם:
כוח מחשוב עוצמתי: טסלה מתכננת להפעיל עד סוף השנה 85,000 שבבי בינה מלאכותית מסוג Nvidia H100 לצורך אימון בינה מלאכותית. מדובר בכמות אדירה של כוח מחשוב שתאפשר לטסלה לבצע קפיצת מדרגה בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות.
פרויקט אופטימוס: מאסק חשף כי הוא מצפה שהרובוט דמוי אדם מבית טסלה, "אופטימוס", יתחיל לבצע משימות ייצור במפעלי החברה כבר בסוף השנה. טסלה מעריכה שעד סוף שנת 2025 היא עשויה להיות מסוגלת למכור את "אופטימוס" גם ללקוחות חיצוניים, ומאסק אף העריך כי "אופטימוס" לבדו עשוי להיות בעל ערך רב יותר מכלל המיזמים האחרים של טסלה.
ההכרזות של מאסק מצביעות על כך שטסלה רואה בבינה מלאכותית תחום אסטרטגי צומח. שאיפות החברה בתחום זה נושאות בחובן פוטנציאל רב, אך גם מלוות באתגרים טכנולוגיים משמעותיים.

השקעה בטסלה: בין סיכון להזדמנות

ההשקעה בטסלה כרוכה בסיכונים משמעותיים לצד פוטנציאל לתשואה גבוהה. מצד אחד, קיימת אי ודאות לגבי עתיד החברה בטווח הקצר: טסלה חוותה ירידה בהכנסות מעסקי הרכב ברבעון הראשון, שיעור אימוץ הרכב החשמלי העולמי מאט, בעיקר עקב סביבה כלכלית לא ברורה, תחרות גבוהה ואתגרים בייצור. לאחרונה טסלה אף צמצמה את כוח האדם שלה כחלק מיוזמות לחיסכון בעלויות, צעד שעשוי להשפיע על פעילות החברה וצמיחה עתידית. מצד שני, חזון הבינה המלאכותית והרובוטיקה של מאסק, יחד עם כוונת החברה להשיק רכבים חשמליים מוזלים, מציעים פוטנציאל צמיחה.
טל מכניאן הינו בוגר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים וכן מוסמך בתואר M.SC בהנדסה תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון. מפעיל שירות מידע בתשלום בשם T.M Finance News ומשמש כיועץ לקרנות גידור בתחום שוק ההון.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.