תיגי סיימה את החציון הראשון של 2023 תוך גידול ניכר בהכנסות שהסתכמו בכ- 4.8 מיליון ש"ח לעומת הכנסות של כ-0.6 מיליון ש"ח בחציון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי קטן ב-55% והסתכם בכ-3.2 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-7.1 מיליון ש"ח בחציון המקביל אשתקד. בכל שנת 2022 הסתכמו ההכנסות בכ-2.8 מיליון ש"ח וההפסד בכ-15.2 מיליון ש"ח. במועד הדוח, לחברה מזומנים בהיקף של כ-13 מיליון ש"ח.
1 צפייה בגלריה
צביקה קליר, מנכ״ל תיגי
צביקה קליר, מנכ״ל תיגי
צביקה קליר, מנכ״ל תיגי
(יח״צ)
במהלך החציון הראשון הקימה סוליד אמריקה, חברה בשליטת תיגי (55%), מערכת חום תעשייתי באנרגיה מתחדשת בחצרו של מפעל בקליפורניה שהוא אחד מעשרות מפעלים של חברה תעשייתית אמריקאית גדולה (Ball Corporation). המערכת נמכרה לתאגיד אמריקאי ב-5 מיליון דולר ותקבולי המכירה שולמו באופן מיידי. סוליד אמריקה חכרה את המערכת מהרוכש ותפעיל אותה עבורו במשך 63 חודשים, שבסופם יש לה זכות לרכוש אותה חזרה. הפרויקט צפוי להניב לחברה הכנסות (צמודות למחירי האנרגיה ומדד המחירים לצרכן בארה"ב), במודל של מכירת חום, בסך של למעלה ממיליון ש"ח כל שנה, למשך כ-10 שנים.
החברה הגיעה להסכמה עם השותף האוסטרי בסוליד אמריקה, לצמצום החריגות שנוצרו בהקמת המערכת בכ- 50%; פירעון מלוא הלוואה שנתנה תיגי לסוליד אמריקה וחלוקת דיבידנד מהפרויקט. בנוסף, העמידה החברה הלוואה לשותף האוסטרי והתקשרה איתו במזכר הבנות לפיו השותף האוסטרי יעביר לה את זכויותיו העתידיות בפרויקט חימום איזורי (district heating) באוסטריה בהיקף של כ-2.3 מיליון אירו. ביצוע הפרויקט מותנה בקבלת סובסידיה בגובה 80% מהאיחוד האירופי.
עסקה חדשה שהתקשרה בה החברה היא למכירת מערכת המבוססת על משאבות חום תעשייתיות למפעל עוף הגליל לייצור ואגירת חום באנרגיה מתחדשת תמורת סך כולל של כ- 2.2 מיליון ש"ח.
צביקה קליר מנכ"ל תיגי אומר: "הדוח הכספי וההתפתחויות האחרונות בחברה מהווים הוכחה ברורה לפוטנציאל הצמיחה של החברה בארץ ובעיקר בעולם. אנחנו רואים היום הזדמנויות רבות באירופה וארה"ב ונערכים לכך בהתאם. החברה רואה במכירת חום כשירות הזדמנות גדולה לצמיחה ולשיפור הרווחיות בפרויקטים עתידיים. החברה תפעל להגדיל מכירות של מערכות החברה במודל של חום כשירות, כדרך ליצירת ARR (הכנסה שנתית צפויה) אשר ביכולתה לייצב את תחזית המכירות בתחום מוטה פרויקטים.
המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, אשר התחילה ברבעון הראשון של שנת 2022 עם פלישת צבא רוסיה לאוקראינה, טרם הגיעה לסיומה. המלחמה יצרה למעשה שינוי ארוך טווח בשוק והובילה למאמץ של מדינות אירופה להתנתקות מהתלות בגז הרוסי על-ידי תיעדוף של מעבר לחשמול ולאנרגיה מתחדשת בחום, הנתמך ע"י רגולציה, חיובי דיווח והפחתת פליטות ומתן סובסידיות למערכות יצור אנרגיה מתחדשת".
אודות תיגי
החברה פועלת בתחום מערכות החום המסחריות והתעשייתיות הכוללות מרכיבי אנרגיה מתחדשת. החברה מספקת פתרונות הנדסיים ייחודיים, סביבתיים וחסכוניים לייצור אנרגיה תרמית סולארית ובחישמול, אגירתה ואספקתה לצרכנים בשוק התעשייתי והמסחרי, בארץ ובעולם. המערכות כוללות, במרבית המקרים, מערכי קולטי שמש בעלי בידוד שקוף מפיתוח החברה ו\או קולטי שמש קונבנציונליים, משאבות חום תעשייתיות, פתרונות אגירה, ומערך בקרה מתקדם עם שירותים בענן. הטכנולוגיה מוגנת בכ-60 פטנטים שהתקבלו ברחבי העולם. בין לקוחות החברה נמנים ארגונים וחברות מהמובילים בישראל ובעולם: Ball Corporation, שטראוס, קוקה קולה, אלביט, יוניליבר, עוף טוב, משרד הביטחון ועוד.
ההודעה מוגשת מטעם חברת ״תיגי״ באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.
פורסם לראשונה: 09:55, 29.08.23