כשסלינה מוזגה עם חברת הספאק BOA בנסדא״ק לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, ולאחר זינוק של מאות אחוזים בתוך מספר ימים בודדים, היה מספיק לעיין בדוחותיה הכספיים ולו לכמה שניות כדי להבין שמדובר בשווי מנותק מהמציאות. ואכן, בשנה האחרונה מנייתה של רשת האירוח סלינה קרסה במעל 99%, ובעשרות אחוזים נוספים רק השבוע, עקב גיוס הון נוסף המהווה דילול משמעותי לבעלי המניות.
סלינה היא רשת אירוח ונופש בינלאומית החולשת על מספר יבשות ואתרי פעילות ביניהם פנמה, לונדון, ארצות הברית, וישראל. לסלינה מתודלוגיית פעילות ייחודית: החברה רוכשת מקומות אירוח, מעבירה אותם שדרוג פיזי מקיף, וממתגת אותם מחדש כאטרקטיביים למטיילים מסביב לעולם. סלינה שהוקמה בשנת 2014 בידי רפאל מוסרי ודניאל רודסבסקי, ישראלים אשר הכירו במהלך השירות הצבאי, כבר ביצעה את פעולותיה בכ-120 אתרי נופש שונים כאשר הסניף הראשון שלה הוקם בפדסי, פנמה.
במהלך הדרך החברה גייסה כ-400 מיליון דולר במספר סיבובים בין היתר על ידי אדם נוימן ממייסדי WeWork, שכאמור אף היא התרסקה משווי של 56 מיליארד דולר ל300 מיליון דולר, תוך זמן קצר. באמצעות כספי המשקיעים והכסף שגויס בציבור, יצאה סלינה לסיבוב שופינג שכלל מיזוגים ורכישות רבים, לדוגמא לרכישת Remote year המתמחה בחבילות נופש המיועדות לנוודים דיגיטליים המשלבות עבודה וטיולים בשנת 2020, וכן רכישת חלק מהבעלות על חברת הקורקינטים הישראלית Leo.
חלק מכספי הגיוס שסלינה גייסה במהלך חייה כחברה פרטית היו ממשקיעים נוצצים כמו: לן בלווטניק, גיגי לוי, רונלד כהן, מור קפיטל, שאול שני, אור בוקובזה וחן אבני מתוך הבנה ורצון שהיא מסתמכת גם על שותפים אסטרטגיים שמקימים יחד עימה את הסניפים.
כך למשל, לפני כשנה וחצי חתמה הרשת על הסכם שיתוף פעולה נרחב עם קבוצת הנדל"ן חג'ג' לפתיחת אתרים נוספים. על פי ההסכם, יוקמו 30 בתי מלון של הרשת בהשקעה של כחצי מיליארד שקל, כאשר חג'ג' תקבל 20% מהרווח של סלינה במלונות אלה. ואכן, חג׳ג׳ כבר השקיעה מעל ל-50 מיליון שקלים בחברה, ורק לאחרונה התחייבה להגדיל את השקעתה בעוד כ-40 מיליון שקלים.
הקריסה במחיר שער המניה לפני מספר ימים הגיע על רקע גיוס הון נוסף, לצד הפשרה של 52% ממניותיה חסומות של החברה חודשיים לפני הזמן, באופן שמדלל את המשקיעים הקיימים. מימושים אלו מאפשרים למשקיעים בעלי הכיס העמוק לשחרר את אחזקותיהם בחברה תוך דיווח על הפסדים בהיקף מיליוני שקלים, היישר להוצאות המוכרות שלהם.
סלינה, אשר רק מתחילה ללקק את הפצעים, נכנסת לסחרור שיווקי ולצד דילול משקיעיה הפרטיים ושחרור כספי המשקיעים העשירים, קוראת למשקיעים חדשים לקנות ניירות ערך ובתמורה לקבל הנחות של עד 25% באתרי הנופש שלה, גישה חופשית לחללי עבודה שיתופיים וכרטיסים חינם למסיבות פול מון.
כך, במידה ותחליטו לרכוש 250-999 מניות, תזכו להימנות על הרמה הבסיסית של מועדון החברים החדש של הסלינה. אם תבחרו לרכוש 1,000-4,999 מניות לעומת זאת, תכנסו למועדון ה-pink moon, ואם תרכשו יותר מ-5,000 מניות תצטרפו למועדון ה-black eclipse.
אם אתם מעוניינים להצטרף למועדון תצטרכו להחזיק במניות החברה 90 יום במינימום והסכום המינימלי שתצטרכו לקנות בו מניות עומד על כ-125 דולר. לאחרונה כל אדם שהזמין חדר באחד מהמתחמים של סלינה בעולם קיבל מייל עם הצעה לרכוש חלק ממניות החברה.
האבסורד הוא, שעל אף שהחברה מצטיינת לכאורה בניהול אתרי הנופש שלה, התנהולתה התאגידית מזכירה סטארטאפ צעיר של יוצאי צבא תמימים. אכן, ניכר שיזמי החברה עוד מאוהבים בחזונם, אך אם בהייטק לא צריך לשים לב לעלות הכוס החד פעמית שיש במטבח, בסלינה כן. פה הפער העיקרי ועד שחברות ישראליות לא יבינו מה באמת המוצר שלהן ואיך נכון לנהל אותו אנחנו נחווה עוד הרבה מקרי "סלינה".
לסיכום, זה לא סוד שוול סטריט כבר ממזמן לא מתמחר תוצאות כספיות אלא דיבורים, ודיבורים כפי שאנחנו יודעים לא עולים כסף למייסדים אלא רק לבעלי המניות התמימים. בכך סלינה מצטרפת לפאגאיה, האב סקיוריטי וישראליות נוספות המשאירות אותנו עם השאלה הגדולה: איך חברות שהחלו להיסחר בוול סטריט לפני פחות משנה לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, כעת נסחרות לפי שווי של 45 מיליון דולר בלבד. האם זו השמדת ערך מטורפת או כרוניקה של הערכת יתר ידועה מראש.
מחברת סלינה מבקשים להגיב כי: "בניגוד לנאמר, סלינה לא רכשה חברות, למעט חברה בודדת שעברה הליך פשיטת רגל. סכום העסקה כולה עמד על מיליון דולר, עליו שילמה סלינה במניות לפי ערך שווי של 800 מיליון.
בנוסף, סלינה מעולם לא רכשה מניות של חברת לאו, מדובר במניות אותן קיבלה החברה כמתנה, ללא תשלום. לסיום, מועדון הלקוחות של סלינה הוקם זמן רב לפני ירידת השווי הנוכחית, לפני כחודשיים. כמו כן, מדובר בהליך נפוץ ונהוג בעולמות האירוח, ע"י הגופים הגדולים בעולם".

גיא נתן חי את עולם המאקרו כלכלה, הפיננסים, ושוק ההון למעלה מ5 שנים. בנוסף, הוא הבעלים של חברת גיא נתן בע''מ העוסקת בליווי פיננסי ובהכשרת משקיעי ערך. בעל הפודקאסט המצליח ''מפת החום'' שבו מתארחים מדי שבוע בכירי המשק הישראלי, המתעסקים בתחומי הכלכלה. ניתן לעקוב אחריו בערוץ האינסטגרם ובאתר האינטרנט שלו.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.