בעוד ימים ספורים, במידה שיתקבלו מעט האישורים שנותרו פתוחים, אמורה מניית זוז פאוור להתחיל להיסחר בנאסד״ק. זוז פאוור מפתחת ומספקת מערכות אגירת אנרגיה עבור תעשיית הטענת רכב חשמלי. המטרה של פתרונות החברה, שכבר הותקנו במספר מקומות, היא לספק טעינה מהירה לרכבים חשמליים תוך כדי התגברות על מגבלות הטעינה כתוצאה מעומס על רשת החשמל.
כיום המניה נסחרת במחיר של כ-4 דולר בבורסה בתל אביב, בעוד הספאק אליו היא מתמזגת נסחר קרוב ל-11 דולר בנאסד"ק. עם זאת, קשה להעריך בוודאות מה יהיה מחיר המניה לאחר תחילת המסחר בנאסד"ק. ניתן להסיק שהפער הבלתי הגיוני בין מחיר המניה בת"א לנאסד"ק יצטמצם משמעותית שכן הגורם העיקרי לפער זה הוא החשש של המשקיעים שהעסקה לא תצא אל הפועל.
אז מה יקרה עם תחילת המסחר בבורסה בתל אביב? זאת אנחנו לא יודעים. ניתן רק להעריך שהפער יצטמצם וייסגר היכן שהוא באמצע. נחכה ללמוד ואולי גם נזכה לראות עסקה מעניינת שנסגרת בהצלחה. ניתן לומר כי למשקיעים שמאמינים בפוטנציאל של זוז פאוור, עסקת המיזוג היא עסקה עם ערך אמיתי.
נכון לבוקר זה, בספאק אליו מתמזגת זוז נשאר כסף בקופה. אולם ברור כי המשקיעים של הספאק ימשכו את כל הכסף כולו ובספאק לא ישאר דבר. מסיבה זו, דאגה הנהלת זוז פאוור מראש לגייס כסף חדש בסכום של 13 מיליון דולר. הכסף שגויס מובטח להשלמת העסקה ולא קשור כלל לכסף שהיה בספאק עד הבוקר, ויכנס לחברה מיד עם תחילת המסחר בנאסד״ק.
על מנת לפזר את מסך הערפל והחששות ריכזנו לפניכם את הצעדים שהובילה החברה לקראת המהלך בתקופה האחרונה.
בחודשים האחרונים דיווחה זוז פאוור על מספר התפתחויות חיוביות שהצביעו על התקדמות משמעותית בעסקה ומניית זוז פאוור עלתה בחוזקה והשלימה קפיצה של מעל 100% בשבועות האחרונים וזאת בשל עמידה בתנאים אליהם התחייבה: כזכור, זוז פאוור השלימה גיוס של פייפ שיאפשר לעמוד בתנאי המתלה של המיזוג. מייסדי ה-SPAC גייסו 13 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 60 מיליון דולר לפני המיזוג מקרנות שונות לטובת הפייפ. אין ספק שגיוס זה מצביע על האמון שרוכשים המשקיעים החדשים לחברה, לטכנולוגיה שלה ולפתרון.
שלב משמעותי נוסף עליו דיווחה החברה, היה השלמת המו"מ העסקי עם הספאק ועל חתימה על הסכם מיזוג. במסגרת ההסכם נקבע ערכה של החברה (60 מיליון דולר) וכן נקבע מנגנון להגדלת שווי זה בהתבסס על אבני דרך לאורך 5 השנים שלאחר המיזוג.
ג.נ כותב הכתבה סיפק שירותים עבור החברה
גלעד מנדל הינו חוקר ניירות ערך, יועץ לחברות בורסאיות ומוביל בתחום האנליזה החשבונאית בעבור קרנות אופורטוניסטיות. בעבר ניהל תיקי נוסטרו בהיקף מיליארדי שקלים והינו המנהל של קהילת המשקיעים השקעבורסה.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
פורסם לראשונה: 12:24, 27.03.24