זוז פאוור הישראלית (TASE: ZOOZ) הכריזה הבוקר (שני) על חתימה על הסכם מחייב למיזוג עם ספאק הנסחר בנסדא״ק לפי שווי הנע בין 60 מיליון דולרים עד 100 מיליון דולרים כתלות בעמידה באבני דרך במשך 5 שנים שלאחר השלמת המיזוג.

מה עושה זוז פאוור?

החברה פיתחה מערכת אגירה קינטית המבוססת על גלגלי תנופה המשמשת כבוסטר לעמדות טעינה אולטרה מהירות גם במקום בהן רשת החשמל מוגבלת. כיום, מערכות החברה מותקנות בגרמניה ובישראל, לדוגמה בתחנת דור אלון ליד זכרון יעקב.
החברה נמצאת בעיצומם של מספר פיילוטים משמעותיים הן באירופה (אוסטריה,איטליה,ספרד,אנגליה,שבדיה נורבגיה, ודנמרק) והן בארה״ב במספר ורטיקלים:
1. פיילוט עם חברת השכרת רכב מהגדולות בעולם בשדה התעופה La Guardia בניו-יורק. 2. פיילוט עם חברת בלינג צ’רג’ינג, אחת מחברות תשתיות הטעינה הגדולות בארה״ב. 3.פיילוט עם ארקו באתר תחנת הדלק וחנות הנוחות של ארקו ברוקהיל, דרום קרוליינה. 4. פיילוט עם חברת NYPA, חברת החשמל הגדולה בארה”ב.
היעד הבא: סין
לדברי החברה, סין נחשבת למובילה עולמית בשוק ה-EV ועל מנת לבצע חדירה לשוק המקומי, זוז פאוור מבצעת מיזוג אסטרטגי לספאק. מלבד ההון הנוסף שצפוי להיות בספאק (לפחות 10 מליון דולרים), המייסדים של הספאק שהינו קרן השקעות מהונג-קונג הינו בעל ניסיון וקשרים בשוק הרכב הסיני וצפוי לסייע לחברה לחדור למסחור גם בסין.
מבנה ומהלך המיזוג המתגבש
במצגת שהחברה פרסמה היא מעריכה שהמיזוג צפוי להיות מושלם עד סוף שנת 2023 כשלאחר ההשלמה למעשה זוז פאוור תהפוך לחברה דואלית שתיסחר במקביל בארה״ב ובנסד״ק.
השלבים העיקריים:
1. יבוצע איחוד הון (ריברס ספליט) שהינו מהלך טכני שיעמיד את הון המניות על 6 מיליון מניות ומשקף למעשה שווי של 60 מיליון דולרים (6 מיליון מניות לאחר האיחוד הון לפי 10$ למניה שזה מחיר המניה בספאק) לאחר השלמת המיזוג. במצגתה, החברה העריכה שאיחוד ההון יהיה ביחס של כ- 11.6 כלומר כל 11.6 מניות קיימות יהפכו למניה אחת.
2. יבוצע המיזוג לספאק שמתחייב להעמיד מזומנים בקופה בהיקף 10 מיליון דולרים לפחות (יתכן ויהיה פייפ שיבטיח זאת למקרה שכספי הספאק הנוכחיים יפדו לפני ההשלמה).
לאחר ההשלמה: בעלי המניות של זוז פאואר יחזיקו כ-40% עד 50% מהחברה הממוזגת שתהפוך להיות דואלית, יש לשים לב כי המספר המדוייק לא ידוע היות והוא מותאם לכמות המזומן שתהיה בספאק ערב ההשלמה.
סוכריה נוספת למחזיקים כתלות בעמידה באבני דרך
במסגרת העסקה, יוקצו לבעלי המניות של זוז פאוור שיחזיקו במניות החברה לפני המועד הקובע (התאריך לא ידוע אך יפורסם לפני) ולפיהם הם יקבלו עד 4 מיליון מניות נוספות בסך הכל (המשקפים שווי של 40 מליון דולרים לפי מחיר המניה המוסכם בעיסקה שהינו 10$) כתלות בעמידה של החברה ביעדים שנקבעו מראש ובזמן המוגדר לעד 5 שנים מיום השלמת המיזוג.
שלושת אבני הדרך מפורטים בטבלה המצורפת להלן והינם תלויים בסך ההכנסות המצטברות של החברה או במחיר המניה. לדוגמה, אם החברה תצליח לעמוד ביעד מכירות מצטבר של 10 מיליון דולרים במהלך 4 מתוך 5 רבעונים רצופים או שהמניה תיסחר במעל 12$ במהלך 20 מתוך 30 ימי מסחר רצופים (כולל התחשבות בנפח מחזור המסחר), אזי הדבר יחשב לעמידה באבן הדרך הראשונה ולבעלי המניות יוקצו מניות אבן הדרך הראשונה, היינו 1 מיליון מניות מתוך 4 מיליון מניות.

1 צפייה בגלריה
זכאות להקצאות נוספות במיזוג חברת ZOOZ עם חברת ספא״ק נסדא״קית
זכאות להקצאות נוספות במיזוג חברת ZOOZ עם חברת ספא״ק נסדא״קית
זכאות להקצאות נוספות במיזוג חברת ZOOZ עם חברת ספא״ק נסדא״קית
(מתוך מצגת החברה באתר הבורסה)

לדברי בועז וויזר מנכ״ל החברה: ״זהו מהלך אסטרטגי וצעד משמעותי ומתבקש בתהליך הצמיחה שלנו, ובפרט בתזמון הנוכחי לאור תהליכים מתקדמים של חדירה של החברה לשוק האמריקאי ואספקת מערכות ה- ZOOZTER™-100 ללקוחות ולשותפים עסקיים באירופה ובארה"ב״, מוסר וויזר ומוסיף: ״בתקופה שבה אנו עדים להאצה בצמיחת שוק תשתיות הטעינה לרכבים חשמליים בשווקים אלו, מהלך זה יסייע לנו להמשיך ולצמוח תוך חדירה לשוק הסיני שכיום הינו שוק ה-EV המפותח בעולם״.
״כמו כן״, מוסיף מנכ״ל החברה, ״חברות הפועלות בשוק שלנו זוכות לסיקור אנליסטים נרחב בנסדא״ק ובהשקעות מצד משקיעים מוסדיים משמעותיים. לפיכך אנו מעריכים כי נוכל לקבל ערך מוסף כחברה הנסחרת בנאסדק תוך כדי פעילות עסקית בשוק בארה"ב. הצפת ערך זו לצד מהלכים אסטרטגיים ועסקיים שאנחנו מקדמים, בשילוב החשיפה לשוק ההון האמריקאי, צפויות לחזק בצורה משמעותית את יכולתה של החברה לגיוס הון חוזר לטובת הצמיחה ולתרום למיצוב זוז פאוור כספק מוביל למערכות אגירת אנרגיה אשר תומכות בתשתיות הטעינה האולטרה-מהירה לרכבים חשמליים. להערכתנו, מהלכים אלו הינם בעלי פוטנציאל רב להצפת ערך לבעלי המניות של החברה״.

פרי אמסלם הינו מנהל פלטפורמת החצר האחורית של הבורסה בת״א ומשמש כיועץ שוק ההון לחברות ציבוריות ופרטיות. גילוי נאות: במסגרת עבודתו, הכותב מקבל תשלום על שירותים שונים מהחברה המוזכרת, תשלום זה אינו קשור או השפיע על כתיבת הכתבה. אין לראות באמור המלצה לפעילות בשוק ההון וני״ע השונים. לתכנים נוספים על שוק ההון הישראלי מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.