סיום מבול הדוחות הכספיים השנתיים הוא זמן מצוין לחפש פנינים המסתתרות בין ערמות הגרפים והנתונים הפיננסיים. ייתכן וכזו היא חברת הולמס פלייס, המציגה רבעון אחר רבעון צמיחה בפעילות. בין שאר החברות הציבוריות, הולמס פלייס מתייחדת בדרך התקשורת שלה עם שוק ההון ומשקיעיו, להם סיפקה תחזית אסטרטגית רב-שנתית עד לשנת 2027, ובמקביל החלה בחלוקת דיבידנד נדיבה: ב-12 החודשים האחרונים הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של 70 מיליון ש״ח.
מבט בתוצאות 2023 מראה כי הולמס פלייס מקדימה את התחזית האגרסיבית שנתנה ל-2027 ומחזקת את יכולות החברה להמשיך לצמוח באמצעות התרחבות מהירה. כזכור, הולמס פלייס פרסמה לפני שנה תחזית לפיה עד שנת 2027 היא תגיע ל-EBITDA של כ-136-146 מיליון שקלים. בסיום 2023 הציגה הולמס פלייס EBITDA של מעל ל- 84 מיליון ש"ח, עלייה של כ–20% ויחד עם זאת הציגה גידול זהה בתזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 72.2 מיליון שקלים. הולמס פלייס סיימה את שנת 2023 ברווח נקי של כ-50 מיליון ש״ח וברווח נקי תזרימי שעלה ב-4.2% והסתכם לכ-56 מיליון ש"ח.
הצמיחה של הולמס פלייס מתאפשרת בזכות כמה גורמים שחוברים יחדיו, כשהעיקרי שבהם הוא ההבנה כי ספורט הופך למוצר הנחשב כחובה לבריאות גופנית ונפשית, לצד התרבות מתחמי מגורים חדשים ורחבים בהם הולמס החלה לפתוח סניפים, בשונה ממודל העבר בו הייתה התמקדות בקניונים. הולמס פלייס מצליחה לצמוח גם באמצעות פתיחה של סניפים חדשים במודל אייקון, מעין חדר כושר "לואו קוסט" שמציע למתאמן עלות נמוכה יותר למנוי בתמורה לשימוש הבסיסי בחדר כושר בלבד. מודל אייקון הניב רווחים יפים לחברה בזכות עלויות ההקמה והתחזוק הנמוכות, והוא צומח בצורה משמעותית.
בשנת 2024 צפויה הולמס פלייס לפתוח תשעה מועדונים חדשים – שני מועדוני הולמס פלייס פמילי ושבעה מועדוניי אייקון – מה שיבטיח את הצמיחה שלה גם ב-2024 וקדימה. מנכ״לית הולמס פלייס, קרן שתווי, ציינה בעבר כי ״יש מקום לפתיחת מועדון אייקון בכל שכונה חדשה שנבנית בישראל״ וכאלו יש הרבה, במיוחד עם ההתרחבות המהירה של פרויקטי התחדשות עירונית גדולים.
נכון להיום, הולמס פלייס מפעילה 64 מועדוני בריאות וכושר בפריסה ארצית ומספר המנויים שלה ממשיך לעלות מידי רבעון ברבעון והסתכם בכ-176 אלף מנויים בתום 2023 כאשר במהלך 2023 פתחה החברה ארבעה מועדונים חדשים: מועדון פמילי מבשרת, אייקון רחובות, אייקון בן יהודה ואייקון נאות אפקה. לצד זאת, מועדון וייצמן ת"א, עבר הסבה למועדון אייקון מייד עם תחילת שנת 2024.
צמיחת החברה לא נעלמת מעיני שוק ההון שאוהב את אסטרטגית הצמיחה שלה. לא מעט גופים מוסדיים הגדילו את אחזקתם בשנה האחרונה במניית החברה הזוכה להבעת אמון מקיר לקיר כשבין משקיעיה נמנים: מור, אלטשולר שחם, מגדל, הפניקס, אנליסט, הראל, איילון, הכשרה, אי.בי.איי ועוד.
שיהיה המון בריאות וכושר!
פרי אמסלם הינו מנהל פלטפורמת בורסה 360 ומשמש כיועץ שוק ההון לחברות ציבוריות ופרטיות. אין לראות באמור המלצה לפעילות בשוק ההון וני״ע השונים. לתכנים נוספים על שוק ההון הישראלי מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.