אם חשבתם שהבורסה הישראלית תיכנס לתרדמת אחרי החגים - כדאי שתחשבו שוב. השחקניות המקומיות לא נחות לרגע ומפתיעות בשורה של עדכונים מרתקים שצפויים לעורר הדים:
  • חלל תקשורת מודיעה על הארכת החוזה עם חברת Get Sat לאספקת שירותי תקשורת לווינית באמצעות עמוס 17 למשך 12 חודשים נוספים. העסקה צפויה להניב לחברה הכנסות מצטברות של 3.45 מיליון דולר.
  • קאן-פייט ביופרמה קיבלה אישור ממשרד הפטנטים האירופי לפטנט בנוגע לשימוש בתרופת ה-CF602 לטיפול בבעיית אין אונות. התרופה החדשה עשויה להוות אלטרנטיבה לחולים שלא מגיבים לטיפולים המקובלים כיום או שסובלים מסוכרת. קאן-פייט מעריכה ששוק בעיות האין אונות יגיע לכ-6.6 מיליארד דולר עד 2030.
  • ראלקו סוכנויות נאלצת להתמודד עם הודעת משרד הסחר הטורקי על הפסקת הסחר בין טורקיה לישראל. החברה בוחנת השפעות ופועלת למציאת פתרונות חלופיים לייבוא, אך טרם יכולה להעריך את ההשלכות הסופיות על עסקיה.
  • פרקומט אינטרנשיונל גם כן מנסה להתמודד עם המצב מול טורקיה ופועלת לשילוח מוצרים דרך נמלים של מדינות שכנות. בשלב זה אין ביכולתה להעריך את משך הפסקת הסחר והשפעתה על החברה ולקוחותיה.
  • קבוצת ברן מדווחת על שינוי תכולת ההתקשרות בפרויקט להקמת שני מפעלים באסיה עבור לקוח מוביל. חברת הבת תעניק שירותי תכנון, פיקוח וניהול תמורת כ-13 מיליון דולר במקום האחריות המקורית, אך ללא שינוי ביעדי הרווחיות.
  • מרחביה אחזקות מבשרת על קבלת אישור ה-FDA למדידת דופק בשעון היד הרפואי של קרדיאקסנס. האישור מהווה נדבך חשוב בהתקדמות והצמיחה של החברה המוחזקת, ועשוי להוביל לשיתופי פעולה אסטרטגיים עתידיים.
  • ולבסוף, קרן פיט השקעות מעדכנת שחברת הפורטפוליו אנזימופיט חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם יצרנית רכיבים בינלאומית בתחום המזון, לפיתוח משותף של רכיבי חלבון טבעוניים מותאמים. הצדדים יבחנו שיתוף פעולה מסחרי עתידי בתום בדיקת ההיתכנות.
כך שהבורסה הישראלית ממשיכה להוכיח את עצמה כזירה תוססת של חדשנות, צמיחה ושיתופי פעולה בין-לאומיים, לצד אתגרים גיאופוליטיים לא פשוטים. חברות מקומיות בכל מגוון הסקטורים פועלות ללא הרף כדי לשפר ביצועים, לפתח מוצרים חדשים, לחדור לשווקים נוספים ולהתאים את עצמן למציאות הדינמית.
מגמה מעודדת שצפויה להימשך גם בהמשך השנה, למרות הקשיים והחששות שמציבה הסביבה העסקית המורכבת. נראה שהחברות הישראליות תמיד ימצאו דרכים יצירתיות להתקדם ולהתפתח.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.