בקבוקי השתייה התרמיים ממתכת הפכו לכוכב השוק של הבקבוקים לילדים. "בכיתות א' ו־ב' הפלסטיק עדיין דומיננטי, אבל החל מ־ג' המתכת כובשת את מקומו", אומרת יעל יגלום, מנכ"ל יולו. הסיבות הן תכונת שמירת הקור וגם שמירה על הסביבה. בשוק נמכרים בקבוקים כאלה בפערי מחירים של 880% (!). בבדיקה שערכנו לשבעה מהם, דווקא אחד הזולים שמר על קור המים בצורה המרשימה ביותר.
כתבות נוספות למנויים:
המגוון בשוק גדול, ולא פעם הבקבוקים מבטיחים הבטחות שלא עומדות במבחן. הבקבוק היפהפה The Ion Energy Bottle, של UZSPACE, ביבוא של גרופי (44 שקל, 500 מ"ל, לא נבדק כאן), לא מבטיח לשמור את המים קרים, אבל כן מציע שורת הבטחות בריאות: "מכיל אלמנטים מטכנולוגיית אניון היפנית. הנוזלים בבקבוק מספקים מים רכים ובריאים יותר עם פונקציית פעולה אנטי־בקטריאלית לסגנון חיים בריא יותר".
לשאלתנו, במשרד הבריאות דחו מכל וכל את ההבטחות הבריאותיות. "משרד הבריאות לא מכיר או אישר שימוש בטכנולוגיה אשר מרככת מים ו/או בעלת השפעה אנטי־בקטריאלית במוצר מסוג זה", נמסר מהמשרד.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תגובת היבואן: "גרופי מתנות מייבאת ומפיצה את המותג UZSPACE בישראל. הטכנולוגיה בבקבוקים שייכת לבעלי המפעל והמותג הבינלאומי בלבד. אנחנו לא בוחנים טכנולוגיה, אלא רק מפיצים. כיבואני בקבוקים נדרש מאיתנו לעמוד בדרישות מכון התקנים בלבד, ולא של משרד הבריאות, וכמו כן לתרגם מילולית ככתבו וכלשונו את דבר היצרן, וכך עשינו".
6 צפייה בגלריה
מימין: קל גב, InWay טו גו, The Ion Energy Bottle
מימין: קל גב, InWay טו גו, The Ion Energy Bottle
מימין: קל גב (צילום: סטודיו קל גב), InWay טו גו, The Ion Energy Bottle
(צילום: יח"צ)
בחרנו שבעה בקבוקי שתייה שומרי קור וחום. מילאנו אותם במים קרים (9.2 מעלות), העמדנו אותם בחדר לא ממוזג אבל גם לא חם במיוחד, ובדקנו את טמפרטורת המים אחת לשעה במשך שבע שעות. מכיוון ששלושה מהבקבוקים מבטיחים שמירת קור עד 24 שעות, בדקנו שוב את טמפרטורת המים של כולם אחרי 24 שעות (בשניים מהשלושה, המים לא היו בטמפרטורה הנמוכה ביותר לאחר 24 שעות). לא בדקנו שמירה על חום, שפחות רלבנטית לתלמידים. בציון שוקללו גם המחיר, המראה, נוחות השימוש והניקוי, ועמידות הבקבוק בחבטות ובנפילות. תכולת כל הבקבוקים 500 מ"ל למעט בקבוק זוג'ירושי, שתכולתו 450 מ"ל. כל הבקבוקים מנירוסטה, למעט בקבוק הפלסטיק של קל גב. חסרון הקטגוריה: את כולם לא מומלץ לשטוף במדיח.
הבטחות: שמירת קור 12 שעות, חום 6 שעות. מבחן הקור: 9 נוחות השימוש: 7.5 מבחן העמידות: 8.5 למה כן: הביצועים הטובים ביותר, אף יותר מהמובטח (17.4 מעלות אחרי 24 שעות). עיצוב ייחודי כולל פקק דמוי שעם ורצועה לאחיזה. עמידות טובה מאוד בנפילות וחבטות. מחיר אטרקטיבי. למה לא: הכבד ביותר, רחב ופחות נוח לאחיזה. לא כולם אהבו את הפיה הרחבה והמדורגת. שורה תחתונה: עושה את העבודה ביעילות תוך שמירת הטמפרטורה והכיס.
6 צפייה בגלריה
Swivel
Swivel
Swivel
(צילום: יח"צ)

הבטחות: שומר חום 12 שעות, קור 24 שעות. מבחן הקור: 8 נוחות השימוש: 9 מבחן העמידות: 9 למה כן: שומר קור ברמה טובה, אם כי המים אצל המתחרה הזול היו קרים יותר אחרי 24 שעות. נעים למראה, נוח ונעים למגע ונוח מאוד לשימוש, לא מכביד על היד ויש רצועת נשיאה. מופיע במגוון צבעים. עמיד בנפילות. למה לא: מתלכלך בקלות. שורה תחתונה: עושה את העבודה ומתאים לילקוט, להליכה ולפעילות ספורטיבית.
הבטחות: שומר חום/קור לזמן ממושך. מבחן הקור: 8 נוחות השימוש: 8 בחן העמידות: 8.2 למה כן: נראה כמו התאום הסיאמי של הבקבוק של יולו ובמחיר נמוך יותר. מספק ביצועים טובים יותר בשמירת הקור ובעמידות. למרות שמדובר במותג פרטי מספק אשליית יוקרה במראה ובאריזה, יכול לשמש כמתנה. למה לא: יש טובים ממנו. שורה תחתונה: תמורה הוגנת למחיר.
6 צפייה בגלריה
Boho Limited Edition
Boho Limited Edition
Boho Limited Edition
(צילום: יח"צ)
הבטחות: שומר על קרח למשך 24 שעות ועל מים קרים 12 שעות. מבחן הקור: 7.5 נוחות השימוש: 8.5 מבחן העמידות: 8.5 למה כן: יפה ובעל מבנה נוח לאחיזה, ידית יציבה. בין הבודדים בקטגוריה התרמית שמצויד גם בקשית פלסטיק נשלפת למי שלא אוהב לשתות מפיית מתכת. למה לא: יקר יחסית לחנות סטוק ולא מרשים בשמירה על הקור. לא מתאים למים חמים, ובשימוש בהם אף עלול לגרום לכוויות. גורמים בענף טוענים שקשיות הפלסטיק נוטות להישבר. שורה תחתונה: מומלץ לשדרג את השמירה על הקור ולהוזיל.
6 צפייה בגלריה
My Own Bottle
My Own Bottle
My Own Bottle
(צילום: יח"צ)
הבטחות: שמירה על קור 24 שעות, על חום 12 שעות. מבחן הקור: 7 נוחות השימוש: 8.5 מבחן העמידות: 6 למה כן: טרנדי, עתיר דוגמאות, נוח לשימוש. למה לא: מאכזב בשמירה על הקור לעומת ההבטחה, נפגע בנפילה, תחושה שנדבק ליד בעת האחיזה, במיוחד כשמלא מים קרים. שורה תחתונה: יותר למשרד ופחות לבית הספר, ואוהדי יולו יצפו לשדרוג השמירה על הקור.
6 צפייה בגלריה
בקבוק תרמי יולו
בקבוק תרמי יולו
בקבוק תרמי יולו
(צילום: סטודיו יולו)
הבטחות: שומר קור וחום 24 שעות, נוחות מקסימלית, מכסה חכם ונעילת בטיחות, ועוד. מבחן הקור: 8.7 נוחות השימוש: 8 מבחן העמידות: 8.5 למה כן: שמירה טובה על הקור, יש גם הבטחה לחום. תחכום טכנולוגי, כמו שורת מכסים ובהם מכסה חכם עם נעילת בטיחות, ספל המתאים גם לתה, רצועת תלייה עם מקום לרישום שם הילד. מתאים לילדי גן וכיתות נמוכות, והיחיד שמבטיח אחריות ל־5 שנים על הבידוד. למה לא: מי יקנה בקבוק מים לילד במחיר כזה? ההשקעה הטכנולוגית אמנם מרשימה, אבל השימוש מטרטר. למשל, אחרי כל שימוש מחייב ניקוי כל החלקים הרבים ביסודיות. גם העיצוב ארכאי. שורה תחתונה: לילדים יפנים.
6 צפייה בגלריה
זוג'ירושי (הפיל היפני)
זוג'ירושי (הפיל היפני)
זוג'ירושי (הפיל היפני)
(צילום: יח"צ)
הבטחות: כיסוי הבד מבטיח שמירה על טמפרטורת התכולה. מבחן הקור: 5 נוחות השימוש: 7 מבחן העמידות: 9 למה כן: זול, עתיר דמויות מותגיות שהילדים אוהבים, הקל ביותר כי הוא מפלסטיק. למה לא: הכיסוי התרמי לא עשה את העבודה וקיבלנו את התוצאה הגרועה ביותר בשמירה על קור המים, כבר אחרי השעה הראשונה. הכיסוי מסרבל את השימוש. לא מתאים לילקוטים ותיקי גן עם תאים צידיים צרים. שורה תחתונה: אין יתרון על בקבוקי פלסטיק ללא כיסוי.
פורסם לראשונה: 07:49, 12.08.22