תחילת אוגוסט האחרון עלתה הדוגמנית אסתי גינזבורג על טיסה מלוס־אנג'לס לאי קאפרי שבאיטליה עם כרטיס למחלקת עסקים - הוצאה צנועה שהייתה עולה לכם 15 אלף שקלים לכיוון - משם העלתה לאינסטגרם תמונות שהצליחו לנקר עיניים, גם של אנשים שעד לא מזמן היו במעגל הכי קרוב אליה. "חצי אישה חצי פלמינגו", כתבה לצד תמונה שבה היא עומדת בביקיני על רגל אחת, ומאחוריה נוף פוטוגני שסיפק הים הטירני. כמה ימים חלפו והיא כבר במכנסוני ג'ינס קצרצרים, חזיית ביקיני ורודה, מבליטה כביכול בטן קטנטנה עד בלתי נראית, לצד הכיתוב: "כל מה שאתם רואים אני חייבת לספגטי", כשברקע, שוב, הרי בזלת ונוף חלומי של אי אירופי.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
הנופש הזה, שנמשך חמישה ימים, התקיים על היאכטה של אנה ועופר שבתאי, שעשו לפני מספר שנים אקזיט מכובד ממכירת 'וויבר', אפליקציה שהקדימה את ווטסאפ. שבתאי חגגה יום הולדת והזמינה כמה חברות קרובות, בהן לי גרבנאו, מעצבת שמלות כלה נחשבת וכלתו של נוחי דנקנר, וזו הגיעה עם החברות הטובות שלה – מיכל לסר, שנשואה לבעלים של אימפריית שיווק הביצים, ועוד אחת, אסתי גינזבורג. וזה ממש לא היה הנופש הפוטוגני היחיד של גינזבורג השנה. בתחילת מרץ היא חגגה יום הולדת 32 בלאס־וגאס, שם הצטלמה במסעדה יוקרתית, כשברקע מלון ‘אריה’ הנחשב, וטקסט שהוסיפה: "העולם מחייך אליי".
היו חברים שכל זה כבר היה יותר מדי עבורם. חלקם נושאים את התואר "חברים לשעבר", לאחר שהפכו בעל כורחם לנושים מוצהרים ולא מוצהרים של בעלה, עדי קייזמן. התמונות של אשתו הדוגמנית, שמעידות כי אורחות חייה הנוצצים לא השתנו גם אחרי הנפילה העסקית של בעלה, היוו אצבע מכאיבה בעין של כמה מהם. מי שהחליט לא לשתוק היה היחצ"ן והחבר הקרוב־מאוד־לשעבר, רני רהב.
7 צפייה בגלריה
עדי קייזמן ואסתי גינזבורג
עדי קייזמן ואסתי גינזבורג
החיים נמשכים כאילו שום דבר לא קרה". עדי קייזמן ואסתי גינזבורג
(צילום: ענת מוסברג)
"החיים נמשכים בלוס־אנג'לס כאילו שום דבר לא קרה! כאילו הכל בסדר! אין לתאר חוצפה של אנשים!" כתב רהב, וכדי להיות בטוח שהמסר יגיע לכולם, הוא הוסיף תרגום לאנגלית. גינזבורג לא הספיקה לומר “ביזנס קלאס”, ורהב כבר הוסיף פירוט: "כשאנשים חייבים כל כך הרבה כסף לאנשים אחרים, הם לא מרחיבים את המשפחה לפני שמחזירים את החובות! יש גבול לכל בדיחה. אי־אפשר לחיות על חשבון אחרים! בושה. אני במקומך לא הייתי יוצא מהבית עד שהייתי מחזיר הכל עד הגרוש האחרון. מזל טוב!"
גינזבורג, שכנראה הייתה המומה מהמתקפה, לא נשארה חייבת, אבל הגיבה ברוח הרוגע והיוגה שהיא ובעלה מתחזקים לאחרונה, בביתם בלוס־אנג'לס: "הקארמה אומרת לעולם אל תתחרט שהיית נדיב לאנשים הלא־נכונים", כתבה. זה הספיק לרהב כדי להסיר את הכפפות, ולעלות להתקפה ללא מעצורים: "גברת גינזבורג היקרה, את האחרונה שיכולה לדבר על קארמה. את שותפה מלאה למעללי בעלך, ואינך יכולה להסתתר מאחורי הסינר ולהגיד שלא ידעת. ידעת הכל כולל הכל. עשרות אנשים מסתובבים ללא דירה ואיבדו את חסכונותיהם. הרבה אנשים בהלם שלא דאגתם שהכסף יחזור למי שדאג לכם מכל הלב. לא נכנסים לחנות של שאנל, לא גרים בווילה יקרה עם מטפלת ועוזרת, ולא חיים על חשבון אחרים כל עוד חייבים הרבה כסף להמון גורמים".
רהב, שהבין שמתקפה חזיתית על אישה בהיריון לא נראית טוב מהצד, דאג להוסיף: "הגברת חיה בלה־לה־לנד, סופרלנד ודיסנילנד ביחד, ולכן אין מניעה מלעסוק גם בהריונה, לאחר ששיתפה את הציבור בנושא. אדם שחייב כסף אמור לחיות בצנעה ולא לנקר עיניים, ולעבוד יום־יום שעה־שעה כדי להחזיר את כל חובותיו".
7 צפייה בגלריה
רני רהב
רני רהב
"אדם שחייב כסף אמור לחיות בצנעה". רני רהב
(צילום: אביגיל עוזי)
רגע, זה לא נגמר. "בתור אדם שהיה חלק מאוד גדול מהמשפחה ונכנס לכולנו ללב, אני מזועזעת מהצורה שבחרת להתנהל בה", הגיבה לרהב דניאל בת ה־17, בתם המשותפת של קייזמן וגרושתו, עפרה שטראוס. "אתה צריך את המשפחה שלי בפה שלך בשביל שיתייחסו למילים שלך ברצינות וזה עצוב ופתטי". רהב, שחתום על ההיכרות בין הוריה, הגיב לה: "דניאל יקרה, חשוב שתדעי שכבר שנתיים אני מנסה לדבר. ואפרופו מה שכתבת על משפחה, למשפחה לא מתנהגים ככה". כעבור זמן לא רב, הוסרו ההתכתבויות ונעלמו מהרשת.
כמעט שנתיים חלפו מאז עזבו קייזמן וגינזבורג את הארץ בשקט־בשקט, כמעט באישון לילה, מבלי לגלות לחבריהם שהם עוזבים לצמיתות, או לפחות עד להודעה חדשה. רק לאחר ירידתם מישראל התגלה השבר הכלכלי שקייזמן הותיר אחריו, הן בגרמניה והן בישראל. אלא שבעוד שלפי הפרסומים בגרמניה, שם מדובר בהתנהלות עסקית בעייתית, הרי שבארץ הפצע עמוק יותר ואישי יותר.
חלק מהחברים העשירים מאוד של קייזמן את גינזבורג אולי ימשיכו בחייהם מבלי להרגיש את המיליונים האבודים, אך מתחושת הבגידה הרגשית שעברו הם מתקשים להתאושש. מעדויות שהגיעו לידינו, היו לפחות שני מקרים שבהם גורמים בגרמניה שהיו מקורבים לקייזמן, ידעו לטענתם על כוונתו להגר לארצות־הברית, אבל גם הם לא תיארו לעצמם שהבור העסקי שאליו נקלע עמוק כל כך. לימים התברר, שגם כשהתחילו פרסומים בגרמניה לגבי התנהלות בעייתית בעסקיו של קייזמן – כשבמוקד, תחקיר שפורסם בפברואר 2019 בעיתון 'ברלינר צייטונג', ובו עדויות על "התעמרות שיטתית בדיירים" מצד החברה של קייזמן - המשיכו אנשי עסקים בכירים בסביבתו של קייזמן לקבל ממנו הצעות לעסקים או בקשות להלוואה.
מקורבת לקייזמן לשעבר: "היו כאלה שהוא ביקש מהם מיליונים כהלוואה, וכשביקשתי מסמכים הרגשתי שהוא מחרטט. לא סתם רני (רהב) יצא עליהם, הם חייבים לו המון כסף. אמרתי לרני, 'אם לעדי יש כל כך הרבה כסף, למה הוא לא מבקש הלוואה מהבנק?' ולא הייתה לו תשובה"
"הוא פעל לפי מידת העושר", מספרת אחת מהמקורבות לקייזמן לשעבר, שקיבלה פנייה כזו ממנו. לדבריה, "היו כאלה שהוא ביקש מהם מיליונים כהלוואה או כהשקעה, מאחרים ביקש פחות, וכשביקשתי ממנו מסמכים, הרגשתי שהוא מחרטט. לא סתם רני (רהב – א"א) יצא עליהם, הם חייבים לו המון כסף. רני נתן הלוואה, ודאג שעוד חבר קרוב יעביר הלוואה לא קטנה. כשרני ביקש מאיתנו בשם עדי אמרתי לו: 'אם יש לעדי כל כך הרבה כסף, למה הוא מבקש ממני הלוואה? למה לא מהבנק?' ולא הייתה לו תשובה. אבל רני האמין לכל מילה של עדי ואפילו אמר: 'אני ערב לו', בעוד שעדי - כך נראה - סיבן את כל העולם. הוא היה עובר ליד בניינים בברלין ואומר, 'זה הבניין שלי'. עדי הוא צ'ארמר, אדם כריזמטי, יודע להרשים, כיף של בחור - עד שזה מגיע לכסף".
קייזמן, 49, סוחב איתו סיפור חיים שכולל גם כמה פצעים ישנים עוד יותר. הוריו התגרשו עוד בטרם מלאה לו שנה. מהר מאוד הכירה האם, רעיה, את היהלומן אברהם קייזמן, שהיה אז בחור צעיר בן 24. ואחרי שנישאו, אברהם גידל את עדי כאילו היה בנו הביולוגי. כשהיה בן 18 הלך עדי למשרד הפנים והוסיף בתעודת הזהות את שמו המלא של אביו המאמץ, והפך לעדי אברהם קייזמן. האב קייזמן אף הכניס את בנו לבורסת היהלומים – שנחשבת לגילדה שלא ממהרת לקבל אליה חברים חדשים, אלא רק בהמלצה אישית. אלא שקייזמן הבן לא התחבר לתחום, ומהר מאוד עבר לשדה שיהפוך למרכזי בחייו: נדל"ן.
לצד מסלול הקריירה החדש של קייזמן, גם מגוריו בסביון, העובדה שאהב להסתובב בחברתם של עשירים ונוצצים, ואפילו המראה המצודד שלו עצמו, קירבו אותו למקום שרצה: הכסף הגדול. כשהיה בן 30 הכיר לו רני רהב את מי שהפכה לאשתו הראשונה, עפרה שטראוס. הכסף של משפחת שטראוס העלה אותו לליגה של הגדולים, ואיפשר לקייזמן להגשים - או לפחות לנסות להגשים - את חלומותיו העסקיים. אלא שב־2010 הנישואים דעכו, וכשהחליטו הוא ושטראוס להתגרש, רצה קייזמן להישאר בשכונת צהלה שבצפון תל־אביב - וחיפש לו בית משלו בסביבה. אחד הבתים שראה היה "הבית האדום", שהיה שייך לאדריכל אריה גינזבורג ונחשב לבית מיוחד מאוד, מהסוג שמופיע בתערוכות עיצוב ובמגזינים ברחבי העולם.
7 צפייה בגלריה
עופרה שטראוס
עופרה שטראוס
העלתה אותו לליגה של הגדולים. עופרה שטראוס
(צילום: עמית שעל)
מי שגרה אז עם אריה גינזבורג הייתה בתו החיילת אסתי, דוגמנית מצליחה כבר אז, שצעירה מקייזמן ב־17 שנה. גם היא סחבה סיפור חיים מורכב אחרי שבגיל 18 החליטה אמה אדריאן, אזרחית אמריקאית, לקחת אותה ואת אחותה בת ה־15 לחו"ל, מבלי ליידע את האב. לימים חזרו השתיים לארץ, ואסתי הפכה לאחת הדוגמניות המפורסמות בישראל.
קייזמן וגינזבורג התאהבו, נישאו ב־2011, ובתוך שנה וחצי הספיקו להסתכסך עם גינזבורג האב, ולהגיע אף לפסים משפטיים. עד היום, כעשור לאחר מכן, אסתי ואביה לא מדברים. לפי כתב התביעה שהגיש האב נגד הזוג, השניים התגוררו בבית שעליו שילם האב משכנתה, אבל לא שילמו שכירות וגרמו לבנק להפעיל הליכים משפטיים נגדו. בסופו של דבר, קייזמן הציע לחמיו שמונה מיליון שקלים, אמנם מחיר נמוך משוויו האמיתי של הנכס, אבל גינזבורג הסכים. לטענתו של האב בכתב התביעה, גם סכום זה לא שולם עד היום במלואו.
בכתב ההגנה טענו בני הזוג שהאב בנה את הבית בעזרת הכסף שגינזבורג הרוויחה מהיותה דוגמנית מצליחה, ושהוא לקח אותו ממנה שלא כדין, ולכן לא מגיעים לו עוד תשלומים. "הקשר נותק לחלוטין מיום שאסתי פגשה את קייזמן", אומרים השבוע מקורבי האב. "כשמשפחה נחרבת בדרך כזו, לעולם יהיה במקום כזה מי שינצל לרעה - ובעיקר לטובתו - את חולשת החוליה הפחות חזקה". כשעל פי מקורבי האב, הוא שנותר פגוע עד עמקי נשמתו. "כשאריה אושפז באיכילוב עם סרטן בבלוטות, וסיכוי מזערי לחיות - אסתי לרגע לא התעניינה בו ולא באה לבקר" (מטעמה של גינזבורג נמסר: "היא עברה להתגורר בניו־יורק ב־2008 עם אמה ואחותה הצעירה, וממועד זה לא מצויה בקשר עם אביה. הנסיבות שהביאו לנתק רחוקות מלהיות עניינו של הציבור הרחב. היא מאחלת לו בריאות ואריכות ימים").
את העסקים בגרמניה ובעיקר בברלין, אלה שבסופו של דבר הביאו לקריסתו, התחיל קייזמן עוד ב־2005, כשהיה נשוי לשטראוס. הנדל"ן בעיר עוד לא היה בשיאו, והעיר לא נחשבה אטרקטיבית, בשל חוקי הגנת הדייר הקפדניים שלה. הרעיון של קייזמן היה לקנות בניינים בברלין, למכור את הדירות שבהם למשקיעים ישראלים שחיפשו אפיק מניב, ובנוסף לגבות מהם דמי ניהול. הלקוחות הראשונים היו מרוצים והביאו עוד לקוחות, אבל כעבור כעשור, בשל שינויי חקיקה בגרמניה וזינוק במחירי הנדל"ן בבירה שהתרחשו ב־2016, פחות השתלם לקנות נכסים בברלין ולהשביח אותם.
קייזמן, ששידר רמת חיים גבוהה בארץ וגם בחו"ל, ושמשרדיו תמיד היו מפוארים ויוקרתיים - נכנס לסחרור. שנה לפני הנפילה נכנס לתמונה משה בר שלטון, פרקליט שהתמחה בדיני משפחה עד שעשה הסבה לנדל"ן, ופעל בעיקר באוסטריה. בשלב מסוים החליט להשקיע בגרמניה, חבר לקייזמן ולקח לטיפולו חלק מהפרויקטים. בהמשך, היחסים בינו לקייזמן עלו על שרטון. חלק מהקונים שפנו לבית משפט בישראל, במטרה לקבל את כספם בחזרה מקייזמן, נענו כי החברה איננה עוד שלו או שלא נענו בכלל.
השבוע הגיעה להכרעה אחת התביעות הגדולות נגד קייזמן, שהוגשה על ידי איש העסקים והיזם הידוע, מולי ליטבק. גם הוא חבר לשעבר, וגם עימו הקשר העסקי נשען בתחילה על ההיכרות האישית בין השניים. התוצאה, מבחינת קייזמן, עגומה: בית המשפט המחוזי בתל־אביב חייב אותו לשלם לליטבק 5.9 מיליון שקל, וכן 202 אלף שקל בגין הוצאות משפט. לפי כתב התביעה, שהתקבלה במלואה, הציע קייזמן לליטבק לקנות מניות בחברה שתוקם בגרמניה. ליטבק ואחותו, ד”ר ענת לוין, העבירו כשישה מיליון שקלים לחברה של קייזמן, ואז לטענתם גילו שההתחייבויות המוקדמות לא קוימו. האחים ליטבק טענו שקייזמן “נטש את הספינה” מבלי להודיע.
7 צפייה בגלריה
מולי ליטבק
מולי ליטבק
זכה בתביעת מיליונים נגד קייזמן. מולי ליטבק
(צילום: אוראל כהן)
בצר לו, ליטבק ניסה לקבל את הכסף מקייזמן בחזרה. “לצערי אני לא במצב שיכול לחלץ אותך”, כתב לו קייזמן בהתכתבות בווטסאפ. “לא כי אני לא רוצה. אני לא יכול. מולי, אתה לא מבין את ההידרדרות העסקית שלי”.
עד להכרעה השבוע, ההליך הזה התנהל בבית המשפט כשנה וחצי, כשקייזמן איננו מגיע לדיונים שנקבעו בארץ. בתחילה טען שזה בגלל הקורונה, אחר כך הביא פתק מהרופא שיש לו מחלת אוזניים שאוסרת עליו לטוס מרחקים ארוכים. ביולי האחרון, אחרי שלא הסכים להופיע גם בזום, פקעה סבלנותה של השופטת רחל ערקובי, שקבעה כי קייזמן יוכל להתגונן מול התביעה רק בכפוף להפקדת סכום של שני מיליון שקלים תוך חודש. סכום זה לא הופקד, ופסק הדין ניתן בהיעדרו. במקרה כזה, של חיוב כספי בבית משפט בישראל, ניתן לפנות לבית משפט אמריקאי עם פסק הדין ולבקש את אישור ההליך שנפסק - גם בארצות־הברית. לכן, ברגע שמוטל עיקול על נכסיו של קייזמן, הוא עלול להסתבך גם מעבר לים. אגב, אם ינחת קייזמן בישראל הוא עשוי להיות מזומן ליאח”ה, היחידה הארצית לחקירות הונאה, שם התלוננו נגדו שורה של ישראלים שרכשו דירות בברלין.
ליטבק חי בחו”ל ונמנע מתקשורת, ואת כל המאבק המשפטי האזרחי, כולל הטלת עיקול של כשישה מיליון שקלים, הוא ניהל בעזרת עורכי דינו יותם בלאושילד וספיר דולינגר – אלא שלפי הנטען בתביעה של ליטבק, לא ניתן היה לעקל לקייזמן רכוש, כי לא נמצאו נכסים על שמו.
“אם עדי היה אומר: ‘נקלעתי לקשיים’, היו עוזרים לו”, אומר תובע אחר, שלדבריו גם הוא - כמו ליטבק - שמע את טענת קייזמן, שלפיה הוא והחברה שלו הם ישויות משפטיות נפרדות, ועל כן אין לבוא אליו בטענות. “במקום לבקש עזרה, הוא אמר: ‘יש לי פרויקט מטורף, אני מחזיר לכם מהר את הכסף’”.
אחרי ההפסד בתביעת המיליונים של האחים ליטבק, נגד קייזמן עומדת סדרת תביעות שטרם הוכרעו, ובהן נדרש סכום פיצויים שמסתכם ביותר מ־15 מיליון שקל, ואלה רק התביעות שהוגשו בישראל. בחלקן, אגב, גם גינזבורג נתבעת, מתוקף היותה אשתו. שתיים מהתביעות נוגעות לבנקים, ובתחילת השנה בית המשפט פסק שבני הזוג ישלמו לבנק הבינלאומי 520 אלף שקל, בגין הלוואות, חובות בכרטיס אשראי ויתרת חובה בעו”ש.
לרגל יום הולדתה ה–30 של גינזבורג, החברים הוזמנו למסיבה בספרד. "ביקשו שנשלם מראש 3,000 ומשהו יורו לזוג, כולה ליומיים. לא הבנתי למה אנחנו צריכים לסבסד את המסיבה. כשהיא בוטלה בגלל הקורונה הכסף לא הוחזר, עד שאמרתי לחברת ההפקות שנעשה להם שיימינג"
אלא שזה הכסף הקטן. קבוצה של שישה תובעים דורשת 3.8 מיליון שקלים על השקעה שלא התממשה. בכתב ההגנה שהגיש בתיק, קייזמן הכחיש את כל הטענות נגדו. אבל זה לא הכל. טייס הקרב ומדליסט הזהב הפראלימפי בטניס, נועם גרשוני, תובע 350 אלף שקלים, בטענה שהצ'ק שנתן הופקד לחשבונה של גינזבורג, מבלי שקיבל דירה בברלין. הזוג, מנגד, טוען שמדובר ב"תביעה ממוחזרת. שקר וכזב". ויש גם תביעה ישנה יותר, מהתקופה שקדמה לירידה מהארץ, מצד עוזרת בית שדורשת 214 אלף שקלים, כשלטענתה לא קיבלה את זכויותיה כחוק. בני הזוג טוענים שהיא מנסה לסחוט כספים שלא מגיעים לה. עם סירובה של העובדת לפשרה, המשפט עדיין מתנהל.
והייתה עוד הסתבכות אחת. עד שעזבו את הארץ, התגורר הזוג בנכס בשכונת צהלה. לטענת בעל הבית, הם השאירו אחריהם נזקים שאותם העריך בכרבע מיליון שקלים, וכללו – כך לדבריו – השחתת הגינה ולקיחה של רמקולים יקרים. "ויום אחד", מספרת אחת השכנות, "מיקי, הבעלים, מקבל טלפון מהבחורה שארזה להם את הדברים. מתברר שעדי לא שילם לה וברוב חוצפתו שלח אותה אליו. 'עדי אמר שאתה מחזיק אצלך מאה אלף שקל שהוא נתן לך כערבות על השכרת הבית, ולכן אתה תשלם לי במקומו'. מיקי היה המום. הוא אמר שהנזקים שהשאירו אחריהם עדי ואסתי היו הרבה מעבר לאותה ערבות" (קייזמן וגינזבורג דוחים את הטענות: "השקענו סכומי כסף משמעותיים בשיפוץ ובתחזוקת הבית ואנחנו לא מודעים לרמקולים שלכאורה נלקחו, או לנזקים כלשהם שנגרמו למושכר, בוודאי שלא בהיקף הכספי הנטען").
במרץ 2020, הייתה אמורה גינזבורג לחגוג בגדול את יום הולדתה ה־30. לדברי אחת החברות, שכבר אינה בקשר עם השניים, כאשר התקרב המועד החגיגי, קיבלו החברים הודעה כי החגיגה תתקיים בספרד, בהפקת חברה עולמית לארגון אירועים. וזה – כך התבשרו – יעלה להם לא מעט. "התקשרו אלינו מאותה חברה, ביקשו שנשלם את הכסף מראש - 3,000 ומשהו יורו לזוג, לא מעט, כולה ליומיים", אומרת החברה לשעבר. "ואז התחילו ענייני הקורונה, ואמרתי לעדי: 'נראה לי שאתם צריכים לרדת מהסיפור כי יש מגפה'. ואז אני רואה שהנסיעה לא יוצאת לפועל, אבל חברת ההפקה לא מחזירה את הכסף. אמרתי לעדי: 'לא מן הראוי שתכתוב בקבוצה שאתה מתנצל, אבל האירוע מבוטל, ושזה לא תלוי בך? כולם כועסים'. בכלל, אני לא הבנתי למה אנחנו צריכים לסבסד לו את המסיבה. עדי כאילו היה בשוק: 'מה זאת אומרת שילמתם, נראה לך שאני מזמין ליום ההולדת של אשתי ואתם משלמים? אני מיד מטפל בזה'. את חושבת שהוא טיפל? כלום, כלום".
אז איך הכסף חזר? "אמרתי לחברת ההפקות שנעשה להם שיימינג, והחזירו לכל החבורה את הסכום. עד אז לא ראינו יורו. לבטל לא בא בחשבון, כי כבר היה כתוב בעיתון שחוגגים לאסתי, אבל בעיתון לא היה כתוב שאנחנו משלמים".
לדברי החברה לשעבר, קייזמן וגינזבורג הבינו שהקורונה תנצח את הנסיעה הזו, וקבעו מסיבה בארץ באחד מימי שישי. "עדי בדיוק חזר מברלין, ובאותה תקופה מי שחזר מחו"ל היה צריך שבועיים בידוד, אז מוזמנים העירו להפקה המקומית: 'תגידו, מה זאת אומרת אתם עושים מסיבה? לא נבוא'. ואז הייתה הארוחה המפורסמת, שאחריה הם עזבו את הארץ בלי להודיע. על זה באמת אף אחד לא חלם".
7 צפייה בגלריה
האחוזה ששוכרים עדי קייזמן אסתי גינזבורג
האחוזה ששוכרים עדי קייזמן אסתי גינזבורג
475 מטר רבוע שאירחו גם את ג'סיקה אלבה. האחוזה ששוכרים עדי קייזמן אסתי גינזבורג
(צילום: יח"צ)
באפריל 2020 נחתו בני הזוג בלוס־אנג'לס. נדמה כי סימני הקריסה של המיזמים בברלין והתביעות בארץ לא ממש ניכרים, והזוג מתגורר באחוזה המשתרעת על פני 425 מ"ר, בשכונת הוליווד הילס היוקרתית. ביקור ברחוב היוקרתי לפני כמה ימים, סיפק הצצה לגינה המטופחת בחזית הבית, שאליו מוביל שביל גישה ארוך. שער גבוה, שנפתח למוזמנים בלבד, מתקשה להסתיר מאחוריו אחוזה ענקית שצבועה בגוני אפור. במודעת ההשכרה שלו הנכס הוגדר כ"מאוד פרטי ומבודד", וכולל "שישה חדרי שינה ושש אמבטיות, עם נופים מדהימים של הוליווד ובריכת שחייה מבעבעת, והכל באזור שקרוב למסעדות וחנויות". בדיקה עם משרד התיווך שמטפל בבית, העלתה כי שכר הדירה המבוקש הוא 15 אלף דולר בחודש, כ־47 אלף שקלים (קייזמן וגינזבורג בחרו שלא להגיב).
אדם שביקר בבית המשפחה אומר שמדובר בבית משנות ה־60 שמעוצב בהקפדה, וניכר שמדובר באנשים פדנטים לניקיון ולסדר. "הבית ישן אבל יש להם טעם טוב והוא מעוצב בסטייל, כולל יצירות אמנות על הקירות. יש להם גם פסל ענק של מרלין מונרו", מספר חבר אחר.
אלא שלפי גורם שבקיא בפרטים, הקייזמנים לא משלמים את סכום השכירות הנקוב, אלא שומרים על הבית בסכום מאוד נמוך, אם בכלל, עבור בני זוג מבוגרים שקנו אותו עבור בתם, שכרגע בגיל ההתבגרות. הסיבה לנדיבות, כך לפי הגורם, היא שגינזבורג מאוד מצאה חן בעיניהם. כך גם לגבי המכוניות שבהן משתמשים השניים. קייזמן נוסע כרגע על ג'יפ יוקרתי של אאודי בעוד גינזבורג נוהגת בריינג' רובר, כשבעבר הוזכרו גם פורשה ובנטלי. המכוניות הללו, מסביר הגורם המעורה בפרטים, לא שייכות להם, אלא מושאלות מחברים (מקייזמן וגינזבורג נמסר: "אין בכוונתנו להתייחס. זו רכילות").
מי שמבלה עימם זמן רב היא אדריאן, אמה של אסתי. מדי פעם בא גם בן זוגה, ולפני שלושה חודשים נחתה שם גם האחות יעל, מורה ליוגה שנמצאת כרגע במקסיקו. כל בני הבית עוסקים הרבה בספורט ובפרט ביוגה, מה שגרם לקייזמן להוריד ממשקלו בצורה ניכרת. לדברי אנשים המעורים באורח חייהם, אין להם אופר כרגע, אבל האם, אדריאן, עוזרת המון.
בישראל הקייזמנים מאוד אהבו לארח, נוהג שאותו הם ממשיכים גם בלוס־אנג'לס. הזוג נוהג מדי פעם לארח חברים לארוחות שישי שאסתי מבשלת - "ומבשלת מצוין", מעיד אדם שנכח בהן. "היא הכינה לנו קציצות מדהימות עם אורז צהוב, ודג קריספי בתנור עם תימין", מספר חבר אחר.
בין אלה שזכו לסעוד סביב שולחנם ישנם מצד אחד הכוכבת ההוליוודית ג'סיקה אלבה, ומצד שני מכרים ישראלים כמו די־ג'יי איתי גלו, שתיקלט בחתונות של בר רפאלי וכתב עם עדן בן־זקן את הלהיט 'מועבט'; הדוגמניות נטע אלחמיסטר וקורל סימנוביץ'; ומאמן הכושר של הסלבריטאים גיא ז'אן. מי שביקרה את המשפחה פעמיים, לחודש בכל פעם, היא הבת דניאל, שהגיעה עם החבר שהיה לה אז, מור בסיס, הבן של מפיקת האירועים אירית רחמים. השניים יצאו זמן מה, וזכו לדברי מי שמעורה בפרטים ל"אירוח מהסרטים".
7 צפייה בגלריה
עדי קייזמן ואסתי גינזבורג
עדי קייזמן ואסתי גינזבורג
חוג המכרים כולל כמה שמות נוצצים במיוחד. עדי קייזמן ואסתי גינזבורג
(צילום: אוראל כהן)
מקור מספר כי חוג מכריהם של השניים כולל כמה שמות נוצצים במיוחד. כך למשל, נצפו במסיבה של המיליארדר ניק ברגרואין, אותו הכיר קייזמן לפני שנים, ושלפי הפרסומים בישראל, רכש את הפנטהאוז היקר בארץ על שדרות רוטשילד, ב־170 מיליון שקלים. אבל גולת הכותרת היא ההשתתפות בחתונה של יורשת אימפריית המלונאות, פריס הילטון, שהתקיימה באחוזת הסב המנוח בבל אייר בהשתתפות קים קרדשיאן וניקול ריצ'י. אגב קרדשיאן: המנתח הפלסטי הנודע שלה, סיימון אוריון, הוא גם עוקב נלהב שמגיב רבות באינסטגרם של גינזבורג. מי שלעומת זאת ככל הנראה איבד מניות אצל בני הזוג, הוא איש העסקים ממוצא פלסטיני מוחמד חדיד, אביהן של הדוגמניות בלה וג'יג'י, שמהרגע שהתבטא נגד ישראל, קייזמן חתך עימו את הקשרים.
בין החברים האמידים של הזוג, ישנם גם איש הנדל"ן רוברט כהן ואשתו אסתי, אילי הון מניו־יורק. אם רני רהב פתח לקייזמן את הדלת לחברה הגבוהה בסביון ובצהלה, הרי שכהן הוא המקבילה לכך בלונג איילנד. הוא הכיר לקייזמן אנשי מפתח בעסקי הנדל"ן ויחד הם משתפים פעולה בתחום הדיור המוגן לגיל השלישי.
כהן ואשתו התארחו אצל הזוג קייזמן וגינזבורג בהדלקת נרות בחנוכה האחרון, ושני הזוגות גם נוסעים יחד לחופשות משותפות – באיי־בהאמה, במיאמי, באיים הקריביים ובעוד אתרי נופש אקסקלוסיביים שאליהם הם מתניידים במטוס הפרטי של כהן. על פי מקור, ההסדר ביניהם הוא שפעם קייזמן משלם על חופשה משותפת ופעם כהן.
גם גינזבורג אחראית ללא מעט מחיי החברה השוקקים של הזוג. "מי שפתחה לה את הדרכים בלוס־אנג'לס", מספרת אחת החברות, "זו נטלי כהן, מבעלי מסעדת ‘יאקימונו’ בתל־אביב. יחד עם בת אל, אשתו לשעבר של היהלומן צורי מסיקה, הן פתחו לה את הקשרים החברתיים עם הצעירות החדשות, ליאן פישביין, אקס־חברתם של עידן יניב ואיתי תורג'מן, נטלי יעקובוב, אקס־אשתו של מושיק עפיה, והמפיקה לי אלון. ויש שם עוד כל מיני וואנביז. אחת נשואה ל'מלך הבשר' של השכונה, השנייה ל'מלך הדגים'. כל מיני ישראלים שבלוס־אנג'לס הם נחשבים, אבל בארץ לא מוכרים".
גם בשאר התחומים, החיים בלוס־אנג'לס – הרחק מהמשקיעים הזועמים בארץ ובברלין – נראים לא רע. "הבחורה הזו בת 30 ומסתובבת עם תיקי שאנל ויהלומים בגודל שלבנות 60 אין", מספרת חברה לשעבר. "כשהיא ראתה את היהלומים הענקיים של מלאני ברונפמן (אשתו של מתיו ברונפמן, נצר לאחת המשפחות העשירות בעולם – א"א), בלי להתבלבל היא רצתה דומים ואפילו גדולים יותר".
"היא לא קונה פראדה", מגחכת חברה. "פראדה זה הכי לואו שיש. היא הולכת רק עם שאנל או הרמס, שזה גם החלום שלה. באינסטגרם רואים אותה בבגדי ים. חבל שהיא לא מראה את התמונות עם התיקים או הבגדים היוקרתיים. בעוד שאני הרשיתי לעצמי לקנות תיק פעם בשנתיים, היא קנתה שלושה במכה; אחד מהם עלה 10,000 יורו, והיא קנתה אותו בשנייה, בלי לחשוב פעמיים. אם זה יפה והיא רוצה - זה נקנה. ז'קטים של שאנל שזה סופר־יקר; יהלומים, שמונה קראט על היד, שלושה קראט בכל אוזן. פדני, למשל, זה לא נחשב אצלה. נכנסים למעצבת גלית שלוש ודופקים יהלום שנבחר בקפידה. שעון של בולגארי ב'לימיטד אדישן' ורולקס".
בביצה המקומית היו שתהו איך כל אורח החיים הזה ממומן, למרות המכות הכלכליות שנפלו על הזוג. קייזמן עצמו, כאמור, חזר לעסוק בתחום ההתמחות שלו, נדל"ן, אבל בוחן כל הזמן אפשרויות עסקיות נוספות. אחת מהן, כך לפי מקורות, הייתה פעילות עם איש העסקים עופר רסלס, שזכור כבעלה הראשון של השחקנית מיכל ינאי.
7 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
מיזם בתחום המטבעות הדיגיטליים. משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
שם מעניין נוסף שעימו היה לקייזמן מגע עסקי הוא משה חוגג. ב־2018 היה לשניים קשר למיזם בתחום המטבעות הדיגיטליים. קייזמן שהיה אז בשיאו בברלין, החליט לרכוב על גל המטבעות הדיגיטליים שפרח אז – והביטקוין בראשם. הוא הקים חברה בשם Dawn ('שחר'), במטרה להנפיק מטבע דיגיטלי חדש, שבאמצעותו ירכשו משקיעים נכסים בחברות שלו בברלין. אחת החברות שפעלה עימה בשיתוף פעולה הייתה Alignment (‘אליינמנט’), חברת המטבעות הדיגיטליים של משה חוגג. גורמים המעורים בחקירתו הנוכחית של חוגג, אומרים כי החוקרים מעולם לא הזכירו את השם קייזמן בהקשר של מעורבות או הונאה במטבעות דיגיטליים, לא כקורבן ולא כשותף. יחד עם זאת, ברור כי קייזמן לא צלח עם המטבע שלו, ומטבע הדברים גם חוגג.
מלבד אשתו אסתי, הרי שהאדם הקרוב ביותר לקייזמן כרגע הוא אביו המאמץ, אברהם. האב שגידל את ילדיו בסביון בפאר, נפל בעסקיו וכיום הוא מתגורר עם בתו, אחותו של עדי, בדירה בפתח־תקווה. "היחסים ביניהם מאוד מורכבים", אומר אדם שמכיר את הסיפור מקרוב ומאשר, כי השניים מנהלים שיחות טלפון בתדירות גבוהה, כשקייזמן מתייעץ רבות עם אביו. "עדי מתקשר אליו מדי יום, שולח לו תמונות של הנכדים ומספר לו כמה הוא מצליח. זה קשר מוזר, אבל חזק. עדי הוא הודיני, הוא גאון, אבל אברהם הוא היחיד שיש לעדי בעולם, ומבחינתו של אברהם - עדי הוא נקודה רגישה. הוא אוהב אותו וגם פגוע. זו הטרגדיה".
מעורכי הדין משה מזור וגלעד רונן, מטעמם של עדי קייזמן ואסתי גינזבורג, נמסר: "מדובר בבליל של טענות אווירה כלליות ביותר, בנושאים שונים ומובחנים שאין ביניהם שום קשר. נגד מרשינו מתנהל קמפיין תקשורתי מאורגן ומתמשך שאתם נוטלים בו חלק. שמתם לכם למטרה להטיל דופי במרשינו ולהציגם לכאורה כנוכלים נהנתנים אשר חיים על חשבון הזולת ומותירים אחריהם שובל של הרס, תוך הצגת סימני שאלה משתמעים בנוגע למהות קשרים אישיים ועסקיים שלהם. זו נקיטת עמדה ברורה וחד־צדדית באופן קיצוני לרעתם".
על התביעות שהוגשו נגד קייזמן: "מר קייזמן יתמודד עם כל כתב תביעה בר־תוקף, ככל שהדבר יידרש לפי דין, כאשר באמתחתו טענות הגנה מצוינות, ובראשן העובדה שמכר זה מכבר את מלוא עסקיו בגרמניה לצד שלישי והוא אינו הנמען הנכון לתביעות מסוג זה".
באשר לטענות האורחים ביום הולדתה של גינזבורג: "מרשינו מצירים כמובן על כל אי־נעימות שנגרמה למקורביהם, אך למעט העובדה שהם תיאמו את האירוע באמצעות חברת הפקות ידועה ובעלת מוניטין, הם אינם אחראים בשום צורה לרמת שירות הלקוחות של אותה חברה. המוזמנים באירוע כזה נדרשים לשאת בתשלום רק בגין תוספות אישיות שאינן מכוסות בחבילה הבסיסית".