"אני באורות", מכריזה ציפי רומנו, שרק לפני שבוע יצאה מבית מרושת מצלמות ששידר כל עפעוף שלה למאות אלפי צופים. כמעט אפשר להתבלבל ולחשוב שכמו לא מעט משתתפי ריאליטי, גם אשת יחסי הציבור בת ה־43 מתכוונת לפלאשים בהשקות שמתקשטות ביוצאי 'האח הגדול', אבל רומנו כבר לא מדברת את שפת העולם הגשמי. "רציתי לצאת ולראות את הילדים והמשפחה", היא מודה. "לא יודעת איך הייתי מרגישה אם הייתי רווקה ללא ילדים ומודחת שלישית, אם הייתי צעירה שחושבת שאולי זה ישפיע לי על הקריירה. אבל טוב לי, הייתי נשלטת במובן החיובי".
כתבות נוספות למנויים:
תסבירי. "שלטו עליי במובן שלקחו לי את העצמאות, את הנייד, את היכולת להדליק דוד ואת היכולת לקנות במכולת, את מפתחות הרכב. נכנסתי לתוכנית כדי לתת לאח הגדול את המפתחות. כי בחיים שמחוץ לתוכנית ציפי רומנו מאוד שולטת בחייה. רציתי להבין מה קורה לציפי רומנו כשהיא נותנת את המפתחות שלה ונשארת ציפי".
6 צפייה בגלריה
''נכנסתי לתוכנית כדי לתת לאח הגדול את המפתחות''. ציפי רומנו מתוך 'האח הגדול'
''נכנסתי לתוכנית כדי לתת לאח הגדול את המפתחות''. ציפי רומנו מתוך 'האח הגדול'
''נכנסתי לתוכנית כדי לתת לאח הגדול את המפתחות''. ציפי רומנו מתוך 'האח הגדול'
(צילום: 'האח הגדול', רשת 13)
אז למה לא לקנות כרטיס פתוח לנפאל?
"כי לטוס לנפאל זה לא אותה חוויה. בנפאל את עדיין יכולה להתפנק כשבא לך. 'האח הגדול' זה כמו צבא, כמו טירונות. ציפי רומנו יודעת להזיז בניינים, אבל אני רציתי לגלות מי זו ציפי".
  • לא רוצים לפספס אף כתבה?
רומנו, שמשרד יחסי הציבור שבבעלותה מעניק שירותים למותגי קוסמטיקה, למטבחי יוקרה ואפילו לבנק - לא בדיוק התאגידים שהניחו את היסודות לבודהיזם - נשמעת היום כמו היחצנית שמכרה את הפרארי שלה. לפני שנתיים, לאחר שהתגרשה ממעצבת האופנה ואם שני ילדיה (רומיאו, 7 וג'וליאן, 4) רימה קוגן, היא הכירה את נועה משש, מנהלת עסק משפחתי של יאכטות. בעקבותיה הגיעה לרב מרדכי גוטליב ולרב יובל אשרוב (רומנו מסרבת להתייחס להפיכתו של אשרוב לסמל מתנגדי החיסונים ומבהירה שהיא עצמה התחסנה) ונשבתה בקסמי הקבלה. זה לא סותר את תוכנית הדוקו ביוטיוב שהפיקה סביב שיפוץ הבית ברמת־השרון, את הכניסה לריאליטי ואת הצעת הנישואים לזוגתה שהתרחשה כמה שבועות קודם בצילומי קמפיין של מתחם אירועים.
"את לא יכולה להיות רוחנית ולהתנתק מחומר, חייב להיות איזון", היא הודפת. "היום כשאני יוצאת לעבוד אני לא עושה את זה מתוך תאווה לכסף. אני עושה את זה מתוך רצון לפרנס, לקבל שפע, אבל גם להשפיע לטובה. יש לי בחירה יום־יומית איזה לקוח לקחת ואיזה לא לקחת. אני עושה את הבחירות שלי ממקום אחר, יותר אלוקי, יותר ערכי".
6 צפייה בגלריה
''היום כשאני יוצאת לעבוד אני לא עושה את זה מתוך תאווה לכסף''. ציפי רומנו
''היום כשאני יוצאת לעבוד אני לא עושה את זה מתוך תאווה לכסף''. ציפי רומנו
''היום כשאני יוצאת לעבוד אני לא עושה את זה מתוך תאווה לכסף''. ציפי רומנו
(צילום: איליה מלניקוב)
אורן חזן, שחלק איתך את בית האח, יכול להיות לקוח שלך?
(צוחקת): "לא יודעת. אני אוהבת את אורן, יודעת שהכוונות שלו טובות. אני מאמינה שכמו שאני עברתי דרך גם הוא עובר את שלו. אלוהים לא מוותר לאף אחד".
במילים אחרות - לא.
"זה תלוי ברצונות שלו. לאורן יש כוונות טובות, הוא פשוט התבלבל בדרך".
הוא לא ממש שולט על הפה שלו בבית.
"אני לא מתלכלכת עליו, לא עושה לשון הרע. לאורן יש צדדים מאוד יפים, אני והוא התחברנו מאוד בבית, גם כשהיה לי מה להגיד אמרתי לו בפנים ואחר כך התחבקנו. הבעיה שלו היא שהוא לא יודע מתי לעצור. מעבר לזה היו שם גם הרבה מקרים שיצאו עליו סתם".
למאיה בצלאל הוא אמר "תסתובבי, תסתובבי לכלים". זה לא מעיד על תפיסת עולם?
"שאלה טובה. אורן הוא פגיע מאוד, וכשהוא נפגע הוא פוגע. תביני, הוא נמצא בתודעה ובתחושה שהעולם נגדו, שכל הזמן נלחמים בו. להגיד לך שזו תפיסה בריאה ונכונה? לא".
אם היה אומר לך להסתובב חזרה לכלים היית מחליקה לו את זה?
"ברור. הוא עשה לי דברים יותר גרועים. שר לי שירי גנאי, היה מסתובב בבית ושר 'יש אנשים בבית הזה שהם קטנים'. הוא ממציא שירים ושר באוויר ולכאורה לא עליך אבל הוא מכניס אותך לפינות בכוונה. זה ילד שמושך בצמות".
6 צפייה בגלריה
''יש לו כוונות טובות, הוא פשוט התבלבל בדרך''. אורן חזן
''יש לו כוונות טובות, הוא פשוט התבלבל בדרך''. אורן חזן
''יש לו כוונות טובות, הוא פשוט התבלבל בדרך''. אורן חזן
(צילום: יאיר שגיא)
בארוחת ערב הוא אמר, "אנחנו נגד עבדות, נכון טיטי (איינאו)?" זה גם היה מחושב?
"הוא לא התכוון".
אבל בסוף יש אדם שמפזר אמירות שוביניסטיות וגזעניות בפריים־טיים.
"המשפט הזה יצא מהקשר, כי לו ולטיטי הייתה שיחה לפני על עבדות. זה גירד מקום רגיש, ואותו זה גירד שהוא גירד אותה, והוא אמר לה אחר כך, 'את עושה עליי סיבוב', וזה מה שהכי פגע בה והתחילה מלחמה. ראיתי במו עיניי בתוך הבית מלחמות עולם על כלום".
מאז ההדחה, רומנו הספיקה להיחשף לתחקירים על סוכן הדוגמניות שי אביטל, שכמעט 20 נשים כבר התלוננו נגדו. "אני מכירה את הבן־אדם טוב", היא מספרת, "היינו בקשר די קרוב לפני שנים. גם סביב עבודה וגם סביב חיי לילה, היינו מבלים".
הופתעת מהעדויות שנחשפו?
"כן, כי הוא בחור מחוזר, חתיך. אני לא יודעת אם זה נכון או לא. קודם שיהיה כתב אישום, אחר כך שיורשע. אנחנו לא יודעים כלום".
היו עשרות עדויות וצילומי מסך של בחורות ונשים שחשפו הטרדות שיטתיות, לכאורה גם תקף מינית. כל המיוצגות החזקות שלו עזבו אותו.
"אם זה נכון אז כואב הלב. אני בטוחה שאם זה באמת נכון והוא כזה, אז עבר עליו משהו מאוד קשה בילדות ויש לו תיקון מאוד קשה. אם זה נכון. זה חולי. כמו שיש אנשים שחולים בסרטן. על אלה שחולים בסרטן אנחנו יודעים לרחם ועל אלה לא? מה ההבדל בין חולה נפש לבין חולה בגוף? למה אנחנו חומלים על חולים בגוף ולא חומלים על חולים בנפש? לא שאני אומרת שהוא כזה".
6 צפייה בגלריה
שי אביטל
שי אביטל
שי אביטל
(צילום: יריב כץ)
את חושבת שצריך לחמול עליו?
"בוודאי. צריך לחמול ברמה של לבוא ולדעת לתקן את מי שהוא, דרך כמובן עונש, אני לא אומרת שלא, אבל צריך גם לדעת לטפל באנשים שחולים במחלות נפשיות. החברה שלנו לא עושה את זה. להיות גנב, להיות אנס, להיות פדופיל, להיות רוצח, להיות גזען, להיות מניפולטיבי ומתעלל זו תוצאה של חולי של החברה. סרטן זה סטרס, סטרס מגיע ממחלות של חברה לא מתוקנת. המחלה בגוף היא אותו דבר כמו המחלה בנפש".
ומה יגידו הקורבנות, במקרה של אביטל נשים צעירות שנחרכו ממנו?
"גם הן קורבנות אבל גם הוא קורבן. כולנו קורבנות של חברה. איך מתקנים את זה? על ידי שפיטה? לא. על ידי צורת חינוך שונה, על ידי הבנה ששנאה לא תעביר את זה, להפך. חושך מביא יותר חושך".
רומנו טוענת שהיא מרוצה מאיך שהצטיירה בחוץ במהלך התוכנית ('האח הגדול' משודרת ב'רשת' בימי ראשון, רביעי, חמישי ומוצ"ש), ומגלה שלכניסתה קדמה התייעצות עם הרב גוטליב, "שאלנו האם ציפי בכלל מסוגלת לעמוד בדבר הזה. האם אני מוכנה לעמוד במסירות הנפש הזאת? לא פשוט לעזוב את הילדים ולהיכנס לגוב האריות".
יש שיגידו שמסירות הנפש הזאת היא פשוט חיבה לפרסום.
"כשהצטלמתי ל'מחוברים' לפני שש שנים הייתי במקום אחר, רציתי להיות מפורסמת. ואני לא מתביישת, זה בסדר לרצות פרסום ולרצות לעשות כסף. את הדוקו שצילמתי ליוטיוב עשיתי כדי לשפץ בית, נקודה. כסף כסף כסף".
הספקים הגיעו בתמורה לפרסום?
"לגמרי, לא שילמתי על השיפוץ. בסוף התוכנית הייתה יקרה, הפקתי אותה לבד והיא עלתה לי חצי מיליון שקל. כשאני רוצה לעשות כסף אני עושה כסף, וכשאני רוצה פרסום אני באה לפרסום. 'האח הגדול' קרתה לא בשביל זה ולא בשביל זה. ציפי רצתה חופש מציפי רומנו".
החיים לא הוגשו לרומנו על מגש פחזניות. היא נולדה בשיכון דן בתל־אביב לעקרת בית ונהג מונית שבהמשך הצליח בתחום הנדל"ן, בת זקונים אחרי שני בנים ובת. אחיה אבי נהרג בתאונת אופנוע בתאילנד בגיל 38, כשציפי הייתה בת 25. "הוא היה אחי הבכור, וכמו בכל משפחה מזרחית גם עמוד התווך של הבית, ואחרי התאונה הבית התפרק, ההורים נשברו. אבא שלי עד היום לא מקבל את המוות שלו, הוא שבור, 18 שנה הוא לא צחק, לא חייך. הוא מאשים את עצמו, יום־יום בוכה על כך שהוא לא עצר אותו מלטוס, ואני במשך שנים הרגשתי צורך לשנות לו את התפיסה, להסביר לו שזה גורל".
עשר שנים אחרי האירוע הזה, יצאה רומנו מהארון מול אביה. "בגיל 12 התאהבתי במדריכה שלי בצופים, כילדה כבר שאלתי את עצמי שאלות. במשך שנים הבאתי בנות זוג הביתה, אבא שלי הכיר אותן אבל לא דיברנו על זה. אמא שלי אמרה לי, 'עזבי, הוא יודע אבל אל תדברי איתו על זה'. 15 שנים אחרי שבת הזוג הראשונה הייתה אצלנו בבית אמרתי לו, 'אני לסבית'".
6 צפייה בגלריה
''ההורים שלי מקבלים אותי''. ציפי רומנו
''ההורים שלי מקבלים אותי''. ציפי רומנו
''ההורים שלי מקבלים אותי''. ציפי רומנו
(צילום: אביגיל עוזי)
ובכל זאת, סיפרת שלפני החתונה עם רימה הוא אמר שלא יגיע.
"נכון, הוא לא רצה לבוא לחתונה אבל בסוף הוא גם ליווה אותי לחופה וגם נאם. אבא שלי הוא טריפוליטאי עתיק, ועצם העובדה שיעקב רומנו קיבל את ציפי נתן ביטחון להרבה גייז שהם חברים שלי, שהיו בקהל והזילו דמעה".
ועכשיו את שוב מתחתנת. אבא יגיע?
"אבא חולה. יש לו סרטן, הוא מרותק לכיסא גלגלים, הוא גם בדמנציה. לא הייתי רוצה להעמיד אותו היום במקום שלא נעים לו. אבל ההורים שלי מקבלים אותי, הם קיבלו את רימה והם מקבלים גם את נועה, שהכרתי שנה אחרי הפרידה מרימה ביום הולדת של חברה. אהבה ממבט ראשון".
ואיך הקשר שלה עם רימה? "הן חברות, רימה היא חלק מהבית שלנו, אני יכולה לחזור ולמצוא את שתיהן בסלון. זה דורש הכלה והורדת אגו משני הצדדים".
הרמון.
"הרמון וגם ארמון, אבל בואי, גם בתוך הרמוניה יש חילוקי דעות, השאלה היא איך מתנהלים. מה שחשוב זה שהבסיס של כולנו הוא הרצון להיות משפחה".
6 צפייה בגלריה
''היא מתקנת אותי ואני אותה כל הזמן''. ציפי רומנו ובת זוגה נועה
''היא מתקנת אותי ואני אותה כל הזמן''. ציפי רומנו ובת זוגה נועה
''היא מתקנת אותי ואני אותה כל הזמן''. ציפי רומנו ובת זוגה נועה
המשפחה תגדל?
"נעשה ילד, ואם נרצה נעשה עוד אחד. נועה היא זו שתיכנס להיריון כי אני הוצאתי את הרחם לפני שנה וחצי כי אני נשאית של גן BRCA, שמעלה את הסיכון לפתח סרטן השד והשחלות. השלב הבא שאני הולכת לקראתו הוא כריתה ושחזור של החזה. זה שלב נכון".
לא פשוט להיפרד מהרחם.
"כן, זו פרידה, אבל בעיקר הייתה לי הקלה. בהיריון עם רומיאו נכנסתי לדיכאון וזה הפך את ההיריון לנורא קשה. אחרי שהורידו את הרחם הייתה לי הקלה מבחינה אנרגטית. אני בטוחה שלאישה סטרייטית שמחוברת מאוד לנשיות שלה היה יותר קשה כי זה איבר מאוד נשי. אני לא מחוברת לנשיות שלי כמו נשים רגילות, אבל אני מאמינה שלבורא עולם יש אפס טעויות".
זו גישה שקצת מסירה אחריות מהאדם, לא?
"יש כאלה שיגידו שזה מסיר אחריות, אני חושבת שהרבה יותר קשה לחיות דרך הקבלה ודרך אמונה כי זה דורש ממך לקחת יותר אחריות אישית. הקבלה באה ואומרת לך, אסור לך להיפגע, אסור לך לכעוס, אסור לך להיות עצוב כי זה הכל ממנו ואם אתה מאמין בו תאמין שזה לטובתך. זה קל לנטרל רגשות לדעתך?"
לדעתי זה מתכון לאולקוס.
"לא, זה מתכון לחיים בריאים".
את לא רבה עם נועה?
"אנחנו לא רבות ברמה של לקלל ולזרוק דברים בבית. אנחנו מתקדמות ביחד. היא מתקנת אותי ואני אותה כל הזמן. אומרת לה, 'מותק, זה מגרד אותך? למה זה מגרד אותך? תעשי עבודה פנימית'. והיא הולכת, אומרת, 'אולי היא צודקת'. זה מתכון לזוגיות הכי בריאה שיש. התדר שלנו פתוח, היא סיפרה לי שהיא הייתה מדברת אליי לטלוויזיה והייתי משתנה בבית. ואני הייתי עומדת מול המצלמה ואומרת לה, 'מאמי, היום הילד בקייטנה אל תשכחי קרם הגנה'".