"מנסים" (Trying) 3 עונות, אפל TV+
ניקי וג'ייסון לא יכולים להביא ילדים לעולם, אז הם מחליטים לאמץ. בדרך הם נחבטים בגלגלי הבירוקרטיה, עוברים בצינורות רשויות הרווחה, ומסביבם כולם רק חצי-מתפקדים ממילא. זו קומדיה מתוקה ומצחיקה באמת, שמתרחשת באווירה של שכונת קמדן בלונדון - מה שרק מוסיף להנאה הכללית. איכשהו הפנינה הזאת נשארה מתחת לרדאר, אבל יש כבר שלוש עונות וזה רק הולך ונהיה טוב יותר ככל שמתקדמים.

"אני אוהבת את דיק" (I Love Dick) עונה אחת, אמזון פריים
דרמה קומית שהיא גם פנטזיה סקסית, כמו שאפשר להסיק ממשחק המילים הלא ממש מתוחכם שבכותרת. קתרין האן ההורסת מגלמת אישה נשואה שמגיעה למתחם אקדמי-יצירתי שכוח-אל איפשהו בטקסס. קווין בייקון ההורס אף יותר מגלם פרופסור-אמן שהוא מושא התאהבות מושלם למשבר אמצע החיים. שמונה פרקים שהם ממתק אמיתי, שאפשר לתפור בבינג' לוהט של יום אחד.

"עם בוב ודייוויד" (W/ Bob & David) 4 פרקים וספיישל, נטפליקס
הפרידה מ"סמוך על סול" הייתה כל כך קשה, שמיד חיפשנו עוד מנה של בוב אודנקירק, לא משנה מאיזה ז'אנר. אודנקירק מגיע בכלל מעולם הקומדיה - אם אתם יודעים מה זה "הומור של הניינטיז", דעו שהיה לו חלק לא קטן בעיצובו. הוא כתב ב"סאטרדיי נייט לייב" ובשלל תוכניות קאלט אמריקניות - אחת מהן היא תוכנית המערכונים "Mr. Show with Bob and David". החידוש שלה, "עם בוב ודייוויד", עלה לנטפליקס ב-2015, והוא כולל ארבעה פרקי מערכונים בני חצי שעה ועוד ספיישל מאחורי הקלעים. במבט ראשון הכול שם נראה קצת מיושן, אבל אל תיתנו לזה להטעות אתכם - יסודות הקומדיה המודרנית מסתתרים שם בכל פינה.

"שלל" (Loot) עונה אחת, אפל TV+
מאיה רודולף היא סיבה מספיק טובה להתיישב מול סדרה, ובייחוד כשהיא מגלמת ריץ'-ביץ' קלאסית של עמק הסיליקון. זה לא לגמרי סיפור בדיוני, שכן הוא מתכתב עם מציאות שבה גירושים מטייקוני טכנולוגיה (כאן בגילומו של אדם סקוט הנהדר) יכולים להשאיר אותך עם ערימות של כסף ובלי טיפת מסוגלות לחיים. נכון שזו לא סדרה מבריקה, אבל היא כן נכנסת לקטגוריית הבינג' הכיפי והלא מחייב.

בו ברנהאם - The Inside Outtakes ספיישל, נטפליקס
הקומיקאי שעשה לימונדה מהקורונה ויצא עם אחד הספיישלים הקומיים-מוזיקליים הטובים, החכמים והמוערכים בשנים האחרונות (ועשה את הכול לגמרי לבד) - "Inside", שכמובן זמין גם הוא בנטפליקס למי שעוד לא הספיק - איגד את כל מה שנשאר על רצפת העריכה ויצר ספיישל נוסף ומהנה בפני עצמו. הקאצ' - אם הנטפליקס שלכם מוגדר בעברית, אתם פשוט לא תמצאו את זה. שנו את ההגדרות בחזרה לאנגלית ושבו לצפות. אין כתוביות בעברית, אבל האמת היא שממש לא צריך אותן. אגב, הספיישל הזה זמין במלואו גם ביוטיוב, מה שמחזיר את ברנהאם לפלטפורמה שבה הכול התחיל בשבילו. כאן אפשר לצפות דרך יוטיוב.

"אני רוצה אותך בחזרה" (I Want You Back) סרט, אמזון פריים
קומדיה א-רומנטית בייאושה המתוק. ג'ני סלייט ("פה גדול") וצ'רלי דיי ("פילדלפיה זורחת") מתחברים בנסיבות הכי מבאסות בעולם, על רקע פרידות, כישלונות, תיעוב כללי ויצר נקמה. האווירה היא של סרט אינדי מתוק, אבל הקוצים נותנים בעיטה לכל אורך הדרך באמצעות רגעים מצחיקים, חכמים וגם נושכים וכואבים.

"עיר הרצח" (Murderville) עונה אחת, נטפליקס
כשאומרים לנו "תוכנית אלתורים", אנחנו שואלות "איפה מוחבא התסריט?", אבל במקרה של "מרדרוויל" השאלה הזאת דוהה מול ביצועים שלגמרי עוברים את מבחן האותנטיות. הקונספט פשוט: וויל ארנט ("משפחה בהפרעה", קולו של בוג'אק הורסמן) הוא טרי סיאטל, בלש מחלק רצח לא יוצלח, שלא מזמן התגרש מאשתו שהיא גם מפקדת התחנה. בכל פרק הוא חוקר פרשת רצח אחרת, ואליו מצוותים חוקר או חוקרת חסרי ניסיון - סלבריטיז שלא קיבלו תסריט וצריכים לפענח רמזים ולהישאר בדמות, רצוי כזאת שיש לה תשובות שנונות לשטויות של ארנט. יש רק שישה פרקים, שבהם משתתפים קונאן אובריאן, שחקן הפוטבול מרשון לינץ', קומייל ננג'יאני הנהדר ("עמק הסיליקון", "The Big Sick"), אנני מרפי ("שיט'ס קריק"), שרון סטון וקן ג'ונג ("קומיוניטי").

"מר קורמן" (Mr. Corman) עונה אחת, אפל TV+
אף שהיא בוטלה אחרי עונה אחת, הסדרה - שכולה פרויקט של ג'וזף גורדון-לוויט, שגם כתב, גם ביים וגם מככב בה - היא צפייה מעניינת. דרמה קומית שבמרכזה לוויט כמורה בית ספר יסודי שהגשמה עצמית רחוקה ממנו, כמו גם כל סוג של חיים פרטיים שאינם עמוסי חרדה ובלהות. בחירות הצילום והעריכה מרתקות לצפייה, כמו גם הגיחות הנפלאות של ג'ונו טמפל ("טד לאסו").

"בלתי גמור" (Undone) 2 עונות, אמזון פריים
היוצרים של בוג'אק הורסמן עשו את הבלתי ייאמן, והביאו עוד פרויקט טלוויזיוני מאויר למבוגרים שלא מפסיק למתוח את גבולות הז'אנר שהם עצמם הגדירו מחדש. כל הסופרלטיבים לא יעזרו פה, "בלתי גמור" היא מופת - לא רק בקטגוריית האנימציה אלא בכלל - והיא מצליחה לעשות את זה גם בעונתה השנייה. בקאסט הקולי אפשר למצוא את בוב אודנקירק, ובשלב זה מדובר בתו תקן לצפייה איכותית.

"קודה" (CODA) סרט, אפל TV+
הזוכה בפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר (וגם בקטגוריית התסריט המעובד ובקטגוריית שחקן המשנה) - הפעם הראשונה שבה סרט שהופץ בשירות סטרימינג הגיע להישג שכזה. "קודה" הוא עיבוד אמריקני מקסים לסרט הצרפתי "משפחת בלייה", העוסק בקורותיה של מתבגרת שהיא השומעת היחידה במשפחה שבה כולם חירשים. יצירה מרגשת בלי טיפה של ציניות.

"חדשות מעולות" (Great News) 2 עונות, נטפליקס
הסדרה החמודה הזאת אומנם בוטלה אחרי שתי עונות בלבד, אבל היא לגמרי נכנסת לקטגוריית הממתק הלא מחייב שכיף לצפות בו תוך כדי הארוחה. יוצרת הסדרה היא טרייסי וויגפילד, שעבדה כתסריטאית ב"רוק 30" והצליחה למכור את הרעיון לבוסים שלה שם - טינה פיי ורוברט קרלוק - והם הפכו למפיקים הראשיים של הסדרה. "חדשות מעולות" מתרחשת במערכת חדשות של ערוץ מקומי ועוקבת אחרי קייטי, מפיקה שאפתנית, שכבר בפרק הראשון מגלה שאמא שלה מצטרפת למקום העבודה שלה כמתמחה. המערכת הצבעונית מורכבת מכל מיני טיפוסים, כולל שני ליהוקים מעולים לתפקידי המגישים: ג'ון מישל היגינס וניקול ריצ'י.

"מפת הדברים הקטנים והמושלמים" (The Map of Tiny Perfect Things) סרט, אמזון פריים
מה עושים שני מתבגרים, מארק ומרגרט, כשהם מגלים שהם בעצם תקועים בלולאת זמן וחווים את אותו היום בכל פעם מחדש? בהתחלה מנסים למצות את הפוטנציאל המוזר של הנסיבות, אחר כך מתווכחים אם לקבל את המצב או לנסות להימלט ממנו, ולבסוף מחליטים שאם רק יחפשו את הרגעים הקטנים והמושלמים שהיום המשותף שלהם מציע - אולי זה יהיה המפתח לשחרור. סרט מתוק, עדין וקצת מוזר - אבל בקטע הכי טוב שאפשר.

"כתבים מיוחדים" (Special Correspondents) סרט, נטפליקס
ריקי ג'רווייס כתב, ביים ומשחק (יחד עם אריק באנה, בין היתר) בסאטירה הזאת על עולם העיתונות והתקשורת. עיתונאי רדיו וטכנאי הסאונד שלו נשלחים לסקר אזור מלחמה, אבל תקרית שבמהלכה הם מאבדים את הדרכונים ואת כרטיסי הטיסה מאלצת אותם להישאר בעיר. הם מחליטים להסתתר בדירה קטנה ולשדר ממנה כאילו הם בשטח. הסרט יצא לראשונה בשנת 2016, ועדיין מדובר בפנינה מצחיקה למדי שיכול להיות שפספסתם במהלך השיטוט בנטפליקס.

"זוהרות" (Shining Girls) עונה אחת, אפל TV+
אליזבת מוס המושלמת ("סיפורה של שפחה") מככבת במותחן הזה, שהוא עיבוד טלוויזיוני לרומן בעל אותו השם. כל מילה על הנרטיב יכולה לגרוע מחוויית הצפייה ולחשוף משהו מפיתולי העלילה, אז נוותר על זה. אבל קחו מילה - מדובר בעלילה מרתקת שצפויה להדביק אתכם למסך.

"סופרסטור" (Superstore) 6 עונות, נטפליקס
מסיבות מובנות, "סופרסטור" זוכה אצלנו להשוואות לסדרה המצליחה "קופה ראשית", אבל עם כל אהבתנו ליצירה המקומית, הדבר היחיד שמשותף בין השתיים הוא שהן מתרחשות בתוך סופרמרקט. "סופרסטור" היא קודם כל סדרה מצחיקה ומלאת ניואנסים, אבל היא גם חכמה ונוגעת בסוגיות חברתיות בצורה מדויקת - גם כשצריך לאתגר את הדעה "הנכונה". יחסית לזה שהיא עלתה לאוויר ב-2015, הליהוק המגוון שם לא היה מבייש הפקות הרבה יותר חדשות, ורמות ה-Woke הגבוהות עושות נעים בגב.
במרכז הסדרה, בכיכובם של אמריקה פררה ובן פלדמן (שגם משמשים מפיקים בפועל), עומדים עובדי הסופר Cloud 9 - כל אחד מהם מגיע מרקע שונה מכל בחינה אפשרית, אבל בסופו של דבר כולם משתכרים אותו שכר מינימום, וזה בסיס מעולה לדינמיקות ולקונפליקטים מעוררי הזדהות. ניתן לכם להתאהב בדמויות בלי לעשות ספוילרים, ולפני זה רק נזהיר שהעונה הראשונה משמעותית פחות טובה מאלה שבאו אחריה - אבל גם היא לגמרי שווה צפייה וקצת סבלנות.

"הבנים" (The Boys) 3 עונות, אמזון פריים
עליית העונה השלישית של הסדרה הוכיחה סופית שאפשר לעשות טלוויזיה הארדקור, למבוגרים, בלי לדפוק חשבון ובלי להתנצל. ויותר מזה - אפשר לעשות סדרת גיבורי-על עם תוכן של ממש, כזאת שנוגעת בהיבטים אמיתיים של החיים, ושבה כוחות-העל הם רק כלי מטאפורי לעיסוק בנושאים חברתיים וכלכליים. אה, וגם מיניים ואלימים. כי מוכרחים. זו לא סדרה לכולם, אבל כבר מהפרק הראשון אפשר לזהות אם מתחברים או שממש לא. אם עוד לא יצא לכם לנסות - כדאי.
"יום שנה שמח" (Happy Anniversary) סרט, נטפליקס
הסרט המתוק-מצחיק-עגמומי הזה עוקב אחרי זוג שחוגג שלוש שנים יחד כמו שצריך - בהתבוננות לאחור ובמחשבות על פרידה. אהבה זה דבר מורכב, נהדר ומפחיד, ו"יום שנה שמח" מצליח להעביר את המורכבות הזאת בחיוך שלא יירד לכם מהפנים - הרבה בזכות הליהוק המוצלח של נואל וולס ובן שוורץ.

"מיי וג'ורג'" (Feel Good) 2 עונות, נטפליקס
לפני הכול, אזהרת מסע קלה: "Feel Good" הבריטית היא ההיפך המוחלט מהשם שלה. היא נוגעת בכל מיני רגשות והכול בה קצת מסובך, אבל בסופו של דבר היא מצליחה לעורר אמפתיה עזה לדמויות וקשה שלא להמשיך לפרק הבא. הקומיקאית הקנדית מיי מרטין מגלמת דמות באותו השם והמקצוע, מכורה לסמים לשעבר שחוקרת את זהותה המינית מחדש. לצידה משחקת שרלוט ריצ'י ("Fresh Meat"), שמגלמת מורה צעירה וסטרייטית שמתאהבת במיי, והן נכנסות למערכת יחסים מלאת תשוקה ומורכבת. את משבצת דמות המשנה שכל כך כיף לפגוש ממלאת ליסה קודרו, שהשנים לגמרי עשו לה רק טוב.
פורסם לראשונה: 12:01, 22.09.22