לאחרונה נערכה בלונדון הבכורה החגיגית העולמית של "בית גוצ'י", סרטו החדש של רידלי סקוט על מעללי המשפחה האיטלקית שניצבת מאחורי בית האופנה היוקרתי והמפורסם. על השטיח האדום צעדו כוכבי הסרט – אדם דרייבר, ליידי גאגא וג'ארד לטו. ועם כל הכבוד לחבורה הנכבדה והנוצצת הזאת, לא מעט תשומת לב משכה קאמי קוטן הצרפתייה, שמגלמת בסרט את פאולה פרנקי, המאהבת של מאוריציו גוצ'י, האיש והאימפריה.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
עבור קוטן הממריאה, כוכבת סדרת הפולחן הקומית "10 אחוז", בכורת הסרט היוותה נקודת ציון נוספת בדרכה לכיבוש הגלובוס. היא לא מסתפקת בתעשיית הקולנוע של מולדתה ושמחה לשתף פעולה עם הוליווד.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
5 צפייה בגלריה
קאמי קוטן
קאמי קוטן
בדרך לכיבוש הגלובוס. קוטן
(צילום: AP)
לקוטן, שחגגה השבוע 43, היו שני סרטים בפסטיבל קאן האחרון. אחד מהם הוא "מים שקטים", בו היא מככבת לצד לא אחר מאשר מאט דימון. "האם זו השנה של קאמי קוטן? תחליט אתה", הצטנעה השחקנית כשנפגשנו בקאן, ונקשה טאץ' ווד על השולחן.
זו אכן השנה שלה. בימים אלה היא מצטלמת ל"גולדה", סרטו של הבמאי זוכה האוסקר גיא נתיב ("סקין") על חייה של ראש ממשלת ישראל גולדה מאיר ברגע הכי קשה בכהונה שלה – מלחמת יום הכיפורים, 1973. בעוד הלן מירן מגלמת את מאיר, קוטן משחקת בתפקיד לו קדר, מזכירתה, העוזרת האישית וחברתה הנאמנה של גולדה במשך שנים רבות, שהייתה צמודה אליה בתקופת המלחמה. רגע לפני פרוץ הקרבות, בשלהי ספטמבר 1973, קדר אף התלוותה לפגישה של גולדה עם המלך חוסיין, שהזהיר מפני המלחמה.
5 צפייה בגלריה
הלן מירן מתוך "גולדה"
הלן מירן מתוך "גולדה"
הלן מירן מתוך הסרט ''גולדה''. ''קשה שלא להתרשם ממערכת היחסים שנרקמה בינה לבין הלן מירן על הסט''
(צילום: Jasper Wolf)
קדר נולדה בפריז למשפחה יהודייה שגלתה מרוסיה. אחת הסיבות שנבחרה ללוות את מאיר, שעמדה בראש שגרירות ישראל בברית-המועצות בסוף שנות ה-40, הייתה שליטתה בצרפתית. באותן שנים הוחלט שהצרפתית תהיה שפת הדיפלומטיה הישראלית. השפה היא מה שאולי מסביר את הליהוק של קוטן לתפקיד קדר.
"קאמי סיפרה לי שיש לה שורשים יהודיים", גילה לנו נתיב השבוע. "החלטתי ללהק אותה לסרט אחרי שנדהמתי מהופעתה ב'מים שקטים' ובסדרה הגאונית '10 אחוז'. היא שחקנית מבריקה. יש לה תכונות דרמטיות ועומק רגשי נדיר יחד עם צד קומי מבריק. קשה שלא להתרשם ממערכת היחסים שנרקמה בינה לבין הלן מירן על הסט. זו זכות אמיתית לקבל את קאמי כחלק משמעותי במשפחת 'גולדה' שלנו, ואני בטוח שבעתיד שוב נשתף פעולה".
ב"גולדה" משחקים לא מעט שחקנים ישראלים, ביניהם ליאור אשכנזי בתפקיד דוד אלעזר (דדו), הרמטכ"ל בתקופת המלחמה, ורמי הויברגר בתפקיד שר הביטחון משה דיין. עד שהסרט המסקרן הזה יגיע למסכים, אפשר להתרשם מהכישורים ומהביצועים של קוטן בשני סרטים שמוצגים כעת בבתי הקולנוע: "מים שקטים" ו"בית גוצ'י".
ב"מים שקטים" שביים טום מקארתי ("ספוטלייט" עטור האוסקר) קוטן מגלמת שחקנית צרפתייה שגרה במרסיי ולחייה מתפרץ גבר אמריקאי (דיימון) שרירי ושמרן מאוקלהומה שהגיע לעיר הנמל הצרפתית בניסיון לחלץ את בתו מהכלא. השניים מתאהבים, והשחקנית מסייעת לאב בניסיונו להוכיח את חפות הבת.
5 צפייה בגלריה
קאמי קוטן ומאט דיימון
קאמי קוטן ומאט דיימון
''למדנו להכיר''. עם מאט דיימון
(צילום: AP)
"כשקיבלתי את התפקיד ב'מים שקטים' טום בקושי הכיר את הסדרה '10 אחוז', כך שלא בזכותה קיבלתי את התסריט. גם לא נשקלתי לתפקיד, אבל אחראי הליהוק הצרפתי סיפר לטום עליי. את האודישן עשיתי לפני ש'10 אחוז' תפסה בכלל תאוצה".
איך הייתה הכימיה בינך לבין מאט דיימון? "בגלל שטום צילם את 'מים שקטים' באופן כרונולוגי, מאט ואני הלכנו בדרכן של הדמויות: בהתחלה היינו זרים ולאט-לאט, ככל שבילינו יותר זמן יחד, למדנו להכיר אחד את השנייה".
"בית גוצ'י" משחזר את הסיפור של מאוריציו גוצ'י (אותו מגלם אדם דרייבר) ורעייתו פטריציה (בגילום ליידי גאגא). הרעיה הנבגדת ואחוזת הקנאה והנקמנות שלחה ב-1995 מתנקשים לחסל את בעלה, משום שנטש אותה לטובה פאולה היותר מתוחכמת, אנינה ומשכילה. קוטן מתוודה שהיא לא הכירה את סאגת משפחת גוצ'י, ולכן מיהרה להתעמק בקריאה ובצפייה בסרטים דוקומנטריים.
"גיליתי שפטריציה ופאולה באות מעולמות שונים לגמרי. פאולה לא לגמרי מרגישה בנוח עם משפחת גוצ'י, ובמיוחד לא נוח לה עם האובססיה הקנאית של פטריציה. היא יודעת מה היא רוצה בחיים ולא מנסה להוכיח שום דבר לאף אחד. יש לה ביטחון עצמי שאין לפטריציה, וזה לא מתאים ליריבה שלה".
קוטן חשה סימפטיה למצוקה של פטריציה ו"לקרירות בה ננטשה. ככל שהיא הרגישה שהיא מאבדת את מאוריציו, כך היא הפעילה עליו יותר לחץ. הקנאה והבדידות הובילו אותה לקיצוניות".
איך התרשמת מליידי גאגא? "היא הייתה מאוד נחמדה והפגינה פתיחות וכנות ועזרה לי להשתלב בסט. לחלוק איתה סצנות היה דבר מרתק. נהניתי לצפות בדרך בה היא עובדת".
5 צפייה בגלריה
קאמי קוטן עם הקאסט של "בית גוצ'י"
קאמי קוטן עם הקאסט של "בית גוצ'י"
עם הקאסט של ''בית גוצ'י''
(צילום: GettyImages)
הראיון עם קוטן נערך בסוויטה מעוצבת ונוטפת סטייל באחד ממלונות היוקרה בטיילת של קאן. מהחלון נשקף הים התיכון בו עגנו היאכטות והסירות שעל הסיפון שלהן התקיימו פגישות עבודה ומסיבות. כשאני תוהה מה ההבדל בין הפקות צרפתיות להוליוודיות, בהן התנסתה לאחרונה, קוטן סיפרה ש"בהפקות בצרפת יש הפסקת צהריים – מה שלא קורה תמיד בסרטים בריטיים או אמריקאיים.
"דיברתי פעם עם בראד פיט והוא התפלא שבארוחת הצהריים בהפקות צרפתיות שותים יין. היום זה כבר קצת אחרת, אבל פעם היה חובה ללגום יין בהפסקת הצהריים. היה לנו מפגש קצר אך נחמד – הופענו יחד בפרסומת לטלפון יפני".
קוטן נולדה בפריז. אביה, ז'יל קוטן, הוא אמן ופסל ואבי-סבה, פול קוטן, היה סופר והיסטוריון שניהל את אחת הספריות הגדולות של צרפת. בנעוריה קוטן גרה עם אמה ואביה החורג באנגליה במשך חמש שנים. "זה נתן לי את הרצון לעבוד בחו"ל ולחקור תרבויות שונות. מאז אני מתעניינת בספרות ובדרמה מאנגליה ואוהבת לבטא את עצמי בשפה הזו. לנסות לשחק בשפה אחרת זה משהו שאני נהנית ממנו. אני גם מתה על ההומור הבריטי".
כשקוטן שבה למולדתה, היא עבדה כמורה לאנגלית ובמקביל לקחה שיעורי משחק. היא החלה להופיע בהפקות תיאטרון ובסדרות טלוויזיה. את הכישרון הקומי שלה הפגינה בתוכנית מערכונים עם מצלמה נסתרת. ואז הגיעה "10 אחוז" ב-2015, סדרה מתוצרת "פראנס 2" על סוכנות טאלנטים פריזאית איכותית ויוקרתית.
5 צפייה בגלריה
קאמי קוטן מתוך "10 אחוז"
קאמי קוטן מתוך "10 אחוז"
קאמי קוטן מתוך ''10 אחוז''. ''התחלה ערוצים אחדים דחו את הסדרה''
(צילום: Christophe Brachet)
"בהתחלה ערוצים אחדים דחו את הסדרה. חשבו שהיא מתמקדת יותר מדי בשואו ביזנס ומעניינת בעיקר אנשים שעובדים בתעשייה", משחזרת קוטן, שמגלמת את אנדריאה, מנהלת הסוכנות – לסבית כריזמטית, אמביציוזית, חפה מרחמים, שיכולה להיות בוגדנית, אנטיפטית וערמומית.
אבל לאט-לאט הסדרה צברה מעריצים ומעריצות. סגרי הקורונה והעובדה שאומצה על ידי נטפליקס הפכו את "10 אחוז" לתופעה חובקת עולם. מאנגליה ועד הודו עושים גרסאות מקומיות של הסדרה. "למגפת הקורונה היה בהחלט קשר להצלחה. ברגע שסגרו את בתי הקולנוע וישבנו בבית בסגר לכולם היה הרבה זמן לבלות מול הטלוויזיה. אפילו בצרפת הופתענו מההצלחה".
קוטן, נשואה לאדריכל ואמא לבן ולבת, מתרשמת מכך שהדמות הלסבית שלה יכולה להיות מובילה בסדרת מיינסטרים. "היה נהדר לראות את התגובה החיובית של קהילת הלהט"ב שקיבלה באהבה את הסדרה בכלל ואת הדמות של אנדריאה בפרט. אנשי ונשות הקהילה אמרו שהדמות הנהדרת שלי מהווה צעד קדימה לייצוג הקהילה. זה גם תואם את הערכים שאני מאמינה בהם. אני בעד שוויון. יש כל כך הרבה סוגיות של זכויות אזרח שנרמסות כרגע ואנחנו צריכים להילחם למענן".
ואם מדברים על זכויות אזרח שנרמסות, הופתעתי לגלות שבגרסה הטורקית של "10 אחוז" בחרו שהדמות שלך תהיה סטרייטית. "זה אכן חבל ועצוב לדעתי. המיניות של אנדריאה מתקבלת על כולם. אבל יש היום בטורקיה צרות גדולות יותר מהשינוי הזה".
את חושבת שתעשיית הקולנוע והטלוויזיה השתנתה בעקבות מהפכת מי-טו? "למרבה המבוכה בצרפת לקח הרבה זמן עד שהשינויים הפכו מדיונים באוויר למשהו קונקרטי בשטח. יש איזה בלבול בהבנה של הגבול בין הזכות של כל אחד מאיתנו לחופש מיני לבין הטרדה מינית. אנחנו מתבדחים שצרפתים יכולים לדבר על סקס מסביב לשולחן ארוחת הערב – ואני אוהבת את החופש הזה שהוא חלק מהתרבות שלנו – אבל אסור לבלבל בין זה לבין יחסים של כוח ומרות.
"לפעמים אני עדיין שומעת משפטים כמו 'לא, אני לא פמיניסטית – אני אוהבת גברים!' ואני בהלם. מה, ככה הבנת את משמעות המונח? אנחנו צריכים להמשיך ולהילחם עבור מה שאנחנו מאמינים בו".
"בצרפת לקח הרבה זמן עד שהשינויים בעקבות המי-טו הפכו מדיונים באוויר למשהו קונקרטי בשטח. יש איזה בלבול בהבנה של הגבול בין הזכות של כל אחד מאיתנו לחופש מיני לבין הטרדה מינית"
במהלך ביקורה בפסטיבל סדרות הטלוויזיה של קאן 2020, שם ערכו מחווה ל"10 אחוז", קוטן חלתה בקורונה. "נציגים מהפסטיבל התקשרו ליידע אותי שהייתי במגע עם מישהו שנמצא חיובי. עשיתי בדיקה והתברר שגם אני חיובית", סיפרה ל"גרדיאן" הבריטי. "את תקופת הבידוד ביליתי בצפייה בסדרות, בזמן שבן הזוג שלי טיפל בילדים. החלמתי מהר ואז הוא נדבק וגם הילדים. היה לנו מזל, כולנו עברנו את זה קל. שלושה חודשים אחרי שנדבקתי עדיין לא חזר לי חוש הריח".
אחרי שקוטן וחבריה נפרדו מ"10 אחוז", היא חשה שהגיע הזמן לעשות דברים אחרים. גם הקורונה לא עצרה בעדה מלממש את יעדיה וחלומותיה והיא עבדה בין הסגרים. לאחרונה צילמה בלונדון פרקים נוספים של הסדרה הנהדרת "להרוג את איב".
כולם רוצים לדעת האם תהיה עונה חמישית של "10 אחוז". מה את יכולה לגלות לנו? "אני לא בטוחה שתהיה עוד עונה. היה רעיון לעשות סרט המשך-פרידה, אבל בינתיים זה רק בגדר רעיון. אני לא יודעת מה יהיה בסוף".