1. איך קראו להרכב הראשון שהקמת עם מיכה שטרית? "ספטימה 5".
מדויק. "גרתי בנעוריי בקריית-ים, וחבר לי הציע לי להכיר את מיכה שטרית, אמר לי, תקשיב דוכין, זה בחור מגניב, הוא אפילו כבר הקליט באולפן. ידעתי שזה נדיר כלכלית. פגשתי בחור יפה עם עיניים ירוקות וזו הייתה התאהבות מהאקורד הראשון. השמענו אחד לשני שירים אבל היינו מספיק ביישנים כדי לא לקבוע שום דבר. חצי שנה אחרי פגשתי את מיכה במקרה בחיפה, בקולנוע אוריון. הוא הסתכל עליי שם נבוך ואומר לי ארקדי? יצאנו מהאולם ועשינו מעין שבועה שאנחנו מקימים להקה. קראנו לה 'ספטימה 5', המצאה של מיכה מעולם המוזיקה. מיכה תמיד היה אחראי על השמות, הוא האיש של המילה בהיררכיה של 'נטאשה'".
עוד כתבות למנויים:
בעצם בזכותו התחלת לשיר. "פרט שאולי אף אחד לא יודע. בכלל לא הייתי זמר. יום אחד קבענו כל הלהקה לעבור לתל-אביב, אז פתאום מיכה מתקשר, הוא אומר לי, ארקדי, אני לא עושה קריירה של מוזיקאי, אבא לא נותן לי. אמרתי לו, מניאק איך אתה עושה לי דבר כזה? המשכתי לעבוד בינתיים בצורפות. יום אחד הקלטתי את השיר 'זקוק לך' ועוד כמה צעקות. בינתיים מיכה שיכנע את אבא לשחרר אותו לעיר הגדולה. והוא מגיע אליי לשמוע מה הקלטתי, מקשיב, נהיה לבן ואומר לי, ארקדי, אני לא יכול לשיר את החומרים האלה, אתה צריך לשיר. ככה הגדרנו את הגורל הלא-פשוט הזה של להקה בת שני סולנים". (1)
9 צפייה בגלריה
ארקדי דוכין
ארקדי דוכין
''בכלל לא הייתי זמר''. דוכין
(צילום: מאור גרידיש)
2. מי הזמר שראה את "החברים של נטאשה" מופיעה בעיר הנוער של תל-אביב והמליץ להחתים אתכם? "דני בסן".
מדויק. "כשבאנו לתל-אביב שמענו על תחרות של להקות בעיר הנוער שיזהר אשדות הפיק עם דני. זכינו במקום שני ואז התחלנו להופיע ברצועה של המועדונים החמים בתל-אביב. עבדתי גם בשטיפת כלים כי לא היה לי כסף ובאמצע המשמרת אני מקבל טלפון מיאיר ניצני, שהיה בכיר בהד ארצי. והוא אומר, שלום ארקדי, דני בסן השאיר לי קלטת שלכם. התלבטתי והחלטתי שאנחנו מחתימים אתכם. כשבאנו למשרדים של החברה הוא אמר, אתם כאלה מכוערים, איך נמכור אתכם?" (1)
3. מה התשלום שקיבלת עם מיכה שטרית על היצירה של הלהיט 'לפעמים' לרון שובל? "250 שקל".
נכון מאוד. "האמרגן של רון שובל, אהוד שמר, פנה אלינו אחרי שיצא לרדיו 'מלנכולי'. והוא אמר, אולי תכתבו לזמר מתחיל בן 15 ואני אתן לכם 250 שקל? היינו צריכים לשלם שכר דירה של חודש וקפצנו על המציאה. מיכה הביא את הטקסט ואני תוך כדי כבר הלחנתי. לקח חצי שעה עד שהשיר היה מושלם. עד היום אני לא יודע על מה מיכה כתב את המילים". (1)
"ארקדי דכדוכין זה לא כינוי נכון. פגשתי הרבה אנשים הרבה יותר עצובים ממני. אני אדם מצחיק וגם עצוב כמו כולם. יש לי הבעה של פודל עצוב, אבל בפועל אני בולדוג עצבני ודיקטטור בעבודה. היום אני מנסה שזה לא ייגמר בסכסוכים כי תמיד הייתי דורסני"
4. איזו האשמה הכחשת בתוקף לעיתונות עם האלבום הראשון של "החברים של נטאשה"? "שאמא לא חולה ואבא לא חסר אונים".
לא נכון. התשובה הנכונה: "לא הגעתי בעצמי למכור את האלבום שלנו בבית התקליט". "זוכר את בית התקליט, לא זוכר את הסוגיה. אולי אנשים הגיעו לקבל חתימות על האלבום? זה אפשרי".
אבל בוא נלך לקלאסיקה של "אמא חולה ואבא חסר אונים". "העיתונות החדשותית מאוד התעניינה אז במוזיקה ושמה אותה בכותרות ראשיות. היו עיתונאים שנסעו במיוחד להורים שלי בקריית-ים, שאלו אם הם באמת חולים, צילמו אותם בצורה מעוותת עם סנטר כפול. הכותרת הייתה 'אמא לא חולה ואבא לא חסר אונים', יעני ארקדי הוא שקרן שכותב מהדמיון. או במילים אחרות, לקחו את המילים שלי ברצינות מדי". (0)
5. מה הכינוי הראשון שקיבלת בעיתונות? "ארקדי דכדוכין".
בול. "אבל זה לא נכון. פגשתי הרבה אנשים הרבה יותר עצובים ממני. אני אדם מצחיק וגם עצוב כמו כולם. יש לי הבעה של פודל עצוב, אבל בפועל אני בולדוג עצבני ודיקטטור בעבודה. היום אני מנסה שזה לא ייגמר בסכסוכים כי תמיד הייתי דורסני".
9 צפייה בגלריה
דני בסן
דני בסן
דני בסן. ראה את ''החברים של נטאשה'' והתלהב
(צילום: אלי סגל)
דוגמה? "נגיד אם יזהר אשדות לא אהב את המיקס שלי, יכולתי לסובב את הגב ולומר ביי, אני הולך. הייתי נכנס לעימותים עם אנשים. הייתי צריך להפיק את האלבום השני של אהוד בנאי. הוא מתקשר, אמרתי שאני צריך את העבריים מדימונה לאחד השירים. אמרו לי, אוקיי, קח שמונה שעות אולפן איתם לכל הקטעים. הם מגיעים, בכירה בהד ארצי נכנסת לאולפן ואומרת לי, תשמע, תעשה איתם ככה וככה. הראיתי לה את הדלת עם האצבע. לא עוברות עשר דקות, מתקשר אליי אהוד בנאי במבוכה ואומר, ארקדי, הם לא רוצים לשמוע ממך. וככה שנינו הפסדנו אלבום משותף". (1)
6. איפה הייתה ההופעה הכי גדולה בקריירה שלך? רמז, קרתה ב-1990. "לא זוכר. אולי לילות לבנים בתל־אביב?"
התשובה: הופיע בפני אצטדיון רמת-גן מלא במשחק הכדורגל של ישראל נגד ברה"מ של אז. "לא זוכר את האירוע. אולי יש לי בלאקים בגלל פוטין. אני פוחד מכל מה שקשור לרוסיה".
לבשת אז ג'ינס אדום עם סמלים סובייטיים. "די משונה. אגב, פוטין הזמין אותי לארוחת צהריים בארץ, כשביקר פה. לא הלכתי. לא יודע, לא בא לי. חששתי שירעילו אותי. באמת פחדתי. ארוחה אחרת מגניבה פיספסתי עם סטיבי וונדר. רציתי לבוא, אבל הרגשתי שזה יביך אותי. אני גם דיקטטור וגם אדם ביישן ונבוך". (0)
7. איך אתה קשור לשיר "שרה ברחובות" של ריטה שייצג אותנו באירוויזיון 1990? "ממש-ממש לא יודע".
התשובה: היית חבר בוועדה שבחרה את השיר לאירוויזיון. "בלאק מוחלט". (0)
8. איך עזרת לישראל לנצח באירוויזיון עם "דיווה" של דנה אינטרנשיונל? "אהה, את זה אני זוכר. פשוט לא היה לי שיר לתת כשביקשו ממני קודם".
מדויק. "שלחתי לרשות השידור לחן מול 'דיווה'. מתקשרים ואומרים לי, החלטנו ללכת עליך, רק תביא מילים והשיר הזה ייצג אותנו באירוויזיון. פניתי לאהוד מנור, אבל לא הספקנו משום מה ובעצם לא הייתה לי תשובה לרשות השידור. ואז דנה נסעה עם 'דיווה' ואני לא מצטער". (1)
9 צפייה בגלריה
אהוד בנאי
אהוד בנאי
אהוד בנאי. ''פספסנו אלבום משותף''
(צילום: טל שחר)
9. ב־1994 נתת וידוי למוסף הזה שהסעיר את הכותרות במשך השבוע שאחרי. זוכר אולי? "לא".
התשובה: "בתחילת הדרך חגגתי חמישה שבועות עם בחורות שבאו להופעות, עד שהגעלתי את עצמי". "אלה היו ממש חגיגות קטנות. לא צריך להגזים. העניין הוא שאני רומנטיקן ולא בשבילי הדברים האלה, תמיד הייתי, אז הן ישר רצו להתחתן איתי. אני באותם ימים לא הייתי בשל לחתונה". (0)
10. ב-1997 התפטר יאיר לפיד מהגשת תוכנית האירוח של ערוץ 1 'סוגרים שבוע'. איך היית קשור לזה? "הטכנאים לא רצו לצלם את המופע שלי שם".
נכון מאוד. "באתי עם תזמורת סימפונית מלאה, עבודה של ממש. ברגע האחרון אמרו לי, אתה לא יכול להביא איש סאונד משלך, אנחנו נספק לך. אמרתי שאני הולך הביתה ויאיר קם ואמר להם, גם אני הולך. הייתה כותרת שעקב תקלות טכניות לא תתקיים התוכנית". (1)
11. איך קראו ללהקה שהקמת ב-1996, כמה חודשים אחרי ההתפרקות הראשונה של החברים של נטאשה? "ארקדי דוכין והלימונים".
נכון. "הצורך בלנגן בהרכבים היה טבוע לי בדם מאז נטאשה ולא יכולתי לדמיין את עצמי כזמר רגיל. עשיתי אודישנים של חודש, מצאתי חבר'ה צעירים לא מוכרים שעם הזמן נהיו שם דבר. לימונים היו קונוטציה שלי לסבנטיז, שנים שהכול היה בהן צהוב מבחינתי".
למה התפרקתם בעצם? "היו המון שירים שהצליחו פתאום. אתה לא יודע מה לעשות עם ההצלחה, רואה הרבה בעייתיות בזה שיש שני סולנים. קשה לחלק במה לשניים. הסיפור הסתבך כשמיכה כתב מילים ל'רדיו בלה בלה', אני כתבתי מוזיקה, והוא לא שר. זה לא היה נכון, הייתי צריך להתעקש שישיר. הוא היה מגיע לבמה ופחות מצא עצמו כמבצע. ועוד משהו, התחלנו להרוויח כסף ולא ידענו איך להתמודד עם זה, כי חברות התקליטים הרגילו אותנו עד אז להיות אחרונים. עשינו חוזים נורמליים והפסיקו לגנוב אותנו". (החברים של נטאשה יופיעו באמפי אשדוד ב-13.6).
כמה לדעתך נגנב מכם? "להערכתי מינימום 30 מיליון שקל. אבל אני סולח לכולם". (1)
12. למה האלבום "כוכב האהבה" זכה לכותרות עוד לפני יציאתו? "כי מצאתי בשוק הכרמל בתל-אביב קלטת שלו עוד לפני שהוצאתי בכלל את האלבום".
9 צפייה בגלריה
לפיד נואם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בכפר סבא
לפיד נואם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בכפר סבא
יאיר לפיד. התפטר מתוכנית אירוח במחאה
(צילום: אלעד גוטמן)
סיפור מעניין, אבל זו לא התשובה הנכונה, שהיא: האלבום עלה מיליון שקל, סכום גבוה מאוד לאותם ימים. "אפילו 1.2 מיליון שקל. מאיר קוטלר, המורה הרוחני שלי, השקיע לפני זה באלבום 'חדר משלי', שקנה לי בית. קיבלנו תיאבון, אמרנו, בוא נלך על אלבום מושקע. ואז ב-800 אלף שקל בערך קוטלר בא אליי ואמר, ארקדי אתה יודע מה? אני מאוהב, אני נוסע לתאילנד, יכול לשחרר אותי מה-800 אלף האלה? הלכתי להד ארצי והתחננתי שישחררו אותו מההשקעה. הם השקיעו עוד 400 אלף והחזירו למאיר את ה־800 שלו. זה אלבום היחיד שאין לי עליו היום זכויות".
ומה היה בשוק הכרמל? "אני הולך יום אחד לשם, אומרים לי, ארקדי מברוק, יש לך אלבום חדש. זה היה עוד לפני שהתקליט יצא. הם עיצבו עטיפה אחרת והתחילו להעיף קלטות. מדהים". (0)
13. על איזה אמן כתבו ב-1999 שמיסדת איתו קשר? "אולי מאיר בנאי?"
מדויק מאוד. "מאיר הוציא תקליט שהתמכרתי אליו. אמרתי לעצמי, יום אחד אני אולי אשיר עם האיש הזה ביחד. אלוהים שלח לנו לימים מנהל משותף, מיקי דה-פז. אחרי ההתפרקות של נטאשה אמרתי למיקי שמאיר בנאי זה חלום שלי, ולמחרת כבר היינו בחדר החזרות. כשמאיר נפטר, הפכתי חולה במשך עשרה ימים, 40 חום. בחיים לא חוויתי אובדן של זמר חבר כמו עם מאיר. היינו בקשר בשנים האחרונות, הוא תמיד היה נשמע לי עצוב ואף פעם לא הסכים יותר לשיר ביחד". (1)
14. ב-1999 השארת את אנשי תיאטרון היידישפיל שבורי לב. זוכר מה קרה? "לא".
התשובה: דרשת יותר כסף להלחנת מחזה ועזבת. "אחרי שלקחו ממני כסף, למדתי שעדיף לעשות לפעמים שרירים ושיכתבו שארקדי פוצץ הצגה בגלל כסף. זה הרי מעלה את המחיר. אבל האמת היא פשוטה מאוד: לא ידעתי יידיש והרגשתי שאני לא יכול לעשות את זה טוב". (0)
15. איזה ג'וב חדש התחלת ב-1999? "מסעדה? ניהול פסטיבל הפסנתר הראשון?"
התשובה: הגיש תוכנית ברשת גימל שנותנת במה לצעירים. "אהה, נכון. קראנו לזה 'על קו הזינוק'. אבל אנשים רצו לשמוע ישר להיטים ולא עניין אותם אמנים צעירים. התוכנית לא האריכה חיים". (0)
16. איזה שיר שלך חידש ישי לוי במסגרת פרויקט זמרים ים-תיכוניים "דרבוקה ישראלית" של גלי צה"ל. "'מלנכולי'".
9 צפייה בגלריה
מאיר בנאי
מאיר בנאי
''כשמאיר נפטר, הפכתי חולה''
(צילום: גבריאל בהרליה)
דווקא עשה את "חדר משלי". "אל תתקטנן, הוא חידש גם את 'מלנכולי'. ישי ואני בני גיל דומה ותמיד כשאני פוגש אותו אני רואה את עצמי קצת בעיניו, כי אנחנו סוג של תאומים וכל אחד עבר מסלול לא קל בחיים, ושרדנו". (1/2 נקודה)
17. איזו מבוכה גדולה שחווית זכתה לכותרות נדיבות בשנת 2000? "לא זוכר כזו".
מבין אותך. לא התקבלת לקדם-אירוויזיון עם השיר "אל תעזבי". "זו לא הייתה מבוכה, יותר טעות טכנית, כי שלחתי שיר שכבר מוכר איכשהו. אם הייתי מוציא שיר לא מוכר, אולי הייתי הולך לאירוויזיון אז. אם ישלחו שיר פסנתר בלדה סטייל, אשמח להגיע לאירוויזיון כנציג הישראלי". (0)
18. מה הקשר היחיד שקיים בינך לבין אלילת האייטיז סמנתה פוקס? "אין שום קשר כזה".
ישי לוי מבצע את "חדר משלי"
תתפלא, אבל בשנת 2001 בוטל פסטיבל שנות ה-80 שהציע בהופעות החשובות את ארקדי דוכין וסמנתה פוקס, אחרי שהמפיק נעלם בגלל חובות. "עד היום אני באבל שזה לא קרה. אגב, לא היו לי פוסטרים שלה בחדר. הייתי יותר איש של דונה סאמר". (0)
19. ב-2001 פניתם, החברים של נטאשה, בבקשה מיוחדת לקהל. זוכר מה? "לא".
התשובה: אל תקנו את האוסף שלנו בהד ארצי. "יש לי רק משפט אחד לומר לך: על כל הפשעים תכסה אהבה". (0)
"ב-2004 הגשתי תוכנית בישול. היו לי אז גם שלוש מסעדות. אני טבח מעולה ואיש עסקים לא טוב, לכן פרשתי מהתחום. בתוכנית ההיא אירחתי אמנים שבישלו ושרו. היה לזה 18 אחוז רייטינג שהיום היו הופכים אותי למגה-סלב. במסעדות לא הפסדתי כסף, אבל כן את השלווה הנפשית"
20. על מי כתב אריק איינשטיין את השיר "שחורה שלי" שהלחנת? "על אשתו, סימה אליהו. אגב, לאשתי קוראים סימה לוי, והיא בת של אליהו".
זה היה קל. איך הכרתם? "בתחילת שנות ה־90 מגיע אליי שם טוב לוי ושואל, ארקדי, אולי יש לך איזה שיר לאריק איינשטיין? הייתי מפוזר. בצורה אקראית לקחתי קלטת והיו שם שני שירים: 'יש לי אהבה' ו'בגללך'. השמעתי לשם טוב לוי, הוא שמע ככה בעניין ואמר לי, אשמיע לאריק, נראה. בהמשך, יום אחד אריק מופיע אצלי בבית. מכנסי חאקי, מעשן ומתחיל לספר בדיחות. התברר שהוא קיבל את הכתובת משם טוב לוי, הגיע, נכנס אליי הביתה בגבעתיים ונותן לי להרגיש הכי קל שאפשר. התחלתי לכתוב לו עוד שירים. עם השנים התברר ש'יש בי אהבה' ו'בגללך' הפכו לשניים מהכי מושמעים של אריק. יש שני בתים גנוזים שאריק לא התחבר אליהם". (1)
9 צפייה בגלריה
אריק איינשטיין
אריק איינשטיין
אריק איינשטיין. ''יום אחד הוא הופיע אצלי בבית''
(צילום: דוד רובינגר)
21. איזה דואט הקלטת עם מיכה שטרית בפרויקט מיוחד של גלגלצ בשנת 2001? "'הוא לא ידע את שמה'".
בהחלט. "ישבתי עם המנהל אלדד קובלנץ והוא אמר לי, 'ארקדי, תעשו את השיר הזה'. אמרתי סבבה, אי-אפשר להתווכח עם מפקדים. הכרתי את סשה ארגוב כשהיה מוכר בחנות ספרים רוסיים בתל־אביב ותמיד הייתי בא אליו נבוך, הייתי שואל על ספרים של ויסוצקי והוא היה עונה ברוסית". (1)
22. איך חיברת את איל גולן לראשונה עם שלמה ארצי? "בשיר 'תחזרי'".
אמת. "ישי בן צור ביקש ממני לעשות לאיל גולן אלבום כמפיק, איפשהו בסוף שנות ה־90. התחלתי לאסוף לו חומרים ואז הגיע שיר של שלמה ארצי, 'תחזרי', בקצב קאנטרי מהיר. הפכתי את השיר לבלדה והחלטנו לבצע בדואט. אני קורע את התחת חצי שנה, מפיק את האלבום עם אלמנטים שלי ושל נטאשה. הכול מושלם. האלבום הולך להשמעה אצל ישי בן צור ויעקב למאי, שעובדים עם איל, והם אומרים לי, תשמע ארקדי, כתבת שירים יפים, אבל אתה לא תפיק את האלבום. העיבודים שלי כנראה היו אז פלצניים לתחום של המוזיקה ההיא ובדיעבד הם צדקו. אבל קראו לי בכל זאת להקליט את 'תחזרי' שוב אצל למאי באולפן. מכל זה הבנתי שכמפיק ים-תיכוני אולי לא כדאי לי להתנסות, למרות שהפקתי למשל את השיר 'רק בגלל הרוח'". (1)
23. אפרופו "רק בגלל הרוח". זוכר איך ניצל הטקסט שלו? "בזכות לאה שבת".
אכן. "מיכה כתב את המילים על מפית בבית קפה במסריק, בתל־אביב, וזרק לפח. לאה, בדיוק בדרך הביתה, הרימה את המפית ובתוך חצי שעה הלחינה את הטקסט בבית שבו גרנו אז. אני הפקתי וניגנתי את כל הכלים, ושלומי שבת שר".
9 צפייה בגלריה
לאה שבת
לאה שבת
לאה שבת. שלפה את הטקסט מהפח
(צילום מסך מתוך הקליפ)
מה מיכה אמר אחרי שהבין שיצא להיט מהפח? "שמע ארקדי, זה סבבה". (1)
24. איזו זמרת מתחילה ניגשה אליך בתחילת שנות האלפיים, ביקשה שיר בבית קפה בשינקין, וקיבלה? "לא זוכר. יש לי כמה אופציות".
מאיה בוסקילה, "הדלקת כוכב". "אתה יודע שכתבתי גם את 'ערוץ הילדים זה אנחנו?'" (0)
25. ב-2004 הגשת תוכנית טלוויזיה בערוץ 2. זוכר איך קראו לה ובמה עסקה? "בבישול בטוח, לא זוכר את השם".
"שרים מהבטן". "היו לי אז גם שלוש מסעדות. אני טבח מעולה ואיש עסקים לא טוב, לכן פרשתי מהתחום. בתוכנית ההיא אירחתי אמנים שבישלו ושרו. היה לזה 18 אחוז רייטינג שהיום היו הופכים אותי למגה-סלב. במסעדות לא הפסדתי כסף, אבל כן את השלווה הנפשית. התחלתי לקחת ציפרלקס בימים האלה". (1/2 נקודה)
26. איך הענישה אותך חברת הד ארצי ב-2004? "הענישו אותי כל החיים בערך, אז אני לא זוכר. אבל תמיד תזכור שסלחתי".
"הדלקת כוכב" שדוכין כתב למאיה בוסקילה
התשובה: מנעה מכירת האוסף הכפול של נטאשה בחנויות רשת טאוור רקורדס. "זו הייתה בעצם הודאה שקטה בזה שעידן הדיסקים מתחיל להיגמר. היו כנראה הרבה דיסקים שלי מודפסים וזו הייתה ענישה לתחום כולו. לא לקחתי אישית". (0)
27. למי קראו ארקדי דוכין הבא בשנות ה-2000? "לא יודע".
התשובה: דניאל סלומון. "דניאל מוכשר, ויש לו שירים מקסימים. לא יכול להיות אובייקטיבי, אבל אנחנו שונים". (0)
28. לא בדקתי מדעית, אבל בוא נסכים שהקהל הרחב סבור ש"מי אוהב אותך יותר ממני" נכתב מבחור לאהובתו. חלק אחר טוען שמדובר בשיר אהבה מאבא לבת. אבל האמת היא אחרת כפי שסיפר מיכה שטרית. מהי? "שיר אהבה למדינת ישראל".
יפה. "השיר הזה נכתב בעבודה על אלבום חברתי, נקרא לזה ככה. כתבנו שירים על ילד שאותו מגדלת אם חד-הורית ותוך כדי העבודה היה צריך לכתוב שיר על המולדת. 'מי אוהב אותך יותר ממני' למעשה מוקדש לארץ ישראל ואני גיליתי את זה לא מזמן". (1)
29. איך אתה קשור לקריירה של בר רפאלי? "מעטים יודעים אבל כתבתי מוזיקה לסרט שהיא שיחקה בו בגיל צעיר מאוד, 'חסד מופלא'".
9 צפייה בגלריה
דניאל סלומון. ''יש לו שירים מקסימים''
דניאל סלומון. ''יש לו שירים מקסימים''
דניאל סלומון. ''יש לו שירים מקסימים''
(צילום: אסף מגל)
נכון. "העניין הוא שאני לא זכרתי את זה, ואנשים התחילו להזכיר לי עם השנים שהילדה ששיחקה בסרט 'חסד מופלא' היא בר רפאלי. עמוס גוטמן, הבמאי, הוא אחד האנשים החרותים לי בלב בזכות התשוקה שלו לקולנוע. זו הייתה פעם ראשונה בחיים שראיתי אדם דועך מאיידס, נורא מפחיד וכואב". (1)
30. איך נקשר שמך באנג'לינה ג'ולי? "זה קל. הלחנתי שיר לגרסה רוסית של סרט שלה, 'מבוקש'".
כשאתה רוצה, אתה זוכר. "לשיר קראו 'חופשי אבל מסוכן' ואנג'לינה ג'ולי מככבת בקליפ שלו שיועד לקהל ברוסיה. פגשתי אותה אז שם, כשהסרט יצא. לחצנו ידיים, אבל לא יצא לנו לדבר". (1)
31. איזה שיר שהלחנת נאסר לשידור בשנות ה-80? "נאסר? שלי?"
"אחרינו המבול" של נורית גלרון. "נורית פנתה אליי אחרי שאהבה את מה שעשיתי עם החברים של נטאשה, ביקשה שאלחין משהו. עניתי לה שכמובן בכיף, אבל לעצמי אמרתי שאני לא יודע עברית מספיק טוב, ואיך אלחין משהו כזה? הלחנתי אותו פונטית. אחרי שהשיר יצא אנשים היו זורקים לי ברחוב הערות כמו 'מה עשית, שערורייה'. הייתי אז טמבל, עולה חדש, לא הבנתי את המסרים בשיר, לא ידעתי מה זה שמאל, מי זה ימין. אחרי שזרקו עליי פחיות באמפי עין הוד, כבר הבנתי למה". (0)
32. איזו הצעה מפתה דחית אחרי האלבום משירי ויסוצקי? "שום סיכוי שאשכח. לעשות קריירה בניו־יורק".
צודק. בעקבות ויסוצקי התקשרו אליי הבעלים של בלו נוט, מועדון פסיכי של ג'אז בניו־יורק. והבחור אומר לי, ארקדי, אתה הולך עכשיו לשיר את ויסוצקי באנגלית חמש שנים פה, אחת לכמה שבועות תחזור לארץ. אמרו, אנחנו מוכנים שבמשך שנה תלמד אנגלית, תתרגם ואז תופיע. אבל אז חשבתי ובחרתי בנטאשה. יכול להיות שהיום הייתי זמר מפורסם בניו-יורק". (1)
33. איזה זמר עבד עליך בהקלטה של השיר "כתונת פסים", ב-1995? צוחק. "עופר לוי".
9 צפייה בגלריה
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי. ''לחצנו ידיים''
(AP)
נכון, הסבר. "הוא עשה את עצמו לא מבין את המנגינה, לקח לנו איזה שעה להסביר לו וכבר חשבנו שהוא באמת לא יודע, עד שהגיע להקליט והיה מדויק מאוד כדרכו". (1)
34. עם איזה זמר מפורסם החמצת הופעה בלבנון? "זוכר את זה כמו אתמול. מתי כספי".
אמת. "מלחמת שלום הגליל, אני בשריון, עברנו קרב קשה, הורדנו עשרות טנקים לדעתי. מספרים לנו שתכף מגיע להופיע מתי כספי. אני בקהל, יושב ממש מולו ורועדות לי הרגליים מהתרגשות. והוא שואל, אולי יש מישהו מוכשר פה שרוצה לשיר משהו? החברים התחילו לצעוק, 'דוכין, דוכין', אבל לא עליתי לבמה, התביישתי. אחרי כמה שנים פגשתי את מתי כספי באיזו הופעה ושאלתי אם הוא זוכר את זה. ענה שלא". (1)
סה"כ: 19 נקודות
ארקדי דוכין יעלה להופעה מיוחדת באמפי שוני ב-2.6, לרגל יום הולדתו ה-60. ב-4.8 יופיע בהיכל התרבות תל-אביב עם שירי האהבה הגדולים שלו, ויארח את שלומי שבת ואמנים נוספים.
פורסם לראשונה: 07:37, 25.05.23