המלחמה הזו שברה בבת אחת את הלעג לדור הטיקטוק, זה שבחר באנה זק למנהיגה שלו. ב-7 באוקטובר, באופן מזקק, הפך הפיד הנוצץ והנחשק של זק, על מיליוני עוקביו, ללוח של מודעות נעדרים אחרי הטבח. ניגוד מלא אימה. "אני זוכרת ממש במדויק את הרגע שבו ראיתי את הסרטון שבו כולם בורחים במסיבה", היא מהרהרת בקול. "ואז התחיל גל של חיפושים אחרי אנשים. בכל הימים הראשונים, מה שאני עושה זה באוטומט מעלה מודעה אחרי מודעה של נעדרים. מטורף".
עוד כתבות למנויים:
לא נתפס. "אתה לא מבין מה קורה ומה הנשמה שלך עוברת. היה רגע שבו הסתכלתי על הסטורי שלי ואמרתי לעצמי שאני לא מאמינה למה שאני רואה. היו שם מספרים לא נורמליים של אנשים שמחפשים, ואתה רואה פרצופים ושמות בגיל שלך. ככה נראו הימים הראשונים שלי. לא יצאתי מהבית".
7 צפייה בגלריה
אנה זק
אנה זק
אנה זק
(צילום: מוטי קמחי)
כשיצאה, הגיעה לפגישה שנצרבה בה. "מפגש עם שתי בנות קטנות, בנות שלוש וחמש, נגע בי בצורה אחרת. ההורים שלהן נרצחו במכונית לנגד העיניים שלהן, ובהן לא ירו. הגיעה פנייה מהמשפחה ומהחברים, סיפרו לי על מה שקרה, אמרו שהבנות ישמחו לראות אותי. נסעתי".
איך מתכוננים למפגש כזה טעון? "אני חושבת שבכלל לא עיכלתי לאן אני נוסעת בדרך. הרי בלתי נתפס לראות שתי בנות שרצחו להן את ההורים מול העיניים בגיל כל כך קטן. החיים לא מכינים אותך למפגש כזה, אתה לא יודע מה לעשות. ובכלל, מישהו יודע? אז ניסיתי להיות שם במאה אחוז, להבין מה הן היו רוצות שאהיה ברגעים האלה בשבילן. הבנתי שהן מחפשות את הבריחה הזו, הן לא דיברו על ההורים או על מה שקרה. פשוט היו כל כך חמודות, הקשבנו למוזיקה, הן רקדו, שרנו ביחד, דיברנו הרבה. לא אשכח את העיניים שלהן כשיצאתי מהבית".
על מרגי: "הוא פשוט מדהים וכל כך חכם, וזה שאנחנו באים מאותו עולם מאוד עוזר לנו. זכיתי להכיר את הנשמה שלו. קודם הכרתי אותו כקולגה, שלום פה שלום שם, ופתאום אני מכירה את הלב שלו וגיליתי אדם שהוא באמת קסם"
את ממשיכה להיפגש איתן? "קבענו שיגיעו לפסטיגל הקרוב וגם להופעה שלי. זה השאיר בי מועקה כל כך גדולה. איך העתיד שלהן ייראה?"
המלחמה עצרה את אנה זק ברגעי השיא שלה בקריירה, עם להיטי ענק בשנתיים האחרונות, אחרי פרס אקו"ם על שיר השנה "לך לישון", שסגר הרבה מאוד פיות והוריד את הגבות בתעשיית המוזיקה בהתאם. היו לה לוחות הופעות דחוסים, שיתופי פעולה עם השמות הגדולים במוזיקה הישראלית, קמפיינים חדשים, סדרת טלוויזיה על שמה וגם הצעות מלייבלים גדולים מחו"ל, שהיא מספרת עליהן כאן לראשונה.
אבל תעשיית הבידור הישראלית לא מרחמת על ילדי הגן, בטח לא מקדשת את האמנות תחילה, ובסופו של דבר זק למדה שההרעשה הכבדה ביותר באתרים הגיעה בעקבות סימני הדייטים הראשונים עם יהונתן מרגי, שהפכו בהמשך לזוגיות. זה מעניין מספיק כששני עולמות של כוכבים מפורסמים בישראל מתחברים. כשאחד מהם הוא גם האקס המפורסם של המתחרה המפורסמת, זה כבר הופך למסעיר. כל סטורי של הצדדים המעורבים נבחן, מנותח, מהודהד.
מרגי, אנה זק. איך זה בעצם התחיל? "יהונתן ואני מכירים הרבה זמן, ויצא לנו לעשות פרויקטים משותפים בעבר כמו פסטיגל, גם שיר שהקלטנו ביחד עוד לפני (Hoodie - ר"ש). יצא שהכרנו במשך הרבה זמן, אבל אף פעם לא יצא לנו להכיר באמת לעומק. ואז, לפני כמה וכמה חודשים, פשוט התחלנו להסתמס, גם לדבר, להכיר לאט־לאט יותר ויותר. גילינו שיש לנו חיבור מיוחד ומעניין ושהיה כיף לדבר, כשכל הזמן הזה הוא היה בחו"ל".
זו כמובן מערכת זוגית עם מישהו מהתעשייה. גם בן הזוג שלך לשעבר, רועי סנדלר, הוא מוזיקאי. "אני יכולה לומר על עצמי שלא ידעתי אם זה באמת טוב לי עכשיו, מישהו מאותו עולם. לא הייתי בטוחה לגבי מה בדיוק אני רוצה בשביל עצמי, אבל הופתעתי לגלות שזה כל כך כיף. שמע, זה בטח לא משהו בר שליטה. אתה לא יודע למי אתה מתחבר, אבל נראה לי שאוטומטית אתה כן נקשר לאנשים שמרגישים כמוך, שעוברים דברים כמוך, שיש לכם ניואנסים משותפים ושניכם מבינים במהירות בדיוק במה מדובר. אז כן, יש מצב שזה יותר מקרב. אבל זה לא אומר שלא יכולתי להתאהב באנשים שהם לא מהתעשייה. בסוף־בסוף אתה מתחבר לבן אדם".
ומה גילית אצל מרגי? "הוא פשוט מדהים וכל כך חכם, וזה שאנחנו באים מאותו עולם מאוד עוזר לנו. זכיתי להכיר את הנשמה שלו. קודם הכרתי אותו כקולגה, שלום פה שלום שם, ופתאום אני מכירה את הלב שלו וגיליתי אדם שהוא באמת קסם. אני כל כך שמחה שהכרנו והתחברנו. הוא עושה לי ממש־ממש טוב".
7 צפייה בגלריה
יהונתן מרגי
יהונתן מרגי
יהונתן מרגי. ''גילינו שיש לנו חיבור מיוחד''
(צילום: דנה קופל)
היה דייט ראשון רשמי? "אחרי תקופה של הסתמסות נפגשנו במקום פרטי. דיברנו המון".
לאן יוצאים בישראל שני אנשים מאוד מפורסמים? "מקום פרטי. אתה כן חושב לפני פגישה כזו. ברור שבאופן כללי איש לא צריך לדעת על כל דייט שלך, אבל במקרה הזה, אם אתה יוצא לדייט ספציפי כזה החוצה, יחליטו בשבילך החלטות עוד לפני שאתה יודע מה אתה רוצה. אז אצלנו זו לא אופציה, אבל הצלחנו לעשות דייט בישראל למרות הכל. ומאז הכל היסטוריה".
מעניין אותי מה קורה מאחורי הקלעים במצב כזה. יש מאחורי כל אחד מכם צוות שהוא מפעל קטנטן, כוורת מוחות. איך מחליטים מתי ומה לחשוף? במקרה שלך ושל סנדלר, למשל, הזוגיות הייתה מעומעמת בהתחלה. פה החלטתם להוציא די מהר. "החיים שלי כל כך חשופים, כמעט בכל דבר שאני עושה, אז דברים שקשורים למשפחה, לאהבה, אני מנסה לשמור כמה שיותר פרטי, שיהיה לי משהו קטן שהוא רק שלי, ויהונתן הוא בדיוק כזה".
אבל מי עם היד על הטיימינג של פרסום הזוגיות, אם יש דבר כזה בכלל? "זה לא ככה. גם אנחנו בהתחלה לא ידענו. היינו צריכים להבין מי אנחנו בקשר הזה, מה אנחנו רואים בו לעתיד. מתברר שאנחנו בני אדם ושאנחנו גם רוצים את הרגע שלנו להבין מה יש בינינו, אז לקחנו אותו עד כמה שיכולנו - והצלחנו. כשזה הרגיש לנו נכון, והבנו שזה זה, פשוט יצאנו. ואז צילמו אותנו".
הופתעת מהתגובות? עוררתם הד עצום למרות המלחמה. "לא ממש התייחסתי. ידעתי שיהיו המון תגובות, טובות ורעות, אבל בסוף, כשזה קשור לרגשות שלי ולחיים הפרטיים שלי, אני נורא בטוחה ויודעת מה אני מרגישה. אז פחות התעסקתי במה אחרים אומרים. כשאתה במקום טוב, למה להתעסק במה אמר או כתב בן אדם כזה או אחר?"
גם לגבי החיבור שלכם טוענים שזה מעולה ליחסי הציבור. למה קשה להאמין שיש אהבה גם בעולם הציני הזה? "אני שומעת את זה, ברור. תראה, כן היו מקרים כאלה בעבר, מסיבות כאלה או אחרות, והתקשורת תמיד מחפשת את הדבר המעניין בסיפור, וזה בסדר. אנשים רגילים, לצערי, לא להאמין לדברים מהסוג הזה כי העולם שלנו יכול להיראות מאוד מזויף. אז מובן לי למה עולות השאלות האלה, אבל אני חושבת שאנשים צריכים להבין שבסוף גם אנחנו אנשים".
זוגיות בשלט רחוק, במיוחד במלחמה. לא פשוט. "הו, וואו. אין קשה כזה, לא משנה מתי. אנחנו לא רק בשלט רחוק, אלא גם בעשר שעות הבדל. הוא בלילה בלוס-אנג'לס, אני קמה בתל-אביב. הכי מסובך שהיה אפשר, ועדיין אני חושבת שזה מקסים ושאחד הדברים הכי חשובים בסיטואציה כזו הוא התקשורת. הרבה שיחות וידיאו, הרבה בטלפון. כשמדברים על הדברים וכשיש תקשורת טובה, זה יכול לעבוד".
נסעת אליו בנובמבר האחרון. איך היה? "הגעתי ללוס-אנג'לס די בתחילת הקשר והיה קסום בלהסתובב בלי שאף אחד מכיר אותנו".
"באירוע של טיקטוק אני ונועה קירל אפילו לא ראינו זו את זו, היו מלא אנשים, ואיכשהו כתבו שלא דיברנו מבחירה שלנו. אז מוציאים הרבה דברים מהקשרם, כדי שיהיה יותר מעניין ומסקרן. פייר, אני אומרת לך, אני כבר רגילה לזה. האם זה כיף? לא"
אף אחד? "ברור שלפעמים שמענו פה ושם את השמות שלנו, אבל זה שונה מבארץ".
הוא לא חסר לך במלחמה? "כן, ברגעים קשים החסר יותר ברור, וגם פיזית הבן אדם חסר לך. אבל אז, כשנפגשים, זה מאוד מרגש בכל פעם מחדש. אחרי שאתה לא רואה הרבה זמן את הבן אדם, כל הרגשות למעשה מתחדשים ויש בזה קסם מהמם. יהונתן הפתיע אותי ממש החודש, בא לארץ ביום הולדתי, חזרתי הביתה והוא חיכה לי שם. זה היה רגע מרגש מאוד ובכלל, אחד הדברים הכי מרגשים שעשו בשבילי בחיים. לא יודעת איך הצליח לשמור בשקט את המבצע. גאון".
אלטון ג'ון פירגן לו בסטורי. כבוד גדול. "התרגשתי בשבילו. כל כך מגיע לו. הוא עושה דרך מהממת בארצות-הברית והפגישה עם אלטון הייתה מדהימה. יהונתן עובד קשה, ובעיניי מה שהוא עושה זה אמיץ, לא מתפשר. אני גאה בו".
עד כמה הוא מעורב במוזיקה שלך, את בשלו? "אנחנו כל הזמן משתפים. הערכתי אותו כמוזיקאי הרבה לפני שהכרתי אותו, אז הדעה שלו גם ככה חשובה לי, בטח עכשיו. אין טיפים ספציפיים שאנחנו חולקים. פשוט כל הזמן משמיעים דברים אחד לשני וזה כיף ממש. אני רואה אותו מתנהל מרחוק שם, וזה מאוד לא פשוט. בפן הישראלי הוא עושה לנו הרבה כבוד, גם בהסברה".
מצד שני, סגנון הלבוש שלו לא עובר בקלות. "כל אחד צריך לעשות מה שטוב לו, ואני חושבת שהוא מתלבש מהמם. אני אוהבת את מה שעושה לו טוב, ובסוף איך שאתה מתלבש זה חלק מהאמנות שלך, ממה שאתה מוציא החוצה, שפה. אז ליהונתן יש שפה משלו, ואני חושבת שהוא נראה מדהים".
7 צפייה בגלריה
אנה זק רנואר
אנה זק רנואר
''מישהי הסתכלה עליי ואמרה 'את אמיתית!'''
(צילום: מאי ויצמן)
יש בכלל פרטיות בעולם של אנה זק? "אני כן הולכת לקניון, בעצם לכל מקום, כי בסוף זה מחזיק אותי שפויה. אני לא רוצה להיות זו שלא יוצאת מהבית. זה חלק מהחיים שלי".
איפה הישראלים עוברים את הגבול? "קרו לי המון דברים שאמרתי, רגע, מה קרה פה? לא מזמן מישהי פשוט באה אליי, ממש התקרבה לפנים, הסתכלה עליי ואז אמרה, 'את אמיתית!' אני לא ידעתי מה להגיד לה בהתחלה, אז פשוט עניתי שכן".
הגיע הזמן לדבר על הפיל העצום בחדר. סיפור האהבה של זק ומרגי כרוך בנועה קירל, מי שהייתה בעצמה בזוגיות ארוכה עם מרגי ומי שנחשבת כבר שנים למתחרה הגדולה שלה. "ידעתי שזה יעשה בלגן, אבל אתה לא בוחר במי להתאהב, גם לא בשליטתי מה יהיו ההשלכות, מה יגידו אחרי. אתה גם לא חושב על זה באותו רגע כי זה לא מרגש אותך מה יאמרו".
מרגי ואת דיברתם על סוגיית נועה ביניכם, בחדרי חדרים? "התעסקנו בלהכיר אחד את השני, בלבלות זמן ביחד ולדבר. לקחתי בחשבון שיכולות להיות כותרות בכיוון, אבל ברגע שהתייחסתי לזה כאל משהו שאין לי עליו שליטה, אז עברתי את זה בסדר. בחרתי להסתכל על הדברים הטובים, התרכזתי בתגובות של אנשים ששמחו בשבילנו".
חלק גדול מהקהל בוודאי רואה בזה עוד פרק ביריבות ביניכן. "אבל זה שלהם, וזה שוב מתחבר לאותו דבר. כל מה שקורה מסביב לא בשליטתנו, וכל אחד יכול לקחת את זה לכיוון שהוא רוצה. אני לא צריכה להכניס את זה לבית שלי".
זה לא שחסרים אירועים אובייקטיביים כדי להאמין ביריבות. רק לאחרונה הייתה תביעה בשמה נגד טיקטוק, על הזכייה שלך כאמנית הישראלית המובילה בפלטפורמה ב-2023. "נכון שכל דבר כזה מוסיף עוד יותר ועוד יותר. אבל בסוף באמת שהכל בסדר, ואני לא מתרגשת גם מזה. אולי התרגשתי מזה פעם. באירוע של טיקטוק אפילו לא ראינו זו את זו, היו מלא אנשים, ואיכשהו כתבו שלא דיברנו מבחירה שלנו. אז מוציאים הרבה דברים מהקשרם, כדי שיהיה יותר מעניין ומסקרן. פייר, אני אומרת לך, אני כבר רגילה לזה. האם זה כיף? לא. התביעה הזו למשל לא קשורה אליי אישית, אלא בינה לבין טיקטוק".
מה חשבת כשקראת את הכותרות בסגנון "נועה קירל תובעת את טיקטוק בגלל אנה זק"? "בסערה סביב זה לא התעסקתי יותר מדי. פשוט נזכרתי מה הסיפור שלי עם טיקטוק וכמה זה מלווה אותי מגיל קטן ועד היום. לראות את עצמי חלק מהרשימה הזו בכלל, לא משנה אם ראשונה או במקום אחר, מרגש אותי. נזכרתי עד כמה שמחתי כשקיבלתי את תואר 'הזמרת המושמעת בפלטפורמה', כי אני התחלתי מהאפליקציה הזו כנערה מסרטונים שעשיתי בבית".
7 צפייה בגלריה
נועה קירל במפגש עם ילדים שפונו מעוטף עזה
נועה קירל במפגש עם ילדים שפונו מעוטף עזה
נועה קירל. ''לא חובה להיות חברות הכי טובות, זה לא אומר שאנחנו יריבות''
(צילום: עוז מועלם)
אבל בצד של קירל טוענים שהיא הראשונה בדירוג. זה כן גורר אותך לסיפור. "אוקיי, אז ממש גררו אותי לסיפור, אבל לא באמת יש לי קשר לדבר. היו טענות, היו דברים, בסדר. אני כאמור התעסקתי בכמה שמחתי מהרשימה הזו. לא התעצבנתי שהטענה הזו עלתה".
למה שלא תשבי עם נועה על שייק חלבונים ותסגרו את הכל? "אבל רז, מה לסגור? אין כלום, זה כל העניין. הרי כן יצא לנו לדבר, וכן הכל בסדר בינינו. לא חובה להיות חברות הכי טובות אבל זה לא אומר שאנחנו יריבות".
אז מדוע סירבת להתארח במופעים המצליחים של נועה קירל בפארק? קהל עצום, מעולה גם לך. "אבל זה אפילו לא היה סירוב שלי, כי זה בכלל לא הגיע לשם. הציעו לי לבוא להופעה בתאריך ספציפי, והסברתי שיש לי בדיוק את שבוע האופנה בפריז, מימוש חלום שלי, נסעתי לעשות תצוגות. חוויה גדולה מאוד".
והכותרת "אנה זק סירבה לנועה קירל"? "הייתה לא נכונה. אם היה מסתדר לי בלוח הזמנים, זה היה יכול להיות מהמם".
אולי עוד יקרה. "אולי. יש לנו עוד מעט פסטיגל ביחד, הרבה חזרות, הרבה מופעים, וזה אחלה מקום להכיר ולהתחבר".
המלחמה סגרה עוד כמה סימני שאלה לגבי אנה זק. די מקובל במזרח התיכון לאפיין אושיות רשת פופולריות כמוה - גם אם הן כבר אמניות מצליחות - ככאלה שלא נגישות לקהל הרחב, עוסקות בעיקר בקוד קופון ובשיופי הסטורי מאיי סיישל כלשהם. כל זה היה אמור כביכול להרחיק את זק מאירועי המלחמה. הרי הלהיטים שלה לא מתאימים לתקופה, וברפרטואר אין בלדות נוגות שאפשר לדלות. הופעות, בעיקר בתחילת המלחמה, לא היו אופציה. כלומר, לזק היו את כל האפשרויות להיסגר בבית, באולפן, או לטוס למרגי הרבה יותר. אבל כש-7 באוקטובר הגיע, התברר שזק הפכה מוקד עצום לפניות של משפחות שעברו את התופת ורק רוצות לקבל ממנה חיבוק; אלא שהיא עצמה קרסה כבר בימים הראשונים למלחמה ואיבדה את הקול. הנפש לא עמדה בזוועות: "ב־7 באוקטובר הייתי בבית בתל־אביב, לבד. אזעקות בשש וחצי בבוקר. פתאום מוזר לי, בית שעברתי אליו לא מזמן, הייתי צריכה לעשות היכרות עם הממ"ד. בהתחלה כן ראיתי חדשות, מה שעשה לי רע, אז הפסקתי מאוד מהר".
לא פחדת להישאר לבד? "חבר הכי טוב שלי, שאין לו ממ"ד, היה אצלי בימים הראשונים. אני ממש זוכרת את הימים האלה, שמועות על מחבלים מסתובבים ובבניין שלנו אמרו שמגבירים אבטחה, אסור היה למשלוחים להגיע. באיזשהו שלב נהייתי חולה, אני מתארת לי שזה מהמצב הנפשי".
איך זה בא לידי ביטוי? "בימים הראשונים לא עיכלתי בכלל מה קורה ולא יצאתי מהבית".
אחרי שבוע היא כבר התחילה לסייר ברחבי ישראל. "התחילו להגיע הרבה פניות של מפונים מהדרום ומהצפון שהגיעו למלונות במרכז, שאבוא לבקר, אבל באותו זמן עדיין הייתי ממש חולה. המצב השפיע עליי. שפעת, חום, לא היה לי קול, נעלם לגמרי. אני בטוחה שזה מהלחץ. במשך שלושה ימים לא יכולתי לדבר, וזה ממש קיצוני. הגוף שלי קיבל טראומה".
אבל בסוף יצאת. "הרגשתי שאני חייבת. ביום הראשון הייתי עדיין בלי קול, נפגשתי עם אנשים ופשוט חיבקתי ללא מילים. ההופעות במלחמה, עדיין, הן סוגיה קשה בשבילי. את מאוד רוצה לשמח, כי זה מה שאנשים ביקשו, מצד שני היה לי כל כך קשה. איך אני יכולה? אז בהתחלה זו לא הייתה הופעה רגילה, אלא אקוסטית, רק אני ונגנים, כמה שירים שנבחרו לפי התאמה. ניסינו לחשוב מה השירים שהכי ישמחו מהם".
7 צפייה בגלריה
גלי ו זיו ברמן חטופים כפר עזה
גלי ו זיו ברמן חטופים כפר עזה
גלי וזיו ברמן. ''לא נתפס לי שהם חטופים''
"לך לישון" עבר יפה? "עשינו אותו רגוע. ברגע שראיתי את התגובות מהאנשים והבנתי שזה מה שהם צריכים, קצת השתחרר לי. אבל הייתי חוזרת הביתה שבורה".
בימים הראשונים היא קיבלה בשורה מצערת על הירצחו של אדם אילייב ז"ל, חברה ללימודים מאשדוד, במסיבת הנובה. "למדנו יחד בתיכון. כשזה מגיע לסביבה האישית שלך אתה אומר לעצמך שזה פשוט יכול היה להיות כל אחד, ולכן זה בלתי נתפס. יש לי שני חברים חטופים מהפסטיגל, האחים גלי וזיו ברמן, שעבדו כתאורנים בשנה שעברה וזה בכלל לא נתפס לי שהם עכשיו בשבי. אתה נמצא עם אנשים במשך חודשים, מרגיש שהם משפחה שלך. זה פשוט לא הגיוני".
בתחילת נובמבר פניתי לזק עם בקשה ממשפחת מגידיש, שקיבלה באותם ימים בחזרה את הבת אורי שנחטפה ב-7 באוקטובר וחולצה במבצע הרואי מהשבי בעזה. התברר שמגידיש איבדה במהלך החטיפה תיק איפור עם המוצרים של אנה זק, שהייתה קשורה אליו סנטימנטלית. "לא באמת ידעתי איך אני יכולה להיות שם בשבילה. מה לומר, מה נכון, מה רגיש יותר או פחות? אמרתי לעצמי שאני אדם של אנרגיה ופשוט ארגיש את הסיטואציה".
מתברר שגם תיק איפור, זה שנתפס כאייקון סופר-מסחרי, יכול לעורר רגשות של ממש. "זה די מדהים עבורי. אתה יוצר דברים, אני עובדת המון על הקולקציות שלי, משקיעה מחשבה. ואז מגיע דבר כזה ואתה אומר, בחיים שלי לא חשבתי שהדבר הזה שלי, תיק איפור, יכול לגעת ברמה כל כך סנטימנטלית באנשים. הרי מה זה תיק איפור? אמרת, משהו שנתפס כדבר מאוד חומרי, כביכול. פתאום זה הופך לעניין רגשי? כשנכנסתי לבית של אורי בקריית-גת התרגשתי בטירוף, פגשתי משפחה מדהימה. הם היו חמים ונתנו לי הרגשה טובה. פשוט הייתה שם אווירה של כמה טוב שבאת הביתה".
סיפרה משהו? "פחדתי נורא לגעת בזה. אמרתי שאם היא תרצה לשתף בבקשה. אני לא אהיה זו שאשאל".
בראיון האחרון סיפרה כאן זק שלא הרגישה שתפסה את מקומה כזמרת בישראל עד ההצלחה הגדולה של "לך לישון" ו"מי זאת", בזה אחר זה, שהטיסו אותה לראש דירוגי ההשמעות. הלהיטים שבאו אחרי, כמו גם שיתופי פעולה עם שמות גדולים במוזיקה הישראלית, אביב גפן, עומר אדם, עדן בן זקן ונונו, כבר סגרו את יתר הפינות. "אלה היו שנתיים מדהימות עבורי, אני כבר שנים עובדת גם במוזיקה, והמון זמן חיפשתי את ההערכה הזאת. היה לי חשוב שיבינו שאני כאן כדי להישאר ושאני באמת עושה מוזיקה".
מה השתנה? "ציר הגילים של הקהל שלי התרחב. פתאום גם ילדים, גם נוער, גם כאלה שבגילי שלי וגם מבוגרים. גם מהתקשורת הרגשתי יחס אחר, ופרס אקו"ם היה אחד הרגעים המרגשים. אני עומדת שם על הבמה, וחושבת שזה כמו לעבור דרך ולהגיע לחותמת שאומרת שמגיע לך, תיהני מהדבר הזה, זה לא קרה סתם, זו עבודה קשה".
איך היה בהופעות עם עומר אדם? "רגעים אדירים. עומר הוא אמן שאני אוהבת ומעריכה ולהתארח שם עם שיר שלי על הבמה המטורפת זו, כשכל הקהל שר במנורה יחד איתי, היה מאוד מרגש".
חו"ל זו אופציה מתקרבת? "זה משהו שאני תמיד חושבת עליו ואנחנו מכוונים לשם. פשוט דברים כאלה צריכים להיות מאוד מדויקים, לעשות לאט ובזהירות. אנחנו מקבלים הצעות מהכיוון, שולחים לנו מלייבלים הצעות קונקרטיות של שירים שאני אקליט. יצא לי כבר לעשות כמה באנגלית".
7 צפייה בגלריה
עומר אדם
עומר אדם
עומר אדם. ''אוהבת ומעריכה''
(צילום: סיימון אלמלם)
באילו חברות מדובר? "לייבלים מאוד גדולים באירופה ובארה"ב מנהלים מולנו משאים ומתנים בשנה האחרונה. אבל ברור שיש לזה מחיר וזו החלטה שצריך לקבל, למשל אם לעצור פה לגמרי ולעבור לשם. זה המון לחשוב".
זק לא הוציאה שירים כבר שבעה חודשים, זמן ארוך מאוד בהתחשב בתעשייה התזזיתית. היא העדיפה להעלות רצועת מופע דיגיטלית של שירים אקוסטיים, עם קאבר לשירים של אריק איינשטיין וריהאנה.
יש אמנים שפרחו עם שירי מלחמה. את בחרת שלא. "בגלל המצב בחרתי שלא. היו לי שירים מוכנים, הייתי צריכה להוציא שיר וקליפ שחיכיתי להם, זה פשוט לא התאים ודחיתי הכל".
ההופעה הגדולה שלך בוטלה. יש חדשה בתכנון? "הייתה אמורה להיות הופעה בלייב פארק בראשון-לציון. לא קרתה. היו כמה ימים מאוד לא קלים עבורי, אבל קמתי גם מזה. היום, כשכבר עבר זמן, אני יכולה לומר שזה קרה לטובה כי אני מרגישה שמאז הכרתי את עצמי כאמנית. מאוד מחכה לפתוח מופע שלי אבל זה כרגע לא בתוכניות הקרובות, כי אין חיים רגילים".
השיר עם אביב גפן, "מה נשאר לי ממך, היה אחר לעומת הרפרטואר שלך - והצליח. "העבודה איתו באולפן הייתה כיפית. אביב גם אמר לי משהו שלקחתי. הקלטתי טייק ראשון, הוא אמר שמהמם, תודה. אמרתי מה מהמם, בוא נעשה עוד כמה, צריך שזה יהיה מושלם. הוא ענה שככה זה טוב, זה מה שיצא, זה הרגש, זה יישאר. זה לימד אותי שאני לפעמים צריכה לשחרר".
הנסיקה של זק שווה, כמובן, הרבה מאוד כסף. כשאתה מחזיק במספר עצום של 5.2 מיליון עוקבים בטיקטוק, מגוון האופציות להתפרנס עולה בהתאם. אבל אושיות רשת נמוגות יותר מהר משנדמה וזק הצליחה לשמור על המעמד כי בסופו של דבר היא בחרה לייצר אמנות, ולא להיסחף לנתיבים זולים וקלים שמפחיתים את המוטיבציה לעבוד באמת ולצמוח מהרשת כאמן בשל. זו הייתה גם אסטרטגיה פיננסית מצוינת, כי הסירובים שלה לשלל החברות העלו את המחיר. כך למשל מכר הצוות של זק את "אולסטאר וגופיות" לפרסומת של כאל בסכום גבוה של יותר מ-300 אלף שקל. זק גם הפכה לפרזנטורית בנבחרת של חברת האופנה "רנואר" תמורת מאות אלפי שקלים לעונה, והיא תחדש במסגרת הזו את השיר "הכל יהיה בסדר", של מופע הארנבות של דוקטור קספר. בתמהיל גם קולקציה חדשה של מוצרי שיער ואיפור על שמה ל"סקארה", בהמשך לליין של איפור שנמכר בהצלחה, והשתתפות במופע האיחוד של "המורדים" בארץ. מסביבה של זק צוות של 13 איש שעובדים מדי יום, ואחרי כל זה מגיע גם שלב המימושים: זק רכשה באחרונה דירה בפרויקט של קנדה ישראל ברמת-השרון, בסכום המוערך בשוק בחמישה מיליון שקל.
7 צפייה בגלריה
מתוך נשף הרוק של אביב גפן
מתוך נשף הרוק של אביב גפן
אביב גפן. התעקש על טייק אחד
(צילום: רז גרוס)
בגיל 23, לרכוש דירה בישראל זה כמעט נס. "זה באמת מאוד מרגש, זו מטרה שהייתה לי הרבה זמן. אגב, בראייה שלי זה לא קרה מהר, עבדתי על זה שנים".
מי מנהל לך את הכסף? "אני, כמובן לצד רואה חשבון. המנהל שלי (עמרי יערי - ר"ש) מייעץ לי גם. תשמע, אני כבר ילדה גדולה, צריכה לדעת להתנהל גם שם".
אבא דניס גר ברוסיה עדיין. איך הקשר איתו? "מצוין. התראינו די מזמן, הוא היה אז בארץ. אבא גאה בי ומספר עליי לכל החברים שלו".
את עוזרת למשפחה כלכלית? "ההורים שלי אף פעם לא יבקשו, אבל יודעים שאני תמיד שם בשבילם".
אהבת את התוצאות של הסדרה "לעוף על אנה" ב-yes? כי המבקרים לא עפו, בלשון המעטה. "עניין של טעם. נכון, היו ביקורות מרושעות, אבל זה בסדר, תמיד יהיו. אין עדיין החלטה לגבי עונה נוספת, אני מקווה שתהיה. התפתחתי כשחקנית. אני יותר מתעניינת במשחק עכשיו. לא יודעת אם אוכל להתעמק בלימודים בבית ספר, אבל אני פונה למורה מקצועי בכל פרויקט כזה".
תשמעי, רק הצטרפת למופע של "המורדים" בישראל והצתת שתי סערות. כביכול שוב לקחת את המקום לקירל, שבכלל לא יכולה להשתתף, אבל למה לבלבל בעובדות? וגם מעריצי הסדרה זעמו: מי זו אנה זק שתיקח את מקומה של לוסיאנה הנערצת. צוחקת. "נו, זה לא מפתיע, על כל דבר זה נאמר. קיבלתי הצעה להשתתף במופעים של 'המורדים' וכמובן שגם כאן התרגשתי, זה גדול מבחינתי ויש לזה קהל גדול. וכן, אני חייבת פה הסבר אחרי התגובות הזועמות".
גם בשביל זה אנחנו פה. "חשוב להגיד שאני לא מחליפה אף אחת, אני רק מגיעה להתארח בנאמבר אחד על הבמה עם ההרכב. לא לקחתי לאף אחת את התפקיד. כבר מתרגלת ספרדית ממש מהיום".