1. מה זה אומר עלינו ועל המקום הנורא שאליו נקלעו חיינו, אם אנחנו מדברים לאחרונה כל כך הרבה ומתווכחים כל כך הרבה ומזכירים כל כך הרבה את רפיח?
טורים קודמים של חנוך דאום:
2. במשך שנים אמרו לנו שהצבא ערוך למלחמה רב-זירתית. לאור מה שראיתם בחצי השנה האחרונה, אתם חושבים שאמרו לנו אמת?
3. האם היה נכון לפנות ב-7 באוקטובר את כל תושבי הצפון, ובכך בעצם להפסיד חבל ארץ עוד בטרם נלחמנו עליו?
4. האם העובדה שאחרי מעל 200 ימי קרב חמאס עדיין יורה רקטות על שדרות כשבא לו, איננה עוכרת שלווה?
5. האם העובדה שאחרי מעל 200 יום עוד אין שום גורם בעזה שמערער על שלטונו של חמאס, איננה כישלון מדיני מדהים?
6. האם במציאות שבה מילואימניקים שהיו מעל מאה יום בעזה חוזרים כעת שוב לצו 8, הגיוני שהממשלה לא מנסה לעשות שום שינוי, אפילו קטן, בשוויון בנטל?
3 צפייה בגלריה
המחסן שניזוק בבית בשדרות
המחסן שניזוק בבית בשדרות
נפילה בשדרות
7. אם בזמן הממשלה הקודמת היו נכנסים 3,000 מחבלים לישראל, רוצחים, שוחטים, אונסים וחוטפים, אתם חושבים שנתניהו כראש האופוזיציה היה מאפשר לראש הממשלה להישאר בתפקידו וטוען שזה לא הזמן לבחירות?
8. האם מישהו באמת מאמין שמלחמה שהתחילה בהשפלה איומה ומוות המוני כל כך, יכולה, מבחינה לוגית, להסתיים ב"ניצחון המוחלט"?
9. האם מישהו הרגיש באיזשהו שלב מ-7 באוקטובר ועד עתה שאנחנו "כפסע מהניצחון"?
10. האם חלק ממפגיני קפלן שרוצים להפיל את הממשלה (וזה לגיטימי) לא מרגישים שהם פוגעים במשפחות החטופים בכך שהם מערבבים בין המחאות?
11. מה היו אומרים חברי הקואליציה הנוכחית אם איראן הייתה יורה עלינו 300 טילים משטחה בזמן ממשלת בנט-לפיד והתגובה הייתה כה מינורית?
12. האם כשהוא עולה על יצועו, עולות לראש הממשלה תמונות הזוועה מ-7 באוקטובר? באופן אישי, כמעט כל לילה אני נלחם במראות ובתמונות שנצרבו בעיניי, סרטונים של הוצאות להורג, של המון אדם סביב חטופים ברחוב בעזה, של בכי קורע לב של עוד משפחה שכולה. ואני באמת סקרן לדעת, לא כקנטור, האם זה מלווה את נתניהו כשם שזה מלווה רבים מאיתנו, כל הזמן?
13. האם הסיוע ההומניטרי לא מעכב את "הניצחון המוחלט" שהובטח? עסקת השבויים הראשונה הגיעה כשחמאס היה מורעב וביקש להשיג שבועות בודדים של הפסקת אש. מה בעצם האינטרס של חמאס בהפסקת אש שעליה דנים כעת, כששיירות אדירות של מזון ממילא מגיעות לעזה מהאוויר, מהים ומהיבשה?
3 צפייה בגלריה
"אם אין עסקה – צא מהממשלה" - מפגינים מחוץ לביתו של בני גנץ
"אם אין עסקה – צא מהממשלה" - מפגינים מחוץ לביתו של בני גנץ
האם הערבוב בין המחאות לא פוגע במשפחות החטופים?
(צילום: דורשינוי)
14. שאלה לאותם אנשי ממון שמארגנים את ההפגנות נגד ראש הממשלה ואת הקמפיינים נגדו: זה כמובן לגיטימי לעשות זאת (גם אני חושב שצריך לקבוע מועד לבחירות, ואני מקווה מאוד שמי שהיה חלק מממשלת 7 באוקטובר לא ינהיג את ישראל בעתיד); ועדיין, השאלה אליכם היא, האם אתם חושבים שאתם מקדמים את המטרה הזו במחאה שלכם או מרחיקים אותה?
15. קושיה לסמוטריץ': האם לא עדיף, במקום להכחיש שאמרת שאפשר וראוי לגרש מבית הכנסת את נפתלי בנט ויתר חברי הממשלה הקודמת, פשוט לחזור בך באופן עמוק וכן מהאמירה הזו? האם לא נכון, בעולם של אחרי 7 באוקטובר, שאתה וחבריך, שאמרתם כי לבנט ולשקד יש דם על הידיים, תודו שהגזמתם ושהתבטאתם באופן קיצוני?
16. מישהו יודע מה התוכנית לצפון? מה בעצם אנחנו אומרים לתושבי קריית-שמונה ומטולה ודפנה וכל חבל הארץ היפה והעזוב הזה? שהם יחזרו לביתם? מתי? ואחרי מה? אחרי שנסראללה יבטיח שכמו שהתחיל לירות ככה יפסיק, והם יצטרכו להאמין לו?
17. ענו לעצמכם ביושר: מי יותר מורתע ממי, ישראל מחיזבאללה או חיזבאללה מישראל?
18. ענו לעצמכם ביושר: מי יותר מורתע ממי, אנחנו מאיראן או איראן מאיתנו?
3 צפייה בגלריה
הצהרה - שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'
הצהרה - שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'
סמוטריץ'. לא הגיע הזמן להודות שהגזמת?
(צילום: שלו שלום )
19. האם נוכל לנשום בקרוב שוב נשימות מלאות שבקצה שלהן לא יהיה כאב עמוק, על החטופים, על הנופלים, על ההשפלה שעברנו? האם אפשר יהיה באמת לקום לגמרי מדבר כזה? יהיו ימים טובים יותר, אני יודע שיהיו, אבל הכאב הצורב שבלב, הוא יעבור?
20. בימים אלה יש דיונים סביב עסקת חטופים, אך רבים טוענים שנתניהו לא מחזיר אותם בגלל אינטרס פוליטי ואישי. לדבריהם, יש אפשרות להחזירם והוא לא רוצה. ואני שואל ברצינות עוד בטרם אני יודע אם העסקה החדשה תתרקם: אתם באמת מאמינים בזה? עזבו שאני לא מבין את התזה עד הסוף, אבל עם כל הביקורת שיש לי על נתניהו, וחרף כך שבעיניי הוא וכל מי שהיה בראש המערכת ב-7 באוקטובר חייבים ללכת הביתה, האם לא ברור לכם שסינוואר הוא הבעיה ולא ביבי?
21. האם לדעתכם עיכלנו בכלל מה שקרה לנו בחצי השנה האחרונה?
22. מי אחראי למחדל ההסברה הנורא של ישראל? איך הגענו למצב שעברנו פוגרום קיצוני כל כך ובאוניברסיטת קולומביה מפגינים מצַדְּדים בחמאס? האם זה לא משהו שיכולנו לטפל בו יותר ברצינות ויותר ביסודיות?
23. האם יש לכם שיטות להתעודד בימים מרים? זו השיטה שלי: אני פוגש חיילים, מבקר פצועים, מופיע ומסייע למילואימניקים ומנסה לשקוע בעשיית טוב. זה לא מסיר את כל הצער, אבל הופך אותו למעט פחות מכאיב.
24. במבט של 20 שנה קדימה, האם יש משהו מעודד יותר מהדור הצעיר שלנו, שהתייצב למערכה במסירות ובגבורה כה מדהימות?
25. האם עוד יבוא שלום עלינו?
פורסם לראשונה: 00:00, 03.05.24