שבועות הגיע, החום הגדול כבר כאן, ומה מתאים עכשיו יותר מכוס יין צונן שמשתלב בול עם גבינות החג והמאפים? אחרי שטעמנו עשרות יינות רוזה ויינות לבנים במהלך החודשים האחרונים גיבשנו רשימה של 20 בקבוקים מומלצים ויוצאי דופן, מהזול ביותר ליקר. וזכרו, יש יותר מיין אחד שמתאים לכל גבינה.
עוד כתבות למנויים:

טפרברג, אימפרשן, רוזה 2022

ליקב טפרברג מבחר גדול של יינות נהדרים שיכולים לפאר את שולחן חג השבועות, אבל מתוכם צריך לציין לשבח את הפינו גרי 2022, המתאים לחובבי המינרליות הייחודית המזכירה את העולם הישן של איטליה (80 שקלים); הרוזה בסדרת האימפרשן המורכב מענבי קברנה פרנק וגרנאש הוא זה שיעניק לכם רעננות, תיבול, פרחוניות והרבה חדווה – בדיוק הטעם הישראלי. המחיר: 45 שקלים.
7 צפייה בגלריה
גבינה ויין
גבינה ויין
(צילום: Shutterstock)

כרמל, סדרה אזורית, גוורצטרמינר 2021

הישראלים אוהבים מאוד יינות מתקתקים, ואחד המנצחים בקטגוריה זו הוא הגוורצטרמינר מהסדרה האזורית של יקב כרמל, שמעניק תמורה נהדרת למחיר. בשומת מופלאה של ליצ'י ואפרסק לבן על רקע של מתיקות עדינה וגוף עשיר. כיף של יין. המחיר: 60 שקלים.

הרי גליל, גליל, רוזה 2022

אחד הטרנדים הגדולים של השנים האחרונות בעולם הכהילים הוא להוריד את שיעור הכוהל. הצעירים של היום שותים לרוב משקאות ללא כוהל בכלל, ויקב הרי גליל משיק לראשונה יין רוזה נהדר עם 10% כוהל בלבד - בהחלט נמוך ליין ישראלי. היין מורכב משלושה זנים אדומים, צבעו ורוד זרחני, והוא כיפי, קליל ונהנה מחמיצות פריכה שגורמת לנו לא להפסיק לשתות. המחיר: 65 שקלים.

ברקן, ספיישל רזרב, שרדונה 2022

יקב ברקן הפך לפני שנים בודדות ליקב הגדול בארץ – אם זה במספר הכרמים או במספר בקבוקי היין שהוא מייצר. בשל גודלו העצום הוא יודע גם להביא את ענבי השרדונה הטובים ביותר מכל רחבי המדינה, משלבם בסדרת הספיישל רזרב, והתוצאה היא יין מאוזן מאוד, מלא חמאתיות וגוף, וזאת על רקע של טעמי חבית נעימים כמו וניל, טבק וקרמל. כיפי ונעים. המחיר: 70 שקלים.

פסגות, סוביניון בלאן 2022

יקב פסגות מצליח להביא ליינותיו, ולא אחת, את התכונות של יינות קליפורניה הנהדרים - כאלו שאוהבים את הזרקור עליהם, צעקניים כשצריך, אם כי תמיד מביאים את התפוקה והאיכות בזמן. הרוזה PR 2021 של היקב בבקבוק מקסים מביא את הפרדס לכוסית היין, ומותיר טעם של עוד בכל לגימה (90 שקלים), אולם לחובבי האקזוטיות – לכו על הסוביניון בלאן: גויאבה, קליפת אשכולית והרבה אננס נמצאים באף ובכל לגימה, ובהחלט מייצרים רצון לשתות עוד לגימה ועוד אחת. המחיר: 75 שקלים.

טוליפ, פרנק לבן 2022

יקב טוליפ בדיוק החליף את היינן ראשי, אבל התוצרת המצוינת על המדף כיום היא עדיין תוצרת ידיו של היינן הקודם, דוד בר אילן. יין הסוביניון בלאן בסדרת נט של היקב מפגין פריכות המאפיינת את הזן, וזאת אל מול העוצמה הכוהלית שמאפיינת יינות מן האזור (109 שקלים).
יין מארה לבן 2022 של היקב ממחיש טעמים מקומיים של תיבול וישראליות (79 שקלים). עם זאת, היין המנצח של החג הזה הוא הקברנה פרנק המשולב עם זן הסוביניון בלאן, והתוצאה היא סימפוניה לפה, עושר של טעמים קסומים והרבה טעם המעלה חיוך. המחיר: 79 שקלים.

דלתון, עלמה 2021

אי אפשר להפסיק להתפעל ולשבח את היין הלבן של סדרת עלמה מיקב דלתון, מכיוון שהיין ממשיך להשתפר ולהתעלות על עצמו משנה לשנה. ארבעה זנים לבנים (ויונייה, קולומבר, גרנאש בלאן ושנין בלאן) יצרו יחדיו מקשתת של טעמים שמימיים, תוך הרמוניה של מינרליות אל מול חמיצות כיפית בחך ומתיקות מדומה אל מול הבשומתיות הפרחונית. המחיר: 80 שקלים.
7 צפייה בגלריה
גבינה ויין
גבינה ויין
(צילום: Shutterstock)

יתיר, דרום לבן, 2022

יקב יתיר מפתיע כל פעם מחדש עם היינות שנוצרים מזנים לבנים הגדלים בדרום הארץ. כזה הוא למשל הדרום לבן מבציר, המופק מזן הסוביניון בלאן וגדל בכרמים ברמת ערד ובמצפה רמון. הוכחה מעשית של החקלאות הישראלית הגאונית שמתקיימת בדרום, ניצול האקלים לכדי יצירות מופת ויצירת יין מענג ועשיר בבשומות טרופיות ואקזוטיות. מושלם לצד גבינות חריפות או אוכל אסייתי עשיר. המחיר: 80 שקלים.

תבור, אקו, לבן 2021

יקב תבור יצר ממסך ישראלי משלושה זנים לבנים - שרדונה, רוסאן ושנין בלאן - והתוצאה היא יין עגול או במילים אחרות: בשומת אדירה ומלאת חמאתיות, שמתלבשת מעל הפרי העוצמתי המתאזן ברחבי הפה וברקע הסיומת הארוכה והנעימה, יוצרת עיגול גיאומטרי על החך והלשון. היין מביא לאין-ספור רובדי טעם, ובדיוק כמו מעגל מושלם – כך גם המשקה. המחיר: 84 שקלים.

קסטל, לה וי, לבן 2022

זהו אחד מן היקבים היפים בארץ, אם לא היפה שבהם, ולאחרונה אף חגג ותק הפקת יין של כ-35 שנה. קסטל מצליח בכל בציר מחדש להביא את היינות המרשימים ביותר שניתן לייצר בישראל. בסדרת הבת לה וי מופק היין הלבן מענבי סוביניון בלאן, והתוצאה היא יין קליל, עדין ונעים לאלו שמתחילים את דרכם בעולם היין - וגם לעתירי הניסיון שמאחוריהם אלפי כוסות של משקה. זה כיף, קיצי, לימוני והדרי. חגיגת שבועות שלמה על הלשון. המחיר: 85 שקלים.

אמפורה, בלאן דה נואר 2022

אחד המקומות הרומנטיים והכיפיים ביותר בישראל הוא המרפסת המשקיפה לשקיעה של יקב אמפורה, שם אפשר להתענג על פלטת גבינות, ירקות ויינות מעולים, אולם מי שלא יוצא לו להזדמן ליקב יכול להביא את האושר הביתה, ולעשות זאת עם הרוזה החדש-דנדש של היקב. הבלאן דה נואר המופק משלושה זנים אדומים הוא תענוג צרוף בכוסית: עושר של בשומות, חמיצות אל מול מתיקות מדומה, רוך וגם הרבה רומנטיקה. פשוט להתאהב, ובמחיר משתלם. המחיר: 86 שקלים.

רקנאטי, תל פארס, שרדונה 2021

בשנים האחרונות, יקב רקנאטי בהחלטה נבונה החל להשיק יינות זניים על פי כרמים. איכות היין שמגיעה מכרמים אלו ראויה לכל טיפה. השרדונה המגיע מכרם תל פארס הוא מודל ומופת לגידול פרי השרדונה, ונראה שהפרי מוצה במיטבו בכל לגימה. בעדינות וברקע מרגישים את החבית שבה התבגר היין למשך 18 חודשים, והיא לא מאפילה, רק תורמת. יין איכותי, נעים ואלגנטי. המחיר: 89 שקלים.
7 צפייה בגלריה
גבינה ויין
גבינה ויין
(צילום: Shutterstock)

בנימינה, אבני החושן, שוהם 2021

יקב בנימינה מצטיין ביין לבן, ולקראת חג השבועות השיק ויונייה קרמי במיוחד בסדרת הרזרב (65 שקלים), ממסך בשומתי חביב ומשתלם בסדרת יוגב (45 שקלים), ומעל הכול זן השרדונה בסדרת שוהם מאבני החושן, שהפך לאייקוני. מדובר ביין מוקפד ומענג במיוחד. המחיר: 95 שקלים.

רמת הגולן, ירדן, רוזה 2022

היקב הצפוני והוותיק משיק מדי שנה יינות לבנים שמצליחים תמיד להעפיל לאולימפוס האיכות הישראלית. השנה, הגוורצטרמינר בסדרת ירדן מתקתק מתמיד ומותיר סממנים של ליצ'י, מנגו ומשמש טרי, כמובן לאוהבי הסגנון (76 שקלים). מי שמחפש את המתוק על גבול המושלם – אל תפספסו את ההייטס וויין 2019, המומלץ יחד עם עוגת פירות של סבתא (99 שקלים). לשתייה יומיומית, ובעצם כל יום, לכו על הרוזה 2022 עם רמזים לפטל ולצמר גפן מתוק. שלבו אותו לצד דג בתנור או גבינת ברי שמתאימה בדיוק לחג. המחיר: 95 שקלים.

לוטם, לואנה 2022

הכרם הביו-דינמי בקיבוץ צבעון של יקב לוטם מפיק את אחד מזני הסוביניון בלאן הטובים והאיכותיים בארץ, וזאת בשל האקלים הקר ששורר בכרם בעונת החורף. התוצאה היא יין עשיר ופריך שמזכיר מאוד את מיטב יינות עמק הלואר, עת הוא מרובד באין-ספור שכבות של בשומת, פסיפלורה, קליפת אשכולית ואפרסק טרי, עדין ונעים, המותיר את הטועם עם חיוך גדול של רכות נעימה ורעננות. המחיר: 119 שקלים.

פורטה 6, לבן 2022

הרחק-הרחק מפורטוגל מגיע לארץ היין הכשר פורטה 6 על סוגיו השונים, כמו אדום או רוזה, אבל הכי מתאימה לחגיגת השבועות היא גרסת היין הלבן, המורכב מזני הענבים הייחודיים ויוסינו, ארינטו, שרדונה וויונייה. זהו יין כיפי, קליל, לא מחייב, עשיר בבשומת של פירות טרופיים ורעננות נעימה, שיכול לספק תיבול מושלם אל מול פשטידות החג, דגים בתנור וגם מבחר ירקות. המחיר: 49 שקלים.

ברטנורא, פינו גריג'יו 2020

אם חשקתם להרגיש איטליה בכוסית היין שלכם, אין כמו זן הענב הלבן פינו גריג'יו, שמביא איתו את העולם הישן והמסורתי. יקב ברטנורא הכשר עושה זאת בצורה מופלאה, ומביא רמזים של אגס טרי ומינרליות באף, ואילו הטעם בפה חד, פרי ובהמשך מתרכך ומביא עימו קטיפתיות ונעימות. אפשר ליד הפסטה בשמנת, אבל רצוי לצד גבינות כמו ברי או קממבר. המחיר: 60 שקלים.

מיזון שאנזי, בורגון, אליגוטה 2019

מבחר גדול של יינות נמכר באתר פאנקו, החל מיין רוזה של יקב ווגה באיטליה - לחובבי הסגנון הפירותי של מחוז ונטו (79 שקלים); גם מיה לבן של יקב ויטה בסיציליה טומן בחובו יין לבן עשיר ומורכב במחיר סמלי (59 שקלים). ואולם, למי שמחפש את המיוחד, זן הענבים אליגוטה מופק ביקב שאנזי שבנפת היין קוט דה שאלונז בבורגון. תענוג של יין, ובמחיר הזה הוא שווה כל טיפה. המחיר: 79 שקלים.

שאטו ד'אסקלנס, דה פייל, 2022

יקב שאטו ד'אסקלנס הצרפתי החליט להביא לארץ את אחיו הצעיר של מותג הרוזה האיקוני, וויספרינג איינג'ל, והפעם עשה עלייה רוזה צעיר יותר, צבעוני מתמיד, שמזכיר את האופי המוחצן של הצעירים החיים בריביירה הצרפתית. כיפי, נועז, עשיר, מתובל ומלא חוצפה. בדיוק כמו שאנו אוהבים ברוזה שלנו. המחיר: 79 שקלים.

שאטו ד'אוסטובלון, רוזבלאד 2022

אין כמו לשתות יין רוזה צרפתי, ועוד יותר מכך להתפנפן עם העובדה שהוא מגיע ממי שבילו שנים בארמון האליזה בצרפת - ניקולא סרקוזי וקרלה ברוני. הזוג הנשיאותי לשעבר הם הבעלים של היקב האריסטוקרטי, המייצר יין רוזה כשר, אלגנטי ובבקבוק מעוצב לתפארת. היקב הנמצא בפרובאנס מפיק את היין מהזנים גרנאש, סינסו וטיבון, והתוצאה מלאת רעננות, מינרליות וסיומת ארוכה ומענגת. המחיר: 129 שקלים.