לקראת ראש השנה שוק היין הישראלי עושה כל שביכולתו לשרוד, בתוך עננת חוסר הוודאות. האם הציבור הישראלי יחגוג עם המשפחה המורחבת? האם המסעדות יהיו פתוחות? האם המגמה של שתיית יין בבתים תימשך גם בחורף? בתוך כל זה ובשיא תקופת הבציר, היקבים משיקים מבחר יינות בדרגות איכות שונות ובמחירים שונים, מהבצירים האחרונים.
חדש! לא רוצים לפספס אף כתבה? הירשמו לערוץ הטלגרם שלנו
416 יינות טעמנו לכבוד החג. פשוט זה לא היה, אבל בסוף הצלחנו לחלץ 34 בקבוקים שלטעמנו היו המוצלחים מכולם. טווח המחירים שלהם נע מ-30 שקלים לבקבוק הזול ביותר ועד 187 שקלים לבקבוק היקר ביותר, כך שיש ברשימה בקבוק לכל כיס.
9 צפייה בגלריה
(צילום: נועה רוזנצוייג)
כתבות נוספות למנויים:
לשולחן החג מומלץ בקבוק אחד לכל חמישה מבוגרים. ואם לא כל האורחים ישתו, אז יישאר לכם מספיק לפיקניק בסוכות.

ציון, אימפריאל, אמרלד ריזלינג - גוורצטרמינר 2019

יקב ציון הספיק למתג עצמו מחדש כמה פעמים לאורך שנותיו הארוכות, ואת השנה החדשה ילוו כתרים יפים וצבעוניים על התוויות של סדרות היין השונות. בסדרת אסטייט כדאי לבדוק את השיראז 2019 וכן את הקברנה סוביניון 2019 – שניהם נמכרים במחיר הוגן של 40 שקלים. בסדרת אימפריאל אפשר ליהנות ממרלו נהדר שנמכר ב-30 שקלים בלבד, מחיר מציאה ללא ספק. מענג מאי פעם הוא הלבן בסדרת אימפריאל, המורכב מאמרלד ריזלינג וגוורצטרמינר – קליל, נחמד וכיפי, ובמחיר מציאה גם הוא. 30 שקלים.

כרמל, מוסקטו לבן 2019

יקב כרמל עבר בשנים האחרונות תהפוכות ושינויים, אך תמיד הקפיד להוציא יינות טובים ואיכותיים. השנה אפשר לפגוש בסדרת פרייבט קולקשן שיראז 2019 נהדר, מלא פרי ותבלינים, וברקע מודגש פלפל שחור (40 שקלים). אולם אין דרך טובה יותר לקבל את האורחים מאשר עם יין מבעבע ומתקתק כמו המוסקטו 2019 – קליל, לא מחייב ובעיקר טעים. 30 שקלים.

טפרברג, אימפרשן, פטיט סירה 2019

יקב טפרברג הוותיק ממשיך להשתבח ביינותיו – מן העממיים ועד סדרות האיכות. לקראת ראש השנה היקב משיק ארבעה יינות יוצאים מן הכלל ובמחירים שווים לכל נפש. בסדרת אינספייר אפשר למצוא סוביניון בלאן ויונייה – יין לבן אלגנטי וחד (60 שקלים), לצד קברנה סוביניון וסירה – יין להבגרה לטווח ארוך, מרשים ומאוד מדויק (60 שקלים). בסדרת אימפרשן כדאי ללגום מהפרנץ' קולומבר הלבן – וזאת אם חיפשתם יין עשיר בפירות קיץ, כמו גויאבה, שסק או משמש ובמחיר נהדר (40 שקלים). היין המרשים ביותר שמושק לראש השנה הוא הפטיט סירה. אפשר לכנות אותו יין אדום עם אלף טעמים, אינספור פירות, תבלינים, ממתקים ושאר ירקות שעולים מבשומת היין, וכדאי להתענג מהם בכל לגימה. מחיר מעולה לצרכן – 40 שקלים.

היוצר, וירטואוזו, שרדונה 2019

יקב היוצר יצר מנעד גדול של יינות השנה, וברמות מחיר שונות. אפשר לפגוש בסדרת בראשית את הפטי ורדו 2019 - קלאסי, עדין, קליל ונעים (39.90 שקלים), ובסדרת וירטואוזו קברנה סוביניון עשיר ומלא טעמים (49.90 שקלים). אולם הלבנים בסדרת וירטואוזו – הסוביניון בלאן ובעיקר השרדונה 2019 – נפלאים, מאוזנים, פריכים ואידיאליים למנות כמו גפילטע פיש, דגים או אפילו סלטים. 49.90 שקלים.

רקנאטי, שרדונה 2019

יקב רקנאטי השיק השנה בסדרת הרזרב מרלו 2017 - מרוכז, עשיר בפרי, עפצנים ובעל חמיצות ועמוד שדרה שייקחו את היין רחוק בשל יכולת התבגרות מרשימה ומכובדת (95 שקלים). היקב יצר השנה גם סירה 2019 – קליל לעומת הסירה הכבד שאנו רגילים לטעום בארץ (55 שקלים). אבל את שולחן החג כדאי לקשט עם שרדונה 2019 של רקנאטי – נראה כי איכות הפרי ניכרת בכל לגימה, וזאת לצד רמזים לווניל עדין המגיע מהחבית. בהחלט יין שישתלב מעולה עם מנות דגים, כבד קצוץ ואפילו אספרגוס בתנור. 59 שקלים.

דלתון, אסטייט, סוביניון בלאן פומה 2019

מהיום שהיינן גיא אשל התיישב בכס היינן ביקב, דלתון הפך ליקב קלאסי, איטי יותר, באווירה של עולם ישן וטוב. הסגנון של יקב צרפתי ומשפחתי ניכר באיכות ובטעם היינות. השנה משיק היקב פטיט סירה 2018 – כיפי, נגיש ומושלם לצד מנות בשר (65 שקלים). בסדרת העלית – גלילו – אפשר להרגיש כי הושקעה מחשבה, והאיכות מזנקת מכוסית היין כבר בשלב הבשומת ועד הסיומת, תענוג שכדאי לבגר ולשמר עוד שנים רבות (275 שקלים). אולם אם באמת רציתם להרגיש את עמק הלואר שבצרפת בחג ללא טיולים, נסו את סוביניון בלאן פומה 2018 – שלמות בכל לגימה ועוד לגימה ועוד אחת. חבל שזה נגמר. 60 שקלים.

ברקן, אסמבלאז', ריחן 2017

יקב ברקן יצר בסדרת אסמלבאז' שלושה יינות מסקרנים. עלמון 2019 הוא יין לבן המורכב משלושה זני ענבים - טרופי באף וחמצמץ ונעים בדיוק במידה בפה (60 שקלים). באדומים אפשר למצוא את איתן 2018 - המורכב מארבעה זני ענבים, יין מתובל, עשבוני, עשיר ומודגש, אשר ישתלב לצד אוכל בשרני או מלא טעמים (60 שקלים). אחיו, ריחן 2017 – מורכב משלושה זנים, ועל כן יותר אלגנטי, נגיש, מאוד עגול, כהפרי במרכז לוקח את כל תשומת הלב. 60 שקלים.

נטע, אדום 2018

יקב הבוטיק נטע במושב קדרון החל להכות שורשים ולהפתיע את ענף היין בישראל עם יינות מדויקים, איכותיים ומרשימים. לקראת ראש השנה השיק ממסך של ארבעה זני ענבים (מרלו, סירה, פטי ורדו ופטיט סירה), ששהה כשמונה חודשים בחביות עץ שונות. התוצאה היא יין מרשים, נעים, רך, מלא רבדי טעם, ובעיקר במחיר סביר מאוד ביחס לאיכותו. 79 שקלים.

עמק יזרעאל, אלפא 2019

יקב עמק יזרעאל משיק שני יינות נהדרים לראש השנה. הספיישל רזרב 2018 מומלץ מאוד – שילוב אידיאלי בין שיראז וקברנה סוביניון. זהו יין מלא עוצמות, רבדים, הרבה פרי אדום ושחור, אם כי קצת צעיר מדי לשתייה עתה, ואולי כדאי לחכות עימו עוד שנתיים עד שלוש (100 שקלים). היין המושלם לערב החג הוא אלפא, המורכב משלושה זנים (סירה, קברנה סוביניון וארגמן) - המשחק בין השלושה נבון, כל זן מעניק את מעלותיו, והממסך המאוזן יוצר יין קטיפתי, עשיר מאוד ובעל נוכחות. 80 שקלים.

דרימיה, רוזה 2019

יקב דרימיה יצר לראש השנה שלושה יינות אלגנטיים: סוביניון בלאן 2019 מכרם רמת ערד - יין כיפי, קליל, נעים ועדין, מדויק וחד (80 שקלים). בסדרת העלית אפשר למצוא את ספר 2017, המורכב מקברנה סוביניון ופטי ורדו – יין עשוי למופת, מאוזן, קרמי ומלא רבדים, כל לגימה היא הפתעה חדשה (160 שקלים). עם זאת, רוזה 2019 הוא יין מושלם לפתוח איתו את השנה הבאה עלינו לטובה, ממסך של מלבק וסוביניון בלאן – משחק מעולה בין חמיצות ומתיקות מדומה. 80 שקלים.

תבור, אקו לבן 2018

יקב תבור הוותיק עשה את אחת הפעולות הירוקות, המתקדמות ואולי היפות ביותר בתולדות הכרמים והיקבים בארץ. היקב יצר כרם אקולוגי לחלוטין – מטיפול בגפנים ובאדמה, שיטות טיפוח הענבים, אי-שימוש בחומרים מזיקים, התייחסות והשקעה בחי ובצומח סביב הכרם עצמו ועד תרומה אדירה למגוון הביולוגי באזור. תוך כך, גדלו בכרם גפנים מעולים, ומהם יצרו את אקו אדום 2016 (85 שקלים) – איכותי, מרוכז ופשוט סוס עבודה מושלם לצד מאכלי בשר טובים. ברם, מדליית זהב מגיעה לאקו לבן 2018 – שילוב של שלושה זני ענבים לבנים (ויונייה, רוסאן ושרדונה), שיחד יוצרים יין מאוזן, מושלם באף ועל הלשון, טעים מחדש בכל לגימה. 85 שקלים.

לה פורה בלאנש, אריאל לבן 2019

רבות נכתב על יקב לה פורה בלאנש, שהביא לארץ את סגנון היין של צרפת עם מגע, או ליתר דיוק - טוויסט ישראלי. גם השנה היקב משיק יינות מצוינים, כמו למשל יער לבנון 2017 – שימוש יוצא מן הכלל בענבי קברנה סוביניון והבגרה ארוכה של 24 חודשים בחביות עץ אלון. יין נהדר ללא כל ספק, אולם להבגרה ארוכת שנים (220 שקלים). הפתעה יפה מגיעה מיין חדש דנדש ביקב – אריאל לבן, המורכב מהענבים הצרפתיים ויונייה ושנין בלאן הגדלים במצפה רמון. קיצי, קליל, הרמוני ונעים, פשוט עושה חשק לעוד. 85 שקלים.

עמק האלה, נחל האלה, רוזה 2019

בבקבוק יפהפה ויוצא דופן בנוף הישראלי, משיק היקב יין רוזה קיצי וטעים במיוחד. ממסך של גרנאש, פינו נואר וקריניאן, זהו יין מאוד רענן ומאוזן, המלווה בחמיצות טובה ופריכה, עם רמז לאשכוליות אדומות. יכול ללוות נהדר מנות דגים, והמהדרין אף יגידו עוף בגריל. 85 שקלים.

צובה, שרדונה 2018

יקב צובה נחשב למוקד עלייה לרגל לכל מי שפוקד את הקיבוץ שבהרי ירושלים. ככל שעוברות השנים, היקב עושה יינות טובים וטובים יותר, והשנה יצר סירה 2015 יוצא מן הכלל (109 שקלים) – ניכר כי הענבים משובחים, מלאי טעם ופרי, וכמעט לא מורגשת התערבות ייננית. יחד עם זאת, השרדונה 2018 של צובה הוא מעדן, מלאכת מחשבת. טעם נפלא של וניל, חמאתיות והרבה טבק. אושר גדול. 89 שקלים.

טורא, מאונטיין ויסטה, הארטלנד 2018

טורא הוא יקב שיודע להפוך כל יין למדויק. לקראת ראש השנה הוא משיק יין לבן – סנואו – טרופי ואקזוטי באף ובפה, מענג בכל לגימה (69 שקלים) וקברנה סוביניון 2017 – יין זני מלא פרי וברקע ניכרת החבית (129 שקלים). באמצע הדרך, אל תפסחו על הממסך המכונה הארטלנד – 10 חודשים בחביות צרפתיות, שהפיקו יין מלא רבדים, מתוחכם ובעיקר מאוזן, טוב לשתייה כבר עתה. אידיאלי לחג לצד מנות בשר. 89 שקלים.

בנימינה, אבני החושן, יהלום 2017

בנימינה הפך ברבות השנים לאחד היקבים שמעניקים את התמורה הטובה ביותר למחיר. היינות נמכרים במחירים הוגנים – וכנראה זו אסטרטגיה חכמה ומוכוונת צרכנים. השנה הוא הפתיע עם יין זני, מרסלן 2018, בסדרת הרזרב – כיף לטעום ענב זה על כל משקלו, איכותו וטעמיו (59 שקלים). בסדרה זו אפשר גם למצוא שרדונה 2019 חביב ומלא פרי (59 שקלים). בסדרה העממית יותר, יוגב, אפשר לפגוש יין המשלב קברנה סוביניון ופטי ורדו בבציר 2019 – שמעניק תמורה מעולה למחיר (39 שקלים), ואילו בסדרת הדגל, אבני החושן, אל תפספסו את היהלום 2017, ממסך של ארבעה זנים אדומים, שיוצרים יחד את אחד היינות הטובים והאיכותיים ביותר בארץ ביחס למחיר – 90 שקלים.

ננה, שנין בלאן 2019

יקב ננה הצעיר פורץ את דרכו בעולם היין בקול תרועה ומפתיע לטובה. היינות עשויים ללא רבב, נעימים לשתייה, אם כי לא חנפנים יתר על המידה ומוכנים באופן מקצועי ביותר עבור הקהל הישראלי. היין האדום טתיס 2018 הוא תענוג מרוכז בבקבוק - ארבעה זנים אדומים, גוף מלא ועפצנים, ואפשר לשתות וליהנות ממנו כבר עתה (120 שקלים). היין הלבן, שנין בלאן, הוא התפרצות של בשומות, פירות הדר לצד פירות טרופיים, תבלינים לצד מינראליות. הפה עצמו קליל, עדין ונהנה מחמיצות עדינה – בדיוק במידה הנכונה. 95 שקלים.

ויתקין, ריזלינג 2019

יקב ויתקין יודע לייצר זהב בצורת יין. היינן אסף פז ממשיך כל שנה להפתיע עם יינות משובחים, מדויקים, מלאי רבדים ובעיקר טעימים בכל לגימה. לקראת ראש השנה היקב השיק קברנה פרנק 2017 יוצא מן הכלל – פרי מרוכז, הרבה עפצנים, עומק בטעם ויש אף יגידו יין פילוסופי לשיחות כבדות ומורכבות (125 שקלים). אולם היקב גם מוכר בזכות השימוש המדויק בזן הריזלינג (לא אמרלד ריזלינג). זהו יין לבן עם יכולת התבגרות מרשימה ביותר, האף מעלה מינראליות אדירה, כמו מיטב יינות הפפאלץ בגרמניה, והפה עצמו דבשי ומתקתק – ומושלם לפתוח עימו את השנה החדשה. 100 שקלים.

יתיר, הר עמשא 2017

יקב יתיר נחשב לאחד מחלוצי הנטיעות בדרום הארץ. לקראת החג מושק יין זני, מהענב פטי ורדו, והוא בהחלט חלומי – עושר גדול של טעמים ובשומות אקזוטיות – אם כי היין קצת סגור ומומלץ לבגר אותו עוד מעט זמן בטרם לגימתו (140 שקלים). במקביל, כדאי להעניק את תשומת הלב להר עמשא – ממסך של חמישה ענבים שונים באופיים, אולם היין הרמוני, בשל, מלא פרי ורעננות, ובמחיר מצוין ביחס לערכו. מציאה. 100 שקלים.

רמת הגולן, ירדן, קברנה פרנק 2017

יקב רמת הגולן מפתיע השנה עם שני יינות בשני קצוות שונים. בצד אחד, אפשר לפגוש בסדרת הר חרמון את המוסקטו 2019 – יין לבן, מבעבע, מתוק, כיפי, קליל ולא מחייב, שמושלם לפתיחת השנה החדשה (35 שקלים). בקצה העליון של הסקאלה, בסדרת ירדן, אל תעזו לפספס את הקברנה פרנק 2017 – אחד היינות העוצמתיים, מדויקים, חסונים ומלאי פרי שתפגשו. זהו יין גדוש בפירות, טעמים, גוף מלא וסיומת ארוכה. מושלם ליד בשר על האש, ירקות עשירים וגם כשרוצים ללגום משהו איכותי בכל טיפה. 125 שקלים.

ברבדו, קופאז' 2018

יקב ברבדו כבר נחשב ותיק, ומקפיד ליצור יינות איכותיים ועשירים בכל שנה. לקראת ראש השנה הושק השרדונה 2019 – אחד השרדונה הטובים והמדויקים שנוצרים בארץ (89 שקלים). בסדרת העלית אפשר למצוא את לנדמארק, מרלו 2015 – יין עשיר, אלגנטי, מענב שגדל לעיתים באופן בעייתי בארץ, אך פה המרלו נעשה במיצוי מתוחכם ומדויק בכל טיפה, פשוט נהדר (189 שקלים). אבל התענוג הגדול הפעם הוא דווקא בממסך קופאז' 2018 – המורכב משלושה זנים בומבסטיים (קברנה פרנק, קברנה סוביניון ושיראז), יין עוצמתי, עשיר ומלא טעם וקסם בכל טיפה. מחיר מצוין לערכו. 129 שקלים.

טוליפ רזרב, סירה 2018

יקב טוליפ תמיד ידע לענג את חובבי היין במגוון יינות משובחים וברמות מחיר שונות. הטוליפ ווייט 2019 נחשב כמדי שנה לאחד הלבנים הכיפיים ביותר בארץ, ביום קיץ חם או בשעת שקיעה (75 שקלים), ואליו מצטרף אחיו הרוזה פרנק 2019 – שמוסיף חומציות נהדרת וגם צבע ורדרד (79 שקלים). בין האדומים אפשר למצוא את אספרו 2018 – לאוהבי הממסך העוצמתי שנותן את אותותיו מלאי התבלינים (98 שקלים). אבל היין שלא תרצו לפספס בשום פנים ואופן השנה, זהו רזרב סירה 2018 – מיצוי מושלם של הזן, משחק גאוני בין פרי איכותי ובין התבגרות איטית בחבית. בהחלט יין אציל להרים איתו כוסית לשנת בריאות והגשמה. 129 שקלים.

נטופה, תל קאסר 2017 לבן

יקב נטופה בוצר את מיטב ענביו למרגלות הר תבור. בית הגידול מאפשר מגוון מכובד של אפשרויות גידול, ועל כן נוצרו שני יינות מיוחדים ויוצאי דופן. נטופה לאטור 2017 הוא יין אדום המשלב בין הזנים סירה ומורבדרה – והתוצאה עשירה, פירותית, אך לא כבדה (90 שקלים). היין תל קאסר לבן 2017 – המופק מ-100% ענבי רוסאן, הוא תענוג גדול, שימוש מושלם בפרי ובחבית, תוך חותם אישי של היינן. בהחלט הפתעה משמחת. 130 שקלים.

להט, לייכטר 2018

היינן איתי להט מייעץ לחלק מהיקבים המובילים בארץ, אך בזמנו הפנוי הוא גם יצר לעצמו יקב בוטיק, שמפיק יינות לתפארת. כך למשל, להט לבן 2018 – ממסך של שלושה זנים לבנים, הוא יין נקי, חד ופריך (120 שקלים). להט אדום 2018 המורכב מסירה וקברנה סוביניון, הוא יין עוצמתי ומתובל הנהנה מגוף עשיר ומלא (120 שקלים). גם GSM 2018 מורכב משלושה זנים אדומים והוא יין מעולה לבשר כבד (135 שקלים). אולם אחד מן היינות הלבנים הטובים כיום בארץ הוא להט לייכטר 2018, שילוב של רוסאן, גרנאש בלאן ומרסאן – תענוג בכל טיפה, חמיצות מעולה, עדין, רך ומדויק. 135 שקלים.

תניא, ויטאל, קברנה סוביניון 2017

יקב הבוטיק משיק יין יוצא דופן, שנעשה בשיתוף פעולה עם רשת בנא משקאות. היין על טהרת קברנה סוביניון וכהה מאוד בצבעו. מאחר שעבר 24 חודשים בחביות, בהחלט ניתן להרגיש את האלון והטבק, וברקע גם את הפרי, המרמז על שזיף, דובדבן ותיבול נוסף. 149.90 שקלים.

רזיאל, אדום 2017

היין הראשון מבית יקב רזיאל (השייך ליקב קסטל הוותיק) הוא ממסך יוצא מן הכלל של ענבי סירה וקריניאן, שהתבגר כ-18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. זהו יין חכם, לוותיקים בעולם היין, או תקראו לזה מטיבי חיך, וזאת בשל עפצנים מלאים – אולם לא תוקפניים, המרמזים על יין להבגרה ארוכה. היין עצמו עשיר, מלא רבדים וסיומת ארוכה וקטיפתית. בהחלט שווה לראות כיצד יתפתח לאורך זמן. 150 שקלים.

דלתא, אומגה, פיוז'ן 2019

יקב דלתא הבוטיקי יודע לייצר מגוון גדול, 12 יינות שונים – מסוביניון בלאן ועד גוורצטרמינר קלילים, דרך יינות רוזה ויינות קינוח משובחים (אל תפספסו את פאי 2017). באדומים חובה לטעום את קברנה סוביניון בסדרת אלפא וכן גרנאש בסדרת סיגמה. אולם הפיוז'ן בסדרת אומגה מורכב משלושה זני ענבים נהדרים, והתוצאה היא יין מאוזן, אם כי צעיר, בהמשך יהיה הרמוני מאוד, ובהחלט יהיה שווה ללגום אותו שוב ושוב. 152 שקלים.

גבעות, גופנה, פטיט ורדו 2018

יקב גבעות מוכר בזכות יינות מרובדי טעם, כמו סימפוניה נעימה, מאוד מאוזנים, שלא מתחנפים בפרי או בעץ, אלא עדינים בדיוק ברמת השלמות. לקראת ראש השנה היקב משיק פטי ורדו, מן המדויקים ביותר שנעשו אי פעם בישראל. עשיר, אלגנטי, שוכב בדיוק במרכז הלשון ונעים עד הטיפה האחרונה. ישתלב נהדר לצד צלי בקר בארוחת החג או כסנטר פיס מול כל נתח בשר רציני. 167 שקלים.

שאטון גולן, גשם 2019

יינות יקב שאטו גולן יצרו לעצמם שם יוקרתי. יין סירה 2018, שהושק ממש לאחרונה, מורכב ומפולפל, עשיר ומלא עוצמה וטעם (155 שקלים). עם זאת, הגשם לבן 2019 – אולי הלבן היקר ביותר ברשימה זו, כל כך עשיר, מרגש, מלא טעם ופריכות, תוצאה של שילוב מושכל בין הזנים גרנאש בלאן ורוסאן, ועל כן מאוזן בכל טיפה. כיף גדול. 179 שקלים.

פלם, רזרב, קברנה סוביניון 2018

יקב פלם נחשב לאחד מיקבי הבוטיק הטובים בארץ. לא רק בזכות עבודה ייננית מדויקת, אלא גם בזכות שיווק חכם וממוקד, מרכז מבקרים נאה וכמובן יכולת חשיבה מתקדמת בניבוי ענף היין בארץ. לקראת ראש השנה, היקב משיק את הבלאן 2019 – פריך, קריר ונעים לשתייה (149 שקלים). סירה רזרב 2018 – עוצמתי, מלא, מורכב ומלא קטיפתיות נעימה (155 שקלים). אולם יין הדגל, רזרב, קברנה סוביניון 2018 – הוא המודל המושלם ליצירת קברנה סוביניון בארץ, עשיר, מענג, מתוחכם, מלא שכבות טעם ובעיקר יכולת התבגרות מרשימה ומסקרנת. 185 שקלים.

הרי גליל, כרם הצוק 2017

יקב הרי גליל השיק את אחד היינות הטובים ביותר שלו אי פעם, אם לא הטוב ביותר (צריך לבדוק זאת לאורך זמן ויכולת הבגרה). היין המיוצר על טהרת ענבי הסירה, הגדלים בכרם ממש על גבול לבנון, הוא הרמוניה מושלמת מבחינת איזון, בשומת וטעם. עושר גדול של עשבי תיבול, שזיפים בשלים, טחב של אחרי הגשם וטבק קרמלי המגיעים מהחבית, יוצרים יין מעולה, שאפשר לפתוח אותו בראש השנה 2020, ובהחלט גם בשנת 2030. עם זאת, מעט יקר – 187 שקלים.

פאבולינו, קיאנטי 2019

יקב פאבולינו מטוסקנה משיק יין על טהרת הסנג'ובזה, במחיר נגיש לכל כיס. אלו שמחבבים את הטעמים האדמתיים של איטליה, בשומות של פטריות אחרי הגשם, עפצנים רכים ונעימים, חומציות מהנה והרבה מינראליות, יכולים ליהנות מיין שמושלם לצד צלחת פסטה, אבל ישתלב גם בערב החג. 38 שקלים.

דקורדי, בורג'ו סולה, רוזה NV

רשת בנא משקאות מביאה לארץ שיכר רוזה מבעבע, עדין מאוד, מתוק – והכי חשוב ורוד ושמח. למשקה בשומת נעימה של תותים טריים וברקע קצת מי ורדים. המשקה מגיע מיקב דקורדי באיטליה, 5.5% כוהל – ומבוסס על ענבים ותמצית מי ורדים (ברגע שמוסיפים או מתבלים יין במשהו שאינו ענבים, הוא הופך אוטומטית לשיכר). נעים להתחיל איתו את ערב החג, או לסיים איתו לצד הקינוחים. 59.90 שקלים.

לפיט דומיין - ברון דה רוטשילד, לה לג'נד 2019

אין חובב יין, ואף מתחיל בעולם הגסטרונומי, שלא שמע על יקב הברון רוטשילד. אולם יש כמה יקבים של הרוטשילדים (בכל העולם, ולא רק בבורדו), ויקבים אלו מייצרים יינות ברמות שונות – מעממיים ועד היקרים ביותר (שיכולים להגיע לאלפי שקלים). עתה מגיע לארץ בורדו נעים ומעודן בסגנון הקלאסי, ובמחיר סביר. פירות בשלים, ריח של פטריות אחרי הגשם ומעט עץ ברקע. פשוט, כיפי ומאוזן. 99 שקלים.