חג בבקבוק: על פי ההגדה, סביב שולחן החג אנחנו אמורים לשתות ארבע כוסות יין, אבל היא מעולם לא הגדירה אם היין צריך להיות אדום, לבן, מבעבע או בכלל מתוק - וכשיש מבחר גדול כל כך, אפשר ליהנות מכול העולמות ולשלב בין הסוגים השונים.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשולחן הסדר מומלץ בקבוק אחד לכל חמישה מבוגרים. ומה אם לא כל האורחים שותים? לא נורא, יישאר לכם מספיק יין עד לחג הבא.
6 צפייה בגלריה
לחיים!
לחיים!
לחיים!
(צילום: shutterstock)
בשנה האחרונה הקרבנו את החך והכבד למענכם, וטעמנו למעלה מ-1,200 סוגי יינות (רובם כשרים ותוצרת הארץ, ויש גם כמה תוצרת חו"ל): מיין לבן קליל, דרך רוזה מרענן ועד לקברנה כהה ועוצמתי. מתוכם בחרנו את הבקבוקים המוצלחים ביותר שתרצו לשתות (לפחות) ארבע כוסות מהם, וסידרנו אותם לפי המחיר - בסדר עולה מהזול ליקר. וזכרו: לא משנה באיזה יין תבחרו, הכי חשוב שהוא יהיה טעים.

דלתון, אסטייט פטיט סירה 2020

היינות האדומים מתוצרת יקב דלתון שבגליל נחשבים למשובחים, ושניים מהם אף יתאימו לשולחן החג ותוכלו לרכוש אותם במחיר משתלם במיוחד: האחד הוא רזרב קברנה סוביניון 2019 (110 שקלים), שטעמו עשיר ומעט מפולפל. היין השני, טעים לא פחות, הוא האסטייט פטיט סירה 2020 - יין עוצמתי, מתוחכם ובעל טעם בשרני. או במילים אחרות: כזה שיישאר על החך גם אחרי שתסיימו את הכוס.
מחיר: 65 שקלים.

ענב (Anav), רוסאן 2021

יבואנית היין הישראלית אנוטקה החלה לייצר יין ישראלי תחת המותג ענב. מתוך היינות הצעירים והרעננים שטעמנו אהבנו במיוחד את הרוזה קלאדוק 2021 - זן פחות מוכר במחוזותינו, המורכב משילוב של מלבק וגרנאש, שמתאפיין בטעם פירותי ובמרקם פריך וטרי (70 שקלים). יין נוסף ומוצלח לא פחות הוא הרוסאן - יין לבן, יבש ומלא נוכחות בעל טעם מדויק.
מחיר: 70 שקלים.

ויתקין, מסע ורוד 2021

מדי שנה יקב ויתקין מפתיע מחדש עם יינות מדויקים וערבים לחך. אחרי שהשיק השנה את יין הדגל שלו, "שורשים", הנחשב לאחד היינות המקומיים הטובים ביותר שהופקו פה זה עשור (449 שקלים), עכשיו אפשר גם להתענג על יין הקריניאן 2018 בעל הטעם העשיר והמחוספס (120 שקלים) - ואם אתם בעניין של טעמים פירותיים, נסו גם את הגרנאש נואר העסיסי והעשיר (150 שקלים).
מחיר: 75 שקלים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

טוליפ, ווייט פרנק 2021

הכוכב של שולחן החג: מעבר ליין האדום 2019 מסדרת האספרו, המשלב בין סירה, מרלו וקברנה פרנק - בהצלחה מרובה, יש לציין (98 שקלים) - בטוליפ מציעים יין נוסף וחגיגי שישתלב מעולה עם הקניידלך והמצות, או בקיצור לא ישתלט על הטעם של הארוחה; הווייט פרנק - בעל הצבע הוורדרד דווקא - מורכב משילוב של קברנה פרנק (ללא זגים) וסוביניון בלאן, בעל ריח של עשבוניות טרייה וטעם מרענן שמשלב בין פרחים לפירות טריים.
מחיר: 79 שקלים.

יתיר, דרום, לבן 2021

היקב המוכר מדרום יהודה השיק לפני כשנה את סדרת היינות "אדום" הכוללת יין לבן ואדום. כמה חודשים מאוחר יותר הצטרף לסדרה גם הרוזה. מבציר 2021, הרוזה הוא יין חד ופריך, מורכב משלושה זנים ונהדר בכל לגימה (80 שקלים). הלבן מבציר 2021 מורכב מסוביניון בלאן בלבד, בעל טעם מדויק וריח של פריחה, ומזכיר את טעמם של היינות המיוצרים בעמק הלואר בצרפת.
מחיר: 80 שקלים.

תבור, אקו, רוזה 2021

לפני כשנתיים הכריז יקב תבור על עצמו כאקולוגי, מה שבא לידי ביטוי בעיקר בכל הנוגע לטיפוח הכרמים ולגידול הענבים. לפני כשנה הושקו היינות הראשונים מאותם כרמים אקולוגיים - אקו לבן ואקו אדום. כעת מצטרף למשפחה גם הרוזה - יין המורכב רק מענבי ברברה מכרם תל פארס שברמת הגולן, בעל טעם עשיר אך לא כזה שישתלט לכם על החך כולו. הוא ישתלב הן במנות הדגים והן במנות העוף והבשר, ואף יחמיא להן.
מחיר: 85 שקלים.

גבעות, רוזה 2021

יש יקבים שכל יין המיוצר בהם הוא טוב, כל בקבוק הוא האס בחפיסת הקלפים. או במילים אחרות: יקב גבעות. חובבי הזנים הארצישראליים ייהנו מגופנה ביתוני 2019 - יין כיפי וטעים, אך בעל טעם נרכש למי שטרם ניסה אותו בעבר (145 שקלים). הגופנה שרדונה קברנה, לעומתו, הוא יין לבן בעל טעם ומרקם קלילים יותר, כזה שיתאים לכל שלב בארוחה (109 שקלים). ועכשיו למאסטרפיס של היקב: הרוזה, שאותו הגדרנו כלא פחות מאשר מושלם. יין טעים, מרענן, כיפי, ממלא חך וכן, גם מעלה חיוך.
מחיר: 90 שקלים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

בת שלמה, רוזה 2021

ביקב בת שלמה, השוכן למורדות הר הכרמל, מגדלים גפנים אקולוגיות במערכת בת-קיימא הייחודית ליקב. לקראת החג השיקו שם את יין הקווה של בטי 2017 (הנקרא על שם אימו של הברון רוטשילד). זהו יין אדום עשיר, בעל נוכחות ועוצמה (190 שקלים). עבור אלו שמעדיפים את היין שלהם פחות כבד ודרמטי, מומלץ לנסות את רוזה 2021 - יין קליל, נעים ובעל מרקם רך, המופק כולו מענבי גרנאש.
מחיר: 90 שקלים.

בנימינה, יהלום 2019

בימים אלו יקב בנימינה חוגג 70 שנה של פעילות עם סדרת יינות חדשה שאותה השיק ממש לאחרונה. בין היינות החדשים מומלץ לנסות את "צוקים, גראנשה טינטוררה 2020", יין בטעם עשיר של פירות יער שחורים (110 שקלים). מוצר נוסף מסדרת הדגל שלא כדאי לפספס הוא יין "אבני החושן", תענוג מושלם לחך המשלב בתוכו ארבעה זנים אדומים. הוא אלגנטי, עשיר, מאוזן ואידיאלי לחג.
מחיר: 95 שקלים.

רקנאטי כרם לבנון, קברנה סוביניון 2018

יקב רקנאטי ממשיך במגמת הרוך והעידון, אחרי שבעשור הקודם שתינו כאן בעיקר יינות בומבסטיים, ומשיק רוזה 2021 קליל, נעים וכזה שלא ישתלט לכם על הארוחה (79 שקלים). גם השרדונה מכרם מנרה מצוין, ולמעשה הוא אחד מיינות השרדונה הטובים ביותר שעלו על המדפים השנה (95 שקלים), אבל את המדליה קוצר הקברנה סוביניון מכרם לבנון - עבודת יינן משובחת, איזון מושלם בין פרי, חבית, עפצנים וחומציות. אחד היינות הישראליים הטובים ביותר משנת בציר 2018.
מחיר: 95 שקלים.

הרי גליל, יראון, סוביניון בלאן 2021

ליראון אדום תוצרת יקב הרי גליל - אחד היינות הטובים ביותר בארץ, לא משנה שנת הבציר (ובהמשך הגיעו גם שרדונה ורוזה) - הצטרף לאחרונה גם יראון סוביניון לבן בעל טעם מינרלי, חמצמץ ומדויק. חוויה של חושים באף ובעיקר בפה, ולגמרי שווה כל לגימה.
מחיר: 102 שקלים.

יקב נטופה, תל קאסר, רוזה 2021

יקב נטופה הצליח להתברג לפסגה הישראלית בשנים האחרונות, בעיקר בזכות יינות איכותיים ביותר לצד בקבוקים ותוויות יפות. גם השנה הוא לא מאכזב עם יינות טובים במיוחד: יין הדגל של היקב הוא סירה 2018, מרובד בעושר טעמים עוצמתיים ותיבול ספייסי ומרענן (220 שקלים). לאטור אדום 2019 (90 שקלים) בעל נוכחות חזקה ורוזה מסדרת תל קאסר - יין חדש תוצרת היקב בעל חמיצות, מתיקות קלה ובעיקר עדינות.
מחיר: 109 שקלים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

דרימיה, קברנה סוביניון 2020

שני יינות מצוינים יצאו מיקב דרימיה השנה: סהר 2020 הוא שילוב של ארבעה זנים אדומים, שיוצרים יחדיו יין מפנק, מתובל ועשיר (90 שקלים). במקביל, דרימיה המורכב מקברנה סוביניון בלבד מצליח להוציא מהזן את הטוב ביותר שלו, ומתאפיין בטעם עשיר של פרי שחור עם רקע עדין ומרומז מאוד של החבית.
מחיר: 110 שקלים.

ציון, אדום מתוק, מחוזק

לכבוד פסח 2022, יקב ציון משיק שני יינות חדשים: יין אדום "מתוק מתיישן", המורכב מענבי מרסלן ומלבק, הוא בעל טעם עשיר, נעים ומענג ומרקם קטיפתי, וההמלצה שלנו היא ללגום אותו בלגימות קטנות כדי ליהנות מטעמו כמה שיותר (99 שקלים); אבל עם כל הכבוד אליו, היין האדום "מתוק מחוזק" הוא כבר ליגה אחרת. פה מדובר רק בענבי מרסלן שהתבגרו במשך כמעט שלוש שנים בחבית. זהו יין מבושם ומבסם (17% כוהל) המשלב בין כמה טעמים, בהם קינמון, פטל, ציפורן, שוקולד, טבק והרבה אדמתיות משובחת. מומלץ במיוחד דווקא לסיום הארוחה.
מחיר: 129 שקלים.

בן חיים, רשב"י, לבן 2018

מה קורה כששני זנים קיצוניים כמו שרדונה וסוביניון בלאן מכרם הר מירון מתערבבים להם יחדיו ביקב בן חיים? מתקבל יין בעל טעם מודגש במיוחד, כזה שהפרי הוא המרכז בו והחבית ברקע. ושימו לב: היין מעט ותיק, ולכן מומלץ ללגום ממנו בשנה הקרובה.
מחיר: 139.90 שקלים.

לה פורה בלאנש, אריאל, אדום 2018

קשה להיות מופתעים מהנסיקה וההצלחה של יקב לה פורה בלאנש, שפתח את שעריו רק לפני שלוש שנים, ומאז מככב ברשימת היקבים היותר מוצלחים בארצנו. לקראת החג, היקב השיק את "תלפיות 2020" - יין אדום וקליל, כזה שבקלות תוכלו לשתות ממנו ארבע כוסות (69 שקלים). הקברנה סוביניון בסדרת דביר, גם היא תוצרת היקב, מפוצץ בטעמי פטל, דובדבן ומנטה, ויעשיר כל מנת בשר בחג (129 שקלים), אבל הכוכב האמיתי כאן הוא ללא ספק האריאל האדום מסדרת העלית - סירה ופטי ורדו שמתמזגים נפלא זה עם זה.
מחיר: 159 שקלים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

היוצר, אוטר ווייט 2020

יקב היוצר ממשיך להפגין נוכחות מרשימה עם מפגן גדול של יינות בכל חג, כשאת רובם הגדול אפשר למצוא במחירים נוחים. דווקא בסדרת הפרימיום, הנדירה של היקב, יש לא מעט הפתעות: למשל האוטר ווייט החדש והרענן - שילוב של הזנים ויונייה ורוסאן שהתבגרו יחד במשך 21 חודשים בחביות.
מחיר: 180 שקלים.

טפרברג, לגאסי, קברנה פרנק 2018

יש הרבה יינות שהם פריט חובה בכל בית לשתייה יומיומית. בין היתר אפשר למנות את הרוזה אימפרשן 2021 של טפרברג. לא רק שמדובר ביין כיפי, קליל וצעיר, הוא גם נמכר במחיר מעולה (45 שקלים). אם מטפסים בסדרות לכיוון אסנס ועוצרים על הקברנה סוביניון 2018, מתגלה יין קשוח ואלגנטי בטעם המשלב בין חמיצות לשוקולדיות. גם פה המחר משתלם (100 שקלים). בסדרת הלגאסי האלמותית, מומלץ לא לפספס את הקברנה פרנק – מהיינות הטובים ביותר שיוצרו אי פעם בישראל - המתאפיין בבשומת של פלפל אדום וירוק ובטעם מתוחכם ומתובל.
מחיר: 200 שקלים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

טורא, מאונטיין פיק 2017

אף שליקב טורא יש יין לבן נהדר ורוזה מעולה, השנה היקב נצבע כולו באדום: הקברנה סוביניון 2019 מסדרת מאונטיין הייטס עשיר ומתובל, ויתמודד מול כל מנת בשר או מאפה בחג (129 שקלים). השיראז 2018 מאותה סדרה הוא יין נעים מאוד לשתייה, רך ואלגנטי (129 שקלים). מסדרת העילית, מאונטיין פיק 2017 הוא כל מה שטוב בבקבוק אחד: שילוב של ארבעה זנים המשתלבים יחד ויוצרים עושר גסטרונומי. למרות מחיר היין המעט גבוה, מומלץ לא לוותר עליו.
מחיר: 219 שקלים.

רמת חברון, ספיישל רזרב 2016

על ידי שילוב מפתיע של קברנה סוביניון, מרלו ושיראז, מענבים שנבצרו בכרמים בהרי יהודה, יקב רמת חברון הצליח לייצר יין מפתיע במיוחד בעל טעם עשיר ועוצמתי, שמתרכך ומתאזן בחלוף כמה דקות מהלגימה. כל אחד מהזנים מעניק את הייחודיות שלו, אם זה בשומת של דובדבן או פלפל שחור, וסלט הפירות שנוצר הוא תענוג לחך. טיפה יקר, אבל טעים במיוחד.
מחיר: 360 שקלים.

הרצוג, אורנג' מוסקט, בציר מאוחר 2020

אין דרך טובה יותר לפתוח את חג הפסח מאשר עם יין קינוח טעים, שרק ימתיק את עשר המכות או את משך הזמן שאתם יושבים סביב השולחן. יין הקינוח הכשר של יקב הרצוג (משפחה צ'כית יהודית שהיגרה לארצות הברית, ומייצרת מגוון גדול של יינות) הגיע אלינו היישר מקליפורניה. הוא מבוסס על זן המוסקט ובעל בשומת של אננס, פסיפלורה וטעם מענג של מתיקות ומשמש.
מחיר: 40 שקלים.

מונטרו, אורבייטו 2021

אלו שנשארים בארץ בחג, ונותר להם רק לחלום על חופשה בחו"ל, מוזמנים לעשות זאת עם מונטרו המגיע מהררי קיאנטי שבטוסקנה. נפת הגידול אורבייטו מפיקה יינות לבנים משובחים ממבחר זנים הגדלים רק באזור זה (בין השאר פרוקאינו או גרטצ'ו). התוצאה היא יין קליל מאוד, ללא שום מחויבות או חבית, נעים ורך, ומושלם לקראת הארוחה הגדולה או כליווי למנת הפתיחה. במילים אחרות: להתרפק על איטליה דרך היין.
מחיר: 55 שקלים.

טראזס דה לוס אנדס, רזרבה, מלבק 2018

היין הבא, המיוצר מזן המלבק, עשה עלייה מהעיר מנדוזה שבארגנטינה. היקב עצמו, מבית מואט הנסי, מנוהל ברמה הגבוהה ביותר, בדיוק כמו חברת היי-טק. וכך גם היין עצמו - מדויק, נקי ומאוזן, בדיוק כמו שצריך לייצר מלבק. הוא בעל חמיצות טובה, גוף עשיר, קטיפתיות בפה ובשומת של שוקולד, ליקריץ וקצת פירות כהים.
מחיר: 79 שקלים.

טאץ' ביי פיוז'ן, סוביניון בלאן, ריינאסן 2020

יינות טאץ' ביי פיוז'ן הם המותגים הבינלאומיים של היינן דורון יצחקי, ומיובאים לארץ תחת מיתוג משובח. בין היתר, הם כוללים את הקברנה סוביניון 2016 המיוצר במחוז לנגדוק שבצרפת (140 שקלים). מאותו מחוז מגיע גם סירה גרנאש 2017 (140 שקלים) הקלאסי, בעל טעם עשיר, מורכב ומרובד טעמים. חובבי האנינות, העדינות והמתיקות - אל תפספסו את הסוביניון בלאן חצי יבש 2020 המגיע מגרמניה.
מחיר: 120 שקלים.

ז'וזף דרוהין, מורגון 2020

אחת ההפתעות של כל חובב יין היא לטעום בפעם הראשונה יין המורכב מזן פינו נואר ומגיע מבורגון שבצרפת. היקב של ז'וזף דרוהין מייצר פינו נואר משובח כבר למעלה מ-140 שנים, וכעת יש לכם הזדמנות לטעום את הזן בערב החג, כפי שהוא מיוצר בסביבות הכפר מורגון. הריח שלו יזכיר לכם אדמה אחרי הגשם, טחב ופרחים סגולים, וטעמו ממכר. ראו הוזהרתם.
מחיר: 129 שקלים.