הקורונה והאומיקרון אומנם מרחפים בכל פינה, אבל הדרך הטובה ביותר לפתוח את שנת 2022 היא עדיין מנה עשירה של בועות: שמפניה, קאווה או כל מבעבע אחר, שחלקם טובים לא פחות ממיטב השמפניות האיכותיות שנמכרות בשוק, ואף זולים מהן.
5 צפייה בגלריה
כוסות של יין מבעבע
כוסות של יין מבעבע
להתחיל את השנה בטוב
(צילום: Shutterstock)
כדי לעשות קצת סדר בין הבועות, בחרנו 18 יינות מבעבעים נהדרים שמומלץ להתחיל איתם את השנה החדשה.

אלכסנדר בונה, בלאן דה נואר, ללא שנת בציר

זוהי שמפניה המורכבת על טוהרת זן הפינו נואר, הגדל בכרמי הכפר לה ריסיי אשר בנפת היין שמפיין. מבעבע עשיר בניחוח פרחוני ורעננות, עם עוצמת גיזוז עדינה, אולם החך מתמלא בעושר פירותי, ועל כן משתלב נהדר לצד בשרים וגבינות. מחיר משתלם מאוד למותג. 175 שקל.

בולינז'ה, ספיישל קווה ברוט, ללא שנת בציר

זהו אחד מבתי השמפניה המכובדים בעולם, וזהו גם אחד המשקאות האהובים ביותר על דמותו של ג'יימס בונד. עם ממסך המורכב ברובו מהזן פינו נואר, זוהי אחת השמפניות הפריכות, נעימות ומדויקות ביותר שאפשר ללגום. נהדרת לצד סשימי או דגים טריים, אבל עוד יותר טובה לצד ארוחת חג דשנה מלאת נקניקים וגבינות שמנות. 355 שקל.

ברטל, ברוט, ללא שנת בציר

ברטל הוא בית שמפניה הפחות מוכר בישראל, אך הוא נחשב לאחד היצרנים המכובדים בנפת שמפיין בצפון צרפת. גרסת הברוט, המורכבת מכ-90% פינו נואר ומשרדונה, מפיקה מבעבע מסורתי ואלגנטי. היין עשיר בריח הטוסט הקלוי, יש בו מעט חמאתיות ונדיבות רבה בבועות ובטעם השיורי המרענן והמדויק. מחיר משתלם מאוד לשמפניה – 150 שקל.
5 צפייה בגלריה
שמפניות משמפיין
שמפניות משמפיין
שמפניות משמפיין
(צילום: יח"צ)

ריינאר, בלאן דה בלאן, ללא שנת בציר

היין האלגנטי והנהדר הזה מגיע מאחד מבתי השמפניה הוותיקים ביותר בצרפת, והוא מופק רק מענבי שרדונה. אם חשקתם לפתוח את השנה בניחוחות של אננס, אפרסק לבן, בועות מופלאות וטעם ארוך, עשיר ורענן – זהו היין בשבילכם. הוא גם מגיע במארז אקולוגי ידידותי לסביבה אשר ניתן למחזור. 349 שקל.

פומרי, ברוט רויאל, ללא שנת בציר

ברוט רויאל, המופק מהזנים שרדונה ופינו נואר באופן שווה, מגיע מבית שמפניה יפה ואלגנטי. זהו יין שמפניה המופק בדיוק לפי כל כללי הטקס והספר, עם בועות עדינות, בשומת ססגונית של לחם קלוי וחמאה טרייה, פה עשיר, מינראלי ומלא טעמי הדרים, וסיומת ארוכה שמותירה טעם לעוד לגימה ועוד אחת. 190 שקל.

פול רוז'ה , ברוט, ללא שנת בציר

פול רוז'ה, אשר קיים משנת 1849, מספק את השמפניה הרשמית של בית המלוכה הבריטי. השמפניה היבשה מורכבת מממסך של שרדונה, פינו נואר ופינו מונייה, ונחשבת איכותית ומהודרת – בצורה ובטעם. התוצאה היא יין אלגנטי, מבעבע עדין, הנהנה מסיומת פריכה וחלקה. 249 שקל.

פפנהיים, קרמאן ד'אלזס, ברוט בלאן דה בלאן, ללא שנת בציר

בנפת היין אלזאס אשר בצפון-מזרח צרפת מגדלים מבחר גדול של זנים לבנים, ובמבעבע זה ניתן לפגוש את זן הפינו בלאן, לצד הזן הפחות מוכר – אוקזרואה. היין אומנם מופק בשיטה המסורתית המדמה את ייצור היין במחוז שמפיין, אך התוצאה היא יין מבעבע וקל יחסית, נהדר למתחילים, אשר ישתלב באופן מושלם לצד מאכלים אסיתיים או מתובלים. מחיר מעולה. 79 שקל.

קוטה מאס, קרמאן דה לימו, ברוט, ללא שנת בציר

מבעבע נעים ביותר שמגיע ממחוז לנגדוק אשר בדרום צרפת, ומיוצר מארבעה זנים בשיטה המסורתית שבה מיוצרים היינות שבשמפיין. יין נעים, אלגנטי, המדגיש את הפרי לצד הבועות העוצמתיות. זהו מבעבע נהדר ליום קיצי ופחות חורפי, ובהחלט ניתן ליהנות ממנו בפיקניק, בשקיעה יפה או בארוחה רומנטית קלה. 79 שקל.
5 צפייה בגלריה
מחירים נוחים יותר. מבעבעים
מחירים נוחים יותר. מבעבעים
מחירים נוחים יותר. מבעבעים
(צילום: יח"צ)

לה גראן שה דה פראנס, בלאן פוסי, ללא שנת בציר

בבקבוק בצבעי ורוד-לבן מגיע יין רומנטי להפליא והרמוני. המיוחד בו – זהו לא מבעבע שלוגמים באופן רגיל, אלא ממלאים את הכוס בקרח טרי ושופכים מעליו את היין המבעבע. חוויה עשירה ומתוקה בטעמים ובצבעים של פירות יער, שתשתלב לצד שוקולד או תותי שדה. 44.90 שקל.

דומיין דו פטי קלושה, קרמו דה לואר, עמק הלואר, צרפת, ללא שנת בציר

מבעבע נהדר מעמק הלואר המורכב בעיקר משרדונה ומהשלמה עדינה של פינו נואר. היין מופק בשיטה המסורתית המקובלת בנפת היין שמפיין, אולם הוא בעל רעננות עוצמתית של פירות אביביים ולחם קלוי. מבעבע נהדר לצד דגים טריים. 88 שקל.

פרנסואה מונטן, אייס, חצי יבש, ללא שנת בציר

ממחוז ז'ורה שבצרפת מגיע יין מבעבע מיוחד, אשר נועד למזיגה אל תוך כוסית יין מלאה קוביות קרח. היין בצבע קש בהיר, עשיר בבשומת של פרחים לבנים ופריחת עצי פירות הדר. הפה עשיר, קרמי, מתוק והרמוני. זהו יין כיפי לקבלת אורחים או להרמת כוסית בדיוק כשנכנסת השנה החדשה, ובעיקר - במחיר משתלם. 49.90 שקל.

מיונטו, פרוסקו, ברוט, ללא שנת בציר

בימים כתיקונם, אפשר לראות כמעט בכל בית קפה ברומא או בפירנצה אנשים היושבים בחוץ עם כוס יין גדולה ובה קמפרי בתוספת פרוסקו. סביר להניח שזהו פרוסקו של מיונטו – מכיוון שהוא הנמכר ביותר בעולם. יין מבעבע זה המופק מענבי גלרה מופק בשיטת שארמה – ועובר תסיסה שנייה במכלי נירוסטה. זהו יין כיפי, עשיר, פרחוני וכמובן - נהדר לקוקטיילים. 55 שקל.

טוסר, פרימו V, פרוסקו, ללא שנת בציר

יקב טוסר, השוכן במחוז ונטו בצפון-מזרח איטליה, גאה במסורת המשפחתית והבוטיקית בייצור היין, כמו גם בנושא הסביבתי ובשימוש באנרגיה מתחדשת להפקת היינות. יין הפרוסקו של היקב, המופק מענבי גלרה, מיוצר גם הוא בשיטת שארמה – ועל כן תסיסה שנייה מתרחשת במכלי הנירוסטה. מרענן, עשיר בבועות ובטעם שנותר לאורך זמן. 56 שקל.
5 צפייה בגלריה
מתאימים גם לקוקטיילים
מתאימים גם לקוקטיילים
מתאימים גם לקוקטיילים
(צילום: יח"צ)

ג'יאקובאצי, למברוסקו, ללא שנת בציר

אם חיפשתם יין מבעבע איטלקי נעים ובמחיר משתלם במיוחד, נראה שג'יאקובאצי הוא הפתרון המושלם. היקב שבחבל אמיליה רומאנה שבצפון איטליה מייצר מגוון גדול של יינות מבעבעים ברמות מתיקות שונות. היין, המופק ברובו מזן הענבים למברוסקו, מרענן ונהדר לצד מבחר מנות ראשונות של דגים טריים, נקניקים ואפילו ליד עוגיות חמות שיצאו מהתנור. מחיר משתלם. 25 שקל.

פיקאסו, רוזה, חצי יבש, ללא שנת בציר

מחבל אמיליה רומאנה שבצפון איטליה מגיע היין המבעבע פיקאסו, אשר שונה בנוף היינות המבעבעים. זהו יין אדום מבריק בצבעו, עשיר בבועות עוצמתיות ובמתיקות המזכירה טעמי פטל, דובדבן ופירות יער. צריך ללגום אותו קר מאוד, ורצוי ליהנות ממנו ליד צלחת קינוחים עשירים או גבינות כחולות וחריפות. יבוא: בנא משקאות. 39.90 שקל.

כרמל, באזז, מוסקטו 2021

היקב הוותיק משיק לקראת השנה האזרחית החדשה את אחד היינות המבעבעים המוכרים והנמכרים ביותר בישראל, אבל בבציר חדש דנדש. זהו יין מתקתק, קליל ולא מחייב עם בשומת נהדרת של אננס, בננה ומנגו. אידיאלי להרמת הכוסית, לנשיקה של חצות ואף לליווי גבינות קלילות שיוגשו במהלך ארוחה טעימה. 30 שקל.

וילרנאו, ברוט רזרבה, ללא שנת בציר

יקב וילרנאו מקטלוניה משתמש בשיטות המסורתיות לייצור קאווה, בדיוק כפי שמייצרים את השמפניה בצרפת, אם כי בזנים ספרדיים: חרלו, מקבאו ופרלאדה. גרסת הברוט רזרבה היא אורגנית לחלוטין, והתוצאה היא יין עדין בבועות ביחס לשאר משקאות הקאווה, פרחוניות רבה לצד חמיצות בדיוק ברמה שצריך. התווית הייחודית בהשראת האדריכל המפורסם אנטוני גאודי. 55 שקל.
5 צפייה בגלריה
מהנים וזולים. מבעבעים מספרד, ישראל ואוקראינה
מהנים וזולים. מבעבעים מספרד, ישראל ואוקראינה
מהנים וזולים. מבעבעים מספרד, ישראל ואוקראינה
(צילום: יח"צ)

אודסה, מבעבע חצי מתוק, ללא שנת בציר

אחד היינות המבעבעים המסקרנים ביותר מגיע מאזור לא מוכר יחסית בתחום. יקב אודסה קיים לפי הפרסומים מאז 1896, ומפיק מגוון יינות מבעבעים ברמות שונות של מתיקות: מיבש מאוד ועד למתוק מאוד. גרסת האמצע, שמופקת מענבי שרדונה, אליגוטה וטרמינה, היא יין זהוב עם בשומת של אפרסק לבן ודובדבן צהוב. פשוט תענוג, ובמחיר משתלם מאוד. 30 שקל.