לא משנה כמה שנים אתם חיים פה ועד כמה התרגלתם לאקלים המקומי, הקיץ הישראלי הוא חתיכת אתגר. במשך מספר חודשים אנחנו מוצאים את עצמנו במרדף תמידי אחרי הבריזה.
עוד כתבות למנויים:
גם בעולם המסעדנות הבינו את הצורך האקוטי במשב רוח מרענן - והציבו מענה: רופטופס, מסעדות הממוקמות על גגות. תחת כיפת השמיים, עם ארבעה כיווני אוויר ועם רוח שנושבת בזכות הגובה, תוכלו לסעוד, לשתות משקה קריר ובחלק מהמקומות גם לשכשך בבריכה הצמודה. מהצפון ועד לאילת הדרומית, ריכזנו עבורכם את מסעדות הרופטופס הכי שוות ברחבי ישראל.

אלטמירה רופטופ

במלון סופיה כנרת פתחו לפני מספר שבועות את מסעדת אלטמירה על גג המלון, המציעה מלבד תפריט חלבי ודגים גם נוף פנורמי של הכנרת, עמק הירדן, הגולן והגליל העליון. המסעדה פתוחה לאורחי המלון ולציבור הרחב בהזמנת מקום מראש, ומציעה תפריט ובו מגוון של מנות פתיחה ועיקריות המשלבות דגים, סלטים ופסטות, למשל פילה דניס מוגש על ריזוטו, פסטה אלטמירה בחריפות מעודנת, רביולי, טרטר סלמון, סוגי סלטים טריים ועוד. תוכלו להתיישב באחת מפינות הישיבה האלטרנטיביות המשקיפות על הכנרת וליהנות גם מבר משקאות אלכוהול, קוקטיילים ויינות.
כתובת ומספר טלפון: הפלמ״ח 12 טבריה, 053-3209182
שעות פתיחה: א'-ה' 23:00-17:00, ו' - בר בלבד, 23:00-19:00
13 צפייה בגלריה
מקומות חדשים אלטמירה
מקומות חדשים אלטמירה
נוף פנורמי מהפנט. אלטמירה
(צילום: אורי אקרמן)

הרופטופ של מלון דה בלנד

למלון דה בלנד בלב העיר העתיקה בנצרת יש מסעדת רופטופ על גג המלון, עם נוף פנורמי פתוח של העיר נצרת כולה. הרופטופ פתוח לקהל הרחב, ואת המסעדה מוביל שף רמי סלאם, שף נצרתי צעיר המייצג את האסכולה החדשה של המטבח הנצרתי - קולינריה גלילית נצרתית עם טוויסט עכשווי. בין המנות המוגשות על הגג ישנן שיפוד מוסר ים על קרם לימון, שרימפס קרם שום לימון על ריזוטו קלאסי, קובה נייה עם אבן יוגורט, סינטה צרובה עם איולי שאטה, סלט טבולה עם צנוברים ושקדים, סלט שנקליש עם עוגת שומשום, סלט סלק עם אשכולית בווינגרט רימונים, סלט פירות העונה עם עלי גרגיר בווינגרט תות ועוד.
כתובת ומספר טלפון: פאולוס השישי 62 נצרת, 04-6107000

גג 21

אי אפשר לדבר על גגות מבלי להזכיר את "גג 21", עוד מקום חדש יחסית תוצרת שוק תלפיות בחיפה שנוצר והוקם מתוך אהבת השכונה והעיר. על אף שהמקום אינו קולינרי באופיו, הוא מציע מסיבות בימי שישי או שבת על הגג שתמיד יש בהן אלכוהול ודברים טעימים לאכול.
במהלך השבוע "גג 21" מתפקד בדרך כלל כמתחם לאירועים, אבל בימי שישי או שבת הוא הופך לסוג של אירוע עם אופי חיפאי מובהק. המסיבות במקום כוללות מוזיקה חיה, אמנות, אלכוהול ומיני מזונות נישתיים אבל נחמדים ומעניינים, בדרך כלל תוצרת של עסקים קטנים מקומיים או תושבי השכונה שיש להם כישרון קולינרי מסוים המגיעים להתארח. קיום האירועים תלוי במזג האוויר, ולכן כדאי להתעדכן ברשתות החברתיות כדי לקבל פרטים מדויקים יותר.
כתובת ומספר טלפון: סירקין 21 חיפה, 051-2518867

סאמא

מסעדת סאמא בעכו העתיקה מפגישה חומרי גלם טריים, בעיקר מחנויות הדגים בעיר, עם תבלינים מהשוק, והכול הופך יחד למעין מטבח ים-תיכוני אותנטי בהגשה עדכנית. האוכל צבעוני ועשיר עם מנות כמו קלמארי סגול על טחינה סומק עם לימון כבוש, סלט קיסר עם אנשובי וראשי קלמארי קריספיים, שווארמה דג ים עם בצל קונפי ועוד. שף חמודי עוקלה מוביל את המטבח השומר על עונתיות, ולכן התפריט מתעדכן מעת לעת בהתאם להיצע הים והשוק.
המשמעות של סאמא בערבית היא שמיים. שם המסעדה נקבע בזכות הלוקיישן על גג בניין מרכזי בעיר העתיקה, ממש מעל סמטאות השוק וחומות העיר, המשקיף על גגות הכנסיות והמסגדים שמסביב. בימי השבוע הגג פתוח בשעות הערב, אבל בשישי ושבת המקום פתוח מהבוקר ומציע גם בראנץ׳ נהדר.
כתובת ומספר טלפון: סלאח א-דין 14 עכו, 072-3971184
שעות פתיחה: א', ד' וה' 00:00-18:00, ו'-ש' 00:00-10:00
13 צפייה בגלריה
סאמא
סאמא
מסעדת סאמא. לא לפספס את הבראנץ' של שישי ושבת
(צילום: אפיק גבאי)

הבר של תמר

עכו היא עיר שיודעת לנצל את הגגות שלה - והנה עוד אחד מושלם: הרופטופ של מלון עכותיקה, שבשעות הבוקר מוגשת בו ארוחת בוקר הפתוחה גם למי שאינם אורחי המלון. מול הנוף המרשים של חומות העיר והים הכחול תיהנו משקשוקה, עיג׳ה, הרבה סלטים טריים ומטבלים כמו טחינה ולאבנה, מאפים שאופים במקום, גרנולה, יוגורט ופירות עונתיים וכנאפה לקינוח. בשעות הערב המקום הופך ל"בר של תמר", ומול השקיעה והבריזה מהים מגישה כאן תמר דוידסון קוקטיילים לצד תפריט במחיר קבוע שיכול להתאים גם לצמחונים - שולחן שמתמלא במאזטים עם אופי עכואי כמו למשל באבא גנוש, פלטת גבינות, גרבלקס סלמון בכבישה ביתית, עלי גפן, פטאייר מאפה תרד וגבינה ועוד. יש גם בירות ויין, ובעיקר הרבה אווירה של חופש וים.
כתובת ומספר טלפון: עיר עתיקה 10/31, 04-6511663. כשרות צהר
שעות פתיחה: א'-ה', 18:30 עד הלקוח האחרון

גג מלון האפנדי

כל ערב החל מ-17:00 נפתח גג מלון האפנדי בעכו גם למי שאינם אורחי המלון, ותוכלו להתרווח על הכורסאות מעל העיר העתיקה ומול הים הכחול ולהזמין נשנושים מתפריט האוכל שבנה אורי בורי במיוחד עבור יושבי הגג. יש כאן כריכים קלילים וטובים, פלאטות של ירקות, גבינות ודגים כבושים, וקינוחים תוצרת המקום כמו גלידה וכנאפה. כל זה מוגש לצד תפריט יינות מפואר וקוקטיילים מרעננים. בהזדמנות זו תוכלו לבקש שייקחו אתכם לראות את מרתף היינות העתיק ואת החללים המשוחזרים של מה שהיו פעם ארמונות אפנדיים, עם היסטוריה שהולכת אחורה 1,500 שנה.
כתובת ומספר טלפון: לואי התשיעי, עכו, 074-7299799
13 צפייה בגלריה
ברי יין
ברי יין
אפנדי. כדאי לרדת גם למרתף
(צילום: אלון שור)

Meaky's Top View

פאב אנגלי שניצב על גג בניין במרכז הכפר תרשיחא. מסביב נוף הכפר והרי הגליל, ברקע נשמעת מוזיקת בלוז ובר האלכוהול מצויד בכל מה שתרצו - החל מבירות מהחבית ועד לקוקטיילים ומשקאות מעורבבים. המומחיות של המקום היא דגים כבושים וכל מיני מאכלי ים, שכמעט כולם תוצרת בית ונעשים כאן על ידי מיקי ביד מיומנת, כשמנת הדגל היא הסלמון המעושן, שמוגש כאן פרוס על מגש עץ וכמעט כל שולחן מזמין אותו.
מלבד הסלמון יש כאן מחבת פירות ים, דגים ובשרים על האש, פיש אנד צ׳יפס, פלטות של גבינות מעושנות ובשרים כבושים ועוד הפתעות - בעיקר מעולם הים ובהשראה מהאוכל המוגש בפאבים בממלכה הבריטית, שם חי מיקי במשך שנים ארוכות.
כתובת ומספר טלפון: כביש השוק 1 מעלות תרשיחא, 054-5202332

דיינינגס

מרפסת הגג של מלון נורמן היא אחת היפות בתל אביב, ואפשר להשקיף ממנה על בנייני שכונת מונטיפיורי ושדרות רוטשילד. מדובר בחלל פתוח, אלגנטי ויפהפה שבו מוגש התפריט של מסעדת דיינינגס, שנפתחה מחדש לפני חודשיים אחרי סגירה ארוכה של שלוש שנים שהחלה בתקופת הקורונה. המקום עוצב מחדש, התפריט נבנה מחדש, אבל זו כנראה עדיין אחת המסעדות היקרות בעיר.
מי שיכול לעמוד במחיר ייהנה מתפריט של מנות יפניות מתוחכמות לצד מנות קצת יותר אירופיות, תפריט מעניין של סאקה לחובבי הז׳אנר וקוקטיילים מושקעים.
כתובת ומספר טלפון: נחמני 25 תל אביב, 03-5435444
שעות פתיחה: ג'-ש', 22:30-18:00
13 צפייה בגלריה
יום הסושי
יום הסושי
סושי בדיינינגס. לא לכל כיס
(צילום: אנטולי מיכאלו)

גג מלון אלקונין

מלון אלקונין שנפתח לפני חצי שנה בבניין היסטורי ששוחזר בנווה צדק מחזיק באחת המרפסות היפות ביותר בתל אביב. על גג המלון מוגש תפריט מיוחד של רובושון, הקבוצה שאחראית על מסעדת המלון ל'אפוק. גם מי שאינם אורחי המלון יכולים להזמין שולחן לגג, וליהנות מהתפריט שמתמקד במנות ביס קטנות ובמנות שמתאימות לחלוקה בסגנון צרפתי, זאת לצד קוקטיילים ואלכוהול קיציים. יש אויסטרים ובליני עם קוויאר, סנדוויצ׳ים קטנים בבגט עם סלמון מעושן או חזה אווז, וקרוקטים של אבוקדו ומוצרלה או של טונה אורטיז.
כתובת ומספר טלפון: ליליינבלום 9 תל אביב, 03-5484000. כשר

Méli-Mélo

דאנס בר קולינרי הוא קונספט שמושך קהל צעיר שמחפש לא רק לאכול אלא גם לבלות, וזה בהחלט מה שקורה מדי ערב על גג מלון בובו. מסביב לבריכת המלון בשעות הערב נדלקת תאורת דאנס בר לוהטת. שני ברים ארוכים הופכים את הגג לבר בוהמייני אורבני, האלכוהול זורם בכל מיני כוסות קוקטייל מעניינות, ותפריט האוכל נבנה על ידי שף מאיר אדוני שבחר להביא לכאן מנות בר מגוונות, קלילות ומהנות. יש כאן בוראטה קרועה, קטאייף בשר, שיפודים שמוגשים בצורה אופנתית, סלטים עם סטייל, דגים נאים והרבה מנות ממטבחים שונים בעולם עם טוויסט מקומי, כמו פאני פורי עם אבוקדו או טורטליני ריקוטה ולימון פרסי. מאוחר בלילה הטמפרטורות עולות ומתחילים לרקוד.
כתובת ומספר טלפון: יבנה 42 תל אביב, 077-2302563
שעות פתיחה: ב', ה' ו-ו' 02:00-19:00; ג', ד' וש' 02:00-20:00
13 צפייה בגלריה
מסעדות לולנטיינס מלי מלו
מסעדות לולנטיינס מלי מלו
תפריט של מאיר אדוני. מלי מלו
(צילום: אלמוג קולט)

ספיקאיזי

ממש מעל הג׳ימי הו נמצאת מרפסת יפה שמשקיפה על כל שדרות רוטשילד, על בנייני הבאוהאוס שמסביב ועל המגדלים החדשים שיוצרים תחושה של ניו יורק.
העיצוב כאן מוקפד ומנסה להיות יוקרתי ותעשייתי בו-זמנית. הקהל צעיר בעיקר. האלכוהול יקר יחסית, ותפריט האוכל כולל דגים נאים, סלטים, טאקו, המבורגר, שיפודים מושקעים, צ׳יפס, פיצות וברוסקטות ועוד. אל תשכחו להתלבש יפה.
כתובת: שדרות רוטשילד 24, תל אביב
שעות פתיחה: כל ערב, 20:00 עד הלקוח האחרון

הנסיך

מהגגות הוותיקים והמפורסמים בתל אביב, פינה היפסטרית ושמחה על גג אחד הבניינים היפים שבנחלת בנימין, מעל המדרחוב והשוק. המקום מעוצב בטוב טעם עם צמחייה ירוקה בשילוב של רהיטים אקלקטיים ואווירה אורבנית. הרבה אירועים כמו מכירות מיוחדות, הופעות של די.ג'ייז ומסיבות צהריים נערכים במקום.
תפריט האוכל מבוסס על תוצרת השוק הסמוך ומתאים לכולם, אוכלי בשר וטבעונים. המקום פתוח בצהריים ובערב, ותוכלו לאכול כאן שרימפס אפוי בכלי חרס, כדורי סופלי פריכים, שניצל עגל עם חרדל קארי, צ׳יפס חציל ועוד.
כתובת ומספר טלפון: נחלת בנימין 18 תל אביב, 058-6061818
שעות פתיחה: א' 01:00-17:00, ב'-ה' 01:00-12:00, ו' 19:00-12:00

רודי

גסטרו-בר מושקע הנמצא על גג מלון בוטיק (מאייר) המשקיף על כיכר דיזנגוף, ומספק נקודת תצפית מעניינת על כל ההתרחשות ברחוב ועל הנוף האורבני מסביב. המקום לא גדול, אבל בהחלט מצליח לייצר אווירה סוערת למדי. בעיקר בזכות האווירה והמנות הקטנות שמוגשות כאן, המקום מזכיר יותר בר מאשר מסעדת שף. על התפריט אמון השף צביקה שטראוס (סושייאל קלאב), שמגיש כאן מנות כמו סשימי אינטיאס עם אבוקדו ופיסטוק, פילה לברק וריזוטו סרטנים וגם שווארמה מטלה שנצלה שש שעות בתנור.
כתובת ומספר טלפון: דיזנגוף 98 תל אביב, 058-7313101
שעות פתיחה: ב'-ש', 1:00-19:00
13 צפייה בגלריה
מסעדת רודי תל אביב
מסעדת רודי תל אביב
רודי. יותר בר פחות מסעדת שף
(צילום: חנן פינסלר)

אברטו

בר קטן הנמצא בגג של מלון ליר בגדרה, מלון בוטיק מקסים במיקום לא שיגרתי. מלבד הבר, יש על הגג מספר פינות זולה וגם בריכה קטנה שפתוחה לאורחי המלון. התפריט כאן הוא תפריט ברים קלאסי וצנוע, ויש בו מנות כמו ארטישוק עם גבינת קשקבל, סשימי טונה, שלושה סוגים של פיצה וגם סלט קיסר. אם אתם כבר שם, כדאי להציץ על החצר היפה של המלון, ולתכנן את ארוחת הבוקר שלכם שם (פתוחה לקהל הרחב).
כתובת ומספר טלפון: שכביץ 5 גדרה, 08-6680066
שעות פתיחה: ה', 23:30-19:30(פתוח בשאר ימות השבוע לאורחי המלון והספא)
13 צפייה בגלריה
אברטו גג, מלון ליר
אברטו גג, מלון ליר
אברטו. לא לשכוח להציץ על החצר היפה
(צילום: סימפלקס)
Sky Lounge & Bar
גם לפתח תקווה יש גג - והוא ממוקם בקומה ה-19 של מלון פרימה לינק, מנקודה המשקיפה על כל גוש דן. הגג שפעיל רק בחודשי הקיץ נפתח כל ערב ב-18:00, ומאפשר גם למי שאינם אורחים של המלון ליהנות מבילוי אורבני לצד הבריכה של המלון (בימי שישי בצהריים אפשר גם להתרחץ בה). בימי חמישי בערב די.ג׳יי מגיע לנגן מוזיקה חיה. האווירה המיוחדת בגג נתמכת על ידי תפריט קוקטיילים צבעוני ומשקאות אלכוהול אחרים שעושים שמח. תפריט האוכל שם דגש על מנות אסייתיות כמו ספרינג רול, סלט נודלס, גיוזה, לחמניות מאודות עם בשר בקר או מילויים צמחוניים, חמוצים יפניים וכנפיים פיקנטיות.
כתובת ומספר טלפון: מוטה גור 4 פתח תקווה, 077-9972396. כשר
שעות פתיחה: א'-ה', מ-18:00 ועד הלקוח האחרון
13 צפייה בגלריה
קוקטיילים צבעוניים בסקיי לאונג'
קוקטיילים צבעוניים בסקיי לאונג'
קוקטיילים צבעוניים בסקיי לאונג'
(צילום: מקס מורון)

רופטופ סקיי בר

בקומה ה-12 של מלון פרימה מילניום ברעננה, במתחם ההיי-טק של העיר, ממוקם הסקיי בר שמשקיף על כל השרון ותל אביב. העיצוב מגניב, והמקום כולל מתחם סגור ומתחם פתוח, עם בר מצויד והרבה פינות ישיבה.
יש כאן מנות פשוטות ולא מתחכמות, כאלו שיכולות לשמש כמנות קטנות לצד הקוקטייל או היין, כמו צ׳יפס, נאצ׳וס, קרפצ׳יו דג או בקר וסלטים יפים, ומצד שני מנות היכולות להרכיב ארוחה של ממש למי שמגיע לגג רעב, כמו המבורגר וצ׳יפס, שורט ריבס ברוטב מתקתק, טאקוס במגוון מילויים כולל צמחוניים ועוד.
כתובת ומספר טלפון: התדהר 2 רעננה, 072-3970110
שעות פתיחה: א'-ה' 00:00-18:00

פסאו רופטופ בר

מסעדת רופטופ עם נוף פנורמי לים. העיצוב אורבני, המוזיקה מדויקת והתפריט מתאים לכולם. המקום מחולק לשני חללים: הראשון הוא מרפסת המשמשת כלאונג׳ עם מקומות ישיבה רבים בסגנונות שונים, והשני הוא מעין חדר פרטי שאפשר לעשות בו אירועים פרטיים קטנים. מבחינת אוכל יש כאן מנות כמו פלאפל כרובית, קרפצ׳יו סלמון ברכז רימונים, סלט אנדיב וגבינת עיזים, טרטר סינטה על ברוסקטה בריוש, מדליוני פילה, פסטות ופיצות.
כתובת ומספר טלפון: הטיילת 6 ראשון לציון, 050-6654943
שעות פתיחה: כל השבוע, 01:00-11:00

סאן קיס סושי בר

סושי בר בווייב צעיר מסביב לבריכה יפה על הגג בראשון לציון עם בר גדול ומרשים. יש כאן אווירת חופשה עם מוזיקה, אוכל ואלכוהול, והרבה צעירים שמגיעים אל הגג הזה לבלות עם חברים. המנות כאן צבעוניות, יפהפיות ועושות חשק, כשהמיקוד הוא בסושי וניגירי עם רולים מקוריים ויצירתיים בהמון ורסיות מפתיעות.
מעבר לסושי יש כאן גם לחמניות מאודות במילויים שונים, דגים נאים בצורת סביצ׳ה או קרפצ׳יו ומנות ראשונות כמו פוקי, פאני פורי או גיוזה במילויים שונים. לצד אלו מוגשים במקום גם קוקטיילים וקינוחים מושחתים כמו קראק פאי או עוגת גבינה. במקום נערכים הרבה אירועים ומסיבות, וגם בערבים רגילים האווירה הרגועה מלאה בסטייל.
כתובת ומספר טלפון: משה בקר 3 ראשון לציון, 03-9555148

וייצמן 22

אומנם זהו גג יחסית נמוך, אבל זה אחד המקומות המגניבים בנס ציונה ובאזור. "וייצמן 22" הוא בר מסעדה עם חלל פנימי ומרפסת חיצונית שמצד אחד מציע וייב שכונתי אינטימי, ומצד שני מגיש תפריט אוכל עם קלאס כמו תפוצ׳יפס כמהין, ארטישוק א-לה רומאנה, פיצת שמנת כמהין, כריך אנטרקוט, סלט קיסר עם ביצה רכה וקינוחים כמו בגסו קייק וקראק פאי. במרכז החלל ישנו בר אלכוהול ענקי שמצויד בכל מצרכי החובה, ואווירה צעירה ושוקקת שמשלבת חיי לילה עם קולינריה לא רעה בכלל.
כתובת ומספר טלפון: וייצמן 22 נס ציונה, 08-9301222
שעות פתיחה: כל השבוע 02:00-12:00
13 צפייה בגלריה
בר מסעדה המציע וייב שכונתי אינטימי
בר מסעדה המציע וייב שכונתי אינטימי
בר מסעדה המציע וייב שכונתי אינטימי
(צילום: יח"צ)

Maree

גג ענק על מלון Vert בנתניה המחולק למספר חללים, שבהם מתקיימת סצנה חזקה של קולינריה עילית בשילוב חיי לילה. האלמנט המרכזי במארי הוא מטבח פתוח ענק שבו הטבחים עובדים ממש מול עיני הלקוחות, זאת כמובן במקביל לעמדת הדי.ג׳יי שממנה מתנגנת מוזיקה חיה. יש כאן שלושה ברים שמוצבים במקומות שונים בחלל, נוף מהפנט של הים ואוויר נהדר. את שרביט הניצוח על האוכל במקום לקח שף אביב משה, שיצר כאן סטנדרט גבוה של אוכל שמתאים גם לאלכוהול וגם לשעות המאוחרות של הלילה, עם מנות יצירתיות כמו קרפצ׳יו טונה עם סורבה חרדל, טרטר טונה וביצה רכה על ברוסקטה, סשימי דג ים בווינגרט מטבוחה, סוכריות בטטה בקרם שומר והדרים ועוד. יש כאן גם דגש חזק על יין וקוקטיילים שמתאימים מאוד לאווירה כאן בקומה ה-15.
קהילת צפת 1 נתניה, 09-7410909. כשר
13 צפייה בגלריה
Maree
Maree
קולינריה וחיי לילה. Maree
(Photo: Buzzy Gordon)

הרופטופ של מלון ממילא

על גג מלון ממילא, כשמסביב הנוף של חומות העיר העתיקה, ממוקמת מסעדת הרופטופ. שף המלון אושרי זעפרני ושף המסעדה סימון שפירו יצרו יחד תפריט שלוקח השראה מחומרי גלם ירושלמיים שמשמשים במנות עדכניות במטבח העולמי. הרופטופ הוא נקודת מפלט מהאינטנסיביות של העיר, ובו בעת מאפשר להתחבר אל החוויה הירושלמית דרך מנות כמו סלט שוק על לאבנה סומק, טטאקי סינטה עם לימון כבוש, לברק צרוב על קרם חצילים, פרגית צלויה עם פריקה על קרם דלעת, צלעות טלה על קרפצ׳יו חציל ועוד. האוויר קריר ונעים כיאה לירושלים, מה שרק מחזק את החוויה הקולינרית.
כתובת ומספר טלפון: שלמה המלך 11 ירושלים, 02-5482230. כשר
שעות פתיחה: ב'-ו' 23:00-18:00, ש' 23:00-12:00
13 צפייה בגלריה
רופטופ
רופטופ
השראה מחומרי גלם ירושלמיים. הרופטופ בממילא
(צילום: יח"צ)

אוריינטופ

על גג מלון אוריינט תמצאו את מסעדת אוריינט טופ המשקיפה אל נופי העיר העתיקה, ובשעות הערב מגישה תפריט אוכל מעניין ותפריט קוקטיילים ויין. על הגג פזורות מגוון פינות ישיבה נוחות מסביב לבריכה. בין השאר בתפריט: נתחי בשר כמו סטייק אנטרקוט או פרגית או אסאדו, סליידרים קטנים, דגים נאים או דגים על האש, וכמובן קינוחים שמיישרים קו עם הכשרות של המקום.
כתובת ומספר טלפון: עמק רפאים 3 ירושלים, 02-5699090. כשר
שעות פתיחה: א'-ה' 23:00-19:00
13 צפייה בגלריה
ניוז
ניוז
אוריינטופ. נוף לעיר העתיקה
(צילום: אנטולי מיכאלו)

נוטרדאם רופטופ יין וגבינות

המסעדה שנמצאת במיקום הכי מיוחד בירושלים - בגג הקומה הרביעית של מלון נוטרדאם, בין החומות והצריחים של כמה מהמבנים היותר יפים וחשובים בעיר.
כפי ששם המסעדה רומז, עיקר התפריט הוא פלאטות של גבינות ונקניקים מסוגים שונים, ולצד זה מוגשות גם מנות פסטה וריזוטו, מנות ראשונות וסלטים, שלוקחים השראה מאיטליה ומיעדים קולינריים נוספים ברחבי העולם.
כתובת ומספר טלפון: הצנחנים 3 ירושלים, 050-3792000
שעות פתיחה: א'-ש' 23:00-12:00

גג מלון וולדורף אסטוריה

בבר הקיץ של מלון וולדורף אסטוריה, השף איציק מזרחי ברק מציע תפריט מגוון הכולל מנות כמו מעורב ירושלמי עם קריספי לאפה, מסחאן פרגית עם טנדורי מסאלה, קובנייה דג ים עם לימון כבוש, סביח בפיתה, עוגת בסבוסה קלאסית ועוד. המקום מגיש קוקטיילים מיוחדים שנרקחו בשיתוף מזקקת ת׳ינקרס המקומית עם הרבה תשומת לב לחומרי גלם מקומיים. מסביב לבר צמחייה ירוקה ומטופחת ופינות ישיבה נעימות ומגוונות.
כתובת ומספר טלפון: גרשון אגרון 26 ירושלים, 054-9509092. כשר
13 צפייה בגלריה
רופטופ
רופטופ
הגג של וולדורף אסטוריה. שימו לב לצמחייה
(צילום: יח"צ)

A.V ROOM

גל ישראלוביץ׳, בנו של אידי ישראלוביץ' מאימפריית הדגים של אשדוד, אידי דגים, חבר לשף חיים קדוש, יוצא מסעדת פסקדו, עוד מוסד דגים ידוע של העיר, ויחד הם פתחו מסעדה חדשה על גג מרכז הספורט במרינה באשדוד.
העיצוב נקי עם מפות לבנות, כוסות יין על השולחנות וחלונות ענקיים המאפשרים להשקיף על המרינה. בצד הקולינרי מוגשים ברוסקטות עם אנשובי או טונה, סביצ׳ה דג ים עם מלפפון ויוגורט, סשימי בכמה גרסאות מרעננות, פוקצ׳ה ודגים בטאבון ומנות של ירקות למי שפחות בקטע של דגים. לא להחמיץ את תפריט היין, השמפניה והקינוחים.
כתובת ומספר טלפון: אוניון 5 אשדוד, 08-9107661

MOOD

גם לאילת יש גג - הרופטופ של מלון NOW. במקום טאבון ענקי שקובע את הטון של התפריט - וממנו יוצאים לחמים טריים ופוקאצ׳ות עם מטבלים, פיצות ואפילו דגים שלמים שנצלים בחום ומוגשים לצד פסטות טריות. המסעדה כשרה ומציעה תפריט קינוחים חלביים. בבר ישנם הרבה יינות מוגזים מאיטליה. העיצוב מוקפד ועשוי בטעם.
כתובת ומספר טלפון: הים 5 אילת, 050-6007368. כשר שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-8:00, 00:00-14:00, ו' 12:00-8:00, 17:30-13:00, 19:30-00:00, ש' 12:00-8:00, 17:30-13:00, 00:00-21:00