הדבר הראשון שמרגישים כשנכנסים מבעד לדלתות הזכוכית האטומות הוא הריח. רענן, עוקצני ונקי - הריח הזה מלווה בנוכחותו את אזורי הפעילות השונים, בחלל לא גדול במיוחד שמוגדר כמעבדה. זה לא עוד חדר כושר, אף על פי שהדבר הראשון שרואים הוא מקבץ מכשירי אימון המפוזרים בחדר עם מראות. בכל זאת, משהו מיד מרגיש אחר לגמרי - יוקרתי, ממוקד, מתוחכם, סופר-טכנולוגי. בתוך ארבע דקות המילה נאס"א נזרקת לחלל האוויר, סנונית ראשונה לאזכורים רבים נוספים שיבואו. הצוות מתוקתק וצעיר במיוחד - תזכורת לחלום הבלתי מושג שמובטח כאן בצורה זהירה, לא מפורשת. אחת לכמה זמן נכנסת עוד ידוענית, והתמונה מתחילה להתבהר: זו ככל הנראה שגרת האימון החדשה והסודית, בינתיים, של העשירים, היפים והמוצלחים.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
אם היה פרק של "מראה שחורה" שמוקדש לאימון וטיפול גופני, אין ספק שהוא היה נראה בדיוק ככה. שתי דקות ממחלף שבעת הכוכבים בהרצליה, בין פטיסרי יוקרתי לחנות בריאות, התמקמה לה לפני כמעט שנה מעבדת Ever Lab - מתחם בריאות בוטיקי שמבטיח "לעכב את נזקי הזמן" באמצעות פעילות ממוקדת, מכשור חדשני ותמיכה מדעית. היזמיות, סיגל ולימור שילוני, הן גיסות שחיפשו את פרק ב' של הקריירה המקצועית שלהן, וגילו במקביל מודעות חדשה לבריאות גופנית ולאריכות חיים. לימור הגיעה כיזמת שמכרה שני סטארט-אפים בתחום הבריאות, ואילו סיגל שימשה בעברה מנכ"לית חטיבת תענוג והנאה בשטראוס (ובשפת העם: חטיבת המתוקים). את הרעיון למעבדה הן הגו יחד בשיח מרפסת שגרתי.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"בגיל 50 נתתי לעצמי מתנה והחלטתי ללמוד רפואה תזונתית, ותוך כדי הלימודים נפתחו לי העיניים", מספרת סיגל. "הבנתי שיש לי עוד המון מה ללמוד על הגוף הזה, שמלווה אותי כל החיים ואני בעצם לא יודעת עליו כלום".
3 צפייה בגלריה
קפסולת שינה. מעבדת Ever Lab
קפסולת שינה. מעבדת Ever Lab
קפסולת שינה. מעבדת Ever Lab
(צילום: יאיר שגיא)
סוג של משבר גיל?
"לגמרי. וגם של קריירה. התעורר הרצון לעשות קריירה ממקום שעושה טוב לאנשים, ממקום שיש לו השפעה משמעותית, שאת מתחברת אליו, שהוא לא רק קריירה אלא שזה באמת בדמך. משהו שאת מאמינה בו ובשורה שאת רוצה להביא לעולם".
פתחתן ממש בשיא הקורונה. ריסקי קצת, לא?
"כשהתחלנו, אנשים שעבדנו איתם אמרו לנו 'אה, בטח לא תפתחו עכשיו בגלל הקורונה'. ואנחנו אמרנו מה פתאום, נהפוך הוא, אנחנו מרגישות שעכשיו אחרי הקורונה אנשים יבינו הרבה יותר טוב מה זה בריאות, כמה זה חשוב, ולא ייקחו את הנושא הזה כמובן מאליו".
3 צפייה בגלריה
מימין: לימור וסיגל שילוני
מימין: לימור וסיגל שילוני
מימין: לימור וסיגל שילוני
(צילום: יאיר שגיא)
הן גיבשו רעיון ראשוני ויצאו לחקור. "גילינו שהמדע עשה קפיצה מטורפת בהבנה של גוף האדם", אומרת סיגל. "אנחנו חיים בעולם ורואים סביבנו אנשים מזדקנים וחולים, ואומרים לעצמנו: 'בסדר, ככה זה החיים, בסוף גם אני אהיה חולה, גם אני אזדקן וככה תיראה הזקנה שלי'. אבל זה ממש לא נכון. יש תחום שלם במדע שנקרא אריכות חיים, שאומר שאנחנו יכולים לקחת שליטה על הגוף שלנו ולעזור לו לפעול בצורה חכמה יותר. בצורה שמשרתת את האינטרסים שלנו. הגוף הוא מאוד חכם, אנחנו פשוט לא מפעילים אותו בצורה נכונה".
בחלל המרכזי ניצבת עמדת הקבלה, ולצדה שני פודים - קפסולות שינה ייעודיות למדיטציה, שניצבות מול החלונות הגדולים ומשקיפות אל הנוף של הרצליה. במתחם הפעילות פזורים מכשירים בודדים - שלא נראים כמו מכשירי אימון שגרתיים - ואליהם מחוברים צגים משוכללים: מכשיר ARX לבניית שריר על בסיס התנגדות אדפטיבית (בניגוד למשקולות שאנחנו מכירים מחדר הכושר), ומכשיר אימון נוסף שמבוסס על הגבלת זרימת הדם. "ככה אנחנו בעצם עושים 'האקינג' למוח", מסבירה סיגל, "אנחנו גורמים לגוף לשחרר חומצה לקטית לכיוון המוח, וככה הוא מייצר הורמונים אנאבוליים שעוזרים לבניית השריר".
בנוסף נמצאים בחדר שני מכשירים שכוללים לוחות חכמים לפעילות קוגניטיבית, ומכניסים קצת פעילות משחקית לצד הפעילות הגופנית, מיטת קור ומיטה למסאז' מטאבולי, שמעוררת מחדש את מערכת העיכול. בחלל אחר ממוקם ה"ספא": חדר שירותים ומקלחת, ולצידו סאונה בטכנולוגיית אינפרא-אדום, ותא קור במינוס 85 מעלות. הכול כאן מוקפד - מהתאורה, דרך השילוט ועד לאוזניות הבלוטות' המחוברות למסכי מגע עם רשימות השמעה מובנות בספוטיפיי.
אני לא חושבת שאני מצליחה לזהות שום מכשיר פה.
"מה שאת רואה פה זה טכנולוגיות שנמצאות בשימוש אצל קבוצות-קצה, כאלה שנורא חשוב לשמור עליהן, כמו נאס"א, קבוצות NFL ו-NBA, ויחידת 'אריות הים' של הצבא האמריקני".
את המכשירים האלה אני אמצא במתקנים של נאס"א?
"כן. אלה סוג של טכנולוגיות שיקום. כשאסטרונאוטים חזרו מהחלל, הם חזרו עם תהליכי הזדקנות מואצים. זיהו שזה בגלל המרחק מכדור הארץ ומהשמש. בנאס"א אמרו 'או.קיי, אנחנו צריכים לפתח טכנולוגיה', והעלו אותם על מכונות מיוחדות שעוזרות להם לאט-לאט להחזיר את מה שהם איבדו. היה לנו חשוב להביא מכשירים שיש מאחוריהם מחקר, שהם מבוססי מדע".
אתן לא מדעניות.
"עם כל הכבוד לי וללימור, רצינו לוודא שאנחנו בונות את המקום הזה במארג נכון של טכנולוגיות. לקחנו איתנו את פרופ' יובל חלד, הוא היה הפיזיולוג הראשי של צה"ל והוא היום מדען שמתמחה בתחום של אריכות ימים. יחד איתו עשינו מעין פיק אנד צ'וז, ליקטנו את הטכנולוגיות הכי טובות שאנחנו יכולים לעמוד מאחורי מה שהן עושות. שיש מאחוריהן מספיק ידע וניסיון, לא מחקר של שני עכברים. כל מכשיר קיבל את הכשרות והחותמת שלו".
הקונספט מחולק לשלושה: פעילות גופנית, פעילות קוגניטיבית ושיקום הגוף. שעת פעילות במעבדה, לפי פרוטוקול פעילות מותאם אישית, תעלה לכם כ-450 שקלים, ותחייב צמד הצהרות בריאות מקיפות למדי. האידיאל הוא פעמיים בשבוע, וזה כבר מסתכם בלא מעט כסף. "לרוב מגיעים לכאן אנשים בגילי 50-45, שמבינים יותר כמה חשוב לטפל בעצמם, שיש להם את הפניות הנפשית והכספית להשקיע בבריאות שלהם. היום אנשים יוצאים לריצות ועושים לעצמם נזקים, מעמיסים משקולות בחדר כושר ועושים נזק. למה לא להשתמש במדע ובטכנולוגיה?"
כי, כמו שאפשר לראות פה, המדע והטכנולוגיה עולים כסף. והרבה.
"ברור, בגלל זה אנחנו אומרות שהגעת פה לעתיד. אנחנו סנונית ראשונה, בעתיד זה יהיה הרבה יותר נגיש. טכנולוגיות הן תמיד מאוד יקרות בהתחלה, ואחר כך המחירים יורדים. אבל זה לא רק הכסף, זה ה'סטייט אוף מיינד', זה איך את מסבירה בכלל את כל הדבר הזה. אני לא מוכרת משהו שקל להבין אותו".
בואו נבהיר את זה רגע: מה בעצם אתן מוכרות? נעורים? חיי נצח?
"אין פה הבטחה שתחיי לנצח".
בכל זאת, Ever. זה בשם. בהודעת היח"צ יש אפילו "מכונת זמן".
"אנחנו מדברות רק על בריאות. שמה שיש לך לחיות - שיהיה בבריאות טובה. אנחנו עוזרים לך לגרום לגוף שלך לעבוד בצורה כזו שתשרת אותך, לנצח - עד איפה שאת צריכה לחיות. היום אנחנו יודעים ש-80% ממה שיקרה בסוף תלוי במה שאת עושה, ורק 20% זה הגנים. אז אנחנו פה כדי לשפר את ה-80% ולעזור לך לנצח את הגנטיקה".
לא חיי נצח, אומנם, אבל שלל הבטחות אחרות בהחלט ניתנות פה: למשל, שאת מה שאתם רגילים להשיג בפעילות מאומצת של שעות ארוכות בחדרי כושר תשיגו כאן בשעה אחת בלבד; ש-20 דקות מדיטציה בקפסולת שינה הן שוות ערך לשעתיים וחצי של שינה משקמת; ש-20 דקות בסאונת אינפרא-אדום מרגישות כמו חיבוק; וששלוש דקות של קיפאון בתא קור יגרמו לכם לצאת בתחושה שאתם הולכים לכבוש את העולם. "אני תמיד אומרת 'זה לא אנחנו - זה הגוף שלכם עושה את העבודה'. אין פה התערבות, אנחנו פשוט מעבירים אתכם למצב כזה שהגוף מתחיל להתעורר ולעשות מה שהוא צריך".
הרזיה, בעיות שינה, דלקתיות וכאב, בעיות קוגניציה, חוסר מצב רוח כללי ושימור הגוף - כל אלה מקבלים מענה במעבדה, שמקבלת בקצוות גם מתאמנים בגיל 70 או בגיל 15. "מגיעים לפה אנשים שרוצים לשמור על מה שיש להם או לשפר את המדדים. מגיעים ספורטאים ומנכ"לים, שאין להם זמן ורוצים להגיע לתוצאות מהר, לשפר יכולות פיזיות וקוגניטיביות. מגיעים אנשים שיש להם בעיות, שלא ישנים טוב בלילה, שאומרים 'אני כל הזמן חולה' או 'אין לי אנרגיות'. ואחרי שהם נמצאים פה תקופה הם אומרים פתאום שיש להם מצב רוח טוב יותר, שהם יצירתיים יותר. הם לא מבינים שהגוף שלהם מחדש מיטוכונדריות, וכל המערכת מתחילה לעבוד בצורה טובה יותר".
למה ילדה בת 15 צריכה להגיע לפה?
"מכל מיני סיבות. תמיד יש קצוות. הפעילות פה נעשית בצורה מאוד בטוחה. לכן גם אמא שלי יכולה לבוא להתאמן פה, וגם משתתפים מ'נינג'ה ישראל' יכולים. את לא יכולה להעמיס פה משקולות, את מקבלת את המשקל המדויק אלייך".
רגע לפני סיום אני מחליטה לבחון מקרוב את קפסולת השינה. המראה העתידני קורץ, אבל יותר מזה - ההזדמנות לדחוס שנ"צ שיקומי באמצע היום בפרק זמן של 20 דקות בלבד קוסמת לי במיוחד. אני חולצת נעליים ונשכבת על המיטה. על פרק היד השמאלי מוצמדת לי מדבקה. "זה בשביל המרידיאן השישי", מסבירה לי המלווה הצעירה, ומספקת קריצה גם לרפואה פחות מדעית ויותר אלטרנטיבית. היא מכסה אותי בשמיכה כבדה - פתרון יעיל במיוחד להפחתת חרדה וסטרס - ומגישה לי אוזניות וכיסוי עיניים.
3 צפייה בגלריה
תא קור, תא חום
תא קור, תא חום
תא קור, תא חום
(צילום: יאיר שגיא)
הרגליים עולות גבוה, ואני צוללת, או לפחות מנסה. באוזניים מנגינת מדיטציה - "בתדר מיוחד שמאט את פעילות גלי המוח", כך הוסבר לי קודם - אבל אצלי המחשבות רצות. מרגיע, כן. נחמד. אין ספק. מנחם אפילו, אם מצליחים לשכוח לרגע איפה נמצאים. 20 הדקות שלי חולפות מהר, והמוח עדיין רץ. אולי אני סקפטית מדי, ואולי אני פשוט צריכה ביקור חוזר.