בדצמבר האחרון, יומיים לפני ששודר הריאיון של ניקי גולדשטיין ואייל שלום בתוכניתה של דנה ויס, עמדה מירב שלום, גרושתו של אייל, בחנות תאורה עם לקוחות, ולא היה לה שמץ של מושג מה עומד לקרות. "פתאום שמעתי שנכנסות לי עשרות הודעות בדקה", היא נזכרת ומציתה סיגריה. "אחרי שעתיים פתחתי את הטלפון, וראיתי שחברות כתבו לי להתקשר דחוף, כי כל הרשת ואתרי הרכילות מוצפים בפרומו של הריאיון הזה. קיבלתי גם הודעות מאנשים שלא פגשתי 30 שנה. הייתי חייבת לנהל את האירוע. אמרתי ללקוחות, 'אני חייבת לחתוך'".
אייל: "באותו יום בצהריים הייתה לנו הרמת כוסית עם המשרד במסעדה, ולא היה להם מושג. חתיכת סרט".
מירב: "חשבתי, מה אני עושה? ומה עם הילדים שלי שעוד שנייה יוצאים מבית הספר?"
אייל: ״ידעתי שאני מעביר את מירב דרמה ציבורית".
עוד כתבות למנויים:
כדי להתמודד עם הרעש, העלתה מירב פוסט קצר לאינסטגרם. "קיבלתי באותו בוקר לפחות 100 הודעות מאנשים שמשתתפים בצערי, שחשבו שהפרידה שלנו קרתה לפני שעה. נאלצתי לכתוב פוסט ולהסביר שהפרידה שלנו התרחשה לפני שנה וחצי, שאני כבר בזוגיות, ושאני ואייל בעסק ביחד, 'הכל טוב, תירגעו'. כעסתי, כי נכנסתי בעל כורחי לסרט שלא רציתי להיות שחקנית בו. אף פעם לא הייתי בסרטים הזויים ובסיפורים מטורפים. זה לא שייך אליי. אייל אוהב דרמות".
6 צפייה בגלריה
מירב ואייל שלום
מירב ואייל שלום
מירב ואייל שלום. ''ידעתי שאני מעביר אותה דרמה ציבורית''
(צילום: דנה קופל)
אייל: "אני אוהב ריגושים".
מירב: "ואני מעדיפה ריגושים בדרכים אחרות".
אם לא הייתן על הירח באותו שבוע, סביר להניח שגם שיחת הברזייה שלכן עסקה בסיפור הזה: הקומיקאי ניקי גולדשטיין ואייל שלום, חברי ילדות, יצאו מהארון בפריים טיים וסיפרו שהם זוג. שניהם בעלי משפחות, אצל שניהם הנישואים הסתיימו עוד לפני כן: אלו של ניקי עם שירלי גולדשטיין, שהייתה גם המנהלת האישית שלו, ואלו של אייל עם מירב. וכדי להפוך הכל לעסיסי יותר, מתברר ששני הזוגות האלה היו גם חברים טובים במשך שנים.
בני הזוג שלום עדיין מלקקים את הפצעים מהשבר הגדול שנבקע בחייהם. הם יושבים במרפסת של מה שפעם הייתה דירתם המשותפת, בשכונה שקטה בפתח-תקווה, ומנסים לשרטט מה השתבש עוד לפני הדברים שפורסמו בכל מקום. מירב נשארה לגור בדירה המעוצבת, בעוד אייל מתגורר בבניין סמוך. הם חולקים משמורת משותפת על ילדיהם ונפגשים מדי יום בסטודיו המשותף שלהם לעיצוב פנים, שבו נותרו שותפים.
מירב יפת (44) גדלה בהרצליה, בתו של סגן ראש העיר לשעבר. הוריה התגרשו כשהייתה בת 13. היא הייתה ילדה ששרה בלהקת הנוער העירונית והתגייסה ללהקת המפח"ש. אייל (45) נולד בכפר-סבא, עבר עם המשפחה לרמת-השרון, למד בתיכון אלון לאמנויות (שם גם הכיר את גולדשטיין) ושירת בלהקת הבקו"ם. הם הכירו בגיל 19, כששניהם היו חיילים שעבדו במקביל לשירות כמלצרים מזמרים במועדון ברעננה. ״ראיתי את מירב, בחורה מגניבה וכיפית, והיה קליק", משחזר אייל. "בשלושת החודשים הראשונים היינו ידידים, חלקנו את הטיפים חצי-חצי".
מירב: ״ויום אחד ישבתי עם חברה מהעבודה והיא אמרה, ׳אייל סיפר לי שהוא מאוהב בך׳. ופתאום משהו בי השתנה כלפיו. באתי לראות אותו בהופעה בבקו״ם, ואחריה הלכנו לשבת באיזה מקום, התנשקנו ונהיינו זוג. היינו ישנים כל הזמן ביחד בבתים של ההורים שלנו. התאהבות של ילדים".
בגיל 22 הם שכרו דירה ראשונה ביחד, והחלו החיים. מירב עבדה כזמרת מלווה של צביקה פיק ומאוחר יותר כמנהלת משרדו; אייל עבד בשיווק נדל"ן. ביום הולדתה ה-25 הוא הפתיע אותה בהצעת נישואים על גונדולה בוונציה. בחתונה שלהם הם נכנסו לחופה עם דואט שאייל כתב והלחין. צביקה פיק הופיע והיה אורח הכבוד.
המשבר הראשון התרחש כשבנם הבכור, אורי (היום בן 16), היה בן חודש וחצי. אמה של מירב נפטרה אז מסרטן בגיל 59, חודשים ספורים לאחר שאובחנה. "כולנו התפרקנו", נזכרת מירב. "זו הייתה אמורה להיות השנה הכי מאושרת ושמחה בחיים שלנו".
אייל: "החיים כבר לא היו אותו דבר. יחד עם השמחה נכנסו צער וחרדה ועשינו המון טעויות".
אייל: "היא חשבה, רגע, אז הוא עבד עליי כל החיים? הוא הומו? היה לה קשה. החודשים האלה היו קשים. עברנו טלטלה"
כתוצאה מהמשבר החליטה מירב שהיא לא חוזרת לעבודה עם פיק, אלא מקדישה עצמה לגידול בנה. שלוש שנים אחר כך נולד בנם הצעיר, איתי (13). "יום אחד ירדתי לגינה עם הבן הקטן, פגשתי איזו אמא ודיברנו", מספרת מירב. "היא שאלה אותי, 'מה את עושה בחיים?', ואמרתי לה, ׳כלום, מגדלת את הילדים שלי׳. חזרתי הביתה ואמרתי לעצמי, 'את לא תהיי כלום'. ואז הלכתי לפסיכולוגית בפעם הראשונה בחיים שלי. החלטתי ללמוד עיצוב פנים".
בסיום הלימודים הציעה מירב לאייל לאחד כוחות בתחום המקצועי. "אמרתי לו, 'אתה לא מאושר בעבודה שלך, תצטרף אליי. אנחנו נצליח'". לפני עשור פתחו את הסטודיו המשותף והמצליח שלהם לעיצוב פנים, שכאמור הם שותפים בו עד היום (ראו מסגרת).
הסדקים החלו להיווצר ב"משבר גיל ה־40 של אייל", כפי ששניהם קוראים לזה: בגיל 37 הוא החליט לעבור ניתוח לקיצור קיבה. ״שאלתי את עצמי יום אחד, איפה כל השנים המפוספסות שלי", משחזר אייל, ומירב מהנהנת. "היו שנים שעבדתי כמו חמור מבוקר עד ערב. לא ראיתי באותו זמן את מה שבניתי והשגתי. הסתכלתי על החיים שלי ואמרתי, רגע, מה זה? הזמן דוהר ונגמרו לי החיים. בנוסף, סחבתי על עצמי חבילת שומן של 40 ק״ג. תראי איך נראיתי פעם (מציג תמונה מהסלולרי שלו). אני לא מתבייש. להפך, אני גאה בזה. בשבילי הניתוח היה משנה חיים".
6 צפייה בגלריה
מירב ואייל שלום
מירב ואייל שלום
''בגיל 40 אייל כבר לא היה הבחור שהתחתנתי איתו''
(צילום: דנה קופל)
מה היה הטריגר לעבור ניתוח כזה? "חשבתי שאם אמשיך להיות שמן, לא אוכל להיות מעצב פנים. זה לא משדר אסתטיקה ויופי. זאת גם הסיבה שבשנתיים הראשונות של העסק הייתי מאחור. לא יכולתי לעמוד ליד הפצצה הזו (מצביע על מירב) כמו שנראיתי. הרבה שנים שחררתי מעצמי את מי שאני באמת. קראו לי 'הסבא'. חוויתי תחושה שאני אדם מבוגר בגוף צעיר, ועל זה פיתחתי מיד אחרי שהתחתנתי חליפת שומן. פיציתי על הרבה דברים, ואוכל הפך להיות הנחמה שלי. שנאתי את עצמי. איבדתי את כל הביטחון העצמי, המיניות שלי נפגמה. מירב, מהמקום שלה, אכלה אותה, התחתנה עם בחור רזה וקיבלה מישהו אחר".
מה קרה אחרי הניתוח? "ירדתי במשקל, ומתוך השינוי החיצוני הגיע שינוי פנימי. הפכתי לאדם יותר מחובר לעצמו, ואז באו השאלות: למה לא ביליתי יותר כל השנים? עבודה וזוגיות ביחד זה סוג של סיר לחץ, ומצאתי את עצמי בסוף יום עבודה כזה רוצה לצאת ולנקות את הראש".
מירב, איך חווית את המשבר הזה בבית? "בגיל 40 אייל כבר לא היה הבחור שהתחתנתי איתו".
הוא הפך לגבר שרוצה לטרוף את החיים. אייל: "מירב פחות התחברה אל הבנאדם שנהייתי. אני אהבתי את האדם החדש הזה, עבורי אייל החדש היה כל מה שחלמתי עליו כל החיים. כל הנקודות התחברו כדי שנוכל להסתכל אחד לשני בלבן של העיניים ולשאול את עצמנו: את רואה את עצמך מתבגרת איתי? אתה רואה את עצמך מזדקן איתי? התשובה הייתה לא".
לפני כשנתיים החליטו השניים להפריד כוחות. בפברואר 2021 הם כבר היו גרושים רשמית. חשוב להם להדגיש: אין בהכרח קשר בין הגירושים שלהם ובין הזוגיות של אייל עם גולדשטיין, שבעצמו התגרש באותה התקופה. למרות השמועות בתעשייה, שלפיהן הזוגיות בין גולדשטיין לשלום הייתה מאיץ לגט הרשמי ולפירוק שתי המשפחות, מירב מבהירה שהאהבה נגמרה עוד קודם: "הרבה שנים אחורה הזוגיות שלנו החלה לדעוך, הרגשתי שאני כבר לא נמצאת במקום הנכון".
שקלת לפרק את החבילה עוד לפני כן? "הרבה פעמים זרקתי את זה לאייל. חיכיתי לטיימינג שבו יהיה לי אומץ לעשות את הצעד הזה, שהילדים קצת יגדלו ושיהיה לי כוח להתמודד. ואז התחילה הקורונה, והרגשתי שאני כבר לא שם. אהבתי את אייל, אבל זו כבר לא הייתה אהבה זוגית. רציתי להגיד לו שזה נגמר, ולא היה לי אומץ. לתפוס את הרגליים וללכת זה לא פשוט. את מרסקת את כל העולמות סביבך. ואז, בוקר אחד לפני שנתיים, הייתה לי הארה. הבנתי שאני חזקה ושאבתי כוח לקבל את ההחלטה להיפרד. גם אייל רצה את זה. אמרתי לעצמי, 'שחררי אותו, ותשתחררי לעבר חיים טובים יותר'".
אייל: "הילדים הגיבו בהלם גדול. ישבנו איתם אחרי שעברנו הדרכה הורית. מי שחושב שהוא יכול לעשות דבר כזה לבד, מכניס את עצמו למקום לא טוב''
איך נראתה השיחה הזו? "היה בכי של שנינו. ביקשתי שנעשה את זה לאט-לאט בשביל הילדים. מול העיניים ראיתי רק אותם".
איך הם הגיבו? "הם לא ראו את זה בא והתפרקו לנו בפרצוף, ולרגע שאלתי את עצמי אם זה הצעד הנכון".
אייל: "אבל מהרגע שעזבתי את הבית לא היו חרטות אלא הבנה שצריך להתמודד עם הקושי".
בסוף דצמבר האחרון, כאמור, נחשפה הזוגיות של אייל וניקי גולדשטיין. הילדים שלהם ידעו על כל זה כבר חצי שנה קודם לכן. החבורה שכללה את ניקי ושירלי, אייל ומירב, שבילתה יחד בחופשות בארץ ובחו"ל, עם ובלי הילדים - התפרקה. מירב לא בקשר עם ניקי ולא עם שירלי. נתק מוחלט. "היינו שני זוגות חברים מאוד טובים, כמו משפחה", היא אומרת. "גידלנו את הילדים ביחד".
אייל לא מרגיש צורך להתנצל על ההתאהבות בחברו הטוב. ״לא היה שום רמז שזה מה שיקרה לי, ומה שקרה היה מאוד מבהיל. התאהבתי בבנאדם ללא קשר לג׳נדר שלו. זה היה מסוג הדברים שלא יכולים לקרות. לא יכול להיות שהחבר הכי טוב שלך מהתיכון והצבא - איתו אתה מגיע למקום הזה. יש הפתעות בחיים".
6 צפייה בגלריה
ניקי גולדשטיין ואייל שלום
ניקי גולדשטיין ואייל שלום
עם בן הזוג הנוכחי ניקי גולדשטיין. ''לא היה שום רמז שזה מה שיקרה לי''
(צילום: רפי דלויה)
ב"ארץ נהדרת" שודר מערכון עליך ועל ניקי, שבו הוצגת כמי שהיה בילדותו מנהל מועדון המעריצים של ריטה. "ראיתי וצחקתי. אגב, אני לא הייתי מנהל מועדון המעריצים, זה היה ניקי. אבל בסדר, אין לי בעיה שהבדיחה עליי".
המערכון הזה רומז: לא מאמינים שבאמת היית סטרייט. "אני באמת לא מרגיש צורך להצדיק את עצמי ואת המעשים שלי. אני חי את חיי. מיניות היא דבר מתפתח. אם היית אומרת לי בגיל 20 שאני אהיה היום בזוגיות עם גבר, הייתי אומר לך שאת חולה בראש. זה לא פגש אותי גם בגיל ההתבגרות. הייתי מלך הכיתה, ועכשיו, כשהיה מפגש של בית הספר, שמתי לב שעם כל הבנות היה לי 'משהו'. הן לא מבינות מה קרה".
מה באמת קרה? "מיניות היא לא שחור ולבן. היא קשורה לפתיחות בראש ולמי שאתה, וגם להתאהבות בבנאדם. זה קרה לי עם גבר רק בגלל שזה היה אני וניקי בסיפור הספציפי הזה. הייתי סטרייט לחלוטין, נשוי למירב, שהיא הכי נשית שיש. הייתה בי היכולת להיות פתוח. ואולי היו לי גינונים יותר נשיים ואני מתחבר לצד האמנותי שלי".
מירב: "אני לא ראיתי אצלו שום גינונים נשיים".
אייל: "להגיד לך שראיתי את עצמי חי עם גבר? Never Ever. מי שלא מאמין לי, שלא יאמין. התחלתי סיבוב חדש, אני מאוהב עד מעל לראש, אבל כל השנה האחרונה הייתי בפרדוקס אימים כי לא יכולתי לעשות עם זה כלום. בן הזוג שלי הוא אדם מפורסם, וידעתי שאם אצא עם זה החוצה, כל המדינה תדע. במשך הרבה זמן הסתרנו את זה מהילדים, החברים והמשפחה. מירב הייתה היחידה שידעה".
6 צפייה בגלריה
בית בעיצוב של מירב ואייל שלום
בית בעיצוב של מירב ואייל שלום
בתים בעיצוב של מירב ואייל שלום. שמרו על העסק המשותף למרות הפרידה
(צילום: אייל גונן)
6 צפייה בגלריה
בית בעיצוב של מירב ואייל שלום
בית בעיצוב של מירב ואייל שלום
(צילום: אייל גונן)
מירב, בואי נחזור לרגע שבו אייל סיפר לך. מה הייתה דרגת ההלם שלך? "זו הייתה הפתעה מוחלטת. מבחינתי זה הגיע משום מקום ולא ראיתי או הרגשתי שום סימן מקדים. הקושי שלי גם היה שאייל ממשיך הלאה עם מישהו שהיה החבר הכי טוב גם שלי".
אייל: "זה הציף אצלה תחושות, בצדק גמור, והיא חשבה, רגע, אז הוא עבד עליי כל החיים? הוא הומו? היה לה קשה. החודשים האלה היו קשים. הזמן מרפא ומחשל, ואנחנו מדברים היום עם קצת פרספקטיבה, אבל עברנו טלטלה".
איך הגיבו הילדים? "הלם גדול. ישבנו איתם אחרי שעברנו הדרכה הורית. מי שחושב שהוא יכול לעשות דבר כזה לבד, מכניס את עצמו למקום לא טוב. ישבנו אצל מטפלת הורית ואצל מטפלת עבורנו, שהושיבה אותנו כל שבוע לסשן כדי שנוציא ונשחרר רגשות. לילדים הגענו מתוך בשלות. מירב ישבה מולם ואמרה, 'אתם רואים שהתגרשנו ושלכל אחד מאיתנו טוב בחיים ושגם אצלכם הקרקע יציבה, ואנחנו רוצים לספר לכם משהו טוב, אבא נמצא בזוגיות. זו זוגיות עם גבר ואתם אפילו מכירים אותו. זה ניקי'. איתי תפס פנים של לא מבין, חשב שאולי עבדו עליו ושזו מתיחה. הוא היה בסערת רגשות. אורי אמר, ׳מפתיע, אבל אם אתה מאושר, אז אני מאושר׳. שמחתי שהוא לצדי".
כיום, אומר אייל, "אני מאושר עד מעל הגג ולא רואה את עצמי במקום אחר. אם לא הייתי שלם ב-150% עם מה שעשיתי, לא הייתי מתראיין בטלוויזיה. עבורי זו לא הייתה 'יציאה מהארון' אלא חוב שלי למציאות שנוצרה, כי לא הסכמתי לחיות בהסתרה. מירב אמרה לי, 'אתה יודע מה הבעיה שלך? אין בך פחד'. זה נכון. אנשים רואים בי דמות מעוררת השראה בגלל מה שקרה לי. כשפוגשים אותי ואת ניקי ברחוב מפרגנים לנו מכל עבר, כי הלכנו עם הלב והאומץ".
6 צפייה בגלריה
ניקי גולדשטיין אייל שלום
ניקי גולדשטיין אייל שלום
''כשפוגשים אותי ואת ניקי ברחוב מפרגנים לנו מכל עבר''
(צילום: מוטי לבטון)
מירב, אילו תגובות את מקבלת בימים אלה? "המשפט שאני שומעת כל הזמן הוא 'איזו אצילות נפש הפגנת'. קוראים לי 'אמא מגוננת' ו'אישה השראה'".
לפני עשרה חודשים הכירה מירב דרך חברים משותפים את ג'רמי (45), בן זוגה הנוכחי, איש עסקים, גרוש ואב לילד. הם מבלים יחד בכל רגע פנוי, ולאחרונה נפשו בדובאי. החיים המשיכו. "אחרי שהתגרשתי הרבה גברים שלחו לי, 'היי, אפשר להכיר?'", מחייכת מירב, "הם ישר נחסמו. כשאני וג'רמי נפגשנו לדייט, הבנו שזה זה. אנחנו שתי נשמות שנפגשו. הילדים שלי אוהבים אותו, והילד שלו מחובר אלינו. כיף לנו ביחד".
לא מזמן ביקש אייל להיפגש עם ג'רמי כדי להכיר אותו. "ישבנו יותר משעתיים ובכינו כמו ילדים קטנים מרוב שמחה על החיבור שלו איתה. ראיתי מולי בנאדם טוב שאוהב את מירב, וזה מילא אותי שקט. מירב מצאה את מה שהיא הייתה צריכה. אני שמח שהיא בזוגיות טובה כי מגיע לה".
השתקמתם מהטלטלה? "עדיין לא. אנחנו צריכים לעבור תהליך ריפוי, וחשוב שהקוראות יֵדעו שלא הכל ורוד. הייתי צריך לספר להורים, לאחים ולחברים, שהגיבו בהפתעה מוחלטת, ואחר כך נוצר לנו כזוג גרוש פיצול בין החברים. בסדר, המקום שלי בשנה וחצי הזו הוא להתכופף ולחכות עד שיעבור זעם".
מירב: "גיליתי שאני אדם חזק ולא נותנת לעצמי ליפול. אייל ואני זה גורל, ואני לנצח אשמור לו את כל הזיכרונות היפים. הם לא נמחקים ברגע".
למרות הפרידה, הדרמות והסחרחורת התקשורתית נשארו מירב ואייל שלום שותפים לסטודיו לעיצוב פנים הנושא את שמם וחוגג בימים אלה עשור להיווסדו. עם שמונה עובדים, עשרות פרויקטים בעבודה ומאות לקוחות, אין להם רצון לפרק את הבייבי המשותף, שהוא העילה המרכזית להחלטתם להתראיין. בימים אלה משיק הסטודיו בית ספר קטן לעיצוב, שיציע הרצאת השראה לחובבי עיצוב וסדרה בת ארבע הרצאות למעצבים מתחילים, שם ישתפו בשיטת העבודה שלהם וינדבו כלים וסודות מקצועיים. בחלוקה ביניהם מירב אחראית על ההום-סטיילינג ורכישת הריהוט ללקוחות, ואייל חולש על תכנון הפנים של הדירות.
״באנו באמת משום מקום״, אומר אייל, "מירב הייתה עקרת בית, ואני עסקתי בשיווק נדל״ן. לא הכרנו אף אדם בעולם התחרותי הזה. נכנסנו לתחום והיינו צריכים ליצוק את השפה והסגנון שלנו, ולא היה לנו אף לקוח, כי מי אנחנו? מירב הייתה חדורת אמונה, כשותפה היא דוחפת ושואפת למצוינות. היא המנוע".
כדי להביא לקוחות בתחילת הדרך, הדפיסו וחילקו פליירים עם תמונת הדירה המשותפת שלהם, שאותה עיצבו בעצמם ובה גם עבדו בהתחלה, בחצי חדר עם שני מחשבים. אייל מעולם לא למד עיצוב באופן מסודר: "עשיתי השלמות והשתלמויות, אבל בסיס הידע כבר היה, כי במשך שנים, במסגרת העבודה שלי בנדל"ן, הייתי עובר על תוכניות דירה על הנייר ועושה תכנון פנים חדש לצרכים של הקונה".
תוך שנתיים הם קפצו למגרש של הגדולים כשאצולת הממון הישראלית החלה לשכור את שירותיהם. כשעיצבו את דירת הפנטהאוז הראשונה של הראל סקעת ועידן רול, והתפרסמו צילומיה, זו הייתה עוד קפיצת מדרגה. "עיצבנו להם דירה מטריפה וגם את הבית השני שעברו אליו, והם עד היום החברים הכי טובים שלנו".