Saype

האמן שיוצר יצירות אמנות מתכלות בממדי ענק במטרה לשנות את העולם

הוא נחשב לחלוץ האמנות על גבי תוואי שטח טבעיים והוא רוצה להפיץ שותפות והדדיות בקרב בני האדם, הכירו את סייפה

פורסם:
רחובות הערים שלנו גדושים ביצירות גרפיטי, עד כדי כך שלפעמים העומס, הצפיפות וההמולה האורבנית מקשים עלינו להתייחס או אפילו לראות אותן. האמן הצרפתי גיום לאגרו (Guillaume Legros), העונה לשם סייפה (Saype), מבקש למצוא דרך חדשה לפנות לאנשים, דרך שהביאה אותו לפתח גישה אמנותית חדשה וייחודית.

1 צפייה בגלריה
Saype
Saype
Saype
(Emmanuel Lubezki)

סייפה הוא אמן חזותי אוטודידקט, הוא התחיל את דרכו בגיל צעיר מאוד כשנהג לצייר גרפיטי ברחובות. מאוחר יותר, כשהוא בן שש עשרה בלבד, עבר לעבוד בסטודיו ולהציג את עבודותיו בין גלריות. כינויו נוצר מצימוד המילים באנגלית Say ו-Peace, בהן נהג להשתמש באמנות הרחוב שלו. בשנים האחרונות הוא החל ליצור יצירות זמניות והפך לאחד השמות המוכרים עם האמנות הארעית על גבי האדמה. סייפה משתמש בשטחים גדולים וטבעיים, חופים או כרי דשא ברובם, כמצע לעבודות שלו.


יצירות גדולות ממדים שנפרשות על גבי הקרקע ונעשות בטכניקה בת קיימא ידידותית לסביבה. על מנת לא להזיק לסביבה הוא עובד עם חומרים מאה אחוז מתכלים, שנעלמים לאחר מספר שבועות עם צמיחת הדשא המחודשת, תנאי האקלים ותנועת המבקרים במקום. הטסת רחפנים, שהפכה לנפוצה בשנים האחרונות, נתנה לו גישה נוחה וקלה לתצלומי אוויר והזדמנות לתיעוד העבודות העצומות שלו, שמצולמות ממעוף הציפור.



העבודות המונומנטליות מלאות ברגש וטומנות בהן מסרים חברתיים ופוליטיים. בשנת 2019 יצא למסע ברחבי הגלובוס במשך שלוש שנים כדי להפיץ את המסרים האופטימיים שלו, בשאיפה ליצור את השרשרת האנושית הגדולה בעולם. אחד הפרויקטים שיותר מזוהים איתו, Beyond Walls, פרויקט שהחל על גבי השטחים הירוקים למרגלות מגדל האייפל בפריז, שם הוצג במשך כשבועיים לציבור ונחשף ללא פחות מכ-500 מיליון מבקרים. העבודה מציגה זוגות ידיים אוחזות זו בזו, משולבות יחד במסר של איחוד במאמץ משותף חוצה יבשות וחומות, אותן חומות שהאנושות בנתה לעצמה וביניהן היא מסתגרת. הביחד והשיתוף אינם מבטלים את הייחודיות והאינדיבידואליזם של הפרט והידיים מספרות סיפורי חיים שונים מרקעים מגוונים.


ביצירותיו הוא משתמש לרוב בפלטה מצומצמת של שחור ולבן, אליה מצטרף לפעמים אלמנט קטן של צבע והנופים הטבעיים הופכים לרקע מרהיב. אחת העבודות האחרונות שלו World in Progress, היא סיפור בן שלושה חלקים, שחלקו הראשון הוצג במטה האו"ם בג'נבה, השני בניו יורק והשבוע הושלם החלק השלישי בניירובי. בעבודה זו הוא מתמקד בזוג ילדים, יצורים תמימים, שבונים יחד עולם אידאלי. הם יוצרים שרשרת שמחברת בין האנושות, בעלי החיים והסביבה, ללא גבולות או אפליה. מסר חיובי ומלא תקווה, שמגיע בזמן שבחוץ משתוללות מגפות, מלחמות ומשבר אקלים מתמשך, שמאפילים וחושפים מציאות שברירית יותר.


לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button