קולקציית מאיקו

עם געגועים בלב: מותג הבית של קנזו ממשיך את מורשתו ודוהר קדימה

המעצב קנזו נפטר באוקטובר האחרון מסיבוכי מגיפת הקורונה. פחות משנה אחרי, פגשנו את שותפו לשעבר ג'ונתן בושה מאהמהיים, לדבר על העסק שהקימו יחד ולמרות הכל ממשיך לנסוק

עודכן:
29.07.2021

9 צפייה בגלריה
 קולקציית מאיקו
 קולקציית מאיקו
קולקציית מאיקו
(צילום: יח"צ)

מעצב העל היפני טקדה קנזו, הלך לעולמו בחודש אוקטובר האחרון עקב סיבוכי מחלת הקורונה. זה קרה חודשים אחדים בלבד לאחר שהשיק לראשונה את מותג הבית החדש 3K. פגשנו לריאיון את ג’ונתן בושה מאמהיים (Jonathan Bouchet Mamheim), שותפו לעסק ומנהלו העסקי, שליווה אותו במשך שנים ארוכות. פגשנו בחלל התצוגה המרהיב של המותג שממוקם בשדרות סאן ג’רמה שבפריז. עם חיוך מוסתר תחת המסכה, הוא קיבל את פנינו בברכה, סיפר לנו אודות הקולקציה, הגעגועים שמלווים אותו לאיש הדגול שלפני רגע היה כאן ואיך נראות תוכניות העתיד.

קנזו החל את דרכו בעיצוב אופנה, הוא הביא לעולם האופנה המערבי את התרבות של המזרח על ידי הטמעת סגנון הקימונו בפריטי הלבוש וערבוב מוטיבים מתרבויות שונות. החלום שלו היה להפסיק לעבוד ולצאת לטייל בעולם וכך, אחרי שלושים שנה של עבודה, הוא זכה להגשים אותו. זה לא החזיק זמן רב ואחרי שנה התגעגע ושב לתחום האופנה ובמקביל, הרחיב אופקים לתחומי עיצוב שונים דרך שיתופי פעולה ממוקדים עם חברות מובילות. ב-2020, בגיל שמונים, הקים יחד עם מאמהיים את 3K, מותג לעיצוב הבית.

9 צפייה בגלריה
קולקציית Maiko
קולקציית Maiko
קולקציית Maiko
(איור קנזו טקדה)

9 צפייה בגלריה
הישר מחלל התצוגה
הישר מחלל התצוגה
הישר מחלל התצוגה
(צילום: קרלה רטאוס)

איך הכל החל לרקום עור וגידים?
“קנזו ואני עבדנו יחד במשך שנים עבור חברות שונות ברחבי העולם. עשינו מוצרים ספציפיים לקבוצות שונות כמו Rochebobois למשל, שיתופי פעולה רבים בכל העולם. זכינו להרבה הצלחה, אך זה גם היה מאוד מעייף ובשלב מסוים רצינו להתמקם ולעשות פרויקטים משלנו, שנוכל להביא את הזהות והשפה הגרפית האישית שלנו. התעניינו בהיבט של עיצוב פנים ועיצוב הבית, שם היה לנו הכי כיף והחלטנו ללכת עם זה.”

מה משמעות השם K3?
“חיפשנו שם הרבה מאוד זמן, שכרנו מספר חברות שיווק ומיתוג וכלום לא עבד. בסוף, התחלנו לדון על זה בינינו ופשוט זרקנו שמות באוויר וכך זה הגיע משום מקום, אחרי שנתיים של חיפושים והרבה מאוד השקעה. משמעות השם זה האות K והמספר שלוש שניתן לבטא ‘זו’ ושניהם יחד נשמעים כמו ‘קנזו’. המשמעות של זה היא גם איזון, כך שהכל הרגיש נכון. המשכנו לשחק עם זה והחלטנו להוציא שלוש קולקציות בהתאם.”

9 צפייה בגלריה
קולקציית Sakura
קולקציית Sakura
קולקציית Sakura
(איור של קנזו טקדה)

9 צפייה בגלריה
קולקציית סאקורה
קולקציית סאקורה
קולקציית סאקורה
(צילום: יח"צ)

מזרח ומערב


לקולקציות השונות מגוון רחב של מוצרים, החל מקרמיקה, ריהוט, טקסטיל לבית, אפילו מוצרי נייר. עליהם מוטמעים אלמנטים מהמזרח בחפצי היומיום. עם בקשות המגיעות אליהם וקוראות להמשיך ולהתרחב, כל יום יוצאים מוצרים חדשים.

הקולקציה הראשונה נקראת ‘מאיקו’, שזה אומר גיישה צעירה ביפנית, שנוהגת ללבוש קימונו מאוד צבעוני. לכן פריטי הקולקציה שטופים בגווני אדום וורוד בוהקים. התרבות היפנית באה לידי ביטוי גם בקינטסוגי, אמנות עתיקה המאחדת יחד חלקי קרמיקה, שתורגמה לדו ממד בפריטי טקסטיל. הקולקציה השנייה היא ‘סאקורה’ עם פלטת צבעים פסטליים מתונה ומרגיעה. האחרונה, ‘שוגון’, שמשלבת גווני שחור ושנהב באופן דרמטי ואלגנטי. כל קולקציה מלווה בסקיצה נפלאה של קנזו שתלויה לצידה על הקיר ונראה כי הפריטים בקעו ממנה הישר אל מרחב התצוגה.

9 צפייה בגלריה
קולקציית שוגון
קולקציית שוגון
קולקציית שוגון
(צילום: יח"צ)

איך פגשת את קנזו לראשונה?
“אני מכיר אותו מאז שנולדתי כמעט, פגשתי אותו דרך משפחה מאז שהייתי קטן ותמיד היינו קרובים, היינו הולכים לנופש ועושים הרבה דברים יחד. אני מכיר אותו כנראה יותר טוב ממה שהוא הכיר את עצמו.”

ומתי התחלתם את הדרך המקצועית שלכם יחד?
“אני עבדתי בתחום הפיננסי במשך עשר השנים הראשונות של הקריירה שלי, עד שיום אחד פנה אליי קרוב משפחה והציע שאלך לתמוך בקנזו ואעזור לו בנושא. כך, בשנת 2008 התחלתי לעזור לו ומבלי לחשוב יותר מדי נשאבתי לזה. בהמשך הוא נתן לי את החופש להוביל וזה עבד לנו מאוד טוב.”

9 צפייה בגלריה
ימין: אנגלברט הונורט, קנזו טקה וג'ונתן בושה מנהיים
ימין: אנגלברט הונורט, קנזו טקה וג'ונתן בושה מנהיים
ימין: אנגלברט הונורט, קנזו טקה וג'ונתן בושה מנהיים
(צילום: יח"צ)

השקתם את המותג בינואר בשנה שעברה, בדיוק לפני שהגיחה הקורונה לחיינו, לא המועד האידאלי להשקה.
“לגמרי, רק התחלנו ואז ‘בום’ הגיעה הקורונה. זה היה קשה כי לא הייתה לנו ברירה ונאצלנו לסגור ולשים את הכל בהמתנה. עצרנו את כל פעילויות השיווק שלנו ודחינו את הקולקציה הבאה לשנת 2022, כי לא הייתה לנו הזדמנות להציג את הנוכחית כראוי. בינתיים, השלמנו את הקולקציה עם מספר פריטים חדשים כמו משחק שח-מט ומוצרי נייר ועסקנו באופרציות אחרות מאחורי הקלעים כדי להשלים את הלייף סטייל שהמותג מציע”.

איך נראה תהליך העבודה שלכם?
“זה התחיל בעיצוב סקיצה של קנזו, ככה בעצם מתחילה כל קולקציה. מהרעיון הראשוני מתחילים לרדת לכל הפרטים והפריטים שמרכיבים את הקולקציה. מעצבים כל מוצר, כל כרית ואגרטל כדי שהכל יתחבר בהרמוניה. משם, עוברים להדמיות הגרפיקה, הערות מטעם הקולוריסט האחראי על הצבע ואז יצרן הטקסטיל שאומר לך שאין את הגוון המדויק הזה וצריך לחזור ולעשות תיקונים לכל הפריטים. יש גם מישהו שאחראי על תחום הריהוט ומאגד את כל היצרנים ובעלי המלאכה כדי שבסוף הכל יתחבר יחד באופן אחיד.”

איך הייתה החוויה לעבוד לצד קנזו?
“הוא היה מאוד כיף, תמיד צחקנו, תמיד במצב רוח טוב ואופטימי. בערבים נהגנו לפתוח בקבוקי שמפניה. תמיד היה מאוד חיובי, העבודה נתנה לו סיבה לחיים. כל יום אם לא באתי לסטודיו הוא היה מתקשר אליי לשאול איפה אני. בסטודיו הקודם היה פסנתר, הוא קנה ספר ילדים והתחיל ללמוד לנגן. זה היה נורא, הוא התאמן במשך שעות, חזר וניגן את אותם תווים שוב ושוב. אני הייתי בטלפון וכולם חשבו שילד קטן מנגן לידי.”

9 צפייה בגלריה
פרטים מקולקציית סאקורה
פרטים מקולקציית סאקורה
פרטים מקולקציית סאקורה
(צילום: קרלה רטאוס)

על מה אתם עובדים בימים אלו?
“אנחנו מתרכזים בלסיים את הקולקציה הבאה שצפויה לצאת בפברואר 2022. זה דורש הרבה עבודה להשלים שלושה נושאים לשלושת הקולקציות השונות. בימים אלו אנו מסיימים את כל אבי הטיפוס ומתכוננים לצלם אותם בספטמבר. זה אומר להעביר משאיות שלמות למוקדי הצילום השונים הפזורים בין צרפת ואיטליה.”

מה בעצם השתנה מאז שקנזו נפטר?
“קנזו היה הרבה זמן בבית החולים, בהתחלה היו עליות וירידות וחשבתי שהוא ייצא מזה. אפילו משם הוא המשיך לפתח רעיונות חדשים ולעבוד. אנחנו מתגעגעים אליו מאוד, אני באופן אישי, הוא באמת היה לי כבן משפחה. הייתי לצדו כל יום בבית חולים וגם כאשר הוא נפטר, הייתי היחיד שהורשה להיות שם.”

“אבל זה אף פעם לא היה הוא לבדו, יש הרבה אנשים מאחורי המותג, ביניהם אנגלברט הונוראט (Engelbert Honorat) שהיה העוזר האמנותי של קנזו והוא אחד ממעצבי המפתח של החברה. כעסק יש לנו את היכולת להמשיך לעבוד ולספק המון חומרים נוספים, יש לנו קולקציות עד הגג, הרבה חומרים כדי להמשיך ולפתח מוצרים חדשים.”

9 צפייה בגלריה
קנזו טקדה בסטודיו בפריז
קנזו טקדה בסטודיו בפריז
קנזו טקדה בסטודיו בפריז
(צילום: יח"צ)

איך היית מגדיר את המורשת של קנזו וכיצד היא נשמרת כיום בעסק?
“המטרה שלנו היא לכבד את פועלו ולהמשיך עם ערבוב התרבויות שמזוהה עמו. הבסיס הוא השראה יפנית, אבל המטרה היא להטמיע תרבויות שונות יחד ולא רק מזרח ומערב. הפרויקט הזה היה מאוד יקר לליבו, כשהשקנו אותו לראשונה הוא התרגש מאוד ובכה, אף פעם לא ראיתי אותו בוכה לפני כן. הוא חלם שהפרויקט הזה יהיה משהו גדול, כל זהות המותג מתבססת על מה שהוא בנה והתמקצע עליו במשך כל כך הרבה שנים”.
פורסם לראשונה: 19:10, 28.02.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button