MEXICO

לג'יט עולמית: 5 יוצרים מקסיקנים שלא הכרתם

כשאתם שומעים 'מקסיקו' מה אתם מדמיינים? טבע, צבעים וחגיגה? זה בדיוק מה שהאמנים הבאים מביאים איתם

לי דניאל
עודכן:
אי אפשר לנתק את הצבע והשמחה מהתרבות המקסיקנית. כך גם האמנות והעיצוב המקומיים, מחוברים למקורות, משלבים אלמנטים מהטבע, מפגיזים בצבע ומפיצים הרבה שמחה והומור. אבל לא רק, ביצירות מסתתרות גם פן לוחמני שמביע ביקורת וחדשנות בעבודות שהן קרנבל לעיניים.

grand_chamaco@
מכפר קטן במקסיקו- 'לוס ראמונס', הוא יוצר אנימציה ודמויות תלת ממדיות שקשה להישאר אדישים אליהן. מלאות צבע והומור, הדמויות שלו על קו התפר בין חמודות ומשעשעות ומעט מלחיצות ומטרידות. פרי דמיונו המופרך או פרשנות חדשה לדמויות מוכרות מסדרות וסרטים מפורסמים, הן בדרך כלל מוצגות בלופ אנימציה קצר ונראות מוחשיות, כאילו ואפשר ממש לחוש אותן דרך המסך.




zellerandmoye@
כמעט לפני לעשור ולאחר שרכשו ניסיון במשרדי אדריכלות גדולים כמו 'Herzog & de Meuron' ו- 'SANAA', הקימו יחד אינגריד מויה וכריסטוף זלר סטודיו משלהם עצמם. על קו ברלין – מקסיקו סיטי, הצמד מעצב פרויקטים שנעים בין אדריכלות, עיצוב ואמנות בקנה מידה שונים עם גישה ניסיונית עכשווית.




Totoi_Semerena@
בין אם מדובר ביצירה אורבנית מרוחה על קיר ענק או איורים מודפסים על אריזות מוצרים שיווקיים, האמן קרלוס סמרנה משמר את הסגנון הייחודי שלו בכל יצירה. כמו קולאז', הוא יוצר שכבות של דימוים וצורות גיאומטריות שעולים אחד על גבי השני ויוצרים קומפוזיציה צבעונית מהנה.




krisgoyri@
מעל עשור מאז שפרץ לתודעה קריס גוירי (Kris Goyri) כשהוא בן 22 בלבד. היום עיצוביו מככבים על מסלולי תצוגות אופנה חשובים ומגזינים מובילים. הוא יוצר פריטים נשיים, שמתייחסים בכל פרט לגוף האישה ומאזנים בין גוף לנפש עם טקסטיל רך נשפך שלוקח השראה מהיופי של הטבע. בחגיגה של צבעים, גוירי משלב באומץ גוונים נועזים יחד, גזרות אלגנטיות ומתוחכמות בעיצוב רענן.





HadassahTirosh@
אחרונה חביבה שסוגרת את הרשימה המקסיקנית היא הדוגמנית הדסה תירוש. עם מיליוני עוקבים בטיקטוק ואלפים באינסטגרם, היא מקבלת מקום של כבוד כיוצרת, תוכן. דוגמנית טרנסג'נדרית מקסיקנית יהודייה, שמעלה למודעות ונוגעת באמצעות הרשתות החברתיות בזהות מגדרית, דת ובריאות הנפש.





רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם
פורסם לראשונה: 09:00, 06.09.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button