פלטפורמה לאמנות הרחוב

זה לא רק ספורט: 10 מגרשי הכדורסל המופלאים בעולם

לא סתם פרקט ישן, ספסלים מרופטים וסל שחוק מרוב כדורים שלא הצלחתם לקלוע, אספנו לכם את עשרת מגרשי הכדורסל היצירתיים והמיוחדים ביותר בעולם

פורסם:
20.07.2021

1 צפייה בגלריה
פלטפורמה לאמנות הרחוב
פלטפורמה לאמנות הרחוב
פלטפורמה לאמנות הרחוב
(daniel mccullough/ Unsplash)

אמנות במרחב הציבורי מנגישה את היצירתיות לקהל הרחב ומעוררת הנאה והשראה בצורה יום-יומית. מגרשי הכדורסל, כקנבס בטון, הם פלטפורמה נהדרת להטמיע בה את אמנות הרחוב, להחיות שטחים אורבניים אפורים ולהביא הנאה לתושבים. תרנו בעולם להביא לכם את עשרת המגרשים היפים והמושקעים ביותר שיש.

1. דחוק בין שני בניינים בפריז על חורבות מגרש חניה ישן, שוכן לו מגרש הכדורסל Pigalle Duperre. המגרש משנה את פניו כל כמה שנים עם עיצובים שונים ויפהפיים. בגרסתו האחרונה, מותג האופנה פיגאל איחד כוחות עם נייקי ו- ILL studio לתכנון מגרש שמעוצב במקטעים צבעוניים עטורים בסמלים גרפיים.


2. מגרש בצבעים תוססים שקורא לכם לחגוג את החיים, עם המוטיבים הגיאומטריים, הססגוניים והמוכרים עם האמן Yinca Ilori. הם אינם רק צבועים על רצפת המגרש, הם גם מוטמעים עליו עם אריחי פוליפרופילן בהדפסת תלת ממד.


3. מי שעומד מאחורי עיצוב מגרש הכדורסל הניו יורקי הבא הוא לא אחר מהאמן הפיגורטיבי KAWS. איור דמויות של אלמו ועוגיפלצת האהובות פרושות על גביו, עם האיקסים האייקונים על עיניהן המזוהות עמו.


4. המגרש הזה בן עשרים שנה והוא פרי יצירתו של Bren Haynes. זהו מגרש שעשוי כולו מוזאיקת שיש במראה של שטיח מרוקאי מסורתי המוצב באנטוורפן בבלגיה.


5. רצפה תלת ממדית בצבעי טרקוטה ומנורות פזורות לאורכו, לא ברור אם המגרש הממוקם במינכן פונקציונאלי במיוחד, אבל הוא בהחלט ייחודי ויוצא דופן.


6. עם עשרות שיפוצי מגרשים שונים ברחבי מקסיקו, הקבוצה Blue Women Pink men, מקדמת שוויון מגדרי ותומכת באמנים ובקהילות מקומיות. שני המגרשים הצמודים האלה מביעים את ערכיה דרך שתי הדמויות של אמן הרחוב Topolocko.


7. קבוצת אמנים אורבניים מצפון איטליה המאוחדת תחת השם טרולי, מזוהים עם תעתועיהם. במגרש זה, המילים שכתובות על גביו, קריאות רק בפרספקטיבה מסוימת בה הן נראות כאילו מוצבות בתלת ממד.


8. עוד נציגות איטלקית מרשימה היא של האמן המוכר בשם GUMMY GUE. הואעיצב מגרש כדורסל בקומפוזיציות של צבע והשתמש בכתמי צבע בגוונים של כתום, צהוב, אפור, כחול ותכלת, שנדגמו הישר ממגרשים ועולם הספורט ומשתלבים זה בזה ליצירת צורות זורמות המדגישות את התנועה על המגרש.


9. האמנית הבלגית Katrien Vanderlinden עיצבה את המגרש בהשראת קוביות משחק של ילדים, עם צורות גיאומטריות פשוטות וצבעוניות אותן הטמיעה בין הקווים הקיימים של המגרש.


10. ויקטור סולומון הוא המעצב מאחורי סטודיו LITERALLY BALLING העוסק במוטיבים שונים של ענף הכדורסל והופך אותם ליוקרתיים ונחשקים. במגרש הוא עבד בטכניקה יפנית עתיקה קינטסוגי, לתיקון וחיבור חלקי קרמיקה בעזרת זהב. הזהב ביצירה הזו זורם ומייפה את סדקי הבטון של המגרש ומזכיר לעוברים ושבים שהמשחק מסוגל לאחד ואף לרפא.

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button