במסיבת העיתונאים

יריד העיצוב המפורסם בעולם חוזר וזה מה שמחכה לכם

אחרי דחייה של חודשיים, המהדורה ה-60 של סלונה דל מובילה במילאנו חוגגת עיצוב ויופי בגישה בת קיימא וחשיבה על העתיד

עודכן:
3 צפייה בגלריה
במסיבת העיתונאים
במסיבת העיתונאים
במסיבת העיתונאים
(תמונה באדיבות Salone del Mobile, צילום: Andrea Mariani)

אחרי שנתיים לא קלות עם דחיות, ביטולים ואירועים היברידיים למיניהם בעקבות התפשטות וירוס הקורונה, היריד המוביל של תעשיית העיצוב הבינלאומית חוזר במתכונת הישנה והמוכרת. בין התאריכים 7.6-12.6 ביתניו של הסלונה דה מובילה יארחו יותר מ-2000 מציגים מכל העולם. זו תהיה מהדורתו ה-60 של יריד העיצוב והריהוט במילאנו ומארגניו שמו לעצמם למטרה להוכיח שאפשר ואפילו חיוני, לחזור לחיים התרבותיים העשירים שלנו ולהשיב את האירועים הבינלאומיים הגדולים לחיינו.

השנה, היריד יהיה בסימן קיימות, בדגש על מודעות סביבתית בכל הנוגע לתהליכי עיצוב. "אנחנו לא יכולים לעמוד במקום, למעשה מוטלת עלינו החובה לזוז אפילו מהר יותר לכיוון פתרונות עיצוב, ייצור והפצה שהם ברי קיימא באותה מידה ככל האפשר. מה שאנחנו צריכים היום היא גישה אתית לעיצוב" אומרת על הנושא מריה פורו, נשיאת סלונה דה מובילה. רבות מהחברות המציגות בו משקיעות מאמצים ומשאבים להפוך את העבודה שלהן ותוצריה לאחראית וידידותית יותר לסביבה. לשם כך וכדי לעזור למציגים השונים לעמוד בקריטריונים בסיסיים של קיימות, היריד הפיץ הנחיות מיוחדות הקשורות לבחירת חומרי גלם טבעיים או ממוחזרים שניתן יהיה לעשות בהם שימוש חוזר, חשיבה על הלוגיסטיקה ומקורות האספקה של החומרים.

בהמשך לגישה המעגלית והירוקה, מתוכנן פרויקט גדול שישתרע על פני שטח של 1,400 מטרים רבועים באוצרותו של האדריכל מריו קוצ'ינלה. המיצב בשם 'Design with Nature', ישקף מערכת אקולוגית אידאלית לעתיד המגורים שלנו, כאבן בניין ממנה מורכבת העיר. מעין מכרות של חומרי גלם בהן יוכלו המבקרים לבוא ולגעת, לחוש פיזית חומרים פוטנציאליים חלופיים.

3 צפייה בגלריה
6 עשורים
6 עשורים
6 עשורים
(תמונה באדיבות Salone del Mobile)

בין האירועים השונים, ה- Salone Internazionale del Mobile תערוכת הריהוט והאביזרים הבינלאומית ו-Workplace3.0 עם השינויים בסביבת העבודה. גם התערוכה S.Project חוזרת בגרסתה השנייה, תערוכה שמוקדשת לעיצוב מוצרים ופתרונות לפרויקטים בקנה מידה גדול. SaloneSatellite יאכלס מעל 600 מעצבים צעירים ומבטיחים תחת הנושא השנתי DESIGNING FOR OUR FUTURE SELVES, שיזמין את הקהל להרהר על עיצוב יותר מכליל ומכיל. הסופרסלונה ימשיך גם השנה עם מבחר מפגשים מסקרנים בהשתתפות דמויות המפתח של סצנת העיצוב העכשווי, שידונו בנושאים הבוערים של ימינו כמו חשיבות העיצוב האקולוגי ותפקיד הדיגיטל בעתיד הקרוב.

ביוני גם תתקיים התערוכות הדו-שנתית EuroCucina ו-FTK (Technology For the Kitchen) שמתמקדות בלב הבית, המטבחים שלנו. המטבח כבר לא נועד לשם הכנת וצריכת מזון בלבד, הוא הפך עם השנים למרחב רב תכליתי, כשמגפת הקורונה חיזקה וטשטשה עוד יותר את גבולות חללי הבית. גם חדרי האמבטיה עוברים שינוי מהותי וחברות שמציעות מוצרים טכנולוגיים חדשניים עם אג'נדה ירוקה ודלת אנרגיה, ייקחו חלק בתערוכת חדרי רחצה בינלאומית במקום.

האירוע יפרוץ את גבולות המתחם עם מיצב מיוחד המותאם לחלל המלכותי של Palazzo Reale’s Sala delle Cariatidi בעיר. שם, 11 יוצרי קולנוע איטלקיים מובילים יקרינו את פרשנותם ל-11 ערכים מתוך ה-DNA של הסלונה, כפי שמופיע במניפסט שלו.

3 צפייה בגלריה
אחת מתוך שש כרזות, עבודתו של אמיליאנו פונזי
אחת מתוך שש כרזות, עבודתו של אמיליאנו פונזי
אחת מתוך שש כרזות, עבודתו של אמיליאנו פונזי
(תמונה באדיבות Salone del Mobile)

העיצוב הגראפי, שילווה את המהדורה הנוכחית החגיגית, הופקד בידיו של המעצב האיטלקי Emiliano Ponzi. פונזי התבקש ליצור שש כרזות, אחת לכל עשור. שלוש מהן כבר נחשפו, עבודות שחוגגות את מורשתו של המאורע וממחישות את קשריו לעיר ולאבולוציית העיצוב.

אנחנו כמובן נמשיך לעדכן באירועים והתערוכות הכי מעניינים ונראה שיש למה לצפות.
פורסם לראשונה: 08:59, 22.03.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button