המזוודה האדומה נמצאה ונמשתה ממי הירקון - ובתוכה גופתה של רוז הקטנה. מדינה שלמה הזילה דמעה, והתקשתה להבין - איך יכולים אמא וסבא לעשות דבר כל כך מזעזע ונורא לילדתם הקטנה והתמימה?
  • הפרקים הקודמים בסדרה:ואז הוא נשבר: "אני הרגתי את הילדה" - פרק 1
  • "אני לא מכירה את הילדה הזו": תעלומת מארי פיזם - פרק 2
כתב האישום שהוגש נגד רוני רון ומארי פיזם היה חריג ונדיר. "במועד שאינו ידוע למאשימה", נכתב, "גרמו הנאשמים, או מי מהם, בהחלטה משותפת ובמתכוון למותה של רוז, בדרך ובמקום שאינם ידועים למאשימה". במילים אחרות: הפרקליטות לא יודעת מה בדיוק קרה לרוז, מתי זה קרה ומי ביצע את המעשה, אך ברור לה שלשני הנאשמים יש יד בדבר.
צילום: ירון שרון | עיצוב, איורים ואנימציה: שי שבתאי | הפקה: פז מור | עריכת תקציר: אמיר סולומון
במהלך המשפט נחשפו אין-ספור מסמכים ועדויות על רצון הנאשמים להעלים את רוז הקטנה. מארי פיזם שינתה במשפט את גרסתה המוקדמת, זו שעל פיה לא ידעה מה קרה לרוז. כשעלתה על דוכן העדים טענה פיזם כי רון בישר לה על מותה של רוז בזמן שיצאו למסעדה. לטענתה היא התפרקה, הסתגרה בחדרה במשך שבוע, סירבה לראות את רון ולא הפסיקה לבכות. הראיות, עם זאת, מלמדות על התנהגות אחרת. מבדיקת המחשב הביתי של הנאשמים עולה כי יום לאחר שמסר לה רוני את הבשורה המרה, מארי חיפשה באינטרנט מתכון לעוגת שוקולד בצורת ארנב. במקביל נמצא כי הנאשמים תכננו להגר לארצות הברית ולשם כך הכינו רשימה של חפצים, תוך שהם מפרידים ממנה את חפציה של רוז. הראיות הרבות קשרו את מארי למעשה - והביאו להרשעתה של פיזם בשידול לרצח. רון הורשע ברצח. העונש שנגזר על שניהם היה זהה - העונש החמור ביותר שניתן להטיל על עבירות אלו, מאסר עולם.
רון ופיזם הופתעו מהרשעתה של האחרונה. הם חשבו שאם רון ייקח על עצמו את האחריות, פיזם תחמוק מאימת הדין. עם זאת, לאחר שהשניים נשלחים למאסר רון כבר מפסיק להגן על זוגתו, ובערעור שהגיש - ושנדחה - הוא טען כי היא זו שרצחה את רוז, ושחלקו מסתכם בסיוע לאחר מעשה. פיזם מערערת אף היא על הכרעת הדין ועל עונשה. בית המשפט העליון לא מסתפק בדחיית הערעור שלה, אלא מרשיע אותה בסעיף חמור יותר - רצח.
3 צפייה בגלריה
רוני רון ומארי פיזם במהלך המשפט
רוני רון ומארי פיזם במהלך המשפט
רוני רון ומארי פיזם במהלך המשפט
(איור: שי שבתאי)
רוז הובאה למנוחות בספטמבר 2008 בצרפת. פיזם ורון מרצים כיום את עונשם - וצפויים להישאר עוד שנים רבות מאחורי סורג ובריח. החוקרים, עורכי והדין והאנשים שהיו במגע אינטנסיבי עם הרוצחים לא ישכחו את התיק לעולם. "זה היה תיק מאוד טעון, הוא הראה לאילו גבולות אנשים יכולים להגיע", אמר עו"ד גיל פרידמן שייצג את רון. "זה תיק שילווה אותי במהלך כל החיים שלי", אומר איציק אלבז, החוקר של משטרת נתניה והאיש שבפניו הודה רוני רון לראשונה. "זה אירוע שנחרת לך בזיכרון, כזה שיושב לך".
3 צפייה בגלריה
מארי פיזם שינתה את גירסתה בבית המשפט
מארי פיזם שינתה את גירסתה בבית המשפט
מארי פיזם שינתה את גירסתה בבית המשפט
(איור: שי שבתאי)
3 צפייה בגלריה
מתמוטטת לאחר הרשעתה
מתמוטטת לאחר הרשעתה
מתמוטטת לאחר הרשעתה
(איור: שי שבתאי)